Menü

A hírlevél küldés kulcsa: a tökéletes időzítés

2016. április 22. | 3442 |

A hírlevelek sikerének egyik kulcsa a pontos időzítés. Nem mindegy, hogy a hét melyik napján és milyen időpontban kerül kiküldésre a levél. Cikkünkben a nemzetközi trendeket és tapasztalatokat összefoglalva próbálunk meg választ találni a tökéletes megoldásra.

Melyik nap küldjem a hírleveleimet?

A hétfő biztosan nem jó. Gondoljunk csak bele, a hét kezdetén beesünk munkahelyünkre, e-mail fiókunk elárasztva a hétvégi levelekkel. Ilyenkor automatikusan törölgetjük a nem fontos üzeneteket, hogy gyorsan tisztuljanak a teendők. Nagy valószínűséggel kukában landolnak a hírlevelek is. Ez is egyik oka lehet annak, hogy miért nem javasolja senki a hétfői időzítést.

Hétvége? A hétvégi időzítéssel szintén probléma lehet, számos analízis mutatja, hogy a hétvégi levél megnyitások messze elmaradnak a heti átlagtól, hiszen az emberek hétvégén inkább kikapcsolódnak, mintsem hírleveleket olvasgatnak.

„Kedvenc napok“, ha lehet ilyet írni, akkor ez a kedd és a csütörtök a hét többi napja közül. Számos marketing blog jelzi, ezzel egyetértve a MailChimp is, hogy ez a két nap hozza a legnagyobb arányú levél megnyitásokat. Egyes javaslatok szerint a szerda is megfelelő napnak minősül a kedd és csütörtök mellett.

Egy napon belül mikorra időzítsem a levél küldését?

Sokaknál felmerül a kérdés, hogy nappalra vagy éjszakára időzítsük a hírlevelek kiküldését. A szakértők zöme a nappali küldés mellett voksol, de ha nagyon belemennénk a vizsgálatba, akkor találunk olyan jellegű kutatásokat, amik azt sejtetik, hogy a hajnalban kelő emberek nagy részének első dolga felkelés után a telefonját átböngészni, ilyenkor pedig elsőként találkozhat az éjszaka kiküldött hírlevéllel.

A következő ábra az egyik legnagyobb hírlevél küldő szoftver, a MailChimp tapasztalatát mutatja, napszakok szerinti bontásban:

Ne feledkezzünk meg a különböző eszközökről sem, napközben aktívabbak az asztali gépet, laptopot használók, viszont a mobilon és tableten netezőket késő éjszaka is el lehet érni.

Ismét előkerül a „gondolkozz a célközönséged fejével“ mondat. Különböző demográfiai és egyéb megfontolások szerint is érdemes tervezni, mivel például a fiatalabb célcsoportnak időzíthetsz este, a szórakoztató területeken választhatod a pénteki kiküldést és még számtalan egyéb tényezőt érdemes átgondolnod.

Összefoglalás

Összefoglalva tehát, mi azt a következtetést vontuk le a hírlevelek kiküldésének idejével kapcsolatban, hogy nagy átlag kedd-szerda-csütörtökre szavaz, egy napon belül a délelőtt 10-12 óra sávra, de az optimális adat függ a célcsoportodtól és a saját teszteléseid eredményétől is. Gondolod át, hogy iparágad közönsége mikor elérhető a legjobban, ismerd meg szokásaikat, ezen felül végezz teszteket az időzítés, tartalom, megjelenés, cím és gombok tekintetében egyaránt.

Tetszett a cikk? Ne maradj le az újdonságokról!

Iratkozz fel és havonta egyszer küldünk egy összefoglaló e-mailt!