Menü

Hogyan épül fel egy webshop

2017. augusztus 24. | 276

Életünk egyik területén sincsenek garantált megoldások, viszont ha a maximumra törekszünk és figyelembe veszünk néhány, máshol már bevált megoldást növeljük a saját sikerünk esélyét. Cikkünkben bemutatunk néhány praktikát, melyeket érdemes figyelembe venni webáruházunk elkészítése közben.

Mindenek előtt tisztázni kell egy webáruház fő funkcióit

Alapvető cél: Értékesítés

Elsőre furcsán hangozhat, de nagyon sok webáruház megtervezése közben nem vették figyelembe az értékesítést, mint célt. Hihetetlenül szépen néznek ki, ellenben nem alkalmasok online értékesítésre. Általában ezek a webáruházak egy fizikailag is elérhető bolt bemutatkozó oldalai, ahol rá lehet kattintani a „Vásárlás” gombra is. Nem fordítottak kellő figyelmet a részletekre, pedig mint mindig, itt is ezek a legfontosabbak.

Termékelőnyök bemutatása

Mutasd be a termékeidet és minden esetben könnyen kereshetőek legyenek az oldalon belül a különböző termékkategóriák. Kiemelt helyen legyenek az új termékek és az aktuális ajánlatok, kedvezmények. A célnak annak kell lennie, hogy bemutasd látogatóidnak, miért van szükségük az adott termékre.

Bizalom építése

A vásárlók átgondolják mire költik a pénzüket. Fontos, hogy megfelelő tájékoztatást kapjanak a fizetési feltételekről, garanciákról, szállítási módokról és milyen módon küldhetik vissza a termékeket. Minél részletesebb tájékoztatást adsz a felhasználóknak, annál valószínűbb, hogy vásárlóiddá válnak!

A következőkben bemutatunk néhány praktikát és funkciót melyek segíthetnek webáruházad jobbá tételében. Természetesen ezek nem kötelező elemek, minden esetben a webshop dizájnjához kell alkalmazkodni a használatuk során.

1. Letisztult logó

Egy letisztult és könnyen megjegyezhető logó névjegykártyaként funkcionál minden weboldal egyes életében. A vásárlók sok esetben a webshopot a logója alapján azonosítják be. A logóhoz társítják magával a webshoppal kapcsolatos eddigi tapasztalataikat és benyomásaikat.

2. Termékfotók

Az emberek a hallott információk 10, az olvasott információk 20 és a látott információk akár 80 százalékára is emlékeznek! Ezért elengedhetetlen a megfelelő termékfotó minden webáruház számára.

Weboldalad termékfotóinak használata közben, ne feledd az következő hasznos tanácsokat:

  • Fehér hátteret használj. Így a felhasználók figyelmét mindig a termékre irányítod

  • Kizárólag nagyfelbontású fotókat használj. Egy pixeles kép nem túl bizalomgerjesztő ráadásul „gagyi” benyomását kelti

  • Legyen lehetőség a képek nagyítására. A vásárlók szeretik közelebbről megnézni a termékeket

  • A termékekről mindig több szögből legyenek elérhetők a fotók

3. Kedvezmények, egyedi ajánlatok és ingyenes szállítás

A felhasználók általában pár másodperc alatt eldöntik, hogy tetszik nekik egy weboldal vagy sem. Érdemes már akkor megragadni a figyelmüket, amikor először belépnek webáruházunkba, ellenkező esetben nagy valószínűséggel továbbállnak és keresnek egy nekik tetsző webshopot.

Kevés dolog van ami jobban vonzza a figyelmet, mint egy egyedi vásárlási ajánlat. Ráadásul ha személyre szabott, szinte már nyert ügyünk is van. Naponta milliók vásárolnak a világon csak azért, mert az adott termékhez csökkentett áron hozzájuthatnak.

Az ingyenes szállítás lehetősége is sokakat késztet vásárlásra. Azonban a webáruház tulajdonosaként szem előtt kell tartani, hogy már nem kizárólag helyben értékesíted termékeidet hanem országosan, vagy esetleg az egész világon. Ezért mindenképpen számolni kell azzal, hogy az ingyenes kiszállításnak eladóként költségei vannak. 

Két bevált módszer is létezik a nem várt szállítási költségek elkerülésére:

  • Minimum rendelési értéket határozol meg az ingyenes szállításhoz

  • Beépíted a szállítási költségeket a termékek eladási árába

4. Legnépszerűbb termékek és legfrissebb hírek

Amennyiben van olyan híred (például közelgő leértékelés vagy új termék), amit mindenképpen tudniuk kell a vásárlóidnak, mindenképpen a főoldalon tedd közzé. Minél egyszerűbben megtalálják ezeket az információkat a vásárlóid, annál valószínűbb, hogy igénybe is fogják venni a felkínált lehetőséget.

5. Márkás termékek

Lehetetlen megjósolni milyen terméket fog keresni az oldaladra látogató, de ez nem jelenti azt, hogy minden termékedet meg kell jeleníteni a főoldalon! A főoldalon érdemes mindig a legnevesebb és a legjobban fogyó, legnépszerűbb termékeket megjeleníteni.

Amennyiben egy ismert márka termékét is árulod, érdemes a főoldalon megjeleníteni. Ez az első alkalommal az oldaladra látogatókban bizalmat fog szülni, hiszen egyből felismerik a márka logóját (miközben lehet, hogy a tiedet még nem ismerik)

6. Bevásárlókosár és lehetőség a termékek közti keresésre

Bevásárlókosár és a termékek közötti keresés lehetősége szinte minden webáruházban elérhető. Elképzelhetetlen egy bevásárlókosár funkció nélküli webshop. Sok webáruház ezen felül felismeri a visszatérő vásárlókat (bejelentkezés után) és itt lehetőséget biztosít nekik korábbi vásárlásaik megtekintésére.

Minél több terméket forgalmaz webáruházad, annál jobban szükséges a termékek közötti kereshetőség.

7. Fizetési lehetőségek

Egy webáruház nagyon sok különböző vásárlóval kerül kapcsolatba, és mindegyiküknek más és más fizetési lehetőséget részesít előnyben. A legtöbb webáruházban lehet bankkártyával, előre utalással, utánvéttel és például PayPal - al is lehetséges fizetni a megrendelt áruért.

Minden esetben előre tisztázni kell a látogatók felé, hogy milyen lehetőségei vannak a fizetésre. Ezt legjobban a weboldalon jól látható helyen elhelyezett ikonokkal tehetjük meg.

8. Közösségi média (Social media) elérhetőségek

Az online vásárlások nagy hányadát a közösségi médiákon (pl. Facebook) való böngészés után végzik. A vásárlók szeretik elolvasni más vásárlók véleményét az adott webáruházról és termékről, majd csak ezután megkezdeni a vásárlást.

Mindenképpen használjuk ki a közösségi médiában rejlő lehetőségeket. Kiváló felület a vásárlóinkkal és az érdeklődőkkel történő kommunikációra!

9. Telefonszám és Chat

Habár az online vásárlással megszűnt a fizikai kapcsolat a vevő és az eladó között, még mindig bizalmat szül a vásárlókban, ha telefonon el tudják érni a webáruházat. A legtöbb esetben erre csak egy felmerülő probléma esetén kerül sor.

A chat pedig egy kiváló felület arra, hogy a vásárlók azonnali kérdéseket tegyenek fel a webáruháznak. Fontos, hogy a kérdés a nap bármely szakában érkezhet, hiszen sokan a munkahelyükről vagy éppen éjszaka az ágyból vásárolnak.

10. Harmadik fél értékelése

Mivel nincs fizikai kontaktus a vevő és az eladó között, sokat jelenthet ha a webáruházban van lehetőség harmadik fél által értékelést adni. Ez hasonló elven működik mint a közösségi média, a vásárlók szeretik más véleményét olvasni, aki már rendelt a webáruházból.

Néhány alapvető hiba, amit mindenképpen kerülj el webáruházadban

Hiányzó termékinformációk

Amikor egy fizikai üzletben vásárolunk, a kezünkbe tudjuk venni a terméket és azonnal kérdezhetünk is az eladótól. Az online vásárlás esetében nincs meg ez a lehetőség, ezért mint webáruház tulajdonos minél részleteseb információt kell nyújtanod a vásárlóidnak. 

Amennyiben nem tartozik megfelelő termékleírás a termékhez, a látogatód több mint valószínű, hogy olyan oldalról fog vásárolni, ahol megtalálja a megfelelő tájékoztatást.

Elérhetőség hiánya

A vásárlók szeretnék tudni, hogy valódi cégnek adják meg személyes és fizetési adataikat. Kíváncsiak rá, hogy kit kell keresniük, ha problémájuk adódott a termékkel.
Amennyiben az előbbi adatok nem, vagy hiányosan elérhetőek webáruházadban, nem valószínű hogy sokan fognak vásárolni Tőled.

Hosszú és/vagy bonyolult rendelés

Talán ez a legnagyobb hiba, amit egy webáruház elkövethet. Ennek a folyamatnak a lehető legegyszerűbbnek kell lennie. Gondoljunk bele, hogy ekkor már meggyőztük a felhasználót, hogy vásárlóvá váljon és fizetni szeretne nekünk. Beláthatjuk, hogy ebben nem szabad megnehezíteni a dolgát!

A legjobb megoldás, ha egy oldalon leellenőrizheti a megrendelni kívánt árut és megadhatja fizetési információit.

Összefoglalás

Webáruházat üzemeltetni nehéz feladat, viszont a siker érdekében mindig érdemes megfogadni néhány alapvető tanácsot. 

Új webshopot szeretnél, vagy megújítanád a meglévőt? Segíthetünk?

Ha szeretnél árajánlatot kérni, akkor ezek a cikkek segíteni fognak: „Hogyan kérj weboldalkészítésre árajánlatot?” és "Weboldal árajánlat kérés minta"

Találkozzunk irodánkban, és egy kötetlen beszélgetés keretein belül beszéljük meg, mit szeretnél elérni, és mi hol, hogyan tudunk segíteni. Kattints ide, vedd fel velünk a kapcsolatot és vedd fel Velünk a kapcsolatot!
 

Tetszett a cikk? Oszd meg!

megosztom

Kapcsolódó cikkek