Menü

10 weboldal, amit érdemes átböngészned ha webfejlesztés előtt állsz

2016. február 18. | 3393 |

Egy webfejlesztés projekt minden esetben komplex folyamatokat érint, most egy olyan területet szeretnénk górcső alá venni amihez nem kell programozói szaktudás, az ember eldöntheti, hogy egy weboldal grafikailag megfelel-e az ízlésének vagy mégsem. Azért ezt ne intézzük el ilyen könnyen, hiszen szubjektív ízlések alapján nem érdemes eldönteni a dizájnkérdést. Vizsgáljuk meg,  hogy termékünkhöz, szolgáltatásunkhoz illeszkedik-e a kitalált megjelenés, lássunk bele célközönségünk fejébe, ne feledkezzünk meg a „user experience”-ről sem. Nem könnyű kérdés, egy része szinte teljesíthetetlen, ezért is gondoltuk, hogy bemutatunk 10 weboldalt, amelyre érdemes „odatévedni”. 10 nemzetközi webfejlesztő cég saját weboldalán szemezgetünk és mutatjuk meg a legprofibb oldalon belüli megoldásokat, dizájn elemeket.

1. Az All of us egy díjnyertes interaktív dizájn és user experience ügynökség, olyan ügyfelekkel mint a Nokia, BBC, Ballantine’s vagy éppen a Sony.  Weboldalukat az abszolút letisztultság jellemzi, semmi hivalkodás nem veszi el a figyelmünket a lényegről, amit meg szeretnének mutatni. A web és mobil megoldások mellett multiplatformon is otthon vannak, megemlítve a bevásárlóközpontba tervezett interaktív információs rendszerüket, amelynek leírását tökéletesen adják vissza referenciáik között, az érdeklődőnek tényleg nincs más dolga, mint hogy találkozót egyeztessen velük.

2. A Born teljeskörű szolgáltatást nyújt digitális e-commerce területen, az integrációs megoldásaik szinte mindenre kiterjedőek. Oldalukat finoman áthatja a dinamizmus,  ha megtekintjük referencia oldalukat, akkor szemet gyönyörködtető képek fogadnak. Projektjeikről nincs túl sok szöveges bemutató, inkább vizuálisan tárják elénk alkotásaikat, érdemes szemezgetni köztük.

3. Ha már a lestisztultságról volt szó, a Holler nem az, ízlések és pofonok, aki a feltűnőségre megy, itt válogathat. Mégis meg kell említeni, hogy az elénk táruló képeknek van egyfajta vonzó hangulata. Egy biztos, kreatívitásban igen csak erősek, lenyűgöző digitális élményeket teremtenek.

4. Az iCrossing SEO-ban vezető cég, de ami miatt most a listán vannak, az a megfelelő összhangban lévő oldaluk, mind tartalom, mind megjelenés, felhasználói élmény szempontjából. Szolgáltatásuk esetében fontos kihangsúlyozniuk, hogy marketing vonalon teljesítmény alapú kampányokban gondolkoznak és valósítják is meg. Bármi is legyen a termék vagy szolgáltatás, mutassuk be kellő alapossággal, de lényegre törően, csak releváns információt közöljünk és használjunk jó minőségű vizuális elemeket.

5. A Jaywing egy mini digitális hálózat, öt ügynökséggel az Egyesült Királyságban. Erős multichannel brand tapasztalat van a hátuk mögött, ügyfeleik között üdvözölhetik az American Express-t vagy a Vodafone-t. Friss, dinamikus, életteli, amit tőlük láthatunk, az általuk menedzselt márkáknak adnak egy plusz löketet. Ötletes, színes a weboldaluk, trendeknek megfelelő betűtípust használnak és kellemesen kreatív környezetet érzékeltetnek.

7.A Poke London megmutatja, hogyan lehet a vidámságot ötvözni az eleganciával.  Kihasználják az infografika és call-to-action lehetőségeit. Minden olyan elemet használnak, ami 2015-2016-ban kötelező, ha weboldaladdal is szeretnéd megmutatni, hogy a legjobbak között vagy.

8. Klasszikus, egyszerű vonalak 2016-ban. Ha egy könnyen feltérképezhető szolíd blogot tervezel, nézz szét a Twentysix-nél. A legnagyobb hangsúlyt ők is referencia oldalukra helyezték, hiszen esetükben mi más alapján dönthetünk, mint az általuk létrehozott munkák alapján.

9. Színek amiket szívesen látunk idén, játékosság amit jól kihasznált a Bigdrop. Ha szeretnéd csapatod valahogy máshogy bemutatni, nézd meg ők, hogy csinálták és ha már ott vagy, tekintsd meg a Kapcsolat oldalukat is, mert szintén egyszerű de ötletes.

10. A The Creative Momentum “atlantai” stílusban hozta létre weboldalát, egyedi elemekkel tarkítva, erről a weboldalról süt az egyediség, átadja a kreatív szakma jellemzőit. Munkáikat nem mutatják be részletesen, de nem is kell, mert a szemünk elé tolja, hogy inkább látogassuk meg élőben az általuk tervezett weboldalakat és a kép szintén meggyőző.

A chicago-i Kohactive is bátran használja a színek kombinációit, ezt értjük a legpozitívabb értelemben. A szolgáltatásaikat bemutató oldal nem csak tetszetős, lényegre törően közli mivel foglalkoznak, bemutatják széles körű online eszközeiket és nekünk kifejezetten tetszik a call-to-action-ük, amit “Projekttervezőként” aposztrofálnak. Egyébként bárhol is böngészünk oldalukon, az biztos, hogy nem kell keresgélni, hogy lehet velük kapcsolatba lépni, mert azonnal kiszúrja szemünket a “Start a project” gomb. Tovább erősíti a személyes hangvételt a néha felbukkanó kis chat ablakuk, ami azonnali cselekvésre ösztönöz. Ők aztán valóban oda figyelnek, hogy ne hagyják elveszni látogatóikat.

Ha nem tudsz dönteni, hogy mik a mai trendek, milyen követelményeknek illik megfelelni egy weboldalnak, nézz körül profi webfejlesztők háza táján. Bízunk benne, hogy a fent bemutatott digitális ügynökségek oldalai kellő képet mutattak, hogy mire érdemes oda figyelni 2016-ban is.

Tetszett a cikk? Ne maradj le az újdonságokról!

Iratkozz fel és havonta egyszer küldünk egy összefoglaló e-mailt!