Menü

Az online marketing stratégia 5 legfontosabb lépése

2016. június 08. | 1241 |

Manapság nem ritkán szembesülünk azzal, hogy – főként a kisebb –  vállalkozások még mindig nem építenek be megfelelően megtervezett online marketing stratégiát üzleti tervükbe. Egy excel táblázatba begépelt költségvetési terv nem fogja megmutatni, hogy milyen lehetőségek, elérések, beállítások, csatornák és eszközök teljesíthetik a kitűzött célokat, tervszámokat.

Blogbejegyzésünk nem véletlenül az online stratégia irányába tereli az olvasót, hiszen sokkallta mérhetőbb, hatékonyabb és költségkímélőbb opciókra számíthatunk, arról nem is beszélve, hogy egyre szélesebb körben érhetjük el célközönségünket online mint offline.

Mi a cél?

Állítsunk fel rész és fő célokat, hogyan kívánjuk ezeket elérni, érdemes többféle csatornát is használni, gondolkodjunk komplexen. Egyáltalán mi alapján döntsük el, hogy milyen értékesítési számokat várunk online jelenlétünktől. Bízunk benne, hogy idáig is mértétek a látogatottsági és egyéb adatokat, ami alapján optimálisan lehet tervezni a jövőre nézve.

Biztos észrevettétek, de ha még nem kifejezetten hirdettetek online, eláruljuk, hatalmas a hirdetési verseny és óriási mértékű a reklámzaj. Tehát átgondolt, tudatosan felépített stratégia nélkül nehéz lesz lábdába rúgni.

Speciális célközönségű termékeknél és szolgáltatásoknál nem ritka, hogy többlépcsős lead csatornában érdemes gondolkodni, vagyis ne azonnal, közvetlenül várjuk a konverziókat, hanem gondolkodjunk hosszú távon, ajánljunk kedvező lehetőségeket, egymásból következő részcélokra próbáljuk rávenni a látogatókat, érdeklődőket. Manapság sikeresen használhatóak a (akár ingyenesen) letölthető tanulmányok-, online tanfolyamok-, e-mail sorozatok- felkínálása a célcsoportnak.

Online piackutatás

Nézd meg versenytársaid online jelenlétét, térképezd fel weboldaluk, közösségi jelenlétük, hol foglalnak helyet a találati listákon. Hogyan kommunikálják terméküket vagy szolgáltatásukat. Számtalan aspektus szerint vizsgálódhatunk, ma már rengeteg releváns információt megszerezhetünk online.

Célközönség meghatározása

Az online marketing egyik nagy előnye, hogy pontosan meg tudjuk célozni az elérni kívánt közönséget. Érdeklődési kör, demográfiai szempontok, piaci szegmensek, ágazatok, de a legszegmentáltabb, akár tanulmányok, vagy munkakörök alapján is hatékonyan elérhetjük a célcsoportunkat.

Keresési és kulcsszótrendek

Vizsgáld meg  az általad használt és kigondolt kulcsszavakra irányuló  kereséseket, havi és éves lebontásban is. Díjmentesen használhatod a Google Adwords Kulcsszótervezőjét vagy a Google Trendeket. Az Adwordsben megadhatsz konkrét weboldalakat (sajátod vagy versenytársaidét), amit a Tervező azonnal feltérképez és az alapján is kidobja a használatban lévő kulcsszavak keresési mennyiségét, de azt is megtudhatod, hogy ha hirdetnél, mennyibe kerülne egy kattintás, illetve mennyire magas a hirdetői verseny az adott kulcsszavakra.

Vajon versenytársaid weboldala mennyire keresőbarát? Tárd fel a hiányosságokat saját weboldaladban és kukkants be a konkurencia oldalaiba. Erre tökéletes megoldást nyújtanak a Woorank vagy a Seomoz SEO analitikai szoftverei. A Woorank kereső mezőjébe könnyedén begépelhetjük a szemlézni kívánt weboldal url-jét, majd néhány másodperc elteltével már kapjuk is az analízist, mindezt díjmentesen próbálhatjuk ki.

Teszteljünk különféle online csatornákat

Akár 1-3 hónapos időszakban is javasolt kipróbálni online hirdetési csatornákat. A gyakran emlegetett, de még mindig a legszélesebb lehetőségeket nyújtó platformok a Google Adwords és a Facebook. Óvva intünk attól, hogy csak úgy, hirtelen megfontolásból kezdj el fizetett hirdetéseket futtatni, főként ha semmilyen tapasztalatod nincs e téren. Bízd szakemberekre vagy ha időd, energiád engedi és érdekel ez a terület, ásd bele magad mélyen, hogyan is kell ilyen jellegű platformokat megfelelően kezelni.

A teszt időszak tapasztalatai alapján még könnyebben tervezhetsz, mivel tudatában vagy a kulcsszavak keresési eredményeivel, költségeivel, kattintási arányokkal és megannyi releváns információval.

Az alaposan felépített stratégia része kell, hogy legyen a folyamatos tesztelés és optimalizálás. Ennek tükrében nyilván nem minden tervezhető előre, majd az eredmények tudatában érdmes tovább gondolni a lépéseket, de a legfontosabb irányvonalakat fontos lefektetni, a hozzájuk kapcsolódó eszközökkel, csatornákkal egyaránt.

Tusnádi István

Tusnádi István

a Usernet ügyvezető tulajdonosa. 2001 óta dolgozik webes projekteken, szakterülete az online stratégia alkotás és a webfejlesztés. Ügyfelei iparágukban piacvezető hazai illetve nemzetközi KKV-k és nagyvállalatok. Eddig több, mint 150 szakmai publikációja jelent meg, például a Piac & Profit, WordPress Magyarország és a Biztonságportál oldalakon.

Tetszett a cikk? Ne maradj le az újdonságokról!

Iratkozz fel és havonta egyszer küldünk egy összefoglaló e-mailt!