Menü

Landing page tippek és trükkök

2012. október 09. | 8951 |

Mi az a landing page?

Néhány éve jelentek meg a weben az úgynevezett microsite-ok, azaz olyan néhány lapból álló oldalak, amelyek egy kifejezett témára épültek, például egy adott termékre vagy szolgáltatásra. A landing page egy speciális mikrolap, amelyre célzottan terelünk látogatókat. A landing page (érkezőoldal) annyiban különleges, hogy elkészítésekor egy kifejezetten konverziós célt meghatározva a lehető legrövidebb csatornaútvonalba igyekszünk terelni a látogatókat.

A landing page működése

Ez azt jelenti, hogy például egy adott terméket vagy termékcsoportot kínálunk. Az oldal általában egyetlen lapból áll, jól áttekinthető és könnyen kezelhető. A látogatókat pedig releváns hirdetésekből vagy oldalakról juttatjuk ide. Egy hagyományos webáruházban a látogatónak válogatnia kell, végigmennie a fizetési folyamaton, mindeközben pedig megismernie a termékeket, az oldal működését. Megfigyelhető, hogy egy jól működő webáruház bizonyos termékeihez készített landing page nagyobb konverzióértékkel rendelkezhet, tehát egységnyi oldalletöltés után több vásárlást (esetleg hírlevélre feliratkozást vagy bármi mást, ami éppen a célunk) lehet elérni. Ennek oka, hogy a jól strukturált landing page egyszerűen használható, a látogató figyelmét nem osztják meg menüpontok és egyéb termékek, valamint a marketingkommunikációt is kifejezetten a célközönségnek készíthetjük. Egy egységes megjelenésű webáruháznál például bizonyos kategóriákat reklámozhatunk ugyan, de ennek hatásfoka elmaradhat attól, mikor a célközönségnek készítünk egy teljesen új lapot.

Variációk egy témára

Még ugyanannál a terméknél vagy szolgáltatásnál is elképzelhető többféle landing page összeállítása. Egészen más típusú látogatókat szerezhetünk a közösségi médiából vagy egy közélettel foglalkozó portálról. Még ugyanannál a terméknél is szükség lehet különböző stílusú (megjelenésű és szövegezésű) landing page-re. Egy konkrét példával élve: egy nyelviskola konverziós célja hírlevélre feliratkozók gyűjtése, hogy későbbi akcióikkal megkereshessék őket. A cél tehát az e-mail cím begyűjtése. A Facebookról érkező látogatók landing page-én nyelvi kvíz vagy valamilyen egyszerűbb, humoros, a közösségi médiában jól terjedő infoterméket kínálunk a feliratkozásért cserébe. Egy vállalkozókat tömörítő weboldalon megjelent hirdetésünk viszont egy egészen más landing page-re mutat, ahol egyértelmű előnyöket sorolunk föl az idegennyelv-tudás üzleti életre gyakorolt hatásaival kapcsolatban, valamint azonnal kifogáskezelésünk is van (a „nincs rá időm” vagy „túl idős vagyok a tanuláshoz” tipikus ellenérveit szereljük le). A cél ugyanaz, a landing page viszont különböző, hiszen annak megépítésekor figyelembe vesszük, honnan érkeznek rá látogatók, ebből pedig következtetünk az attitűdjeikre.

Az optimális szerkezet és tartalom

Úgy kell elképzelni a jó egyoldalas értékesítő weblapot, mint egy brosúrát. A hatékony felépítés a horizontális információadagolásról szól: nem vonhatják el a figyelmet felül vízszintesen elhelyezkedő menüpontok vagy a lap bal, esetleg jobb oldalára elhelyezett navigációs boxok. A látogató a lap görgetésével haladhat lefelé. Nincsenek bonyolult hasábok, sem külső hivatkozások. Nem lehet belezavarodni a lapba: legfelül a fejrészben logó és szlogen, alatt pedig azonnal a tartalmi rész.

Ha van rá lehetőség, akkor azonnal egy nagy méretű képpel (esetleg több, automatikusan váltakozó kép diavetítésével) vagy még jobb, ha videóval fogjuk meg az érdeklődést. A vizuális anyag mellett, a jobb oldalon már egy kapcsolat-felvételi vagy megrendelési űrlap is helyet kap call-to-action felhívásokkal (Rendelje meg!, Kérje még ma!, Ne maradjon ki! Stb.).

A szöveg ezután következik. Vannak, akik tíznél is több oldalnyi szöveget tesznek egy ilyen oldalra, de erre igazából nincsen szükség. Az esetek többségében nem fognak ennyit elolvasni a látogatók. A cél a tömör, vonzó megfogalmazás. Mindenképpen használjunk kiemeléseket, hiszen a látogató először csak átgörgeti az oldalt, szemével csak bele-belekap a szövegtörzsbe: ezért címsorokat, kiemeléseket, félkövér betűtípust is használjunk, de csak módjával. Nagyon fontos a listaszerű, jól átlátható előnytáblázat.

A lap aljára kerülnek a kötelező elemek, így az impresszum (cégnév, e-mail cím stb.), valamint ide is célszerű egy feliratkozó űrlapot elhelyezni. Játsszunk a betűméretekkel és a színekkel, de figyeljünk arra, hogy könnyen olvasható legyen az oldalunk. A megalkotásakor mindig legyen előre meghatározott célunk (például megrendelés vagy hírlevél-feliratkozás), és igyekezzünk a megcélzott látogatónak írni általánosságok helyett.

Tusnádi István

Tusnádi István

a Usernet ügyvezető tulajdonosa. 2001 óta dolgozik webes projekteken, szakterülete az online stratégia alkotás és a webfejlesztés. Ügyfelei iparágukban piacvezető hazai illetve nemzetközi KKV-k és nagyvállalatok. Eddig több, mint 150 szakmai publikációja jelent meg, például a Piac & Profit, WordPress Magyarország és a Biztonságportál oldalakon.

Tetszett a cikk? Ne maradj le az újdonságokról!

Iratkozz fel és havonta egyszer küldünk egy összefoglaló e-mailt!