Menü

Weboldalkészítés női célcsoportra

Vajon létezik-e külön olyan honlapkészítési trend, ami női célcsoportnál jobban működik? Cikkünkben összeállítjuk személyes tapasztalataink alapján azokat a szempontokat, akik figyelembe vételével nagyobb sikert érhetünk el ott, ahol a nők alkotják a vevők, vagy látogatók többségét.

Attól hogy liláspink, még nem biztos, hogy sikeres

Amikor weboldalkészítésről beszélünk, az legtöbbször technikai információkat jelent, illetve azt takarja, hogy mit kell tudnia az adott oldalnak. Természetesen vannak általános szabályok, amit mindkét nem esetén be kell tartani, erre a végén kitérek, de vannak olyan speciális kis “lelkületek” amik kifejezetten sikeresek. Megnézzük két esettanulmánnyal, hogy mitől más a weboldalkészítés női célpiacnak.  

A nők többfelé is figyelnek, de meghatározóbb az első kép

Arányosan oszd el a tartalmat, legyenek világos, érthető képek és jól olvasható címek. Itt is fontos, hogy tudd: az első képernyő adja el az összes többit. Bármely oldal teteje az első képernyőnek számít. Legyen világos és figyelemfelkeltő a nyitóbannered, adj egy megkapó, és célcsoportra szabott címet.

Hassunk a kíváncsiságra, de legyünk érthetőek - ez keskeny ösvény!

Tudjuk, hogy a nők kíváncsiak és szeretnek sokat megtudni, informálódni. persze ez is személyiségfüggő, hiba lenne általánosítani azzal, hogy a nők ilyenek a férfiak meg olyanok, ám ha weboldalakat böngésznek, akkor bizony a nők nagy része igenis lelkesebb tartalomfogyasztó az uraknál. Viszont, ha rázúdítunk egy csomó tartalmat, megriad a látogató és épp az ellenkező hatást érjük el. A lényeg tehát az optimális arány, a jó struktúra kitalálása:

Áttekinthető menürendszert tervezzük

A weboldalkészítéskor nagyon jól meg kell tervezni a konverziós útvonalakat
Érdemes  többlépcsős konverzióval számolni, vagyis a klasszikus “tölcséres “megoldás hosszabb, vagy akár ki is maradhat. 

Merjünk kicsit elrugaszkodni

A weboldal, vagy webáruház készítése során érdemes tesztelni, hogy éppen mi működik jobban. A női célcsoport egyéni logikáját megértve sokkal hatékonyabban lehet egy új weboldalt felépíteni, mint ahogy a klasszikus kereskedő, vagy webmesteri logika diktálná.

Kíváncsiság a weboldal tartalma iránt

A nők egy weboldalon belül általában több aloldalt is meg szoktak nézni, mint a férfiak.
Saját tapasztalatunk azt mutatja, hogy olyan oldalak esetében, ami nőknek szóló termékeket, eseményeket, cikkeket ad, magasabb az egy felhasználó által megtekintett aloldalak száma, mint ott, ahol nemtől független a dolog, vagy kifejezetten férfiakra szabott.

A vevő fejével kell gondolkodni - bármi lehet érzelmi termék

Ha úgy tudjuk csoportosítani a termékeket, vagy a cikkeket, ahogy érzelmileg állnak közelebb egymáshoz, akkor sokkalta valószínűbb az, hogy több időt fognak eltölteni az oldalon. nézzünk erre két példát.

Kreatív női hobbieszközök webshop 

A weboldal készítésekor  nem a gyártót, nem is a termék felhasználását, hanem a színt és a hangulatot vettük alapul. Igy lettek például pasztell, romantikus,  country stílusú, illetve japán termékek. Sőt, így lehet nőknek szerszámokat, fogót, csavarhúzót is eladni! A fonalaknál pl. gyermekholmikhoz valók (puha, strapabíró), táskákhoz (merev), illetve gyors munkához (vastag) valók szerint tettük az oldalba.

A weboldal sikeressége nagyban javult, mivel a régi oldal gyártók szerint kategorizált. Természetesen az új weboldalon is lehetett gyártóra is szűrni, de azt láttuk, hogy a használat során a hangulati, érzelmi megnevezések sokkal nagyobb elköteleződést hoztak.

Harisnya üzlet weboldala

Divatos, érzelmi termék ez is annyira, hogy a boltos azt mesélte, hogy a rendes üzletébe be sem megy senki, ha esik az eső. Ha kisüt a nap, vagy péntek van, dupla a forgalom. Mivel az időjárást a weben nem érzékeljük, online is kiderült, hogy mi hozza be a vevőket. Alkalmi harisnyák, randi harisnyák, necc harisnyák. 

A weboldal struktúrához innen vettünk ötleteket.

1.    A kulcsszószűrésből
2.    A régi oldal oldalon belüli keresőjébe beírt szavakból
3.    Az adwords fiókból, hogy mire jelent meg a hirdetés
4.    A webmestereszözök keresési kifejezéseiből
5.    Konkurens weboldalak tartalmából

A weboldal tervezésekor bátrabban használjunk színeket

A női szem az evolúció során sokkalta kifinomultabb színlátással, színérzékeléssel rendelkezik, mint a férfiaké. A nők gyűjtögettek, figyeltek minden apró változásra. Ha weboldalt készítünk nekik, akkor a színeknek kiemelt jelentősége van abban, hogy pozitív benyomást tehessünk. 

Nem csak pasztell és lilásrózsaszín lehet egy jó női weboldal

Sokan esnek abba a hibába, hogy ha női az oldal, akkor csak lila meg rózsaszín lehet. mekkora tévedés! Bármilyen szín élvezetes, ha harmonikusan használjuk fel egy weboldal megtervezésekor. Vannak színek persze, amik alapjelentéssel bírnak, de a lényeg az, hogy összhangot adjon. De egy színen belül is megannyi részlet van: Egy nőnek egészen más a málnapiros, a fáradt rózsa, a paprikapiros, a borvörös, a cinóber. Egy férfi szerint mindez csak úgy piros.

A webdesign kiemelten fontos a nőknek

Vannak ajánlott színséma-sorok, melyek 4-6-8 összeillő színt tesznek egymás mellé. Ha akár egy kész színsorral dolgozunk, akkor biztos nem lőhetünk mellé. De vajon mit szeret az adott  közönség? Mi illik a márkánkhoz?

Van erre egy módszer, amit bátran javasolhatunk: készítsünk key visualt

Ez lehet a weboldalunk fő nyitóképe is egyben, de nem is biztos, hogy eredeti formájában bárhol is megjelentetjük. ha van egy ilyen bevált képünk, sokkal könnyebb lesz sikeres új aloldalt, vagy kampányt létrehozni.

A key visual egy látványkép, “kulcskép” ami egybe sűríti a márka hangulatát, színeit, formáit. Színeke, arcokat, helyet, mindazt a hangulatot, amit a márkánk képvisel. Ezt többnyire nagyobb reklámügynökségek szokták használni, de semmi akadálya annak, hogy egy kis cég, vagy akár egy kezdő kis márka is létrehozassa a magáét. Ha nem vagyunk biztosak benne, érdemes 2-3 ilyen képet készíteni és tesztelni a közönségnél, akár egy pilot kampánnyal az adwords display hálózaton, vagy a facebookon. Mire jön több kattintás? Egy key visual tesztelése jóval olcsóbb és egyszerűbb, mint később magát a kampány anyagokat és az egész weboldalt faragcsálni.

Egy webodal ne modoroskodjon 

Fontos a kedves őszinte stílus, de a “cukiság” önmagában kevés ahhoz, hogy vevőket hozzon. Ha nőkre célzol elsősorban, akkor ügyelj arra, hogy a lépés a szöveg egyensúlyban legyen egymással. Duplán érvényes az, hogy nem csak az a fontos, hogy mit mondasz, hanem az is, hogyan mondod. légy kedves, informatív, de kerüld a kliséket és a bizalmaskodást.

Összefoglalva:

A női célközönség általában aktív tartalomfogyasztó, szereti a szépet és ha jól érzi magát, szívesen vásárol, mert élmény számára.

Természetesen fontos az oldal biztonsága, a jó és gyors betöltődés, de ha lehet náluk még nagyobb hangsúlyt kell fektetni arra, hogy jó látogatói élményt adjunk, érezze azt, hogy a weboldalkészítés során az ö szempontjai érvényesülnek. Ekkor lesz jó és tabil közönsége egy weboldalnak szinte bármely témában. Weboldalkészítés során lássuk meg a vevő lelkét a kódok mögött!