Vállalkozások számára ma már szinte elképzelhetetlen, hogy ne jelenjenek meg valamilyen formában közösségi platformokon. Határozottan kijelenthetjük, hogy még mindig a Facebook a legnépszerűbb csatorna a közösségépítéshez, felhasználók aktivizálásához. A Facebook igyekszik figyelmünket folyamatosan a hirdetési lehetőségek felé terelni, a rendszeres ösztönzés hatására, már sokan kipróbálhatták, hogy egy-egy poszt meghirdetése milyen eredményeket hozhat, bármiféle online marketing vagy PPC tapasztalat nélkül. Akár az is elképzelhető, hogy elméletben  erős vagy, de mi lenne, ha most kézzel fogható információt kapnál, hogyan állíts be teljesítmény alapú kampányokat Facebook-on. A hangsúly a teljesítményen van, váltsuk a kattintásokat konverzióra.

A remarketing vitathatatlan előnye, hogy látogatóidból potenciális vásárlókat generálhatsz. Lépéselőnyben vagy, ha a böngésző már járt weboldaladon és nem egy hirdetés alkalmával találkozik termékeddel vagy szolgáltatásoddal először. Arról sem érdemes megfeledkezni, hogy manapság mekkora reklámzajban kell kitűnni a versenytársak közül, mekkora online hirdetési versenyben kell felülkerekedni a többi szereplőn.

Tegyük fel, hogy egy webáruház online értékesítését szeretnénk fellendíteni. Egy Facebook által generált kód segítségével, amelyet elsőként a webshop összes oldalán elhelyezünk, listázhatjuk weboldalunk látogatóit, akiknek a későbbiekben hirdetéseket hozhatunk létre. Gondoljunk csak bele, amikor egy látogató már járt a weboldalunkon és abban a pillanatban nem vásárolt, később emlékeztethetjük hirdetésünk segítségével, hogy az adott termék még mindig rá vár.

Ami pedig még profibb módszer a hatékonyság elérésére, ha remarketing listánkat szegmentáljuk. Ha maradunk a webáruháznál, azon belül is egy konkrét termékcsoportnál, akár terméknél, akkor termékoldalanként vagyis url-enként is létrehozhatunk remarketing listákat. Így ha webáruházunk látogatója egy bizonyos termékoldalon járt, akkor  a továbbiakban az általa megnézett termékről szóló hirdetésekkel célozhatjuk meg őt, garantáltan cselekvésre ösztönző ez a módszer.

Nézzük meg gyakorlatban, hogyan tudunk remarketing listát létrehozni. Ehhez jelentkezzünk be Facebook fiókunkba és ha már korábban hirdettünk, akkor a Hirdetések létrehozása felületre ugorjunk, ha még teljesen kezdő vagy, javasoljuk, hogy ne a remarketinggel kezdj.

A Hirdetéskezelő főmenüjében kattintsunk az Eszközök almenü Célközönségek lehetőségre.

Majd a kék színű Célközönség létrehozása gombra kattintással az Egyéni célközönség lehetőséget válasszuk ki. A megjelenő felületen kattintsunk a Webhely forgalma mezőre.

A következőkben létre hozhatjuk célközönségünket, vagyis a remarketing beállítással webhelyünk látogatóit címkézhetjük. A Facebook automatikusan “A webhelyet felkereső bármilyen látógató” lehetőséget adja meg, kiválasztásával a weboldalunk összes látogatóját tudjuk gyűjteni. A tárgyidőszak hossza azt jelzi, hogy hány napig szeretnénk a látogatókat a listában tartani. egy bizonyos idő felett kontraproduktív lehet ez a beállítás, gondoljuk át jól, mi az az időtartam, amin belül ösztönzésre sarkalljuk a látogatót. Nevezzük el célközönségünket releváns módon, akár használhatjuk az “összes látogató xy.hu - remarketing” elnevezést.

Remarketing listánk azonnal bekerült a Célközönségek táblázatába. Ha a sor elején lévő üres boxot kipipáljuk és a “Műveletek” oszlop “Képpont megtekintése” menüpontra kattintunk, akkor a felugró felületen megtekinthetjük a létrehozott képpontot (esetünkben remarketing kódot), illetve fenti ábrán a bal alsó sarok beállítás (kerék) ikonra kattintva is elérjük a kódot, amelyet elküldhetünk a webes kollégának, fejlesztőnek, hogy elhelyezze a weboldal head és head címkéi közé.

A weboldal látogatottságától függően a lista szépen elkezd gyarapodni és remélhetőleg igen hamar megcélozhatjuk  célközönségünket releváns hirdetésekkel. Nincs más dolgunk mint létre hozni egy új hirdetést és az Egyéni célközönség mezőnél kiválasztani az imént előállított célközönséget.

Ha speciálisabb beállításokban gondolkodunk és egy-egy termékoldalunkat szeretnénk Facebook remarketinggel felturbózni, akkor a fent bemutatott Célközönség létrehozása felületen az összes látogató helyett válasszuk ki a “Konkrét weboldal látogatói” lehetőséget és adjuk meg a kívánt url-t.

Gondoljuk át, mennyi marketing stratégia juthat eszünkbe, ha megismertük a remarketing adta páratlan alternatívákat. Felkelthetjük és fenntarthatjuk a figyelmet, kiegészítő termékeket ajánlhatunk, valóságos lead csatornákat hozhatunk létre, amelyek segítségével kiléphetünk a hagyományos, mindenki által használt hirdetési stratégiákból.