Menü

Hogyan használjam ki a hírlevél küldésben rejlő lehetőségeket?

2016. november 07. | 926

Napjainkban egyre nagyobb jelentősége van a hírleveleknek. Ennek legfőbb magyarázata elsősorban, az okostelefonok elterjedésében keresendő. Gondoljunk bele, leveleinket szinte bárhol és bármikor el tudjuk olvasni, köszönhetően telefonunknak. Heti cikkünkben néhány egyszerűnek tűnő, de nagyon fontos tanácsot adunk a hatékony hírlevél használattal kapcsolatban és tanácsot adunk a megfelelő hírlevél küldő rendszer kiválasztásához.

Hogyan legyek sikeres a hírlevél küldésben?

Első lépésként, gyűjts feliratkozókat a hírleveledre.

Egyértelmű és határozott felhívással jelezd a weboldaladra látogatóknak, hogy iratkozzanak fel a levelező listádra. Ha nem találják meg a feliratkozási lehetőséget, akkor nem is fognak feliratkozni. Tehát a feliratkozási űrlap elhelyezkedése és formája rendkívül fontos.

A feliratkozási űrlapnál indokold meg, miért is érdemes feliratkozni a hírlevedre és mire számíthat Tőled. Ez talán az egyik legfontosabb lépés, mielőtt hírlevelet küldenél. Két dolog jár a látogatók fejében a hírlevél feliratkozás előtt:

  1. miért iratkozzanak fel, mit kapnak tőled, amiért a drága idejüket rád szentelik?
  2. biztonságos? Mindenképpen jelezd feléjük, hogy nem fogod őket elárasztani a promócióiddal, nem adod el másnak az elérhetőségeiket és nem küldesz nekik levélszemetet

Legyen rendszer a kiküldésekben.

Ha több mint 60 napig nem hall rólad egy ügyfél, akkor az érzései, hűsége és megítélése irántad tompul. Természetesen a 60 nap nincs kőbe vésve és ez többnyire iparág függő, de általánosságban elmondható, hogy ha nem tartod a feliratkozóiddal a kapcsolatot, akkor minden okuk megvan rá, hogy kipróbálják a versenytársaid szolgáltatásait. Különösen abban az esetben, ha a konkurenciád rendszeresen kommunikál Velük.

A kiküldött hírlevél profin legyen megszerkesztve, helyesírási hibák nélkül! 

Múlt heti cikkünkben részletesen beszámoltunk arról, hogy miért fontos a helyesírás. A hírlevél egy fontos kommunikációs csatorna, ezért mindent tegyél meg annak érdekében, hogy mindig jó benyomást kelts. 

Mindig személyre szabott e-maileket küldj feliratkozóidnak.

Ennek legegyszerűbb módja, ha elkéred a feliratkozók nevét, és a hírlevélben nevükön szólítod őket. Ehhez szükséged lesz egy hírlevél küldő rendszerre. Cikkünk végén ajánlást fogunk tenni ezzel kapcsolatban. Tapasztalataink szerint megéri a befektetést, gondolj csak bele, ha valaki neveden szólít, akkor rögtön máshogy viszonyulsz hozzá. Teljesen más a hozzáállásod egy személytelen, sablon emailhez képest.

A hírlevél szövege ne legyen túl hosszú, és legyen olvasóbarát

Amennyiben hosszabb a szöveg, akkor is próbáld úgy rendezni, hogy időrendi sorrendben, logikusan következzenek a gondolatok az egyes bekezdésekben, és az olvasó bármikor átugorhasson pár gondolatot. Többnyire az ember átfut a főbb kulcsszavakon, gondolatokon, majd pedig eldönti, hogy elolvassa-e a teljes tartalmat.

Minden leveledben add meg a lehetőséget, hogy leiratkozhasson az e-mail listádról. 

Ez nemcsak így korrekt, hanem törvényi kötelességed is! Hidd el, semmit sem lehet elérni az erőszakoskodással. Akit már nem érdekel a hírleveled, legvégül a SPAM mappába rakja az e-mailed, és ha többen is megteszik ugyanezt, akkor egy idő után már meg sem jelenik az e-mailed – annak sem akit érdekelne -, mert a szolgáltatók eleve levélszemétként kezeli majd a kiküldött leveleidet.

Kövesd nyomon a leveleidet

Az online marketing világában elengedhetetlen, hogy mindent kövessünk, hiszen ez által szinte azonnal kiderül, hatékony-e amit csináltunk. Amennyiben nem olvassa el senki hírleveleidet, akkor nincs értelme a további hírlevél küldésnek, értékes erőforrásaidat másra tudod fordítani. Mi van, ha már régóta levélszemétbe kerülnek az e-mailjeid és senki sem kapja meg őket? Emellett, ha tudod melyik e-mailt nyitották meg legtöbben, akkor tudsz következtetni, milyen jellegű információkra kíváncsiak legjobban. Melyik tárgymező a leghatékonyabb? Melyik hivatkozásra kattintottak? Ez mind nyomon követhető. Egy hírlevél küldő rendszer ezeket a statisztikákat automatikusan biztosítja a Részedre. Ezen információk nélkül csak tapogatózol a sötétben. Hiába van profi puskád és lőszered, ha nem tudod, hogy eltaláltad-e a célpontod.

A hírleveled tárgya mindig legyen figyelemfelkeltő 

Gondolj bele, miután megnézted ki küldte az emailt, mi a második lépésed? A tárgymező. És többnyire, ha nem elég érdekes a tárgymező, akkor nem is nézed meg miről szól az adott e-mail. Emiatt fordíts figyelmet a tárgymezőre és gondold át, Te milyen tárgymezőre kattintanál rá.

Hírleveled minden esetben releváns, a cégedhez kapcsolódó információkat tartalmazzon.

Amennyiben rendszeresen lényegtelen témákról írsz, feliratkozóid gyorsan kiábrándulnak belőled. Olyan témákról írj, amit várnak tőled, amiért feliratkoztak hírleveledre.

A hírlevél küldés nehézségei

Nem kapják meg az e-mailed

Ez a legtöbbször azért fordul elő, mert levélszemétbe került a leveled. Leveled nagy valószínűséggel olyan szavakat vagy szóösszetételeket tartalmaz, amelyeket általában a „SPAM” - ek tartalmaznak. 

Kerüld a hasonló szavakat:

  • nyereményjáték
  • ingyen
  • potencianövelő
  • szex
  • lottó
  • szerencse
  • tippelj

Ez nem azt jelenti, hogy egy-egy szót nem használhatsz, probléma általában abból adódik, ha rengeteg gyanús szó van a hírleveledben. A profi e-mail marketing szoftvereknél vannak szűrők, amelyek előre figyelmeztetnek, ezáltal elkerülheted, hogy levélszemétbe kerüljön a hírleveled.

Megkapják, de nem olvassák el a hírleveled

Ekkor valószínűleg nem elég releváns a tárgymeződ, vagy elvesztették az érdeklődésüket irántad, mivel nem küldtél érdekes, őket érdeklő leveleket.

Megkapják a hírleveled, elolvassák, de nem reagálnak rá

Vagyis nem aktivizálódnak és nem generálnak vásárlást. Ez már egy összetettebb kérdés, ebben az esetben több tényező is közre játszhat. Át kell értékelned a hírlevél küldési stratégiádat. A leveleid témáját, formáját, és ami a legfontosabb a szövegét.

Milyen hírlevél küldő rendszert használjak?

Mi a Usernetnél többnyire a Mailchimp rendszerét használjuk. Felhasználóbarát és 2.000 feliratkozóig vagy havi 12.000 kiküldésig teljesen ingyenes.

Azonban most nem fogok egy konkrét hírlevél küldő rendszert ajánlani, inkább azt tanácsolom, hogy próbálj ki többféle rendszert és az igényeidnek legmegfelelőbbet használd.

Nagyon fontos tényező, amit vegyél figyelembe a kiválasztásnál, hogy minél több folyamatot automatizáljon a rendszer. Hiszen azért van szükséged egy programra, hogy ne te végezd a munkát, hanem maga a hírlevél küldő rendszer. Ma már vannak olyan megoldások, amelyekkel időzítheted leveleidet, és ha egyszer elkészítetted őket, akkor a hírlevél küldő rendszer automatikusan küldi az általad megadott beállítások alapján.

Elsősorban az a kérdés, hogy Neked mire van szükséged, mire szeretnéd használni a hírlevél küldésben rejlő lehetőségeket. Ha még nem tudod pontosan és nincs semmilyen email marketing stratégiád, keress minket most, a téma szakértői vagyunk. Találkozzunk új irodánkban, és egy kötetlen beszélgetés keretein belül beszéljük meg, mit szeretnél elérni, és mi hol, hogyan tudunk segíteni.

Tetszett a cikk? Oszd meg!

megosztom