Menü

Weboldal készítés

Bevezető

Mikor a 1990-es évek vége felé első weboldalainkat készítettük az Internet még egészen más volt mint manapság és természetesen a weboldalakkal szembeni elvárások is nagyon különböztek a maiaktól. Az utóbbi években a webet elsősorban az üzleti és marketing céloknak történő megfelelés formálja. Kiemelten fontos lett a figyelem felkeltés, a hatékony információközlés, a kiemelkedő felhasználói élmény valamint a kereshetőség, hiszen a látogatók többsége valamilyen keresőrendszeren keresztül jut el a weboldalra. A blogok elterjedésével párhuzamosan egyre nagyobb igény mutatkozik a letisztult, áttekinthető megjelenésre, a könnyű olvashatóságra az animált tartalmak háttérbe szorítása mellett. Ebben a gyorsan változó közegben próbáljuk meg ügyfeleinket támogatni úgy, hogy a lehető legtöbbet profitáljanak az Internet adta üzleti lehetőségekből.

Az alábbiakban megpróbálom rendszerbe foglalni azokat a tudnivalókat, amelyekre szükséged lehet egy új weboldal projekt elindítása előtt. 

A sikeres weboldal 7 fő eleme

Bár sok tényező befolyásolhatja egy weboldal hatékonyságát, a felhasználóktól jövő visszajelzések valamint a statisztikák szerint az alábbi 7 elem számít a legfontosabbnak egy céges weboldal sikere szempontjából.

1. Jó webdesign

A weboldal design-ja kritikus abból a szempontból, hogy az interneten hogyan ítélik meg a cégedet.  A design rendszerbe foglalja a weboldal azon aspektusait, mint a logó, betűtípusok, színek, formák és a layout. Amikor egy vállalati weboldalról beszélünk, a design-nak professzionálisnak, letisztultnak, és az adott cég arculatához szorosan kapcsolódónak kell lennie. 

Ha egy cég nem rendelkezik arculati leírással csak logóval, akkor a webdesign célja, hogy meghatározza a webes arculatot. Ebben az esetben az alkalmazott színeknek, formáknak, betűtípusoknak illeszkedniük kell a logóhoz valamint az iparághoz, tevékenységi körhöz is. Például nem véletlen, hogy az egészségügyi weboldalak többsége halványkék színt használ, mivel látogatók hagyományosan ezt a színt kötik össze az iparággal.

2. Minőségi tartalom

A minőségi és releváns képi és szöveges tartalom biztosítása a jó weboldal második összetevője. Egy jó tartalom-stratégia felállítása biztosítja, hogy az oldal ne csak induláskor legyen érdekes, hanem folyamatosan bővüljön annak érdekében, hogy fenntartsa a látogatók érdeklődését.

Amit mondasz és ahogy mondod, a két legfontosabb összetevője egy sikeres weboldalnak. A tartalomnak választ kell adnia a következő kérdésre: „Mi nyújt nekem ez az oldal?” Az oldalon megjelenő információnak informatívnak, de ugyanakkor érdekesnek is kell lennie. Nem véletlen, hogy a storytelling vagyis a történetmesélés a szövegíráson belül külön területté nőtte ki magát az utóbbi években.

3. Egyszerű navigáció

A navigáció a weboldalad „GPS”-e. A navigáció olyan gombokból vagy linkekből áll, amelynek feladata, hogy segíten eljuttatni a látogatót az oldal egyik részéről egy másikra. A navigációs sáv (menü) jellemzően valahol az oldal tetején, vagy a bal oldalán helyezkedik el. Zavartalannak és egyszerűen használhatónak kell lennie. A látogatók olyan gyorsan szeretnék megtalálni, amit keresnek, amennyire csak lehetséges. Tedd egyszerűvé számukra, így tovább fogják használni weboldaladat. A látogatói viselkedés elemzések rámutattak, hogy egy nehezen kezelhető vagy mobilon működésképtelen navigáció szinte azonnali oldal elhagyást eredményez.

Mindig jó ötlet a hasonló oldalak ugyanazon témakör alá való csoportosítása, így akadálytalanná tehetjük a navigációt. A túl sok kattintás nem minden esetben jelent jót, úgyhogy próbálj minden fontos információt 3 vagy kevesebb kattintásnyi távolságra tartani.

4. Cselekvésre ösztönzés avagy call-to-action

A call-to-action olyan link vagy nyomógomb, amely azonnali cselekvésre sarkallja a látogatókat egy weboldalon. Cselekvésre ösztönzés híján a látogató úgy hagyhatja el a weboldalt, hogy az előre kitűzött céljainkat nem teljesítette: nem lesz belőle vásárló, érdeklődő, feliratkozó, jelentkező. Éppen ezért a megfelelő helyen, megfelelő formában és szöveggel ellátott call-to-action-ök használata kulcsfontosságú egy oldala sikere szempontjából.

Nincs pontos defincíció a jó call to action-re. A kulcsa a folyamatos tesztelés, annak felkutatása, hogy mi az, ami a legjobban működik a weboldalad és a célközönséged számára. Tesztelés során célszerű különböző dolgokat kipróbálni, mint pl. a nyomógomb formája, színe, mérete és szövegezése.

Adj a látogatóknak valami tennivalót. Értékesíteni szeretnél? Biztosíts linkeket és információkat a promóciókról, amiket a vevőknek azonnal ki kellene használniuk. Nagyobb ügyfélbázist akarsz? Bátorítsd a vásárlókat regisztrációra és e-mail-es promóciókra való feliratkozásra a legújabb hírekkel és akciókal kapcsolatban.

A cselekvésre ösztönző elemeknek kulcsfontosságú szerepük van a konverzióban, vagyis abban, hogy a látogatóból lesz-e feliratkozó, ügyfél vagy vásárló. A kimutatások szerint a nyomógombon a hagyományos „Elküld” felirat lecserélése valami hatékonyabb cselekvésre ösztönzésre már önmagában is jelentő mértékben javítja a konverziót.

5. Bizalomépítő elemek

Egy jó vállalati weboldal a látogatók bizalmából építkezik. Egy erős design információt hordozó elemek felhasználásával segíti a látogatót abban, hogy a vállalatot megbízható forrásként azonosítsa. Ennek eléréséhez az egyik legfontosabb dolog a részletekre való odafigyelés. 

A tartalomnak rendszerezettnek és nyelvtanilag helyesnek kell lennie, a design-nak minden oldalon konzisztensnek kell lennie. Az elérhetőség és a közösségi oldal linkek mindig szem előtt legyenek. Tüntess fel ügyfél visszajelzéseket, pozitív értékeléseket, friss híreket, partner logókat, biztonsági tanúsítványokat. Ezen úgy nevezett bizalom növelő elemeknek fontos szerepük van a látogatók megnyerésében.

6. Mobilbarát oldal

Manapság már az okostelefonok és a tabletek az internetezés előnyben részesített eszközei. Emiatt a látogatók szívesebben térnek vissza egy olyan weboldalra, ami mobilbarát. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy meg kell bizonyosodnod arról, hogy a weboldalad reszponzív, tehát automatikusan igazodik minden kijelző képernyő méret esetében. A vállalati weboldalaknak is kompatibilisnek kell lenniük mobiltelefonokon, tablet-okon és PC-ken annak érdekében, hogy minél több potenciális ügyfélhez jussanak el.

A reszponzívitás vagyis annak a technológiának a használata, amely lehetővé teszi, hogy a weboldal eszköz független legyen, manapság már alapvetőnek számít a weboldal készítés során. Ennek ellenére nem árt alaposan leellenőrizni, hogy valóban jól működik-e.

7. Keresőoptimalizálás (SEO)

Egy vállalati weboldal vagy szerepel a Google-ban, vagy nem. Ezt az állításomat arra a statisztikára alapozom, hogy a Google-ban a 11. helytől lefelé a látogatóknak már csak kb. 1%-a kattint. Tehát vagy szerepel egy weboldal az első 10-ben vagy olyan, mintha nem is létezne.

A Google helyezések többek között az oldal struktúrán, a tartalom minőségén és optimalizálásán múlnak. Manapság még mindig találkozom olyan weboldal készítő cégekkel, akik még alap technikai szinten sem foglalkoznak a keresőoptimalizálással. A vizuális megjelenéssel foglalkozva elfeledkeznek arról, hogy a SEO ugyanolyan fontos, mint a vállalati weboldal attraktívvá tétele. Míg a design és a tartalom alapvető fontosságú egy sikeres weboldalhoz, ha a keresőkben senki nem találja meg, akkor üzleti szempontból nem lesz sikeres.

A Google helyezések javításának első lépése az oldal technikai és on-page SEO-jának az ellenőrzése és javítása. Jobb esetben ezen tevékenységek nagy része már a weboldal készítés során elkészült, így csak a kisebb hibákra kell koncentrálni: ellenőrizni a szöveg struktúrát, a címsorokat, a META adatokat, a képek ALT címkéit … stb. Egy SEO plugin vagy külsős SEO szoftverek használatával részben automatizálható ez a folyamat. Ha a weboldalad WordPress-el lesz elkészítve, akkor egy jó plugin, mint pl. a Yoast nemcsak elárulja, hogy mennyire jól optimalizált az oldalad, hanem javaslatokat is tesz a SEO értéked növelésére.

A weboldal készítés folyamata

A hagyományos vélekedés ellenére, a weboldal készítés mint folyamat legfontosabb eleme nem feltétlenül a kódolás vagy programozás. Az olyan technológiák, mint a HTML, CSS és a JavaScript a weboldal formáját és működését adják és meghatározzák, milyen kölcsönhatásban vagyunk az információval. De ami általában a színfalak mögött marad ugyanakkor a weboldal készítés nélkülözhetetlen része, az az előzetes információgyűjtés, a részletes tervezés és az indulás utáni karbantartás és üzemeltetés. Ezen lépések nélkül nem vagyunk képesek olyan weboldalt készíteni és hosszú távon fenntartani, amely megfelel a cég marketing céljainak és sikerével hozzájárul a cég növekedéséhez.

Ebben a részben megnézzük, hogy is néz ki az általános weboldal készítés menete:

  1. Információgyűjtés
  2. Tervezés
  3. Design
  4. Tartalomírás
  5. Programozás
  6. Tesztelés, felülvizsgálat és indítás
  7. Karbantartás és üzemeltetés

Weboldal fejlesztési idővonal

Amikor egy weboldal elkészítésén gondolkozol, 2 dolog között cikáznak a gondolataid – a költség és az idő. Ezek a paraméterek nagyban függnek a project méretétől és jellegétől. Hogy átlásd az egész weboldal készítés folyamatát, javaslom egy projekt tervező eszköz használatát, amely megkönnyíti az egyes részek sorrendiségének, időtartamának, felelősseinek nyomonkövetését, ráadásul a határidőket is pontosabban be fogod tudni tartani (tartatni).

Valahogy így néz ki a teljes folyamat egy ilyen szoftverben:

KÉP

Az alábbiakban sorraveszem az egyes lépéseket és részletesen leírom, hol miről esik majd szó és az adott folyamat mivel járul hozzá a teljes projekt sikeréhez.

Fontos megjegyeznem, hogy a weben sok helyen elérhető általános felfogás szerint haladok, amely egy konkrét projekt esetében annak méretétől, jellegétől függően bizonyos pontokon eltéréseket mutathat. 

1. lépés: Információgyűjtés: okok, célok és célközönség

Ez a lépés, a kutatás és az információ gyűjtés lépése, meghatározza, hogy miként fognak kinézni a soron következő lépések. A legfontosabb feladat ebben a körben a weboldal készítés okainak pontos megértése, a kitűzött célok számbavétele, valamint a weboldal célközönségének meghatározása. A legtöbb esetben egy weboldalfejlesztési kérdőív kitöltése, megválaszolása segít tisztázni a legfontosabb felmerülő kérdéseket.

Egy hírportál különbözik egy szórakoztató weboldaltól, egy cipő webshop különbözik egy ügyvédi iroda weboldalától. A különböző típusú weboldalak egymástól eltérő funkcionalitással, szerkezettel és tartalommal bírnak. Egy jól előírt és kellően részletes terv (specifikáció) megvédhet attól, hogy extra erőforrásokat kelljen fordítanod váratlan problémák elhárítására, úgy mint pl.  design váltás, vagy egy előre nem tervezett funkció hozzáadása.

2. lépés. Tervezés: oldaltérkép és wireframe készítés

A weboldal készítés ezen szakaszában a fejlesztő elkészíti azokat az adatokat, amelyet a vevőnek átadva véglegesítheti, hogy milyen szerkezetű lesz a weboldal.

Az előző fázisban összegyűjtött adatok alapján elkészül az oldaltérkép. Az oldaltérkép az oldalon lévő fő tartalmi részek kapcsolatát írja le. Egy ilyen ábrázolás segíthet felmérni, mennyire lesz használható a végleges termék. Megmutathatja a weboldalon lévő különböző oldalak közötti kapcsolatot, így eldöntheted, mennyire lesz egyszerű a látogató számára megtalálni a keresett információt vagy a szolgáltatást. Az oldaltérkép készítés mögötti lényeg egy felhasználóbarát, logikus és egyszerűen navigálható weboldal létrehozása.

Az oldaltérkép segít megismertetni az oldalad belső struktúráját, de nem részletezi a felhasználói felületet. Az oldaltérkép vagyis az oldal tartalmi struktúrájának vélegesítése után nekilátunk a drótváz készítésnek (wireframing). A drótváz a weboldal megjelenésének vizuális ábrázolása, amely azonban 
semmilyen olyan design elemet nem tartalmaz, mint pl. színek, logók, stb. A drótváz egy általában egyszínű vázlatos ábrázolása a felhasználói felületnek, célja, hogy gyorsan, hatékonyan meg tudjuk tervezni a főbb elrendezéseket. Drótvázakat jellemzően csak olyan nagyobb projektek esetében készítünk, amikor a felhasználói felület, az oldal struktúra valamint a funkcionalitás összetettsége miatt indokolt.

3. lépés: grafikai tervezés (webdesign)

A design fázisban, a weboldalad alakot ölt. Minden információ, amely az első lépésben gyűlt össze, itt nélkülözhetetlen lesz. Az iparágat, a marketing célokat, a potenciális vásárlókat és a célközönséget is  szem előtt kell tartanunk, miközben a design terveken dolgozunk.

Az elkészült grafikai tervek fő funkciója az információ struktúra megjelenítése, a tartalom vizualizálása, és az alap működés demonstrálása. A grafikai tervek 100%-os méretben, az arculati színek, céges logó és a kapott képek felhasználásával készülnek.

Első körben általában a nyitólapot tervezzük meg és annak jóváhagyását követően készülnek el az oldal tervek. A weboldal összetettségétől függ, hogy hány aloldal grafikai tervre van szükség.
A grafikai tervezést azután zárjuk le, hogy ügyfelünk minden tervet jóváhagyott. Nem győzöm elégszer hangsúlyozni, hogy a szükséges változtatások ebben a fázisban lényegesen egyszerűbbek, mint a későbbi programozási folyamat során. Ezért arra bízhatom ügyfeleinket, hogy ha bármivel nem elégedettek, akkor itt jelezzék, mert sokkal gyorsabban és hatékonyabban tudjuk a változtatásokat átvezetni, mint egy már félkész leprogramozott weboldal esetében. Annál is inkább, mivel sokszor aprónak tűnő változtatások érinthetik a weboldal design más részeit vagy akár más layout-okat is.

4. lépés: tartalomírás

A weboldal készítés során a negyedik lépéshez elérkezve már tudjuk, hogy mi lesz az oldal végleges struktúrája, milyen menüpontokból áll majd és körülbelül milyen mennyiségű szöveges tartalomra van szükség a feltöltéséhez.

A tartalomírás és összeállítás általában egybeesik a weboldalkészítés más lépéseivel, de szerepét nem szabad alábecsülni. Ebben a lépésben elkerülhetetlen azokat a leglényegesebb pontokat írásba szedni, amelyeket a közönséged felé továbbítani szeretnél és hozzáadni call-to-action-t (cselekvésre való felhívást). A tartalomírás magába foglalja a hatásos főcímek írását, a szövegszerkesztést, új szöveg írását, meglévő szöveg összeszerkesztését, stb., ami időt és erőfeszítést igényel.

Az esetek nagy részében ügyfeleink magukra szokták vállalni a weboldal szöveges tartalmának az összeállítását, megírását, de szükség esetén mi is tudunk segíteni szakképzett, rutinos szövegírók bevonásával.

5. lépés: programozás

Ez a lépés a sokak által „weboldal készítés”-ként aposztrofált programozási fázis, melynek során a jóváhagyott grafikus tervekből egy működőképes weboldal lesz. A munkát a nyitólap programozásával kezdjük és utána haladunk tovább az aloldalak kódolásával.

A mai weboldalak szinte kivétel nélkül tartalomkezelő rendszert használnak. Ez az a CMS-ként is ismert rendszer, amely lehetővé teszi, hogy a weboldal tulajdonosa, szerkesztője komolyabb ismeretek nélkül is frissíteni tudja az oldal tartalmát. Új cikkeket, képeket, híreket tudjon feltölteni vagy javításokat eszközöljön a már meglévő tartalmakon. A tartalomkezelő rendszert sok esetben ebben a programozási fázisban rakjuk az oldal „mögé”, így az abban kialakított menüstruktúra folyamatosan követi azt ahogy az egyes aloldalak programozásával haladunk.

Általában a munka végére hagyjuk a hosszabb időt igénylő speciális funkciók lefejlesztését, mert közben a már félig működőképes oldal tesztelhető ügyfelünk részéről illetve közben a szövegírással is haladni lehet, mert egy böngészőben megtekinthető oldal sokkal pontosabb képet nyújt arról, hol milyen szövegek hiányoznak még.

6. lépés: tesztelés, felülvizsgálat és site indítás

A tesztelési fázis a weboldal készítés folyamatának egy fontos része, amelynek egyes részeibe szerencsére külsős szoftvereket is be tudunk vonni, így növelve a hatékonyságot és kizárva a tévedés lehetőségét.

A tesztelés, felülvizsgálat nagy vonalakban arról szól, hogy alaposan átnézzük a teljes oldal, végignézünk minden linket, minden külső és belső hivatkozást, hogy rendben működnek-e. Átnézzük a konverzió szempontjából kritikus űrlapok működését, a hibaüzeneteket is. Átnézzük az oldal szövegeinek helyesírását és nyelvhelyességét. Különböző auditor eszközökkel megnézzük a weboldal kód szabványoknak történő megfelelősségét valamint különböző böngészőkben és különböző eszközökön is teszteljük az oldal megjelenését.

Ha mindent rendben találtunk, akkor végleges tárhelyére kerül az oldal, a domain nevet a tárhelyre irányítjuk és elindítjuk az oldalt. Az indítással még nem zárult le a munkánk, mivel van pár további tennivaló, amelyet itt lejjebb egy külön szakaszban részletezek.

7. lépés: karbantartás és üzemeltetés

Fontosnak tartom elmondani, hogy egy weboldal inkább szolgáltatás, mintsem egy termék. Nem elég csak “leszállítani” a weboldalt az ügyfél felé. Bizonyosságot kell szereznünk abban, hogy minden flottul működik, és mindenki elégedett, és változtatni a dolgokon, ha ezek nem teljesülnek.

Az oldalhoz hozzáadott analitikai és elemző szoftverek segítenek kiszűrni azokat a problémákat, amelyekkel a végfelhasználók szembesülnek. A problémák folymatos és gyors javításával kiemelten kell foglalkozni. Ha nem, akkor talán egy nap azon kapod magad, hogy a felhasználók inkább más weboldalt használnak, minthogy belenyugodjanak a kényelmetlenségekbe.

A weboldal üzemeltetésébe nem csak a tárhely szolgáltatás tartozik, hanem sok esetben a domain nevek fenntartása és a levelező szolgáltatás is. Ezen felül elengedhetetlen, hogy folyamatos kapcsolatod legyen a webfejlesztőkkel, legyen egy ügyfélszolgálat, akit el tudsz érni bármilyen probléma esetén. Évről évre sok olyan weboldal üzemeltetését vesszük át, ahol a fejlesztő a projekt lezártával eltűnik és az ügyfél / weboldal magára marad és az apró fejlesztések híján szépen lassan lemarad a konkurensek mögött. Őszintén szólva nem kellemes feladat egy idegen fejlesztő által leprogramozott weboldalt olyan szinten megismerni, megérteni, hogy az üzemeltetését felelősséggel el tudjuk vállani. Éppen ezért azt tanácsolom, hogy rögtön az elején érdemes olyan céggel leszerződni, akik hosszú időn keresztül gondját viselik a weboldalnak.

Konklúzió

Mindig tartsd a szemed előtt, hogy a weboldal készítés nem a kódolással kezdődik és nem is végződik azzal a nappal, amikor elindítod az oldalad. Az előkészületi fázis minden őt követő lépésre hatással van és megmutatja, hogy mennyire produktív lesz a fejlesztési folyamat. Olyan aspektusok alapos és mélybe ható felfedezése, mint a célközönség kora, neme és az érdeklődési köre a siker kulcsa lehet. A weboldal elindítása utáni szakasz is fontos. A projektednek annyira agilisnek és rugalmasnak kell lennie, hogy meg legyen a lehetőség a változtatásra a felhasználók visszajelzése alapján. 

12 dolog amelyre figyelni kell egy weboldal készítő cég kiválasztása során

Egy új weboldal elindításában az egyik legnehezebb dolog a fejlesztő cég kiválasztása. Annyira sok cég van ma a piacon, hogy önmagában hatalmas feladat kiválasztani a számodra legjobbat közülük.

Ez abszolút nem egy olyan döntés, amit könnyen lehet venni, hiszen a vállalkozásod online felületéről van szó. A céges weboldalad lesz az első pont, amelyen keresztül a potenciális ügyfeleid találkoznak a cégeddel. A weboldalad lesz a mozgatórugó amögött, hogy az emberek kötnek-e üzletet veled.

Épp ezért lényeges kiválasztani egy olyan weboldal készítő céget, akik segítenek kapcsolatba lépni a célközönségeddel, és segítenek elérni az üzleti céljaidat. De pontosan hogyan is kellene választanod? 

Íme 12 dolog, amire figyelni kell a design cég kiválasztásánál:

Meghallgatják az ötleteidet

Te vagy a szakértő az iparágadban. Te tudod, mit adsz el, és azt is, hogyan mutasd be magad a potenciális vásárlóidnak. Senki nem ismeri jobban az üzletedet, mint te. Ha egy webdesign cég nem hallgat az ötleteidre, akkor valószínűleg nem akarsz velük dolgozni. A designereknek meg kell valósítaniuk az ötleteidet, nem a saját projektjüket / álmaikat kell megvalósítaniuk. Az öncélú design művészet már „kiment a divatból”. Életképtelenek az olyan projektek, amelyek pusztán a designer művészi ambícióit helyezi előtérbe és nem foglalkozik a cég valós üzleti céljaival illetve a célközönség igényeivel.

Vannak saját ötleteik

Fontos, hogy a webfejlesztő hallgasson rád, de nem akarsz egy igenembert. Értesz az üzletedhez, de az oldaladat egy olyan cégnek kell elkészítenie, akik magabiztosak és profik a saját szakmájukban. Ha egy webfejlesztő cég nem csinál mást a bólogatáson kívül és egy az egyben azt csinálják, amit kérsz tőlük, akkor nem kapsz eleget a pénzedért. A fejlesztőknek tudniuk kell izgalmas ötleteket lerakni az asztalra, mérlegelni a döntéseidet, ötleteidet és jelezni, ha valamiben nem ért egyet veled.

Van saját marketingesük

Egy webdesign / webfejlesztő ügynökség marketing csapat nélkül olyan, mint egy Ferrari motor nélkül. Lehet, hogy nagyszerűen néz ki, de nem jutnál el vele sehova. Ügyfeleinknek nem csak egy tetszetős weboldalra van szükségük, hanem egy olyanra, ami tényleg működik, ami valóban támogatja a cégük fejlődését. Ha egy web ügynökségnek vannak designerei, fejlesztői és marketingesei, biztos lehetsz benne, hogy a végtermék több lesz, mint egy mutatós referencia az ügynökség falán.

A CMS-t szem előtt tartva alkotnak

Tartalomkezelő rendszer vagyis CMS nélkül manapság már nincs weboldal. Alapvető fontosságú, hogy ha egy fontos hírt szeretnél feltölteni az oldalra gyorsan, akkor ne kelljen a fejlesztőhöz fordulni majd napokat várni míg kikerül, hanem egy jelszóval védett felületen keresztül te is megtehesd. 

A tartalomkezelő rendszereknek ugyanakkor megvan a saját logikájuk, funkcionalitásuk, amelyet ismerni kell ahhoz, hogy egy hatékony, mégis könnyen kezelhető, könnyen frissíthető weboldalad legyen. A weboldal készítő cég kiválasztása során kérdezz rá a tartalomkezelő rendszerre és a válasz alapján mérlegeld döntésedet.

Reszponzív weboldalt készítenek

A reszponzív design a legjobb módja a weboldal készítésnek manapság. Még a Google szerint is. Ha egy webes ügynökség nem ért jól a reszponzív design-hoz, vagy egy különálló mobil oldalt tart a legjobbnak, akkor valószínűleg nem ők kellenek neked. Habár néhány esetben a különálló mobilos oldalnak megvan az előnye, a reszponzív design általánosan a preferált megoldás. A mobil- és tablethasználat növeledésével meg kell bizonyosodnod arról, hogy az üzleted minden eszközre optimalizálva van. A megfelelő webdesigner segíteni fog ebben.

Kiterjed portfóliójuk van élő weboldalakkal

Mi a bizonyítéka annak, hogy a weboldal készítő cég tudja, mit csinál? Nézd meg az eddigi munkáikat és ne bízz meg a főoldalról készített képernyőképekben. Működés közben kell látnod a referenciáikat. Fordíts időt az általuk készített portfólió megtekintésére és konkrétan látogasd meg az általuk design-olt weboldalakat. Ha semmit nem látsz, ami tetszik, akkor nem biztos, hogy neked valók.

Egy kisebb weboldal készítő cég is havonta több weboldalt ad át, ami azt jelenti, hogy egy év alatt legalább 15-20 élő referenciájuk lesz. Ez alig 5 év alatt 100 referencia. Egy olyan cég, ahol csak pár munkát tudnak felmutatni, mindenképpen gyanakvásra ad okot.

Van múltjuk

Habár a web manapság nagyon gyorsan változik, ez nem azt jelenti, hogy meg kell bíznod egy frissen alakult webfejlesztő cégben, amelyeknek talán egy éven belül hűlt helye, ha üzleti modelljük nem működik vagy nem tudnak elég ügyfelet szerezni. Évente rengeteg új cég jelenik meg – ugyanannyi, mint amennyi el is tűnik.  Az webfejlesztő cégek tesztelésének igazi eszköze a hosszú életük. Olyan cégre van szükséged, amely egy ideje jelen van – és jelen is akar maradni. Minél több tapasztalata van egy cégnek, annál többször kellett változtatniuk és alkalmazkodniuk a sok új webes trendhez. És annál biztosabb, hogy jövőre is jelen lesznek, hogy segítsék és támogassák céged fejlődését.

Tudják mi fán terem a konverzió

Egy designernek többet kell tudnia annál, mint valami széppé varázslása. Egy jó webes ügynökség rendelkezik egy designercsapattal, akik tudják, miképp konvertálódik egy weboldal. Ez azt jelenti, hogy ismerik a hatékony layout, landing page, navigáció és call-to-action tervezés mikéntjét. A “ha jól néz ki, konvertálódni fognak” filozófia nem működik manapság. A designerednek adatot és bizonyított módszereket kell használniuk weboldalad készítésénél.

Több iparágban van tapasztalatuk

Elsőre jónak tűnik egy olyan weboldal készítő céget megbízni a munkával, akik csak egy adott iparágon belül dolgoznak. Elvégre biztosan jól ismerik a területet, ha csak olyan cégeknek dolgoznak? Ugyanakkor felmerül a gyanú, hogy a te weboldalad is pont olyan vagy nagyon hasonló lesz azokhoz a korábbi munkáikhoz, amelyet hasonló iparági cégeknek készítettek. Éppen ezért én úgy látom, hogy céged sikere szempontjából előnyösebb, ha olyan webfejlesztőkkel dolgozol, akiknek több különböző területről is vannak referenciáik és készek arra, hogy valami jobbat csináljanak, mint a konkurenseid weboldala.

Mekkora cégeknek dolgoznak

A potenciális webfejlesztő referenciáinak átnézése során arra is figyelj, hogy korábban mekkora  cégeknek dolgoztak. Egy mikrovállalkozás szempontjából nem feltétlenül előnyös egy olyan ügynökséget választani, akiknek csak nagyvállalati tapasztalatai vannak. És ugyanez fordítva is igaz. Éppen ezért törekedj arra, hogy olyan partnert válassz, aki a te méreteben, de akár nagyobban is tud gondolkodni, így képes lesz tartani veled a lépést, ahogy céged fejlődik.

Lépést tartanak a trendekkel

Egy új weboldal elkészítésének mozgató rugója sokszor az, hogy a régi megjelenésében és funkcionalitásában is már elavult. Nem elég, hogy nem mobilbarát, de ránézésre is látszik, hogy legalább 5 éve készült. 

Egy webfejlesztő csapatnak lépést kell tartania a legfrissebb technológiákkal és modern design trendekkel. A modern megjelenés frissességet, profizmust sugall, amely a látogatókban is a bizalmat növeli. Ezen felül a fejlesztőknek, tervezőknek tisztában kell lenniük olyan manapság népszerű megoldásokkal, amelyek a megjelenésen túl a vevők elköteleződését illetve a konverziót javítják. Ezek a megoldások azonnali bevétel növekedésben mérhetők, ezért nem lehet kihagyni őket.

Nem túl olcsók

A weboldalad legtöbbször az a felület, amelyen keresztül a látogatók először találkoznak cégeddel. Az első benyomások alapvető fontosságúak és sokszor pár másodperce alatt eldől, hogy versenyben maradsz-e vagy kiestél az érdeklődő látóköréből.

Ha egy cég azt mondja neked, hogy weboldal készítenek neked 150.000 Ft-ból ami alacsony óradíjakkal számolva is csak maximum 3 napi munkát képes fedezni és ebben benne vannak az egyeztesések, a grafikai tervezés, a programozás és a tartalom feltöltés is, akkor biztos lehetsz abban, hogy nem fogsz minőségi, alapos munkát kapni. Egy gyenge minőségű weboldallal pedig eleve vesztett pozícióból indulsz az online versenyben.

Ha egy olyan weboldalt szeretnél, ami hatékonyan működik, megrendelőket hoz az üzleted számára és állja a versenyt a konkurensekkel, akkor nem szabad a legolcsóbb ajánlatok között válogatnod, mert lehet, hogy az olcsó weboldal soha nem hozza be az árát, míg egy drága viszont 1 hónap alatt megtérül.

Kérdések, amelyek segítenek a weboldal készítő cég kiválasztásában

Még mindig a webfejlesztő kiválasztásánál maradva megpróbálok egy pár olyan konkrét kérdést összeállítani tematikusan, amelyekre kapott válaszok megkönnyíthetik a döntéshozatalt. Tehát lássuk azokat a kérdéseket, amelyeket érdemes feltenned a leendő weboldal fejlesztő cégednek:

Általános adminisztatív kérdések

  1. Mi a projekted ára? Az ár fix, vagy akár változhat-e a projekt megvalósítása közben? Ha változik, értesítenek, mielőtt kiküldik a számlát?
  2. Mennyi időbe fog telni a projekt megvalósítása?
  3. Van olyan referencia munkájuk, amely magába foglalja az új weboldalad funkcionalitását és jellemzőit?
  4. Van olyan referenciájuk, akinél le tudod informálni őket?
  5. Ki lesz a felelős a projekt ellenőrzéséért a webdesign cégnél? Van-e erre külön emberük?

A weboldal tervezés folyamata

  1. Milyen információt kell biztosítani, mielőtt elindulhat a projekt?
  2. A weboldal sablon design-ból (template) vagy egyedi design-ból lesz megvalósítva?
  3. Hány grafikai terv közül választhatok?
  4. A nyitólapon kívül hány aloldal terv készül, mielőtt belefognak a programozásba?
  5. Van lehetőség a fejlesztés nyomonkövetésére valamilyen ideiglenes tárhelyen?
  6. A folyamat melyik pontján kerül hozzáadásra a tartalom a weboldalhoz és ki fogja ezt elvégezni

Weboldal minőség biztosítása

  1. Hogy fogja a cég keresőbaráttá tennni a weboldalt? Itt szóba kell kerülnie a tecnikai seo-nak, weboldal sebességnek, domain életkornak, weboldal SEO audit eszközöknek.
  2. Milyen böngészőkben tesztelik a kész oldalt? A cégnek minimum Internet Explorer, Firefox, Chrome  és Safari alatt le kell tesztelnie a weboldalt. Ha azt akarod, hogy a weboldalad mobilbarát legyen, kérned kell tőlük a tesztelést mobileszközökön is.
  3. Milyen lépéseket tesz a cég abba az irányba, hogy a weboldal gyorsan betöltsön? 

A weboldalon kívül

  1. Milyen tárhelyet ajánl a cég az új weboldal számára? Kezdetben és állandó jelleggel mennyibe fog kerülni? 
  2. A támogatás és a biztonsági frissítések benne vannak-e foglalva az árba, vagy plusz pénzbe kerülnek?
  3. Mit ajánl a cég az email szolgáltatás számára? Kezdetben és állandó jelleggel mennyibe fog kerülni?
  4. Ha a szervezetednek még nincs domain neve, tud segíteni a cég a kitalálásában és levédetésében?
  5. Hogy fog a weboldalad integrálódni a közösségi médiában való jelenléteddel? (Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+ stb.)

A weboldal készítés befejezése után

  1. Ha van, milyen tréning kerül sorra a projek végén? Céged képes lesz a webdesign cég segítsége nélkül frissíteni a weboldalt?
  2. Hogyan fogja a cég kezelni a további karbantartásokat és támogatásokat miután befejeződött a projekt?
  3. Hogy fogja a szervezeted megállapítani, hogy a website sikeres-e, miután kikerült az internetre? Bizonyosodj meg arról, hogy biztosítanak valamiféle analitikát és mérőeszközt, amelyet használhatsz (a Google Analytics egy kiváló, ingyenes opció).

Az előbb felsorolt kérdések között lehetnek számodra hasznosak és érdektelenek is, ennek ellenére a teljességre próbáltam meg törekedni. Érdemes minden apró momentumra rákérdezni, mert miután kiválasztottad a céged, sokat fogtok együtt dolgozni és ott már nincs helye bizalmatlanságnak.

Gyakori buktatók a weboldal készítés folyamatában

Hazai és nemzetközi ügyfél visszajelzések, tapasztalatok alapján megpróbáltam összeállítani egy listát arról, hogy ha egy webes projekt nem a megfelelő irányba alakul, akkor mik lehetnek ennek az okai. Íme a vezető okok a webes projektek bukása mögött:

Azért választani a legolcsóbb céget, mert ők a legolcsóbbak

A legolcsóbb nem valami csoda folytán a legolcsóbb, hanem azért, mert vagy kevesebb időt fektet a weboldalad elkészítésébe és/vagy alacsonyabb óradíjon dolgozik, mert kevésbé képzett szakember. Megfordítva a történetet ha az illető jó szakember lenne, akkor rengeteg munkája és nagy ügyfelei lennének, és akkor már biztosan nem lenne ennyire olcsó.

A legolcsóbb cégek közül választva a weboldal sikere azonnal megkérdőjeleződik, hiszen nagy valószínűséggel alacsonyabb minőségű, kevésbé igényesen megtervezett oldal készül valamilyen tucat sablon megoldásra alapozva. Az ilyen oldalakon általában tömegével vannak olyan buktatók, amelyek eleve lehetetlenné teszik azt, hogy ügyfeleket szerezzenek, bevételt termeljenek. 

Általában miután a megrendelő szembesül azzal, hogy valóban rossz minőségű munkát kapott és az oldal sehogy sem teljesít, új szakember után néz, így gyakorlatilag teljesen elvesztegetve az olcsó weboldalba fektetett pénzt és időt. Arról az aspektusról nem is beszélve, hogy míg az olcsó weboldal készítővel vesződik, majd pedig újra kezdi elölről a projektet, közben weboldal híján további bevételektől esik el.

Olyan emberre bízni a weboldal készítést, aki mellékállásban csinálja

Csábító lehet olyan emberrel együtt dolgozni, aki mellékállásban, egy személyben, egyfajta jövedelem kiegészítésként fejleszt weboldalakat, ugyanakkor az alacsony ár és a személyes kapcsolatok ellenére ez nagyon sok veszéllyel jár:

  • Egy ilyen személy sokkal több ideig fog dolgozni a projekten, mint egy tipikus webfejlesztő cég.
  • Az illető elfoglalt lehet a főállása miatt és emiatt akár teljesen le is állhat a projekteddel.
  • Egy személyre bízni egy olyan tevékenységet, ahol legalább 4-5 különböző szakma képviselteti magát előre vetíti, hogy lesznek elhanyagolt területek, amelyekre a fejlesztőnek nincs rálátása.
  • A fejlesztő eltűnhet a projekt befejezte után, így karbantartás és támogatás nélkül maradsz.

Egy nyomtatott média designert megkérni, hogy a webdesignt készítsen

A web és a nyomtatott média világa teljesen különböző. A nyomtatott média világában inch-eket használsz pixelek helyett. A weben tisztában kell lenned a linkekkel, a rollover-ekkel, a navigációval és a felhasználói élmény tervezéssel. Míg valaki nagyon jó lehet a nyomtatott média területén való design-olásban, lehetséges, hogy nem érti a webdesign bonyolultságát és nincs tisztában a működésre vonatkozó szabályokkal, elvekkel. Ha lehetséges, egy tapasztalt, referenciákkal rendelkező webdesignert bízz meg weboldalad elkészítésére.

Dolgok amiket jobb kétszer is ellenőrizni mielőtt kimegy élesbe a weboldalad

Egy új weboldal megtervezése és lefejlesztése nem egyszerű feladat még a legtapasztaltabb digitális marketing szakemberek számára is. A weboldalak bonyolultak. Sok dolog van, ami felett elsiklik a tekintet, mint pl. egy hibás link vagy elírt szó.

És természetesen sok dolog mehet nagyon rossz irányba. Mi van, ha a fejlesztő elfelejt letesztelni egy kapcsolatfelvételi űrlapot és te elveszítesz egy csomó új leadet? Vagy ami mégrosszabb, mi van, ha nem állítják be rendesen a weboldal átirányításokat és a keresőrobotok „not found” üzenetet látnak?

Összeállítottam egy olyan feladat listát, amely tájékoztatást ad neked arról, hogy a weboldal élesítése előtt milyen elemeket, funkciókat érdemes tesztelni. A lista gyakorlatilag oldal mérettől és típustól független, céges weboldal, microsite, landing page vagy éppen webshopod esetén is használható.

Ez a lista tulajdonképpen egyfajta kivonata annak, amelyet mi is használunk a mindennapok során kész projekteink tesztelésére.

7 kategóriába csoportosítottam az elemeket: tartalom, design, funkcionalitás, SEO, analitika, biztonság és mentések és megfelelősség. Fusd át és kérdezz rá a webfejlesztőnél, ha úgy érzed, hogy valami nem történt meg.

Tartalom

Minden tartalmat alaposan át kell nézni weboldaladon. Az áttekintés érinti a letölthető dokumentumokat, videók és a képeket is.

  • A webes tartalom át lett olvasva? A helyesírás és a nyelvtan a helyén van?
  • Paragrafusok, fejlécek, listák és más formázások helyesek?
  • A tartalom dátuma (talán a láblécben) tartalmazza az idei évet?
  • A cég elérhetősége az egész oldalon helyesen van megadva?
  • Általános tartalom, mint pl. a lorem ipsum, rendesen el lett távolítva és mindenhol le lett cserélve?
  • A képek a megfelelő helyen vannak, formázva és minden eszközön működnek?
  • A videók a megfelelő helyen vannak, formázva és minden eszközön működnek?
  • Minden prémium tartalom, úgy mint az esettanulmányok, e-könyvek … stb. át lettek olvasva? A helyesírás és nyelvtan rendben van?
  • A képekhez, a betűtípusokhoz és más tartalomhoz tartozó jogok megfelelően vannak licenszelve és/vagy forrással el vannak látva?

Design

Másodszor, gondoskodj arról, hogy a design-od tökéletes legyen. Ha egy reszponzív weboldalad van (ami kötelező), le kell ellenőrizni a design-t minden eszközön. Az oldaladnak nem csak PC-n kell jól kinéznie, hanem laptopokon, tableteken és telefonokon is.

  • Weboldalad minden böngészővel kompatibilis ( IE 7, 8, 9 és 10. Firefox, Chrome, Safari) ?
  • Weboldalad minden eszközzel kompatibilis (Android, iPhone, tablets) ?
  • A CSS/HTML megfelelően van érvényesítve?
  • A scriptek optimalizálva vannak mindenütt az oldalon?
  • A képek optimalizálva vannak mindenütt az oldalon?
  • A CSS optimalizálva van mindenütt az oldalon?
  • A favicon a helyén van?
  • A paragrafus stílusok megfelelően működnek (fejlécek, listák, idézetblokkok) ?

Funkcionalitás

Harmadszor, hagyj időt a fejlesztőknek tesztelésre és ellenőriztesd az oldal minden funkcióját. Lead generáló űrlapok, közösségi média megosztási lehetőséget, CRM integrációt, és minden olyan technológiát, amelyek hibátlanul kell működjenek az oldaladon.

  • Az űrlapok helyesen küldik az adatokat?
  • Köszönetnyilvánítás megvan az űrlap elküldése után?
  • Az űrlap adat email-ben elküldésre kerül a címzettnek és/vagy eltárolódik a cég adatbázisában?
  • Az autoresponderek megfelelően működnek (ha szükséges)?
  • A belső linkek oldalszerte megfelelően működnek?
  • A küldő linkek oldalszerte megfelelően működnek, és új ablakban nyílnak meg?
  • A közösségi média megosztási ikonok megfelelően működnek?
  • Az értesítők megfelelően működnek (RSS, hírek, közösségi média)?
  • A logó a főoldalra mutat?
  • A betöltési idő optimalizált?
  • A 404 átirányítási oldalak a helyükön vannak?
  • A külső beszállítóktól származó szoftverekkel, mint például a CRM-ed, az e-commerce szoftver, és/vagy marketing platform, való integráció zavartalanul működik?

SEO

Negyedszer, szánj egy kis időd arra, hogy ellenőrzöd weboldalad fel van-e készítve az alapvető SEO megfelelésekre. Az oldal felépítésétől és a tartalom hierarchiától kezdve a metaadatok és XML oldaltérképig, ne hagyj egy szempontot se figyelmen kívül.

  • Az oldalaknak egyedi címük van (kevesebb, mint 70 karakter, a kulcsszavakkal együtt)?
  • Az oldalaknak egyedi metaleírásuk van (kevesebb, mint 156 karakter, kulcsszavakkal együtt)?
  • A metaadatok a helyükön vannak minden tartalom esetén az RSS-értesítőben?
  • A metaadatok minden közösségi média megosztás esetén a helyükön vannak?
  • A helyesírás és nyelvtan helyes minden metaadatban?
  • Az alt címkék minden képhez hozzá lettek adva?
  • Dinamikus XML oldaltérkép el lett készítve?
  • Az XML oldaltérkép továbbítva lett a keresőrobotoknak?
  • Az URL-ek következetesen tükrözik az információ stuktúrát?
  • 301 átirányítások be vannak állítva a régi URL-ekről az újakra?

Analitika

Ötödször, bizonyosodj meg arról, hogy a weboldalad kész fogadni a látogatottsági adatokat. Ez az értékes információ segíteni fog site-od javításában és továbbfejlesztésében.

  • A Google Analytics kód be van illesztve a forráskódba?
  • Releváns IP-címek ki vannak zárva az analitikából?
  • A célok és csatornák be vannak állítva az analitikai szoftverben?
  • A Google Webmaster és a Google Analytics fiókok megfelelően vannak szinkronizálva?
  • A Google AdWords és a Google Analytics fiókok megfelelően vannak szinkronizálva?

Biztonság és mentés

Hatodszor, megelőzheted az adatvesztést, ha vírus és más károkozók elleni védelem van beállítva illetve ha rendszeres biztonsági mentésed van.

  • 24/7 ellenőrző scriptek telepítve vannak?
  • Készítve lett-e másolat az oldal végleges formájáról biztonsági mentés céljából?
  • Másolatok a weboldalról folyamatosan tárolásra kerülnek-e?
  • Jelszavak és más weboldalas bizonyítványok biztonságos helyre vannak-e elmentve?

Megfelelősség

Végül bizonyosodj meg arról, hogy weboldalad minden törvénynek és szabálynak megfelel. Az internet törvény trükkös lehet, és minden ágnak megvan minden követendő szabálya. Azt javaslom  konzultálsz egy jogásszal, hogy megbizonyosodj semmit nem hagytál ki. Íme pár dolog, amiről szükséges lehet tudnod (a lista nem teljes):

  • Weboldalad lehetővé teszi-e a hozzáférhetőséget a fogyatékossággal élő felhasználók számára?
  • Weboldalad bejelenti-e, hogy sütiket használ?
  • Weboldalad rendelkezik a megvásárolt vagy kölcsönzött kód, képek és betűtípusok engedélyével?
  • A felhasználási feltételek és az adatvédelmi politika feltüntetésre került-e?

Mitől lesz sikeres egy weboldal 2018-ban?

Az elmúlt évek webfejlesztés és online marketing trendjei alapján megpróbálom összeszedni azokat a legfontosabb alapelveket, amelyek 2018-ban egy weboldal sikerét meghatározzák:

A konkrét weboldal készítés munkát megelőző piackutatás, az online versenytársak, konkurencia felmérése

Egy cég online versenytársai gyakran eltérnek a hagyományos „offline” versenytársaktól és sok esetben nincs is pontos kép arról, hogy melyek azok a weboldalak, amelyekkel az új site-nak versenyeznie kell. Az online versenytársak feltérképezése és stratégiájuk megismerése sokat segít egy weboldal tartalmi és funkcionális megtervezésében. Az online konkurensek ismeretének hiányában fennáll a veszély, hogy a stratégia „mellé lő” és utólagosan kell korrigálni egy rosszul megtervezett vagy felépített oldalt.

Egyedi grafika és arculat amely az információ átadást helyezi előtérbe

A webdesign már rég nem a látogatók elkápráztatásáról szól és a látogatók már rég nem azért néznek weboldalakat, hogy ott vizuális élményben gyönyörködjenek. A weboldal látogatások célja az információ szerzés és a felhasználói igények kielégítése. Éppen ezért a jó weboldal egy precíz, hatékony marketing eszköz és nem pedig öncélú design művészet. Az esztétikum továbbra is fontos szerepet játszik, de csak olyan mértékben, míg nem sérti az üzleti célok teljesítését.

Eszköz függetlenség (mobiltelefon, tábla gép optimalizálás)

A Google egyértelműen letette a voksát a reszponzív weboldalak mellett. Ez az a technológia, amely olyan oldalak létrehozását eredményezi, amelyek minden eszközhöz, képernyő mérethez és felbontáshoz automatikusan igazodnak és könnyen kezelhetők. 2018-ban már magától értetődő, hogy csak ilyen weboldalak készülnek, ennek ellenére még mindig sok apró, de zavaró hibát látok bizonyos weboldalak reszponzív működésében. A cél tehát az, hogy a reszponzívitás hibátlanul működjön minden platformon.

Keresőoptimalizáltság

Ahogy korábban is írtam, az a weboldal, amely nem jelenik meg a keresőkben, olyan mintha nem is létezne. Viszont az a weboldal, amely egy adott témában az elsők között van, plusz bizalmat kap a látogatók részéről, mert az emberek a Google első helyen szereplő oldalakat automatikusan a szolgáltatás/termékek minőségének elsőségével is párhuzamba hozzák. A legtöbb online bevételt hozó területeken már most is óriási a verseny a jobb Google helyezések elérése érdekében, ezért egy újonnan induló oldal esetében hatalmas erőfeszítést és sok munkát igényel a piacon már több éve szereplő versenytársak megelőzése.

Felhasználói élmény (User Experience)

A weboldalak evolúciójának következő lépése az eszközfüggetlenségen túl egyértelműen a felhasználói élmény növelés. Egy magas felhasználói élménnyel rendelkező weboldal bizonyítottan nagyobb elköteleződést vált ki a látogatóból, magasabb lesz a visszatérők száma, alacsonyabb a visszapattanók aránya és több konverziót valósít meg.

A pozitív felhasználói élmény befolyásolásában sok elem szerepet játszik: az egységes, konzekvens arculat, a könnyű navigáció, a gyors betöltődés, a jól tagolt és könnyen befogadható információ, a kapcsolatfelvételi lehetőségek, a bizalom növelő elemek, az egyértelmű konverziós útvonalak … stb.

Két hasonlóan jó minőségű weboldal közül hosszú távon az lesz a sikeres, amelyik magasabb felhasználói élményt valósít meg. Ez viszont nem megy egyik napról a másikra, hanem csak folyamatos analitikákkal és a látogatói viselkedés elemzéssel lassan, lépésről-lépésre.

Kérje árajánlatunkat weboldal készítésre!

Megkeresésére 6 órán belül válaszolunk.

... könnyű kezelhetőség, gyors reagálás a változó igényekre, profi kiszolgálás. Ezt kaptuk a Usernettől. Örülünk, hogy a webes megjelenés dzsungelében sikerült egy korrekt partnerre akadnunk. 

Kapusi Éva ügyvezető Műhely Produkció Közhasznú Nonprofit Kft.  

Kissé elfogultan azt mondanám, minden marketinges álma egy ilyen kivitelező. A közös munkához mindig proaktívan álltak hozzá és mindenből a legtöbbet hozták ki, időben. ... A végeredménnyel nagyon elégedettek vagyunk és örülünk, hogy a Usernetet ajánlották nekünk, így mi is jó szívvel ajánljuk őket.

Bak Bernadett
marketing vezető
Duna Elektronika Kft.  

Kiemelt Ügyfeleink

Ügyfeleink között tudhatjuk az alábbi vállalatokat

Referenciáink

Válogatás az elmúlt 16 év több száz referenciája közül