Menü

Online marketing eszközök vállalkozásod bővüléséhez

Vállalkozásod töretlenül fog fejlődni a jövőben? Minden bizonnyal – feltételezve – hogy kiaknázod a legújabb marketing eszközökben rejlő lehetőségeket. Számtalan új technológia áll rendelkezésre amik segíthetnek versenyelőnyre szert tenni a későn alkalmazkodó versenytársaiddal szemben. Cikkünkben bemutatjuk a legújabb online marketing technológiák 6 alapvető formáját és ajánlunk néhányat a legjobb eszközök közül. Ezen technológiák elősegíthetik vállalkozásod bővülését és vásárlóid jobb megértését.

1. Elemző eszközök

Weblapunkon keresztül számtalan eszköz áll rendelkezésre az irántunk érdeklődőkről összegyűjtött adataink elemzésére. Mi a Usernetnél a Google Analytics-et használjuk és ajánljuk.

Az Analytics költségek nélkül segít abban, hogy rögzítsd a weboldaladdal kapcsolatos összes adatot és nyomon tudd követni minden marketing tevékenységeddel kapcsolatos eredményt. A számszerű adatok és azok grafikai ábrázolása segítenek a megalapozott döntéshozásban és döntéseid adaptálásában a marketing tervedbe. Ezen túlmenően a kinyert adatok segítenek az üzleti előrejelzésben és csökkenteni tudod döntéseidben rejlő bizonytalansági tényezőket.

Néhány szempont, amelyek fontosak lehetnek az elemzésben:

  • Oldalelhagyási arány: kik hagyják el az oldalamat rögtön a megnyitása után? Vajon ennek mi lehet az oka?
  • Látogatóim demográfiai adatai: többek között életkoruk és nemük. Amennyiben tisztában vagy látogatóiddal, hatékonyabban tudsz velük kommunikálni, ezáltal növeled az irányodba mutató elköteleződésüket.
  • Látogatóim tartózkodási helye: máris tudod hova kell összpontosítani hirdetéseidet!
  • Hivatkozók: pontosan megtudod, mely oldalakon hivatkoznak rád és mennyien érkeznek a különböző helyekről. De ami a legfontosabb, megtudod melyik közösségi média oldalról irányul Rád a legnagyobb figyelem. Ezáltal optimalizálni tudod marketing tevékenységedet.

A Google Analytics hihetetlenül sok képességgel rendelkezik weboldalunk forgalmának nyomon követésére és megértésében. Napokig lehetne róla írni, sajnos egy blogbejegyzés erre nem elég. Ha érdekelnek a részletek, olvasd el az Analytics-ről szóló cikkünket!

2. E-mail marketing - hírlevél küldő rendszerek 

Nagyon sok rendelkezésre álló hírlevélküldő rendszer létezik, ezek többsége ugyanazokkal a funkciókkal rendelkezik. Tapasztalataink szerint az egyik legkönnyebben kezelhető és legfelhasználóbarátabb a MailChimp rendszere

Az automatizált hírlevélküldés felgyorsítja és megkönnyíti a fogyasztóinkkal történő kommunikációt. Használatával személyre szabott üzeneteket tudunk küldeni, ezáltal is növelve a vállalkozásunkkal szembeni elégedettséget.

A MailChimp számtalan levélsablonnal rendelkezik, könnyen importálhatóak, exportálhatóak és szegmentálhatóak a rendszerben névjegyeink. Kiküldött leveleink nyomon követhetőek, pontos információkkal fogunk rendelkezni arról hányan és kik nyitották meg és kattintottak a benne szereplő linkekre.

3. Érdeklődők gyűjtése – LEAD gyűjtés

Mikor van szükség a lead generálásra? Akkor, amikor szinte lehetetlen, vagy legalábbis nagyon nehéz a közvetlen értékesítés. Egy műszaki cikket, és könyvet vagy üveg italt be lehet tenni egy virtuális kosárba és meg lehet (egyre többen meg is teszik) rendelni viszonylag egyszerűen, de egy bonyolultabb döntésnél ez nem igazán működik.

A HubSpot az egyik legfigyelemreméltóbb termék az érdeklődők gyűjtéséhez, hogy mélyebben megismerjük hol kattintanak a felhasználók az oldalunkon és kik is ők.

Ezen túlmenően az inbound marketing egy nagyszerű módja annak, hogy információkat gyűjtsünk érdeklődőinkről.

Az inbound marketing olyan online marketingtevékenységet takar, amit egy vállalkozás önerőből képes megoldani, nem szükséges hozzá fizetett reklám. Ez leginkább a tartalomgyártással és annak megtalálhatóságával kapcsolatos, ahol a megtalálhatóság nem csak a keresőkre, hanem más portálokra és közösségi médiára is vonatkozik. Ebben az esetben célzottan el tudjuk érni a célcsoportjainkat a számukra megfelelő tartalommal és a website-unkra hozni (lead generálás), hogy ott tovább „gondozhassunk” őket (lead nurturing), addig amíg nem lesznek az ügyfeleink.

4. Tartalom diverzifikáció

A marketing technológiai programok (Google Analytics, MailChimp, stb) nem kizárólagos eszközei a legújabb marketing technológiáknak.

Számtalan eddig is használt formátum éli másodvirágzását, köszönhetően a közösségi médiumoknak: blogbejegyzések, képek, illusztrációk és videók. Az animációk és infografikák egyre népszerűbbek a közösségi média oldalakon és lehetőséget nyújtanak a célközönség figyelmének felkeltésére és gyors tájékoztatásukra.

Vannak még egyéb grafikai formátumok amik egyre népszerűbbek, úgymint a „time-lapse” videók, drónnal készült felvételek és a 3D videók. Megtalálva ezen tartalom formátumok alkalmazhatóságát kommunikációnkban, vállalkozásunk előnyre tehet szert a legtöbb versenytárssal szemben akik későn alkalmazkodnak az új trendekhez és még a klasszikus marketing eszközöket használják.

5. Ügyfélkapcsolat kezelés  –  CRM

Ügyfélkapcsolat kezelő rendszert használva, nyomon követhetjük ügyfeleinket anélkül, hogy bonyolult excell táblákat kéne vezetnünk, és egyben tudjuk kezelni ezáltal hihetetlenül könnyen fogjuk megtalálni az összegyűjtött adatainkat. A CRM rendszerek egyre inkább felhasználóbarátabbak és kompatibilisebbek egyre több külső rendszerrel.  Az ügyfélkapcsolatkezelő rendszerek legtöbbször rendelkeznek a már fent említett e-mail marketing eszközökkel. 

A CRM rendszerek megkönnyítik az egyre növekvő ügyféladat mennyiség közötti eligazodást. Ezen rendszerek használatával a következő előnyöket érhetjük el:

  • Minőségjavítás és hatékonyságnövelés
  • A termékegységre jutó fajlagos költségek csökkentése
  • Döntéstámogatás
  • Vállalati folyamatok támogatása
  • Vevő központú folyamatok
  • Nyereség növelése

6. Közösségi média kezelő szoftverek

Ezen szoftverek lehetővé teszik, hogy közösségi média felületeinket egyben tudjuk kezelni. Előkészítsük és időzítsük hozzászólásainkat és természetesen elemezzük eredményeinket.

Az általunk javasolt egyik ilyen szoftver a Hootsuite. Lehetővé teszi megtervezni hozzászólásainkat SEO szempontból és platformspecifikussá tenni, mivel például másképpen kommunikálunk Facebookon és Linkedinen. Továbbá javaslatot tesz – az eddigi eredmények alapján – hozzászólásaink időzítésére, kiválasztja a leghatékonyabb időpontot közzétételükre.

Összességében egy nagyon hatékony közösségi média felületeket menedzselő szoftver.

Összefoglalás

Óriási potenciál van a különböző online marketing eszközökben és napjainkban már nagyon széles választékban elérhetőek. Segítenek abban, hogy megértsük a legfontosabb szempontokat, vállalkozásunk életében.

Mit akarnak a vásárlóim? Mit szeretnének látni az üzeneteimben? Hol tudom őket legjobban elérni?

Amennyiben már tudjuk mely értékesítési és marketing csatornák a legmegfelelőbbek számunkra, ideje hatékonyabbá tenni őket! Elemezz, kövesd figyelemmel teljesítményed és tervezd a jövőt.

Az online marketing eszközök hatékony segítséget nyújtanak, hogy megkülönböztesd magad versenytársaidtól és jobb tartalmakat állíts elő és ezáltal még több érdeklődőt, majd vásárlót gyűjts.

A nap végére a fent részletezett eszközök könnyebbé teszik a munkádat. Csak azt kell kitalálni, mi a legjobb módja tudásuk kiaknázásának, hogyan tudjuk alkalmazni őket vállalkozásunk életében.