Menü

A legfontosabb közösségi média trendek 2018-ban, amiről tudnod kell

2017. december 06. | 98

Az idei év nagyon sikeres volt szinte az összes közösségi média számára. Megduplázódott a Twitteren használható karakterek száma (140 – ről 280 karakterre nőtt), a vizuális platformok, mint az Instagram és a Snapchat egyre népszerűbbek és folyamatosan növelik a felhasználóik számát.

Továbbá az élő videók lassan a legnépszerűbb tartalomgyártási platformmá válnak. Mivel már csak egy szűk hónap maradt az idei évből, nem árt előkészülni a jövő évi közösségi média stratégia elkészítésének.

Cikkünkben bemutatjuk melyek lesznek véleményünk szerint a 2018 – as év legfontosabb social média trendjei.

A videós tartalmak fontossága tovább növekszik

Mindenki tapasztalta, hogy a videós tartalmak fontossága és népszerűsége folyamatosan nőtt az elmúlt pár évben. Napjainkra ez a formátum vált a hirdetők egyik legfontosabb felületévé. A folyamatosan végzett kutatásokból egyértelműen kiderül, hogy a videós tartalmak kiemelkedő elkötelezettséget váltanak ki a vállalkozások és márkák irányába. Ez eredményezi a legtöbb hozzászólást, kedvelést és megosztást. Ez különösen igaz a Facebookon belül. Exponenciális népszerűség növekedést produkált az élő videók használata, ezért megéri integrálni őket a már meglévő vagy tervezés alatt lévő közösségi média stratégiánkba.

A Facebookon történő élő videós formátum mellett egyre nagyobb népszerűségnek örvend az úgynevezett „Stories” magyarul történetek mind az Instagram, mind a Snapchat felületén. Mivel ezek nem élőben sugárzott tartalmak, ezért csökken a hibázás lehetősége ami egy élő videó esetében akár kellemetlen is lehet. Ennél a formátumnál ez kizárható.

Az Instagramon a Stories-t havonta több mint 200 millió felhasználó használja aktívan. Ez mintegy 50 millió fővel magasabb, mint a Snapchat hasonló felületét aktívan használók száma. És az Instagramon ez a felület 1 éve elérhető. Ebből is látszik mekkora potenciál rejlik ebben a felületben. 

Amennyiben az elkövetkező évben hasonló növekedést produkál, úgy az Instagram felhasználóinak több mint a fele aktívan fogja használni a Stories-t. Ez arra kell hogy ösztönözzön minden vállalkozást és márkát, hogy ezt a felületet aktívan használja 2018-ban, és aknázza ki a benne rejlő hihetetlen potenciált.

Általánosságban tehát kijelenhető, hogy a videós tartalmak továbbra is dominálni fogják a tartalomgenerálást. Ezért mindenképpen be kell illeszteni a közösségi média stratégiánkba.

A Chatbotok egyszerűbbé és gyorsabbá teszik az ügyfélszolgálatokat

A chatbotok működéséről néhány héttel ezelőtt írtunk egy alapos cikket, érdemes újra elővenni!
A mesterséges intelligencia óriási fejlődésen ment keresztül az elmúlt években és egyre elterjedtebb a gyakorlatban történő alkalmazása is. Sokan ha meghallják a mesterséges intelligencia (Artificial Intelligence – A.I.) kifejezést, általában egy tudományos fantasztikus filmre gondolnak. Azonban a Chatbotok elterjedése kezdi megtörni ezt a „mítoszt”.

Chatbotok valójában már évtizedek óta léteznek, azonban a vállalkozások mostanában kezdték el kiaknázni a benne lévő üzleti lehetőségeket. A robotok részben szimulálják az emberi cselekedeteket, a Chatbot pedig lényegében egy olyan szoftver, ami képes az emberi beszélgetés szimulálására, utánzására.

A felhasználók és a vásárlók szinte azonnali választ várnak a kérdéseikre. Ez az igény teljes mértékben megalapozott, gondoljunk bele ügyfélként mi mennyit szeretnénk várni amíg megkapjuk a kérdésünkre a választ.

Erre a feladatra ideális megoldást kínálnak a chatbotok, különösen akkor ha aa Facebook Messenger alkalmazással összekötve használjuk ki a bennük rejlő potenciált. A chatbotok lehetővé teszik számunkra, hogy gyorsan és személyre szabottan kommunikáljuk ügyfeleinkkel és az érdeklődőkkel.

Egy több száz ügyféllel, vagy akár csak pár tucat érdeklődővel rendelkező vállalkozás vagy márka számára is szinte lehetetlen minden ügyféllel személyre szabottan kommunikálni, vagy legálábbis hihetetlenül erőforrásigényes és drága. A chatbotok minden ügyfél kérdésre személyre szabott választ tudnak adni, hihetetlen gyorsasággal. Ráadásul használatukkal elkerülhetjük az esetleges konfliktusokat is az érdeklődőkkel, mivel nem számít milyen goromba is az ügyfél, a chatbot minden esetben az előre beprogramozott, udvarias választ fogja adni.

Napjainkban több mint 100 ezer vállalkozás használ valamilyen chatbotot összeköttetésben a Facebook Messengerrel minden hónapban, és több mint 2 milliárd üzenetet váltanak a chatbotok és a felhasználók egymással. Amennyiben eddig nem használtál Chatbotot a vállalkozásodban, 2018 – ban megéri elgondolkoznod rajta.

Z generációra megjelenése

Általánosságban a 2000 után születetteket nevezzük Z generációnak. Ez a generáció abban más mint az eddigi generációk, hogy már teljesen az internet és az okostelefonok korában nőttek fel, ezért számunkra alapvető fontosságúvá vált az releváns információk azonnali, gyors elérése és az ügyfélszolgálat hatékonysága.

A Z generáció jelenleg a világ lakosságának körülbelül 20 százaléka, azaz nagyjából másfél milliárd ember.

Az a generáció most kezd el dolgozni és saját jövedelemhez jutni, ezért létfontosságú az általuk kedvelt platformokon is jelen lennie minden vállalkozásnak. Ezek a platformok elsősorban az Instagram és a Snapchat, valamint a Facebook.

Hasznos taktikák a Z generáció felé történő kommunikációban:

  • Integráljuk őket a vállalkozásunkba vagy márkánkba; Segítsük őket a saját márkájuk építésében, miközben ők a miénket építik. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy minden érdeklődőnket tekintsük a közösségi média véleményvezérének.

  • Legyünk a lehető leghitelesebbek; Legyünk spontánok és természetesek. Készítsünk spontán fotókat és videókat a vállalkozásunk életéből. Ne mindig akarjunk eladni!

  • Az ígéreteinket mindig tartsuk be! A Z generáció már nem hiszi el a hangzatos reklámüzeneteket. Csak akkor vesznek egy vállalkozást komolyan, ha a szavak mögött tettek is vannak. Egy példával szemléltetve: Amennyiben azt állítjuk magunkról, hogy egy kutyamenhelyet támogat a vállalkozásunk, ezt mutassuk is meg a felhasználóknak videókkal és képekkel. Valamint tőlünk független emberek megerősítésére is szükségünk lesz a tevékenységünkről, hogy hihető legyen a Z generáció tagjai számára.

Összességében a Z generáció tagjai szeretik az innovatív dolgokat, a függnek a telefonjuktól és az egyedi felhasználói élményeket preferálják a megszokottal szemben és azokat a közösségi médiákat részesítik előnyben, melyeken nincsenek ott a szüleik és nagyszüleik. Ilyen közösségi média platformok elsősorban a Snapchat és az Instagram.

Személyre szabott tartalmak további erősödése

Ahogy az előbbiekben is említettük, a Z generáció a következő nagy célcsoport, azonban a többi felhasználóról sem szabad elfeledkeznünk. Mára már szinte minden korosztály bizalmatlan a hagyományos hirdetések iránt. Amennyiben eredményeket akarunk elérni, mindenképpen személyre szabott tartalmakat és hirdetéseket kell létrehoznunk.

Elengedhetetlen, hogy ismerjük a meglévő és megismerjük a potenciális vásárlóinkat. Minden felhasználó a számára releváns információt keresi az interneten, ezért minden posztnak, videónak vagy blogbejegyzésnek egy adott kérdésre vagy problémára kell tudnia megoldást nyújtani.

Összefoglalás

Idén nagyon sok újdonsággal rukkoltak elő a közösségi médiák. Sok közülük nem élt meg pár hónapnál többet, azonban néhány exponenciális növekedésnek indult, ilyen a cikkünkben is említett „Stories” és az élő videók használata. Az idei évből egyértelműen azt a tapasztalatot vonhatjuk le, hogy a multimédiás tartalomgenerálás mindent vitt. A marketingben való hasznosításával még mindenki ismerkedik, minden vállalkozás próbálja a saját hasznára fordítani a bennük rejlő lehetőségeket. Ez 2018-ban is nagy valószínűséggel folytatódni fog, tehát még sok babér teremhet mindenki számára  a használatuk által!

Fejleszteni szeretnéd vállalkozásod online jelenlétét? Segíthetünk?

Ha úgy érzed, hogy weboldalad, webshopod vagy online marketingedet hatékonyabbá tennéd, keress minket most, a téma szakértői vagyunk. Találkozzunk irodánkban, és egy kötetlen beszélgetés keretein belül beszéljük meg, mit szeretnél elérni, és mi hol, hogyan tudunk segíteni. 

Tetszett a cikk? Oszd meg!

megosztom

Kapcsolódó cikkek