Menü

Facebook és Twitter marketing szempontból

2011. december 12. | 4811 |

A Facebook és Twitter két divatos közösségi szolgáltatás (oldal), amelyek rendkívül népszerűek a privát és az üzleti felhasználók körében is.

Facebook

A Facebook az iWiW-hez hasonló közösségi oldal. Csatlakozni a közösséghez regisztrációval lehet. A név, e-mail cím és egyéb adatok megadása után meg lehet jelölni  és visszaigazolás után fel lehet venni barátainkat, rokonainkat, üzleti partnereinket, kollégáinkat ismerőseink közé. Ezen túl kifejezhetjük érdeklődésünket bizonyos dolgok iránt és kommunikálhatunk ismerőseinkkel különböző szolgáltatásokon keresztül (chat, üzenőfal … stb), ajánlhatunk nekik érdekes tartalmakat, illetve megnézhetjük a mások által ajánlott vagy felvett tartalmakat.
A Facebook kezdeti privát jellegű felhasználása után az üzleti szféra is hamar meglátta benne a lehetőségeket és mivel ez a Facebook számára is kiemelt bevételt termelt, így számos szolgáltatással is segítik az üzleti felhasználást. Ilyenek például célzott hirdetési lehetőségek, a Google Adwords-höz hasonlóan.
A fizetett hirdetések mellett a Facebook kiváló lehetőséget biztosít arra, hogy cégünk, szolgáltatásaink, termékünk köré közösséget építsünk, amely közösség folyamatosan értesül az általunk feltöltött hírekről, ezzel is az ügyféllel való kapcsolattartást erősítve.
A Facebook-nak nemzetközi szinten többszáz-millió felhasználója van, ami azt jelenti, hogy online marketing szempontból is rendkívül komoly tényezővé nőtte ki magát, a cégek nagy részének szinte kötelező megjelenni rajta, már csak azért is, mert a konkurencia is biztosan fent van.
A Facebook véleményem szerint remek alternatívája lehet a hírlevél küldésnek, mert míg a hírlevelekkel kapcsolatban egyre nagyobb a felhasználói elutasítás, a Facebook-on megjelenített híreink gyorsabb, egyszerűbb és kevésbé tolakodó formában jutnak el az ügyfelekhez, a megcélzott közönséghez.

Twitter

A Twitter hazánkban kevésbé népszerű ún. mikroblog szolgáltatás, amely az sms és a blog közötti rést próbálja meg betömni.

A Twitter maximum 140 karakteres rövid üzeneteket lehet  "blogolni". Ezekhez a blog bejegyzésekhez nem lehet hozzászólni, viszont nagyon jól lehet egymásra (más felhasználókra) hivatkozni, reflektálni. A terjedelemből adódóan teljesen más a kommunikáció mikéntje, mint bármilyen más médiumban. Ha az ember regisztrál magának egy Twitter fiókot, akkor meghatározhatja, hogy kiknek szeretné látni a mikroblog írásait, illetve mások is meghatározzák, hogy érdeklik-e őket az Ön bejegyzései.
A Twitter marketing szempontból egyelőre nem tűnik annyira kiemelten fontosnak, mint a Facebook. Kitűnő eszköz ugyanakkor például információszerzésre, és egy bizonyos fogyasztói réteg elérésére.  Hasznos szolgáltatása, hogy üzeneteinket (bejegyzéseinket) nemcsak a Twitter weboldalán, hanem saját weboldalunkon is meg  tudjuk jeleníteni, így lehetőség van arra, hogy akár egy telefonról bárhonnan a világból, pillanatok alatt információt tudjunk feltölteni egy weboldalra. Ez ha gyors információ közlésről van szó, akkor rendkívül hatékony eszköz lehet.

Mi online marketing tevékenységünk során természetesen igyekszik maximálisan kihasználni ezeknek a közösségi oldalaknak a szolgáltatásait. 

Tusnádi István

Tusnádi István

a Usernet ügyvezető tulajdonosa. 2001 óta dolgozik webes projekteken, szakterülete az online stratégia alkotás és a webfejlesztés. Ügyfelei iparágukban piacvezető hazai illetve nemzetközi KKV-k és nagyvállalatok. Eddig több, mint 150 szakmai publikációja jelent meg, például a Piac & Profit, WordPress Magyarország és a Biztonságportál oldalakon.

Tetszett a cikk? Ne maradj le az újdonságokról!

Iratkozz fel és havonta egyszer küldünk egy összefoglaló e-mailt!