Menü

A legfontosabb tartalommarketing trendek 2020 –ban, amikről tudnod kell

2019. december 04. | 2298 |

Az online világ nagyon gyorsan változik, ezért nagyon fontos hogy naprakészek legyünk az újdonságokkal és trendekkel kapcsolatban, hiszen ezáltal versenyelőnyre tehetünk szert. Aktuális  cikkünkben összeszedtük milyen trendek illetve előrejelzések befolyásolhatják 2020-ban a tartalommarketing világát.

Első körben lássuk az általános érvényű tudnivalókat:

Mi az a tartalommarketing?

A tartalommarketing röviden megfogalmazva a következő: A tartalommarketing tartalmak előállítását, megjelentetését, megosztását jelenti márkánk vagy vállalkozásunk hírnevének és ismertségének növelése céljából.

A tartalommarketing célja, mint minden más marketing technikának is, az eladás ösztönzése. Azonban napjainkban egyre jobban jellemző az úgynevezett „reklámvakság”, emiatt azon módszerek a leghatékonyabbak, melyeken kevésbé érzékelhető, hogy azok valójában reklámok. A tartalommarketing célja tehát az, hogy magával ragadja és meg is tartsa a vásárlók figyelmét a folyamatosan gyártott tartalmakkal, melyek a közönség folyamatosan változó igényeihez alkalmazkodnak. Az így kialakult közönség legtöbbször lojális, és elismeri a tartalmat előállító szakmai tudását és kompetenciáját, így jó alapot képez az erre épülő eladási technikáknak.

Apropó változó igények! Ahhoz, hogy napra, órára pontosan képben legyél egy adott téma aktualitásával kapcsolatban, az egyik legjobb elemző eszköz a Google Trends, ha még nem használtad, akkor hajrá, próbáld ki, igyenes!

5 elévülhetetlen tartalommarketing trend, amit tudni kell

1. Minőségi tartalmat kell készíteni

A rendszeres posztolás önmagában nem elégséges, a tartalomnak, jó minőségűnek is kell lennie, és minél inkább a célközönségedhez kell szólnia. Miért fontos a minőség? Mert számtalan, mások által előállított tartalommal kell versenyezned, a felhasználók figyelemért.

2. A tartalommarketing nem a közvetlen értékesítésről szól, hanem az információ átadásáról

Természetesen a tartalmad irányulhat arra, hogy a felhasználókat valamilyen terméked vagy szolgáltatásod megrendelésére ösztönözd, alapvetően mégis az értékes információk átadásáról szól, nem pedig a direkt értékesítésről. Ráadásul a fogyasztók egyre óvatosabbak azokkal a törekvésekkel szemben, melyekről feltételezik, hogy megpróbálnak nekik eladni valamit. A felhasználóknak értékes, őket segítő tartalmakat kell adnod, elsősorban a bizalom fokozása érdekében. Amikor pedig végül venni akarnak valamit, akkor sokkal nagyobb valószínűséggel Te leszel az első, aki az eszükbe jut.

3. A tartalommarketing hosszú távra szól

A marketing többi részéhez hasonlóan, a tartalommarketing sem egy egyszeri tevékenység. Tehát azzal önmagában nem fogsz eredményeket elérni, hogy létrehozol egy komolyabb mennyiségű és minőségi tartalmat. Ahhoz, hogy a legtöbbet kihozd a tartalommarketingből, meg kell határoznod, hogy az pontosan miként fog illeszkedni az eddigi és ezutáni marketing stratégiádba.

A tartalommarketing megvalósításának egyik elsődleges eszköze a weboldalon a blog. A blogolás elkezdéséhez van itt egy hasznos cikkünk, olvasd el!

4. A tartalommarketing kiemelkedően fontos a keresőoptimalizálás (SEO) számára

A legtöbben már tisztában vagyunk azzal, hogy szükség van a weboldalunk keresőoptimalizálására annak érdekében, hogy növeljük a forgalmunkat és így az eladásainkat. Azonban a SEO már nem működik jó minőségű, folyamatosan frissülő tartalmak nélkül. Vagyis már mindenképpen szükség van rendszeresen publikált és megosztott tartalmakra a weboldalakon és közösségi média csatornákon. Illetve a Google egyértelműen a hosszabb és minőségi tartalmakat részesíti előnyben.

5. A tartalommarketingben a vizuális tartalmak ugyanolyan fontosak, mint a szövegesek

A minőségi szöveges tartalom mellett a vizuális tartalmakat sem szabad elhanyagolni. Sokan még mindig úgy gondolnak a képekre és a videókra, mint a szöveges tartalmak kiegészítőire, holott saját jogukon is hatalmas erővel bírnak. Néhány példa:

  • a vizuális tartalmak 65 %-al nagyobb elköteleződést eredményeznek Facebookon
  • képekkel ellátott szöveges tartalmak 94 %-al több átkattintás eredményeznek
  • a vevők 2/3 - ának fontos a vásárlási döntés meghozatalánál, hogy milyen minőségű képekkel találkoznak egy webáruházban

Lássuk a 2020-as trendeket és újdonságokat:

Videó és még több videó

Az internet sebessége és a mobil használat folyamatos növekedése, lehetővé teszi a videók lejátszását bárhol és bármikor. Emiatt egyre több jó minőségű videót tesznek közzé, elsősorban a következő közösségi média felületeken: Facebook, Instagram és Youtube.

Tartsuk azonban szem előtt, mielőtt őrült videógyártásba kezdenénk, hogy a különböző platformokra különböző minőségű, hosszúságú, tartalmú videót érdemes készíteni. A szociális érzékekre, megosztásra ösztönző videók jól működnek a Facebookon. A tematikus, jól kereshető videók, pedig a YouTube - on sikeresek. A rövid, figyelemfelkeltő videók pedig az Instagram közönségét fogják megérinteni.

Mobil eszközök előretörése

A felhasználó több mint fele már elsődlegesen mobil eszközén böngészik. Ez egyértelműen jelzi, hogy minden közzétett tartalomnak tökéletesen kell megjelenni minden mobil készüléken.

Azonban a helyzetet bonyolítja, hogy a mobil készülékeken sokkal alacsonyabb a konverziós arány, mivel a felhasználók még nem készek olyan arányban vásárolni a kisebb képernyőn, mint teszik azt az asztali számítógépükön.

A legvalószínűbb okai:

  • Nehézkesnek érzik

  • Úgy érzik, hogy nem annyira biztonságosak a mobil készülékek, mint az asztali számítógépek

  • Lehet, hogy a mobil készüléket csak böngészésre és szórakozásra, a laptopokat és az asztali számítógépeket pedig inkább komolyabb dolgokra, mint a munkára és a vásárlásra használják

Mindhárom előbb említett pontot azonban kilehet használni a tartalomstratégiánkban. Leegyszerűsíthetjük a vásárlás folyamatát a mobilkészülékeken, egyértelművé tehetjük hogy a vásárlás teljesen biztonságos függetlenül annak platformjától. Valamint lehetővé tehetjük, hogy például a mobilon megkezdett vásárlást az asztali számítógépen fejezzék be.

Felhasználói tartalmak

Szinte az összes felhasználó megbízik a más felhasználók által készített tartalomban. Ezt a lehetőséget mindenképpen ki kell aknázni, de hogyan is tehetjük meg? Tegyük lehetővé hogy az oldalunkra látogatók saját tartalmat tegyenek közzé weboldalunkon. Ennek egy kiváló módja a hozzászólások lehetőségének megteremtése.

Használatában rejlő lehetőségek

  • Mindaddig amíg főleg pozitív előjelűek, növelni fogják a konverziók számát

  • Közösséget épít

  • Ingyen kapjuk a tartalmat

Összességében ez egy nagyszerű lehetőség, hogy látogatóink magukénak érezzék a weboldalunkat. Ráadásul mivel ők is alakítják a témákat, így jobban meg is fognak bízni a weboldalban. Minél több különböző emberrel kerülnek kapcsolatba, annál gyakrabban fognak visszatérni az oldalra, hogy újra és újra megvitassák elképzeléseiket egymással. A blog cikkek megírásához itt javaslunk pár ötletet.

Megoldást kell kínálni

A felhasználók többé nem csupán egy választ akarnak. Megoldásokat akarják megtudni a problémáikra. A Google algoritmusa is azokat az oldalakat részesíti előnyben, ahol felhasználók a tökéletes választ azonnal vagy nagyon rövid időn belül megkapják. 

Előrejelzések

1. A blogbejegyzések hossza egyre hosszabb és vizuálisabb. Egy átlagos blogbejegyzés körülbelül 1.050 szóból áll - ORBIT MEDIA STUDIOS

A hosszú tartalom sokáig egyedi volt, de mostanra már ez vált a normává. Érdemes a gyakori rövid cikkek helyett, ritkábban és hosszabb bejegyzéseket közzétenni. A hosszabb és mélyebb tartalom értéket kölcsönöz a vállalkozásunknak és növeli a látogatók elköteleződését irányunkba.

2. Az emailek 53 % - át már mobil készüléken nyitják meg - CAMPAIGN MONITOR

2017 – ben az email marketingnek is elsősorban a mobileszközökre kell koncentrálnia, mobilbaráttá kell válnia. Mindenképpen érdemes olyan sablont használni emailjeink megszerkesztéséhez, ami 100 % - ban reszponzív, így biztos tökéletesen fog megjelenni minden felhasználó készülékén.

Gondoljunk bele, ha az email üzenetünk nem mobil barát, akkor a felhasználóinknak kevesebb mint a fele fogja tudni elolvasni leveleinket.

3. A személyre szabott tárgymezőt tartalmazó emaileket 26 % - al nagyobb arányban nyitják meg - EXPERIAN

A személyre szabás a marketing minden területén elengedhetetlenné vált. Használjuk a felhasználóinkról gyűjtött adatokat, és növeljük az emailjeink megnyitási arányát. Az emaileket a legegyszerűbb és leggyorsabb szélyre szabni, használjuk a technológia nyújtotta lehetőségeket.

4. Egy átlagos felhasználó mindössze 37 másodpercet szán egy blogbejegyzés vagy cikk elolvasására - NEWSCRED INSIGHTS

Az felhasználók egyre kevesebb időt szánnak egy-egy cikk elolvasására, ezért a tartalomnak könnyen felfoghatónak és jól olvashatónak kell lennie. Ezért hihetetlenül fontos tényezővé vált a cikkek felépítése és tagolása. Használjunk kiemeléseket, bullet pointokat és dőlt betűket a legfontosabb üzeneteink hangsúlyozására.

5. A vezető tartalomszolgáltatók 29 % - a újrahasznosítja régebbi cikkeit és bejegyzéseit - CURATA

A régi olvasott cikkeink és blogbejegyzéseink aktualizálásával, továbbfejlesztésével azon túl, hogy értékes időt takarítunk meg, egy kiváló alapot jelentenek egy újabb népszerű cikk létrehozásához. Mivel az alapul vett bejegyzés már bizonyította hatékonyságát, nagy valószínűséggel a továbbfejlesztése is hasonlóan (vagy jobban) fog teljesíteni.

6. A vállalkozások 69 % -a tervezi, hogy növelni fogja a videók használatára szánt költését - ASCEND2

A videók használata egyre népszerűbb a tartalommarketingen belül, a vállalkozások több mint 2/3 –a növelni fogja a videók elkészítésére szánt erőforrásokat. A videók segítségével gyorsan és kreatív formában juttathatjuk el üzenetünket a felhasználók felé, ráadásul ezt a formátumot a legegyszerűbb feldolgozni az emberi agynak.

7. A hosszabb cikkek és blogbejegyzések 9-szer több leadet generálnak mint a rövidebbek - CURATA

A hosszú tartalom az alapossága miatt bizalmat sugároz az olvasó felé. Mivel az olvasók is több értéket kapnak ezen cikkek által, így sokkal nagyobb arányban válnak vásárlókká is!

8. Napi egy óra plusz munka, amit a közösségi médiákon végzünk, hatalmas forgalomnövekedést képes előidézni weboldalunkon - SOCIAL MEDIA EXAMINER

A közösségi médiumok óriási segítséget jelentenek egy-egy cikk és blogbejegyzés széles közönséghez történő eljuttatásában és ez a trend folyamatosan exponenciális ütemben nő. Használjuk ki a közösségi médiában rejlő potenciális lehetőségeket.

Mit tegyek, ha a tartalommarketing nem hozza a kívánt eredményeket?

  • A minőségre helyezd a hangsúlyt a mennyiség helyett
    Az eredményeket lehet az hozná, ha kevesebb, de értékesebb, kidologozottabb, a célcsoportod igényeire jobban reagáló tartalmakat publikálnál.
  • Legyél egyedi
    Vizsgáld meg, mit csinálnak a versenytársaid, majd ehhez képest találd ki, hogy miként lehetsz más.
  • Elemezd a célközönséged
    Ez lehet piackutatás, de a legtöbb esetben az is elegendő, ha közvetlenül megkérdezed tőlük, hogy milyen tartalmakat szeretnének látni. 
  • Promotáld a tartalmadat
    Nem minden esetben elég, ha elkészíted a tartalmakat, majd várod, hogy a felhasználók rád találjanak. Bizonyos mértékig működhet, ellenben egy kis támogatás sosem árt. Promotáld a tartalmadat, hogy megkapja azt a kezdeti lökést, ami beindítja a terjedését. A promóció elsődleges médiuma még mindig a közösségi média, a hatékony Facebook posztokról itt írtunk korábban.
Tusnádi István

Tusnádi István

a Usernet ügyvezető tulajdonosa. 2001 óta dolgozik webes projekteken, szakterülete az online stratégia alkotás és a webfejlesztés. Ügyfelei iparágukban piacvezető hazai illetve nemzetközi KKV-k és nagyvállalatok. Eddig több, mint 150 szakmai publikációja jelent meg, többek között az Origo, 24.hu, Piac & Profit és a Pénzcentrum oldalakon.

Tetszett a cikk? Ne maradj le az újdonságokról!

Iratkozz fel és havonta egyszer küldünk egy összefoglaló e-mailt!