Menü

Mi az a SEO? A legfontosabb tudnivalók egy helyen.

2019. január 31. | 19348 |

A SEO (Search Engine Optimization - keresőoptimalizálás) és a keresőmarketing (Search Engine Marketing - SEM) valószínűleg a két leggyakrabban használt kifejezés az online marketingben. Gyakran összemossák, vagy szinonimaként használják őket, ami csak növeli az egyszeri felhasználók bizonytalanságát. Cikkünkben részletesen elmagyarázzuk mint kell tudni a SEO-ról és a SEM-ről.

Cikkünk frissült a 2019-es SEO trendekkel!

Mi az a SEO?

SEO (keresőoptimalizálás)

A SEO mindazokat technikákat és stratégiákat foglalja magában, amelyek egy weboldal megjelenésének valószínűségét növelik az internetes keresők organikus vagyis természetes találatai között, törekedve a minél előkelőbb helyezésre.

A keresőmotorok nap mint nap átfésülik az internet egészét, és minden egyes tartalmat megjegyeznek, indexelnek. Amikor egy felhasználó elindít egy keresést például a Google rendszerében, a cég algoritmusa létrehoz egy listát azon weboldalakból melyeket hasznosnak vél a keresés szempontjából.

A SEO mint online marketing tevékenység

A keresőmotor algoritmusa dönti el, hogyan rangsorolja a weboldalakat. Honlap tulajdonosként annyit tehetünk, hogy folyamatosan a célcsoportunknak releváns tartalmakat hozunk létre és segítségül hívunk egy szakembert aki segít a találati lista minél előkelőbb helyére kerülni.

Mi, a Usernetnél évek óta foglalkozunk az online marketing ezen ágával is, és a nem is olyan régen, a sok év alatt megszerzett tapasztalatunk alapján, illetve a keresőoptimalizálással foglalkozó más szakemberek tapasztalataira támaszkodva, összeállítottunk egy elég pontos listát a tényezőkről, amik befolyásolják a megjelenésünket a keresési találatok között.

A keresőoptimalizálás (SEO) 3 alapvető részből épül fel:

  1. On-Page (tartalmi) SEO

  2. Technikai SEO

  3. Off-Page SEO, vagyis hogy az oldaladon kívül mennyien hivatkoznak Rád

1. Tartalmi (On-Page) SEO

A tartalmi SEO minden olyan feladatot magában foglal, ami a weboldalon belül zajlik és befolyásolhatja a keresőmotorok találati listáján elfoglalt helyezésed és nem technikai jellegű.

A teljesség igénye nélkül a legfontosabb tényezők:

  • kulcsszavak

  • kulcsszavak szövegben elfoglalt helye 

  • weboldal design

  • oldal címe (title)

  • weboldal URL-je

  • címsorok (headingek: H1, H2)

  • képek címe (image title), alt text

  • a tartalom (paragrafusok, bekezdések, szöveg)

A weboldalunknak olyan tartalmakat kell tartalmaznia melyek hasznosak a látogatóink számára. Elmúlt az az idő, amikor a Google rangsorában előre tudtunk kerülni a kulcsszavak minél gyakoribb alkalmazásával. Kiemelkedően fontos lett a szövegkörnyezet a Google és más keresők algoritmusai számára.

2. Technikai SEO

A technikai SEO elsődlegesen azt jelenti, hogy elősegítjük a keresőmotoroknak a minél egyszerűbb oldalfeltérképezést. Egy weboldalnak úgy kell felépülnie, hogy a keresőmotorok azonnal minden egyes elemét fel tudják ismerni.

A teljesség igénye nélkül a legfontosabb tényezők:

  • weboldal struktúrája

  • felhasználói élmény (UX)

  • az oldal sebessége

  • a képek optimalizáltsága

  • a belső linkek struktúrája

  • Meta Tag – ek

3. Off-Page SEO

Magában foglal minden olyan dolgot, ami nem a weboldalunkon történik. Fontos része a linképítés, de napjainkban már nem a linkek száma, hanem azok minősége a meghatározó. A külső hivatkozásoknak mindnek elismert weboldalról és releváns tartalomból kell érkezniük.

A teljesség igénye nélkül a legfontosabb tényezők:

  • Közösségi média

  • Vendégblogolás

  • Interjúk

  • Említések

Miért fontos a SEO (keresőoptimalizálás)?

Az előkelőbb pozíció – a keresési és találati oldalon – több látogatót jelent a weboldaladon. Amennyiben magasabb forgalmat szeretnél elérni a weboldaladon, de nem szeretnél külön hirdetésekért fizetni; akkor a keresőoptimalizálás (SEO) erősítése a megoldás.

A keresési és találati oldal első 3 helyezettje átlagosan a kattintások 60 % - át kapja; ennél jobb érvre nincs is szükség a keresőoptimalizálás (SEO) erősítésére.

A keresőmotorok találatai célzottak és személyre szabottak: Miután egy felhasználó keresést hajt végre például a Google rendszerében, az algoritmus számtalan tényezőt figyelembe véve, a felhasználó számára legrelevánsabb találatokat jeleníti meg.

A közösségi médiákból érkező forgalomhoz viszonyítva, az organikus találatok a legtöbb esetben jobban konvertálnak, mivel ezek a felhasználók valamilyen kérdésükre/problémájukra keresik a választ.

A usernet kft helyezése több éves SEO tevékenységnek köszönhetően

A weboldal forgalomnövekedése mellett a keresőoptimalizálás (SEO) használata a következő előnyöket biztosítja:

Megbízhatóság és elismerés: a felhasználók megbíznak a keresőmotorokban, mert tisztában vannak azzal, hogy a kereséseikre mindig a legrelevánsabb találatokat jelenítik meg. Ebből következik, hogy minél előkelőbb pozíciót foglal el egy weboldal a keresési és találati oldalon, annál megbízhatóbbnak tartják a felhasználók.

A bizalom ráadásul nem csak több konverziót jelent, hanem növeli a weboldal és a márka/vállalkozás ismertségét, ezáltal más online csatornákon is megkönnyíti a marketing tevékenységet.

A keresőoptimalizálás (SEO) ráadásul segítséget nyújt a jobb felhasználói élmény (UX) létrehozásában is, mivel a kereső algoritmusok nem csak a kulcsszavakról szólnak, hanem arról is hogy milyen élményt és használhatóságot biztosít a weboldaladon való böngészés a felhasználók számára.

Amennyiben a felhasználók igényeit kielégíti a weboldalad, a keresési és találati oldalakon is előkelő helyezést fog elfoglalni.

SEO trendek 2019-ben avagy mire figyelj ebben az évben.

A keresőmotorok algoritmusai napról-napra intelligensebbek. A Google – t használva egyre több keresést hajtanak végre a felhasználók és a hangalapú keresések száma is folyamatosan növekszik. Emiatt minden weboldal tulajdonosban felmerülhet az a kérdés: Hogyan befolyásolja mindez az eddigi kereső optimalizálási (SEO) stratégiámat?

1. A strukturált adatok egyre fontosabbá válnak

A keresőalgoritmusok fejlődésével, a Google egyre több forrásból nyeri az adatokat. Napjainkban a Google már képes saját tartalmi meta leírást létrehozni, egy weboldalon található tartalomból. Abban az esetben, ha a Google megjeleníti a strukturált adatokat egy találatánál, mintegy 30 %-al többen fognak az adott oldalra kattintani. Ezért a weboldalunkon el kell helyezni olyan adatokat, melyeket a Google strukturált adatként megjeleníthet a keresési és találati oldalon. Mire gondolunk?

  • Vásárlói értékelések
  • Nyitvatartási idő
  • Árak
  • Eseményadatok

2. Felhasználói élmény (User experience - UX)

Az UX részei

2019 – ben már nem magára a keresőalgoritmusokra optimalizáljuk a weboldalunkat, hanem a keresőmotorok és a látogatóink számára. Emiatt pedig a kiváló felhasználói élmény nyújtása elsődleges lett. Alapvető tényezők, a kiváló felhasználói élmény (UX) nyújtásához:

3. Oldal betöltési sebesség

Napjainkban a weboldalak betöltési sebessége kritikus tényezővé vált. Abban az esetben, ha nem elég gyorsan tölt be egy honlap (3 másodperc), a felhasználók egyszerűen meg sem nyitják.

Helyezések javulása a SEO-nak köszönhetően

4. Technikai szempontból hibátlan weboldal

A felhasználók a weboldal minden elemét látni és használni szeretnék, ezért annak technikailag hibátlannak és naprakésznek kell lennie. Például nem szabad már Adobe Flash technológiát használni.

5. Mobilra optimalizáltság

Az internetet használók több mint fele már mobil eszközről böngészik. Alapelvárás, hogy a weboldalad minden eszközön jól jelenjen meg!

6. A tartalom még mindig (nagyon) számit

Habár a Google algoritmusa egyre fejlettebb, még mindig a weboldalak szöveges tartalma az elsődleges forrása. Az elmúlt években a szöveges tartalom elemzésében óriási fejlődésen mentek keresztül, ezért minden tartalmadnak egyedinek kell lennie, hogy egyáltalán weboldalad megjelenjen a Google keresési és találati oldalán. Ez a fejlődés 2019 – ben is folytatódik, ezért a célodnak továbbra is annak kell lennie, hogy egy adott téma legjobb és a felhasználók számára leghasznosabb tartalmakat tedd közzé weboldaladon.

SEO szövegírás

7. Hangalapú keresések további térhódítása

A hangalapú keresés az elmúlt években kezdte megváltoztatni a módot, ahogyan a felhasználók az információk után kutatnak. Vonzó alternatíva lehet, a keresett szöveg manuális begépelése helyett. A Google, Apple és az Amazon hangfelismerő rendszerei egyre fejlettebbek és kifinomultabbak, ezért a közeli jövőben már nem lehet figyelmen kívül hagyni a marketingre gyakorolt hatását. Nagyon úgy tűnik, hogy 2019 - ben a hangalapú keresések mennyisége át fog lépni egy kritikus tömeget ezért nem lesz figyelmen kívül hagyható.

Hogyan fordíthatod az előnyödre?

  • Frissítsd weboldaladon az üzleti információkat, hogy a térképes kereséseknél biztosan megjelenj
  • Készíts „Gyakran Ismételt Kérdések” aloldalt. Ez segít abban, hogy megjelenj a találatok között, amikor egy felhasználó konkrét kérdést tesz fel

Hangalapú keresés mobilról

8. Google Mobile First Index

Az elmúlt években a Google folyamatosan hangoztatta, hogy a hangsúly egyre inkább a mobil eszközökön van, az asztali gépek helyett. Sokan még mindig nem veszik ezt komolyan. A weboldalak indexeléshez eddig tipikusan az adott oldal tartalmának asztali verzióját használták fel, amely mobilkeresők számára okozhatott problémákat, ugyanis ez a változat jelentősen eltérhet a mobil verziótól. A mobile first indexelés azt jelenti, hogy mostantól az oldal mobil változatát használják ehhez. Vagyis aki még nem optimalizálta mobilra weboldalát, 2019 – ben mindenképpen tegye meg, mert szinte biztos, hogy hiánya hátrányosan fogja érinteni!

9. A linkek továbbra is fontosak maradnak

Szinte minden évben olvasni lehet, hogy a „linképítés halott” vagy „a linkeknek már nincs gyakorlati hasznuk”. Valójában a linkek 2019 – ben is fontos szerepet töltenek be a keresőoptimalizálásban. Azonban a megvalósítási módszerek gyökeresen megváltoztak, az valóban semmit sem ér, ha két weboldal linkeket cserél.

Napjainkra, az úgynevezett hivatkozás nélküli linkek (linkless backlinks) lettek a legfontosabbak. Ez azt jelenti, hogy valaki a weboldalán, vagy a közösségi médiában megemlíti a weboldalad, vagy egy cikkedet, azonban ebből nincs közvetlen elérés a weboldaladra. A Google algoritmusa ezt úgy értékeli, hogy Te az adott témában szakértő vagy, hiszen egy tőled független felhasználó a tartalmad segítségével érvelt.

10. Erősebb hangsúly a képkereséseken

A tavalyi évben a Google változtatott a képkeresési algoritmusan. A Felhasználóknak már nem kell az adott oldalra navigálniuk, ha meg akarnak tekinteni egy képet eredeti méretében. Ez sok weboldal esetében forgalomcsökkenéssel járt, mivel minden weboldal képeit egy kis képgalériában jeleníti meg a Google és ezért nem szükséges az adott weboldalt felkeresni.

Ezt a változást úgy fordíthatjuk az előnyünkre, hogy a weboldalunkon található képeket, infografikákat és egyéb multimédiás tartalmakat összehangoljuk, harmonikusabbá tesszük és növeljük a minőségüket. Ezáltal a felhasználók egy magas minőségű képgalériával találkoznak, és nagyobb valószínűséggel keresik fel a weboldaladat.

Google keresőrendszer

SEO technikák, melyeket mindenképpen kerülj el 2019-ben!

Van néhány olyan keresőoptimalizálási technika, melyek pár évvel ezelőtt még pozitívan hatottak az oldalak keresési és találati oldalon elfoglalt helyére, azonban napjainkra már hatástalanok, sőt néhány esetben akár hátrányosan is befolyásolhatják helyezésünket.

1. Kulcsszó halmozás

A Google algoritmusának már nem szempont egy adott kulcsszó sűrűsége, vagyis hogy egy oldalon hány alkalommal jelenik meg a kívánt kulcsszó. Nem a mennyiség, hanem a minőség a szempont annak megállapításában, hogy mennyire releváns egy weboldal a felhasználók által keresett szóra.

2. A keresőalgoritmusok számára történő írás

A keresőalgoritmusok már elég fejlettek ahhoz, hogy megértsék a feleslegesen ismétel kulcsszavakat, azok variációit és szinonimáit. Ez a technika sem működik már 2019-ben. Írj a felhasználóknak hasznos tartalmakat.

3. Linkek vásárlása

Évekkel ezelőtt még működő technika volt, hogy nagy mennyiségű linket vásároltak a honlaptulajdonosok melyek a weboldalukra mutattak, azonban ez napjainkra már nemcsak pénzkidobás, hanem a Google hátrébb is sorolja az ilyen weblapokat a keresési és találati oldalán.

4. Alacsony minőségű tartalom

Évekkel ezelőtt akár egy rosszul megírt tartalommal is előre lehetett kerülni a találatok között. Azonban mára ez már megszűnt. Másolt, rövid, kulcsszavakkal feltöltött és nem hiteles tartalom. Ezek miatt nem csak hátrébb sorol a Google, hanem sok esetben meg sem jeleníti oldaladat a találatai között! Mindig egyedi és a felhasználók számára hasznos tartalmakat tegyél közzé a honlapodon!

Mi az a keresőmarketing (Search Engine Marketing – SEM)

A keresőmarketing (SEM) egy olyan digitális marketing stratégia, melynek segítségével növelhetjük weboldalunk láthatóságát a különböző keresőmotorok (Google, Yahoo, Bing) keresési és találati oldalain. Sokáig a keresőmarketing (SEM) magában foglalta mind a keresőoptimalizálást (SEO) mind a fizetett hirdetéseket, napjainkban már kizárólag a fizetett hirdetéseket jelenti, mint például a kattintásonként fizetett hirdetéseket (PPC).

SEM - avagy Search Engine Marketing

Miért elengedhetetlen a keresőmarketing?

  • Dinamikusan növekszik azoknak a fogyasztóknak a száma, akik a vásárlás előtt online néznek utána a kívánt terméknek, illetve már online intézik a vásárlásaikat. A megnövekedett keresési forgalom miatt a keresőmarketing használata kulcsfontosságú eszköz lett a weboldalak láthatósága szempontjából
  • A látogatók többsége internetes keresésekkel találja meg a különböző weboldalakat
  • A hirdetések után a hirdetők a legtöbb esetben kattintás után fizetnek, vagyis csak akkor ha a látogató fel is keresi a weboldalt. Ráadásul ez a látogatottság növekedés segíti az organikus keresési találatok közötti előkelőbb helyezés elérését
  • A keresőmarketing keretében megjelenő hirdetések mindig a megfelelő időben jelennek meg a felhasználóknak. Magyarán csak akkor mikor a tevékenységünkhez kapcsolódó információt keresnek
  • A keresőmarketing (SEM) eredményei azonnal érzékelhetők. Ez a leggyorsabb módja annak, hogy weboldalunkra új látogatókat tereljünk

Hogyan működik a keresőmarketing?

A különböző kereső motorok összetett algoritmusokat használnak annak érdekében, hogy minden egyes keresés esetében a legrelevánsabb találatokat jelenítsék meg a felhasználóknak. A keresőmarketing keretében fizetett hirdetések a keresési és találati oldal tetején, az organikus találatok előtt jelennek meg, hogy minél könnyebben láthatóbbak és elérhetőek legyenek a felhasználók számára.

Egy egyszerű példán keresztül szemléltetve: Egy felhasználó egy terméket szeretne megvásárolni, ezért a keresőbe beírja, mit keres (kulcsszavak). A keresési és találati oldalon különböző hirdetések fognak megjelenni, melyek kulcsszavai megegyeznek a felhasználó által keresett kulcsszavakkal. A hirdetések kiemelt helyen jelennek meg, és szorosan kapcsolódnak a felhasználó kereséséhez, ezért nagy a valószínűsége, hogy fel fogja keresni a hirdetett weboldalt.

A keresőmarketing működése a hirdető szemszögéből, sem sokkal bonyolultabb, mivel a hirdetések beállítása egy teljesen „önkiszolgáló” rendszerben történik. A szöveges, a keresési és találati oldalon megjelenő hirdetések beállításához a következőket kell tenned:

  • Add meg a kulcsszavakat, melyek kapcsolódnak az érkeztető oldaladhoz és hirdetésedhez
  • Válaszd ki földrajzilag hol szeretnéd megjeleníteni a hirdetéseket
  • Hozd létre a szöveges hirdetést
  • Add meg, hogy maximum mennyit vagy hajlandó fizetni egy kattintásért és a teljes költségvetést

A szöveges hirdetések létrehozása egyszerű, meg kell adni a fejléc, és egyéb szövegeket, a cselekvésre ösztönzést (CTA) és a link címét ahova a kattintás után a felhasználók jutnak.

Sokak szerint a szöveges hirdetés a leghatékonyabb módja a reklámozásnak.

Hogyan használd a kersőmarketinget hatékonyan?

Készíts stratégiát

Gondold át a rövid és hosszútávú startégiádat, hogy fizetett vagy inkább organikus keresési találatokra van-e szükséged a siker érdekében, vagy esetleg mindkettőre. Az organikus keresési találatok közötti előkelő helyezések eléréséhez időre van szükség, azonban fizetett hirdetésként szinte azonnali eredmények érhetőek el. Az idő tényezőn kívül fontos szempontok még:

  • Kitűzött forgalomnövekedés
  • Rendelkezésre álló költségkeret
  • Pontosan meghatározott elérhető marketingcélok

Kulcsszavak meghatározása

Mielőtt optimalizálod weboldaladat és elindítod a fizetett keresési kampányt, állítsd össze a használni kívánt kulcsszavak listáját. Ötleteket meríthetsz a versenytársaidtól, illetve használhatod a Google kulcsszótervező eszközét is, ami ráadásul forgalombecslést is készít az adott kulcsszavakról.

Optimalizáld a weboldaladat, érkeztető oldaladat

  • Frissítsd esetleg írd is át az oldalon található tartalmat, hogy azok szervesen tartalmazzák a legfontosabb kulcsszavaidat
  • Az oldaladon található tartalom megfelelően és logikusan legyen rendszerezve
  • Minden olyan technológiát törölj az oldaladról ami akadályozhatja a keresőmotorokat a tartalom beolvasásában (például Flash alapú tartalom)

Az oldaladra mutató linkek létrehozása

A keresőmotorok algoritmusai pozitívan értékelik, jutalmazzák azt, ha egy weboldalra külső linkek mutatnak, mert azt feltételezik, hogy az oldalon található tartalom értékes a felhasználók számára. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy minden küldő link azonos súllyal esik latba, hiszen az algoritmusok különbséget tudnak tenni megbízható helyről érkező, valódi linkek és az „értéktelen” linkgyűjteményekből érkező hivatkozások között.

Egyéb online tartalmak és kampányok létrehozása

Az alábbi tevékenységek javítják az organikus keresési találatok között elfoglalt helyezésedet:

  • Aktív közösségi média használat
  • Blog szerkesztése a weboldalon
  • Vendég blogolás

Készítsd és indítsd el a szöveges hirdetésed

  • Hozd létre a céloldaladat vagy céloldalaidat a kampányhoz
  • Írd meg a hirdetés szövegét
  • Regisztrálj a kívánt hirdetési hálózatba (Google Ads; Bing Ads)
  • Állítsd be és indíts el a kampányt
  • Kövesd az eredményeket

Összefoglalás

Manapság már egy vállalkozás sem lehet sikeres az online világban, ha nem követi megfelelően a keresőmarketing trendjeit és gyakorlatát. A keresőmotorok marketingje, vagyis a keresőmarketing (SEM) biztosítja a keretet, az eszközöket és folyamatokat ahhoz, hogy a weboldalad – hirdetési díj ellenében - gyorsan előkelő helyezést érjen a keresési és találati oldalakon. A SEO (keresőoptimalizálás) pedig a hosszútávú megoldás a természetes találatok között elfoglalt helyezés javítására.

SEM

Segíthetünk?

Ha úgy érzed, hogy weboldalad vagy online marketingedet hatékonyabbá tennéd, keress minket most, a téma szakértői vagyunk. Találkozzunk irodánkban, és egy kötetlen beszélgetés keretein belül beszéljük meg, mit szeretnél elérni, és mi hol, hogyan tudunk segíteni.

Tetszett a cikk? Ne maradj le az újdonságokról!

Iratkozz fel és havonta egyszer küldünk egy összefoglaló e-mailt!