Menü

A tökéletes céges weboldal 12 legfontosabb eleme

2016. június 20. | 2834 |

Ha egy céges weboldal megtervezésén gondolkodsz, vagy csak azt szeretnéd, ha nagyobb látogatottságot érnél el, akkor érdemes átolvasnod az alábbi listát, melyben összefoglaltam a legfontosabb tartalmi elemeket.

Sok közülük magától értetődőnek tűnik, a statisztikák mégis azt mutatják, hogy a cégek többsége nem megfelelő tartalommal tölti fel. Éppen ezért megpróbálom tömören összefoglalni és megindokolni hova, mit, miért érdemes megjeleníteni.

1. Bemutatkozás / Cégünkről

A statisztikák szerint a látogatók többsége ha erre a menüpontra kattint, az alábbi kérdésekre vár választ, ezért ezeket fejtsd ki alaposan:

  • Mivel foglalkozik a cég?
  • Mióta?
  • Kik állnak a cég mögött?
  • Hogyan dolgoztok?
  • Hol dolgoztok?

A bemutatkozó szöveg megírása során tartsd szem előtt az alábbi ajánlásokat:

  • Meséld el a történeted!
  • Mondd el mi a küldetésed, víziód?
  • Írd le mások mit mondanak rólad?
  • Mit mondanak a munkatársak a cégről?
  • Mik céged korábbi főbb eredményei, mérföldkövei?
  • Mindezt jelenítsd meg saját készítésű képekkel vagy bemutatkozó videóval.

2. Rólunk / Munkatársaink

A látogató arra kíváncsi, hány fős a cég, kik állnak a cég mögött, milyen szakmai háttérrel rendelkeznek, milyen szakmai kompetenciáik vannak, hogyan lehet elérni őket. Éppen ezért az alábbi tartalmi elemek megjelenítése fontos a munkatársak felsorolásában:

  • Név
  • Fénykép (mosolygós!)
  • Beosztás
  • Rövid történet (hol végzett, mivel foglalkozik a cégnél, mióta csinálja… stb.), 
  • Elérhetőség

3. Szolgáltatásaink

A céges weboldalak többségénél a szolgáltatások pontos kifejtésére kevés energiát fordítanak. Éppen ezért egy új látogató számára sok esetben nem egyértelmű, hogy a cég milyen kompetenciákkal rendelkezik. A kimutatások alapján az alábbi információkat szükséges megadni, közérthető, szakzsargon mentes megfogalmazásban:

  • Hogyan dolgoztok?
  • Miért válasszam a cégedet?
  • Mitől vagytok jobbak, mint a konkurensek?
  • A főbb szolgáltatások legyenek külön oldalon kifejtve keresőoptimalizálási okokból.
  • A leírások végén legyen „Call to action” vagyis cselekvésre történő felszólítás: „Rendeld meg most!”, „Fedd fel velünk a kapcsolatot!”, „Látogass meg minket bemutató termünkben!” … stb.

4. Termékeink

A forgalmazott termékek megjelenítése során a legtöbb problémát még mindig a hiányos információk és a gyenge minőségű képek jelentik. Ezért ügyelj arra, hogy a lehető legtöbb információt add meg a termékekről lehetőség szerint több professzionális fénykép társaságában.

5. Ügyfeleink / Referenciáink / Esettanulmányok

A látogatók nagy része a cég ügyfelei, referenciái alapján dönti el, hogy kit válasszon. Éppen ezért fontos ennek a menüpontnak a minél alaposabb kidolgozása. A látogató az alábbi kérdésekre vár választ, mikor ide kattint:

  • Kik a legnagyobb ügyfelek?
  • Hány referencia munkátok van?
  • Kiknek, hol, milyen projekteken dolgoztatok?
  • Milyen tapasztalattal rendelkeztek?
  • Képeket, videókat szeretnék látni arról, hogyan dolgoztok.
  • Van esetleg 1-2 konkrét esettanulmányotok, ahol részletesen láthatom a folyamatokat?

6. Hírek / Blog

A Hírek / Blog menüpont az, amelyik lehetőséget biztosít arra, hogy gyakran frissülő tartalom kerüljön a weboldalra. A gyakran frissülő tartalom azon túl, hogy kedvez a Google-nak, lehetőséget biztosít a közösségi oldalakon és a hírlevelekben történő megjelenítésre. Egy jó Hírek vagy Blog oldal az alábbi üzenetet közvetíti a látogató felé.

  • Képben vagyunk az újdonságokról
  • Van időnk, enerigánk, erőforrásunk arra, hogy megosszuk veled
  • Figyelmet fordítunk ügyfeleink tájékoztatására
  • Vannak szakmai publikációink
  • Részt veszünk konferenciákon, kiállításokon, tréningeken

7. GYIK

Válaszold meg a leggyakrabban felmerülő kérdéseket rögtön a weboldaladon. Ezzel segíted a látogatót abban, hogy plusz energia befektetés, telefonálás, e-mail-ezés nélkül azonnal választ kapjon felmerülő kérdéseire. A hála plusz bizalom lesz céged irányába.

8. Kapcsolat

A kapcsolat menüpontban add meg a lehető legtöbb lehetőséget arra, hogy a látogató fel tudja venni veled a kapcsolatot. Nem tudhatod előre, hogy neki a telefonálás, e-mail-ezés vagy a közösségi oldalon történő kapcsolatfelvétel a szimpatikus. Ezért adjál meg minél több kapcsolat-felvételi lehetőséget. A kapcsolat felvételi űrlapon a telefonszám ne legyen kötelezően kitöltendő mező, mert a statisztikák szerint a látogatók nagy része ezt nem szereti megadni.

  • Cégnév
  • Cím
  • Telefonszám
  • Nyitvatartás
  • Google térkép
  • Kapcsolatfelvételi űrlap
  • Közösségi média elérhetőségek

9. Rólunk mondták / Ügyfeleink írták

Egy céges weboldalon az ügyfelek által megjelenített visszajelzések külső, cégtől független véleményként jelennek meg, ezért kiemelt szerepet kapnak a bizalom felépítése során. Ha a tökéletességre törekszel, a visszajelzés szövege mellett szerepeljen név, cégnév és fotó is, ezzel tudod maximalizálni a hitelességet.

10. Közösségi oldalaink

A statisztikák szerint az a cég, amelyik nem rendelkezik közösségi oldallal, negatív megítélést kap a látogatók részéről. Ugyanis a látogatók egy része, döntéshozatal előtt megnézi a cég közösségi oldalát is, abban bízva, hogy ott még több információt talál. Ha nincs céges közösségi oldal, akkor ezt egyértelmű csalódásként értékeli.

11. Díjak / Kitüntetések / Vezető tisztségek / Bizonyítványok

A bizalom építésben jelentős szerepe van a különböző díjak, kitüntetések, bizonyítványok feltüntetése. Mind arról tanúskodik, hogy elismert, megfelelő szakmai kompetenciákkal rendelkező cégről van szó, akivel érdemes felvenni a kapcsolatot. Nézz meg néhány Amerikai vállalkozást, mindenhol előtérbe helyezik, ha sikerül valamilyen díjat nyerniük.

12. Jogi nyilatkozat / Adatvédelmi nyilatkozat

Ha megvan, a kutya sem nézi meg. De ha hiányzik a weboldalról, akkor az egyértelmű bizalom vesztést eredményez. Nem szívesen iratkozom fel hírlevélre vagy adom meg bármilyen adatomat azon az oldalon, ahol még arra sem veszik a fáradtságot, hogy leírják, hogyan kezelik a személyes adataimat, mi történik az általam megadott e-mail címmel. Arról nem beszélve, hogy egy hírlevél küldéshez manapság már elengedhetetlen a megfelelő adatvédelmi nyilatkozat feltüntetése.

Tusnádi István

Tusnádi István

a Usernet ügyvezető tulajdonosa. 2001 óta dolgozik webes projekteken, szakterülete az online stratégia alkotás és a webfejlesztés. Ügyfelei iparágukban piacvezető hazai illetve nemzetközi KKV-k és nagyvállalatok. Eddig több, mint 150 szakmai publikációja jelent meg, például a Piac & Profit, WordPress Magyarország és a Biztonságportál oldalakon.

Tetszett a cikk? Ne maradj le az újdonságokról!

Iratkozz fel és havonta egyszer küldünk egy összefoglaló e-mailt!