Menü

Milyen gyakran posztoljon cégünk a Facebookra?

2012. május 28. | 6979 |

Ahhoz, hogy cégünk újabb és újabb követőket (LIKE-okat) szerezzen a Facebook-on, folyamatos aktivitásra van szükség. Az aktvitiás azt jelenti, hogy híreket, képeket, üzeneteket kell megjeleníteni a cég Facebook falán. De kérdés, hogy mi az az optimális mennyiség, amikor még nem visszük túlzásba, de a kapcsolat a követőkkel folyamatosnak mondható?

A Socialbakers oldalán jelent meg egy érdekes kimutatás arról, hogy az egyes nagyvállalatok naponta hány alkalommal jelenítenek meg valamilyen tartalmat a Facebook-on.

A kimutatásból jól látszik, hogy nincs pontos adat az optimális poszt mennyiségre vonatkozóan, az egyes cégek stratégiája jelentősen eltérhet ezen a téren. A számadatokat áttekintve mégis azt mondhatjuk, hogy valahol a napi 2 és 3 között van az átlag.

Az alábbi képen a 10 nagy márka és média szolgáltató 2012 március 25-től április 24-ig tartó időszakban vizsgált adatait láthatjuk.

A saját cégünkre vonatkozó messzemenő következtetéseket nem szabad levonni ezekből a kimutatásokból, mivel a közösségi jelenlétet sok tényező jelentősen befolyásolja:

1. Célközönség
A cég célközönsége befolyásolja a legnagyobb mértékben a Facebook-ra feltöltött tartalmat illetve a Facebook-os jelenlét gyakoriságát.

2. A minőség számít nem a mennyiség
Folyamatos közösségi jelenlétre van szükség minden esetben, de nem szabad elárasztani üzenetekkel a követőket. Az értékes poszt sokkal többet ér, mintha ugyanazon idő alatt 3 haszontalan üzenetet töltünk fel.

3. Az időzítés kulcsfontosságú
Fontos felmérni azokat az időszakokat, amikor a követők a legmagasabb visszajelzést adják az üzenetekre. Nem mindegy, hogy mely napokon, illetve mely napszakokban helyezzük el üzeneteinket.

4. Az üzenet 3 óráig él
Egy új üzenet kb. 3 órán keresztül marad aktív. Ez az az időszak, amíg esély van arra, hogy eljut a követőkhöz.

Mikor egy megbízást kapunk egy új weboldal elkészítésére, minden esetben felhívjuk az ügyfél figyelmét a közösségi jelenlét fontosságára. Emellett tanácsadással segítjük az első lépések megtételét a Facebook irányába, amennyiben a cégnek még nincs ezen a téren tapasztalata.

Tusnádi István

Tusnádi István

a Usernet ügyvezető tulajdonosa. 2001 óta dolgozik webes projekteken, szakterülete az online stratégia alkotás és a webfejlesztés. Ügyfelei iparágukban piacvezető hazai illetve nemzetközi KKV-k és nagyvállalatok. Eddig több, mint 150 szakmai publikációja jelent meg, többek között az Origo, 24.hu, Piac & Profit és a Pénzcentrum oldalakon.

Tetszett a cikk? Ne maradj le az újdonságokról!

Iratkozz fel és havonta egyszer küldünk egy összefoglaló e-mailt!