Menü

9 végzetes hiba, amit kerülj el az online marketingben

2017. február 22. | 1202 |

Napjainkban már a legtöbb vállalkozás rendelkezik online marketing stratégiával, akkor is ha nem tud róla. Gondolj bele: Van Facebook vagy Instagram oldalad? Néha posztolsz is rajtuk? Ezt már stratégiának nevezzük. Mostani cikkünkben a legfontosabb hibák elkerülésére összpontosítunk, legyen az akár keresőmarketing, közösségi média, email vagy fizetett reklám.
Következzen 9 végzetes hiba, amit mindenáron el kell kerülni!

1. Nem foglalkozol a marketinggel

Ma már több mint 1 milliárd weboldal található az interneten. Mekkora arra az esély hogy „csak úgy” a weboldaladra tévedjenek a látogatók? Valljuk be, szinte semmi. Marketing nélkül a weboldaladra nagyon kevés, vagy semennyi látogató nem fog érkezni. Ha nincs látogató, nincs eladás sem! Csak egy újabb weboldallal bővült a digitális világ. Függetlenül a weboldalad céljától, a megfelelő marketing folyamatok a sikered kulcsai.

2. Irreális vagyis megvalósíthatatlan elvárásaid vannak

Nagyon sokszor előfordul, hogy egy vállalkozás marketing tervében a valóságtól teljes mértékben elrugaszkodott elvárások szerepelnek. Elterjedt tévhit, hogy az online folyamtok azonnali eredményeket hoznak, illetve az weboldalra látogatók is azonnal elkötelezett vásárlóvá válnak.

Ráadásul sokszor az elvárások alapja, az online világ teljes félreértése. Találkoztunk már olyan ügyféllel, aki a webshopjának első évében 500.000 egyedi látogatót szeretett volna. Ez egy megvalósítható cél, de hamar kiderült, hogy a látogató alatt, Ő a vásárlókat értette.

Ez a cél irreális egy induló webshop esetén. Természetesen akadtak már kivételek a történelemben, akik ennél sokkal jobb eredményt értek el, de ők a kivételek és erre a tényre nem szabad alapozni. Az online marketing pénzbe kerül, időt és rengeteg munkát igényel. mint az élet legtöbb területén itt sincsenek járható kerülőutak és varázstrükkök.

3. Megkérdőjelezhető SEO praktikák használata

„Két hét alatt első hely a Google találati listáján. Pénzvisszafizetési garanciával!”

A legtöbben találkoztunk már ehhez hasonló hirdetéssel valamilyen formában. Ahány hozzáértő és megbízható SEO – val foglalkozó vállalkozás létezik, legalább ugyanennyi (ha nem több) megbízhatatlan cég is tevékenykedik a piacon. Ezek a vállalkozások úgynevezett „Black Hat” módszerekkel dolgoznak. Ez röviden azt jelenti, hogy kihasználják a keresőmotorok gyenge pontjait, ezáltal gyorsan előkelő helyezést érnek el a Google találati listáján, bizonyos kulcsszavakra.

Rövid távon valóban eredményesek, viszont a Google előbb vagy utóbb mindig leleplezi a csalást és súlyosan bünteti azt. A legtöbb esetben soha többet nem fog az oldalad megjelenni a Google találati listájában. Ezt csak egy teljesen új domain névvel és oldallal tudod orvosolni. Nem kell részleteznem, hogy ez mennyi idő és pénzveszteséggel társul.

4. Egyszerre mindenkinek kommunikálunk

A legtöbben beleesnek abba a hibába, hogy kizárólag az oldaluk látogatói számának elemzésére koncentrálnak. Mindent megtesznek annak érdekében, hogy a weboldal látogatóinak száma növekedjen, minél több látogatót vonzanak. Függetlenül attól, hogy ezek a látogatók később az ügyfelükké válnak vagy sem. 

A valóság az, hogy a weboldalaknak minőségi látogatókra van szükségük. Minőségi látogató alatt azokat értjük, akik potenciális ügyfelek és nem csak azért keresték fel a weboldalunkat, mert tetszett nekik a reklámunk.

5. Nem megfelelő erőforrásokat fordítunk marketingre

Általános tévhit, hogy az online marketing ingyenes. Még akkor is, ha olyan online marketing területekre fókuszálunk amire közvetlenül nem kell pénzt költeni (például SEO), a hozzáértő szakembernek minden esetben költsége van.

Létrehozni egy honlapot marketingterv és költségvetés nélkül olyan, mint egy autót venni anélkül, hogy nem tudjuk miből fogjuk tankolni. Fontos megérteni, hogy az online marketingek mindig van bizonyos költsége.

6. Csak a fizetett hirdetésekre támaszkodunk

A fizetett hirdetések általában megbízható eredményeket kínálnak, viszonylag rövid idő alatt. Ez a leggyorsabb módja, hogy forgalmat tereljünk weboldalunkra és könnyen kiszámítható megtérülést (ROI) biztosít.

Azonban a fizetett hirdetéseknek is vannak hátrányai:

  • Drága és előfordulhat hogy hosszútávon létezik olcsóbb és magasabb megtérülést (ROI) kínáló alternatív

  • Csak addig hoz eredményeket, amíg költünk rá. Amint leállítjuk őket, ugyanott vagyunk mielőtt elindítottok volna a fizetett hirdetési kampányunkat

A legjobb stratégia, ha a keresőmarketing, fizetett hirdetések, közösségi média és email mindegyikét használjuk. Természetesen ezek közül néhány csak hosszútávon hoz eredményeket.

A fizetett hirdetéseknek azonban mindenképpen kell hogy legyen helye a marketing startégiádban. Egy hatékony kiegészítése a hosszútávú marketingstratégiának, mivel azonnali eredményeket szállít, tökéletesen kiegészítve a többi eszközt.

7. Nem méred az eredményeket

Az eredmények mérésének elmaradása, a legnagyobb hiba amit el lehet követni az online marketingben. Honnan tudod hogy mi működik, ha nem méred az eredményeket?

Sok vállalkozás azt a hibát követi el, hogy szórványosan költenek marketingre és addig elégedettek amíg nem csökken a bevételük (esetleg nő is). Azonban mindezt úgy teszik, hogy semmiféle mérést nem végeznek a kampányuk alatt.

A másik elkövethető hiba, hogy csak az úgynevezett „hiúsági” mutatókat elemzik, mint a látogatottság növekedési. Arra viszont nem fordítanak figyelmet, hogy megértsék a kampány pontosan hogyan is növelte weboldaluk forgalmát.

8. Nincs hosszútávú marketing terv

A marketing terv nélkülözhetetlen minden vállalkozás életében. Mielőtt egy forintot is elköltenénk különböző marketing folyamatokra, meg kell azokat tervezni.

Terv nélkül több mint valószínű, hogy a marketing költéseid ablakon kidobott pénzzé válnak. Mindig tervezzünk hosszútávon és a feladatokat rövidtávon hajtsuk végre.

9. Kifogások keresése

Áltatában a következő érvek hangzanak el az online marketing ellen. Azonban ezek igazából nem érvek, kifogások.

  • A marketing nem a kisvállalkozásoknak való

  • A marketing cégeknek kell, nem weboldalaknak

  • Nincs időm marketingterv összeállítására és végrehajtására

  • Rugalmas akarok lenni, nincs szükségem hosszútávú tervekre. Majd alkalmazkodom

  • Nem értek a marketinghez

Tusnádi István

Tusnádi István

a Usernet ügyvezető tulajdonosa. 2001 óta dolgozik webes projekteken, szakterülete az online stratégia alkotás és a webfejlesztés. Ügyfelei iparágukban piacvezető hazai illetve nemzetközi KKV-k és nagyvállalatok. Eddig több, mint 150 szakmai publikációja jelent meg, például a Piac & Profit, WordPress Magyarország és a Biztonságportál oldalakon.

Tetszett a cikk? Ne maradj le az újdonságokról!

Iratkozz fel és havonta egyszer küldünk egy összefoglaló e-mailt!