Menü

Online versenytárs elemzés a gyakorlatban

2019. március. 11. | 1884 |

A weben folyamatos verseny van a jobb Google helyezésekért és a potenciális célközönség eléréséért. A mai fejlett online marketing eszközök segítségével egy cég akár néhány hét alatt is gyökeresen átalakíthatja stratégiáját és a konkurensei elé kerülhet. Éppen ezért az online versenytárs elemzés nem csak az újonnan piacra lépő, de már régebbi piaci szereplők szempontjából is fontos lehet. Alábbi cikkemben az online versenytárs elemzés gyakorlatát mutatom be.

Mit nevezünk online versenytárs elemzésnek?

Az online versenytárs elemzés segít meghatározni, kik egy vállalkozás potenciális konkurensei a weben, milyen erősségeik és gyengeségeik vannak és milyen marketing stratégiát folytatnak.

A webes konkurensek átvilágítása segít abban is, hogy saját vállalkozásunk esetében mik azok a területek, amelyekben fejlődni kell ahhoz, hogy utolérjük, sőt megelőzzük őket.

Milyen kérdésekre ad választ a versenytárs elemzés?

Az online versenytárs elemzés a vállalkozás marketing stratégiájának szempontjából fontos kérdésekre ad választ:

  • Kik a potenciális online konkurenseim?
  • Milyen minőségű, szerkezetű weboldallal rendelkeznek?
  • Mi az, amiben weboldaluk jobb, mint a miénk?
  • Milyen online marketing stratégiát kell folytatnom, hogy megelőzzem őket?
  • Milyen közösségi média felületeken kell nekem is megjelennem és milyen aktivitással?
  • Hogyan próbálják versenytársaim a Google helyezéseiket javítani?

Az online versenytárs elemzés részei

Alábbi cikkemben részletesen leírom, hogy az online versenytárs elemzés milyen lépésekből áll és hogyan tudjuk a kapott eredményeket előnyünkre fordítani.

Lássuk tehát, hogy milyen lépésekből áll az online versenytárs elemzés:

  1. A versenytársak azonosítása
  2. Weboldal elemzés
  3. Felhasználói élmény (UX) elemzése
  4. SEO stratégia elemzése
  5. Tartalom marketing stratégia elemzése
  6. Backlink elemzés
  7. Online marketing stratégia elemzése

Online versenytárs elemzésre van szükségem

Kíváncsi lennék konkurenseim stratégiájára,
meg szeretném előzni őket a weben.

Online versenytárs elemzés árajánlatot kérek!

1. A versenytársak azonosítása

A legerősebb online versenytársak általában a Google keresőben is jó pozíciókban vannak. Éppen ezért, ha tudjuk, hogy célközönséged milyen kifejezésekre keres, akkor néhány célzott Google kereséssel könnyen összeállíthatunk egy listát azokról a cégekről, akik ezekre a kulcsszavakra jó pozíciókban vannak vagy hirdetnek.

Ha nem tudod pontosan milyen kulcsszavakat használ a célközönséged, akkor egy kulcsszó kutatásra lesz szükség. Ennek külön módszertana van és a kimenet garantálja, hogy a legfontosabb kereső kifejezések nem kerülik el figyelmünket.

A kulcsszavak és az online verseny erősségétől függően a kapott weboldal lista állhat 5 vagy akár 50 elemből is. 

A következő lépésben átnézzük ezeket a weboldalakat tüzetesebben, és megvizsgáljuk, hogy valóban potenciális versenytársak-e. A kapott listából választjuk a legerősebbeket, akik a további elemzések alanyai lesznek.

2. Weboldal elemzés

Tudjuk tehát, hogy melyek azok a weboldalak, amelyek a legerősebbek a weben a te iparágadban. Ebben a lépésben egyesével górcső alá vesszük ezeket az oldalakat és megnézzük …

  • milyen menüpontjaik vannak
  • weboldaluknak milyen funkcionalitása van

Ha ezeket az adatokat egy táblázatba foglaljuk, akkor végül egy pontos listát kapunk arról, hogy iparágadban a versenytársak weboldalai alapján milyen tartalommal és funkcionalitással kell ellátnod saját oldaladat illetve a feltérképezett site-ok közül kik a legjobbak.

Ügyfeleinknek nem győzöm hangsúlyozni, hogy saját weboldaluk megtervezés során a konkurenseket is szem előtt kell tartani. Ha például azt látjuk, hogy minden versenytárs weboldalán van termék konfigurátor, akkor ezt a funkciót a saját weboldaladba is be kell építeni, különben gyengébb pozícióban leszel a többiekhez képest.

3. Felhasználói élmény (UX) elemzése

A felhasználói élmény (UX) az utóbbi időkben az egyik legfontosabb szempont lett a weboldalak tervezése során. Az UX röviden arra ad választ, hogy a látogatóban milyen vélemény, élmény alakul ki egy weboldal látogatása során. Ha ez az élmény pozitív, akkor szívesen olvasgat az oldalon és elképzelhető, hogy ügyfél lesz belőle. Ha az élmény negatív, akkor általában rövid időn belül elhagyja az oldalt és egy konkurensednél nézelődik tovább.

Amikor egy oldal felhasználói élményét vizsgáljuk, az alábbi főbb szempontokat szoktuk górcső alá venni:

  • Milyen az oldal betöltődési sebessége?
  • Milyen az oldal arculata, megjelenése?
  • Milyen az oldal tartalma, nyelvezete, szövegeinek minősége?
  • Milyen az oldal navigációja, kezelhetősége?
  • Milyen funkciókkal érik el a kitűzött marketing célok teljesítését?
  • Milyen bizalomépítő elemeket alkalmaznak weboldalukon az elköteleződés elősegítésére.

4. SEO stratégia elemzése

Ebben a lépésben azt vizsgáljuk, hogy on-page, technikai és off-page SEO tekintetében a versenytársak milyen színvonalon állnak, melyek azok a stratégiai elemek, amelyek egyes weboldalakat előnyhöz juttatnak a többiekhez képest.

Organikus pozíciók elemzése online versenytárs elemzés során

Itt azt látod, hogy egy adott versenytárs organikus pozíciói hogyan javultak az utóbbi időszakban.

5. Tartalom marketing stratégia elemzése

Amikor tartalomról beszélünk, a legtöbbeknek a blog szó ugrik be először. A weboldalon leginkább a blog alkalmas arra, hogy rendszeresen frissülő, minőségi és egy adott témára keresőoptimalizált tartalmat állíts elő és juttasd el a célközönségnek. Éppen ezért a blog elemzése sok hasznos információval szolgál. Az alábbi kérdésekre keressük a választ ebben a részben:

  • Van a versenytársadnak blogja? 
  • Milyen gyakran posztol? 
  • Milyen minőségűek, hosszúságúak az ott megjelenített cikkek? 
  • A cikkek milyen kulcsszavakra vannak optimalizálva?

Megvizsgáljuk, hogy a versenytársaid bejegyzései általánosságban írnak-e egy adott témáról vagy kifejezetten a termékeikről születtek-e. Természetesen előfordulhat ezek bármilyen arányú „keveréke” is, de mindenesetre beszédes, hogy mire helyezik inkább a hangsúlyt.

Versenytárs elemzés során a legnépszerűbb oldalak megjelenítése

Az edigital.hu legnépszerűbb oldalai hány kulcsszóra milyen mennyiségű forgalmat hoznak a Google-ból.

6. Backlink elemzés

Backlink-nek nevezzük a weboldalra mutató külső linkeket. Megfelelő mennyiségű és minőségű backlink nélkül nem lehet jó helyezéseket elérni. Sőt, megfelelően erős backlinkek akár egy gyengébb minőségű weboldalt is előkelő Google pozíciókba tudnak repíteni. Éppen ezért fontos tudnunk, hogy melyik versenytárs, milyen stratégiát folytat ezen a területen.

Minőségi backlinkeket nem egyszerű szerezni, ezért ennek az elemzésnek a kimenete sok hasznos tippet ad arra vonatkozóan, hol érdemes linképítéssel próbálkozni.

Online versenytárs visszamutató domain-jeinek megjelenítése

A visszamutató domain-ek számának változása az időben rávilágít a linképítési stratégiára.

7. Online marketing stratégia elemzése

Ebben a pontban a legerősebb konkurensek online marketing stratégiáját vizsgáljuk. Az online marketing stratégia elemzés az alábbi területeket foglalja magában:

  • közösségi média jelenlét
  • hírlevél marketing
  • PPC hirdetések

Az online versenytárs elemzés kimenete

Az online versenytárs elemzés kimenete egy olyan dokumentum lesz, amely bemutatja … 

  • kik a legerősebb online versenytársaid
  • a cikkben bemutatott szempontrendszerek alapján melyik cég miben erős és hogyan éri el eredményeit
  • saját weboldalad megtervezése szempontjából milyen javaslataink vannak, annak érdekében, hogy megelőzd konkurenseidet

Online versenytárs elemzésre van szükségem

Kíváncsi lennék konkurenseim stratégiájára,
meg szeretném előzni őket a weben.

Online versenytárs elemzés árajánlatot kérek!