Menü

Hogyan növelhetem az aktivitást Facebook oldalamon? 13 tipp az elkötelezettebb követőkért

2016. október 14. | 2268 |

Napjainkban a legtöbb felhasználó a Google-t és a Facebook-ot tekinti legfőbb információforrásának. Eheti cikkünkben bemutatunk 13 egyszerű, de annál hatékonyabb lépést melyekkel aktívabbá és elkötelezettebekké teheted a felhasználókat vállalkozásod, vagy márkád iránt. A lista több mint 15 év többek között online marketinggel kapcsolatos tapasztalatunk alapján jött létre.

1. Posztolj egy kérdést

Az egyik legegyszerűbb és leghatékonyabb módja egy párbeszéd elindításához, ha felteszel a követőidnek egy kérdést. A kérdésre könnyű legyen válaszolni, az eldöntendő kérdések nagyon jól működnek, mert szinte gondolkodás nélkül lehet rájuk válaszolni. Ráadásul a válaszok segítenek a következő posztjaid tartalmának kitalálásában.

Néhány példa a kérdésekre:

  • Mi a kedvenc ….?
  • Mi a legjobb ………. emléked?
  • Szoktál …….. ?
  • Mit fogsz csinálni …….. ?

2. Kérd meg a követőidet, hogy válasszanak

Hatékony módja egy párbeszéd elindításának, ha választást kínálsz fel látogatóidnak. Kérd meg őket, hogy válasszanak két dolog közül vagy írják le például a kedvenc színüket. 

Néhány példa:

  • Kutya vagy macska?
  • Mi a kedvenc ételed?

Arra viszont figyeljünk oda, hogy ne társadalmilag megosztó kérdést tegyünk fel és kerüljük a politikai témákat is.

3. Akkor posztolj mikor a követőid gép előtt vannak

Az emberek különböző napszakokban Facebookoznak. Egyesek egész nap be vannak jelentkezve, míg mások csak reggel vagy este lépnek be. Ha véletlenszerűen teszed közzé a posztjaidat, nagy valószínűséggel el sem jut követőidhez. 

Ellenőrizd a Facebook oldalad „Elemzések” pontjában, a „Bejegyzések” pont alatt, hogy „Mikor érhetőek el rajongóid”. Használd ezt a hasznos funkciót és posztolj akkor, amikor a legtöbben elérhetőek. Hasznos még, ha nem mindig ugyanarra az időpontra időzíted a posztokat. Teszteld őket, mikor működnek a legjobban.

4. Témába vágó képeket posztolj

Egy a szöveges poszthoz jól illeszkedő képpel, magának a posztnak a megtekintését is növelheted. Minden esetben legyen összhangban a kép a szövegben leírtakkal! A fotóval rendelkező posztok átlagosan 53% - kal több lájkot kapnak, mint a többi, átlagos bejegyzés. De ne felejtsd el, a jó fotók kiemelten fontosak, és az sem baj, ha a fotók a Facebookra vannak optimalizálva. Használj színes és nagyfelbontású képeket. 

Egy előző írásunkban már bemutattunk több oldalt ahol ingyenes nagyfelbontású képek közül tudsz válogatni. Kattints ide  és használd őket.

5. Használ cselekvésre ösztönző kifejezéseket (Call To Action)

A marketing alapszabálya, hogy ha szeretnénk a célközönségünket cselekvésre késztetni, mondd meg nekik mit kell tenniük! Használj cselekvésre ösztönző kifejezéseket minden posztban.

Példák cselekvésre ösztönzésre:

  • Regisztrálj
  • Kattints ide
  • Iratkozz fel

A Facebook adatai szerint cselekvésre ösztönzés hatására (szemben annak hiányával):

  • Ha azt kéred lájkoljanak, háromszor többen fognak kedvelni
  • Ha azt kéred szóljanak hozzá, több mint háromszorosa lesz a hozzászólások száma
  • Ha azt kéred osszák meg a bejegyzést, hétszer annyian fogják megosztani

A lényeg, hogy mindig jelezd feléjük mit szeretnél elérni.

6.    Promotáld a legjobban teljesítő posztjaidat

Amennyiben egy posztod az átlagosnál jobban teljesít, több hozzászólás érkezik rá vagy többen kedvelik, arra utal hogy érdekesnek találják. Ebben az esetben megéri legalább egy minimális összeggel promotálni, ezáltal újabb emberekhez juttathatod el üzenetedet, költséghatékonyan. Nem kell tízezer forintokra gondolni, pár száz vagy néhány ezer forintból is nagyon szép eredményeket lehet elérni.

7. Oszd meg a vállalkozásoddal és az iparágaddal kapcsolatos friss híreket

Az oldalad rajongóit általában nem csak a Veled, de az iparágaddal kapcsolatos hírek is érdekelhetik. Mindig oszd meg az iparágaddal kapcsolatos fontos információkat és híreket is, ezzel is jelezve látogatóid felé, hogy nem kizárólag a saját üzleted előre mozdítása érdekel, de általánosságban tájékoztatni szeretnéd őket. Ezen erőfeszítésedet a legtöbben nagyra értékelik és még jobban elköteleződhetnek irányodba.

8. Reagálj minden hozzászólásra

Amikor egy rajongód hozzászól vagy kérdez a posztoddal kapcsolatban, választ is vár. Amennyiben nem kap választ a kérdésére csalódott lesz. Csak néhány percet vesz igénybe az, hogy reagálj ezekre a kérdésekre, viszont a bizalmat növeled a kérdezőben. Mindig legyél szellemes, egyértelmű és ne feledd, a vevőnek mindig igaza van!

9. Nyújts valami pluszt

Minden alkalommal mielőtt megosztassz valamit a Facebook oldaladon, áll meg egy pillanatra és kérdezd meg magadtól, hogy milyen pluszt adsz ezzel rajongóidnak. A posztod például legyen vicces, vagy elgondolkoztató, hogy reakciót válts ki a rajongóidból. A legjobb, viszont ha egy valós problémára reflektálva, megoldást kínálsz nekik. Mindig képviseljen valamilyen értéket a posztod.

10. Használd a népszerű témákat

Csak hazánkban naponta több tízezer új poszt születik. Járj nyitott szemmel és a legnépszerűbb témákra reflektálj. Nem kell minden esetben feltalálni a spanyolviaszt, sokat tanulhatunk másoktól. Használd az úgynevezett hashtageket „#”, ezáltal is megkönnyítve posztjaid kereshetőséget. 

11. Hasznosítd újra legsikeresebb posztjaidat

Mindenkinek végesek az erőforrásai, nem kell minden esetben új témákat kitalálni a posztjaidhoz. Nézd meg az elmúlt hónapokban melyek voltak a legsikeresebb posztjaid, melyeket kedvelték és melyekhez szóltak hozzá a legtöbben, majd posztold újra őket.
Sok új kedvelőt gyűjtöttél azóta, ismerjék meg az újonnan érkezők is az adott témát.

12. Ünnepelj

Használd ki az ünnepekben, munkaszüneti napokban vagy az egyszerű évfordulókban rejlő lehetőségeket. Végtelen mennyiségű témát tud adni például a karácsony vagy egy hosszú hétvége.
Egy szállodának például egy közelgő hosszúhétvége előtt érdemes posztolni az akciós szálláslehetőségekről.

13. Készíts nyereményjátékot vagy szavazást

A felhasználók szeretik a rövid szavazásokat, de mindig ügyelj arra, hogy a kapott eredményeket végül megoszd velük. Máris legalább két posztot csináltál egy témából!

A nyereményjátékokat pedig mindenki szereti. Főleg ha ingyenes a részvétel. Egy jól felépített nyereményjáték ugrásszerű látogatást, hozzászólást és kedvelést tud hozni Facebook oldaladnak. Nagyon fontos, hogy mindig egyértelműen kommunikálj és a nyertes kapja meg a nyereményét!

Összefoglalás

Most rajtad a sor, hogy a fenti tanácsokat felhasználva felpörgesd a Facebook oldalad forgalmát és ezáltal az irántad elkötelezett felhasználókat az ügyfeleiddé tedd. Mindig reagálj a felhasználók hozzászólásaira, érezzék hogy törődsz Velük és meghallgatod őket. A tartalommarketing ezen része nem biztos hogy azonnali értékesítési eredményt hoz, de végül mindig eléri a célját.

Tetszett a cikk? Ne maradj le az újdonságokról!

Iratkozz fel és havonta egyszer küldünk egy összefoglaló e-mailt!