Nem vagy elégedett weboldalad teljesítményével? Úgy érzed valamin változtatni kellene, de nem tudod pontosan min? A weboldal UX audit-ot neked találták ki. Rávilágít weboldalad gyengeségeire és konkrét javaslatokat ad a hibák kijavítására. A végeredmény elégedett látogatók és több ügyfél lesz. Olvasd el mi fán terem a weboldal UX audit és hogyan tud segíteni neked!

Weboldal UX auditra van szükségem

Weboldalam nem úgy teljesít ahogy szeretném,
kevés látogatóm van és kevés megrendelésem.

Weboldal UX audit árajánlatot kérek!

Mi az az weboldal UX audit?

Az UX tulajdonképpen azt az élményt jelenti, amely a látogatóban kirajzolódik, mikor megnézi a weboldalad. Sok szempont játszik közre a jó UX (User Exprerience) elérésében, többek között a használhatóság, a funkcionalitás és a megbízhatóság is.

A jó felhasználói élmény kiemelten fontos az üzleti életben, mivel nagyban hozzájárul a látogatói elégedettséghez. Az elégedett látogató pedig vissza fog jönni a weboldalra, és előtt-utóbb vásárló/ügyfél lesz belőle. A jó felhasználói élmény eléréséhez manapság már konkrét módszertanok tartoznak, amelyek közül az UX audit az egyik.

A webshopok, webáruházak estében is létezik UX auditálás, de ott más területeket szoktunk vizsgálni.

Az UX audit tehát arra ad választ, hogy a látogatók számára ,,,

  • mennyire egyszerűen kezelhető egy weboldal
  • mennyire könnyű a rajta tárolt információkat megtalálni és befogadni
  • mennyire könnyen tudják az ott meghatározott üzleti célokat (pl. feliratkozás, vásárlás, információszerzés) teljesíteni.

Tartalomjegyzék

Az UX audit előnyei

  • Gyors és relatíve olcsó. Általában 3-5 napon belül megvan, és a bele fektetett összeg nagyon rövid időn belül megtérül.
  • Széleskörű. Tág spektrumban vizsgál minden olyan szempontot, amely a felhasználói élményhez társul, így átfogó képet ad a pillanatnyi állapotról.
  • Hatékony. Nem elvont tanulmányokat gyárt, hanem képernyőképekkel alátámasztva röviden és pontosan rávilág a problémákra.
  • Mérhető. A rendelkezésre álló analitikai alkalmazások (pl. Google Analytics) segítségével azonnal igazolható a változtatások eredménye és hasznossága.

A weboldal UX audit főbb részei

  1. Weboldal látogatottsági audit
  2. Kommunikációs stílus elemzése
  3. Weboldal kódolás – keresőbarát szempontok
  4. Üzenet átvitele
  5. Konzisztencia vizsgálat
  6. Navigáció elemzése
  7. Használhatósági audit
  8. Megbízhatósági audit (bizalom építés eszközei és alkalmazásuk)

1. Weboldal látogatottsági audit

Az UX auditot egy Google Analytics átvizsgálással érdemes kezdeni, ami rávilágít a látogatók viselkedésére az oldalon. Az alábbi szempontok vannak fókuszban:

  • belépési oldalak
  • látogatói útvonal
  • lemorzsolódás az útvonalon
  • kilépési oldalak
  • oldalon töltött idő
  • konverziós oldalak
  • landing page-ek teljesítménye

2. Kommunikációs stílus elemzése

A weboldal UX audit második lépése annak feltérképezése hogyan kommunikálsz a látogatóval a weboldalon. Ha a kommunikációs stílus nem egyezik a látogatók elvárásaival, akkor az negatív hatással lesz a felhasználói élményre. Legtöbbször a probléma általában a célcsoport számára nehezen érthető tartalom szokott lenni.

3. Weboldal kódolás – keresőbarát szempontok vizsgálata

A weboldal kódolása (programozás technika) nem kötődik szorosan az UX szempontok vizsgálatához, mégis szerepet játszik benne. Ha ugyanis webfejlesztőd nem megfelelő technológiát, nem megfelelő kódolást alkalmaz, akkor a potenciális látogatóid nem fogják megtalálni az oldalad, ami így rossz felhasználói élményt eredményez. Vizsgáld meg milyen technológiát alkalmaz az oldalad és megfelelően optimalizált-e a kódod. A javítások elvégzése után javulnak a kereső helyezések és több embert érsz el.

4. Üzenet átvitele

A weboldalak többsége üzleti célból készül, feladatuk az, hogy vásárlókat/ügyfeleket generáljanak. Ehhez viszont olyan nyelvezetet kell használni az üzenet átvitele során, amelyek elősegítik a lead generálást. Az UX szempontjából kiemelten fontos itt a Call-To-Action (CTA) pontok szövegezése, a brand üzenetek és az ügyfél visszajelzések megjelenítése.

5. Konzisztencia vizsgálat

Konzisztens megjelenés és üzenet átvitel a látogatói útvonalon. Főbb pontok:

  • A fejléc feliratok a tartalommal összhangban vannak-e.
  • A cikkek címe összhangban van-e az közvetíteni kívánt üzenettel.
  • A fejlécben szereplő szövegek alkalmasak-e történet mesélésre.
  • A kulcsszó sűrűség a normális határon belül van-e.

6. Navigáció elemzése

Egy jó navigációval a látogató könnyedén be tudja járni a teljes weboldalt. Éppen ezért a navigáció fontos szerepet játszik az UX (felhasználói élmény) kiépítésében és ezzel együtt hozzájárul az üzleti célok teljesítéséhez. Ha a látogató eltéved a weboldalon vagy nem megfelelően irányítjuk, akkor nagy valószínűséggel hagyja el csalódottan az oldalt, arról nem beszélve, hogy ügyfél sem lesz belőle.

7. Használhatósági audit

Az audit során ebben a részben többek között azt vizsgáljuk, hogy a látogató megfelelő mennyiségű szöveges információt kap-e az oldalon, támogatjuk-e a szkennelve olvasást, alkalmazunk-e képeket a nagyobb mennyiségű szöveg tördelésére. Egy szóval az oldalon szereplő információ megfelelő mennyiségű és könnyen, gyorsan befogadható-e a látogató részéről.

8. Megbízhatósági audit

Ez az utolsó pont a weboldal UX audit folyamatában. Ebben a részben azt vizsgáljuk, hogy megfelelő mennyiségű és minőségű bizalomépítő elem van-e a weboldalon. A bizalomépítő elemek általában a jogi nyilatkozat, adatvédelem, impresszum, közösségi hivatkozások, kapcsolat, cím, munkatársak fényképei … stb. Ezen elemek jelenléte megbízható, stabil céget mutatnak a látogató felé, ezzel erősítve az általános pozitív benyomást az oldalról.

Mi lesz az UX audit kimente?

Az UX audit kimenete egy 10-20 oldalas PDF formátumú riport, amely egyszerűen, szakzsargon mentesen, képernyőképekkel illusztrálva és pontokba szedve írja le, hogy a weboldal hol, milyen jellegű problémát találtunk és arra milyen megoldást javaslunk.

A leggyakoribb hibák, amikkel az UX audit során találkozunk

Korábbi auditálásaink során leggyakrabban az alábbi hibákat találtuk:

  • design hibák – gyenge minőségű logó, arculati hibák, elavult design, gyenge kontraszt
  • reszponzívitási hibák – hibás megjelenés mobilon, nehezen kezelhető mobil menü
  • szöveges tartalom - gyenge minőségű, túl kevés szöveges tartalom (pl. pár soros szolgáltatás leírások)
  • képek – rosszul vágott, gyenge minőségű stock fotók
  • tartalom megjelenítési problémák – túl hosszú szöveg sorok, strukturálatlan szövegek, helytelen szöveg formázás, helyesírási hibák
  • űrlap kezelési hibák – idegen nyelvű hibaüzenetek, túl sok mező, rossz mező elrendezés
  • nyomógombnak tűnő, de valójában nem kattintható részek az oldalon vagy pont fordítva
  • CTA problémák - a nyomógombok formájukban, színűkben nem elég kontrasztosak, túl kicsik, nehezen kattinthatók vagy hiányoznak
  • bizalomépítő elemek hiánya
  • a beérkező lead-ek nem megfelelő lekezelése. Lassú válasz, automatikus válaszüzenetek hiánya.

Weboldal UX auditra van szükségem

Weboldalam nem úgy teljesít ahogy szeretném,
kevés látogatóm van és kevés megrendelésem.

Weboldal UX audit árajánlatot kérek!