Menü

Facebook Timeline (Idővonal) cégeknek

2012. március. 28. | 8230 |

Március 30-tól a Facebook a privát profilok mintájára az üzleti oldalakon is átáll a Timeline kinézetre. Még mindig sok olyan cég van azonban, akik nem tették meg a szükséges intézkedéseket és nem készültek fel a váltásra. Cikkünkben a Timeline váltáshoz szükséges tennivalókat próbáljuk meg összefoglalni.

Lássuk röviden milyen változásokat hozott a Timeline a korábbi elrendezéshez képest

  1. Új borítókép, új design: az oldalak felső részén egy nagy méretű kép, amely erős figyelemfelkeltő jelleggel bír. Emellett új profilkép és teljesen új elrendezés
  2. Események kiemelése, új események beszúrása akár időben visszamenőleg is
  3. Alkalmazásaink mostantól nagyobb, szembetűnőbb helyen jelennek meg

Az új design testreszabásához szükséges lépések

1. Borítókép
Ez az első amelyet a látogatók észrevesznek a Facebook oldalunkon. A kép mérete lehetőség szerint 850 x 315 pixel legyen. Célszerű egy letisztult, szép, vizuálisan könnyen befogadható képet választani, amely összefüggésben van a céggel. A cég szlogenje is felkerülhet a képre, de vannak tiltott üzenetek, amelyekkel nem szabad élni, pl. "40% leárazás". A borítókép feltöltéséhez a kép területén kell mozgatni az egeret, hogy megjelenjen a menü.

 

2. Profilkép
A profilkép mérete is változott, mostantól négyzet alakú. Célszerű legalább 180 x 180 pixeles képet választani. Ügyeljünk arra, hogy a kép kis méretben is jól kivehető legyen, mert bizonyos helyeken csökkentett méretben jelenik meg.

 

3. Alapadatok
Célszerű ellenőrizni, hogy a cégre vonatkozó alapadatok megfelelően vannak-e kitöltve, helyesek-e a profilkép alatt található információk.

Az alapadatok szerkesztéséhez először be kell kapcsolni az adminisztrációs panelt,

 

 majd a felső főmenü első menüpontjában érjük el a szükséges információkat

 

4. Bejegyzések ellenőrzése, testreszabása
Végig kell nézni a korábbi bejegyzéseket az idővonalon. Most már lehetőség van a bejegyzések törlésére és kiemelésére is. Sőt posztjaink közül egyet az első helyre rögzíthetünk (Pin to top). Ezzel a funkcióval egy kiemelt eseményre, hírre tudjuk felhívni a látogatók figyelmét. Az első helyre tett cikk 7 napig marad ott, majd automatikusan visszakerül a helyére az idővonalon.

A bejegyzések kiemelése, törlése, első helyre rögzítéséhez mozgasd az egeret a bejegyzés jobb felső sarkában, majd válaszd ki a megfelelő opciót

 

Új bejegyzések, események beszúrása akár időben visszamenőleg is lehetséges. Ennek az eszköznek a segítségével akik később kezdték el használni a Facebook-ot azok is bepótolhatják lemaradásukat és a Facebook előtti időkből is tudnak feltölteni híreket. :-)

Egy új esemény rögzítéséhez az idővonalon a megfelelő ponthoz kell görgetni, majd közvetlenül a vonalon mozgatva az egeret megjelenik a bejegyzéshez szükséges menü.

A Timeline mostantól sokkal nagyobb helyet biztosít bejegyzéseinknek, ezért éljünk a lehetőséggel, használjunk képeket amelyeknek fokozott figyelemfelkeltő hatásuk van!

 

5. Látogatottsági statisztika (Insights)
Egy bizonyos követői szám felett automatikusan bekapcsolódik a szolgáltatás és a Google Analytics-hez hasonlóan hasznos információkkal szolgál a látogatói számokról és folyamatokról.

6. Bejegyzések, posztok jogosultságai

Érdemes átnézni a bejegyzésekre vonatkozó jogosultságokat. Megfelelő beállítások esetén a rajongók is posztolhatnak üzeneteket az idővonalra, ezzel az egész közösséget nagyobb aktivitásra sarkallva.

 

Tusnádi István

Tusnádi István

a Usernet ügyvezető tulajdonosa. 2001 óta dolgozik webes projekteken, szakterülete az online stratégia alkotás és a webfejlesztés. Ügyfelei iparágukban piacvezető hazai illetve nemzetközi KKV-k és nagyvállalatok. Eddig több, mint 150 szakmai publikációja jelent meg, többek között az Origo, 24.hu, Piac & Profit és a Pénzcentrum oldalakon.

Tetszett a cikk? Ne maradj le az újdonságokról!

Iratkozz fel és havonta egyszer küldünk egy összefoglaló e-mailt!