Menü

A 9 legjobb hőtérképes honlapelemző eszköz

2017. április 19. | 841

A marketing egyik állandó kérdése, hogy pontosan mit promotáljunk, mire kíváncsi az ügyfél, mi vonzza az embereket? Ennek kiderítésére rengeteg módszer áll rendelkezésére, azonban napjaink legjobb, leggyorsabb és legköltséghatékonyabb eszköze a hőtérképes honlapelemzés. Heti cikkünkben bemutatjuk a kilenc legjobb hőtérképes eszközt, mellyel mélyebb ismereteket szerezhetsz weboldalad látogatóiról.

Mi az a hőtérkép (Heatmap)?

A hőtérképek lehetővé teszik, hogy láthatóvá tedd, miképpen használják látogatóid a weboldaladat. A hőtérképek egy fedőréteget képeznek weboldaladon, amin a „hideg” és „meleg” színek jelzik, hol-milyen mértékű felhasználói aktivitás zajlik. Napjainkban a hőtérképek már a vizuális analitika alapját képezik, megmutatják, hol görgetnek, hova kattintanak és hova néznek a weboldalad látogatói. Ezek az információk egy biztos alapot nyújtanak arra, hogy megismerd weboldalad mennyire felhasználóbarát illetve mennyire hatékony a felépítése. Ezáltal lehetőséged nyílik weboldalad felhasználói élményét (UX) javítani és még több konverzióra késztetni látogatóidat.

A legjobb hőtérképes eszközök

Fontos leszögezni, hogy a hőtérképes elemzés teljesen más, mint a klasszikus honlapelemző eszközök.

A Google Analytics adataiból megtudhatod:

  • Honnan érkeztek látogatóid

  • Mely (al)oldalakat tekintették meg

  • Mely (al)oldalra léptek tovább, az oldalon belül, stb…

A hőtérképekből ezzel szemben pedig az derül ki, látogatóid pontosan hogyan viselkedted az oldaladon és egy-egy dizájn elemre hogyan reagáltak.

Crazy Egg 

A Crazy Egg valószínüleg a jelenlegi legnépszerűbb hőtérképes eszköz. Főbb funkciói:

  • Kattintásokat jelző hőtérkép (click heatmap)

  • Egérmozgatás követő hőtérkép (mouse cursor heatmap)

  • Görgetési hőtérkép (scroll heatmap)

  • Konfetti hőtérkép (confetti heatmap)

Az úgynevezett „konfetti hőtérkép” egy nagyon hasznos funkció, mely által a hőtérképeinket forgalmi források szerint tudjuk csoportosítani. Vagyis megtudhatjuk például, hogy a Facebook-ról érkező látogatóink pontosan hogyan viselkednek oldalunkon.

Mouseflow 

Főbb funkciói:

  • Kattintásokat jelző hőtérkép (click heatmap)

  • Görgetési hőtérkép (scroll heatmap)

Plusz funciója továbbá, hogy képes rögzíteni a felhasználók aktivitását. Vagyis pontosan végig lehet követni, hogy meddig és mit csinál egy-egy felhasználó az oldalunkon a belépésétől az oldal elhagyásáig.

Lucky Orange 

A Lucky Orange ötvözi az előzőekben bemutatott két eszköz legjobb tulajdonságait, vagyis:

  • Kattintásokat jelző hőtérkép (click heatmap)

  • Egérmozgatás követő hőtérkép (mouse cursor heatmap)

  • Görgetési hőtérkép (scroll heatmap)

  • Felhasználók rögzítése

További plusz funkciója még, hogy rendelkezik egy élő chat szoftverrel, amit beépíthetünk a weboldalunkba. Ezáltal kiváltva akár egyszerűbb ügyfélszolgálati funkciókat.

Inspectlet 

Az Inspectlet már egy mélyebb elemzést lehetővé tévő eszköz. Természetes rendelkezésünkre áll a három alapvető hőtérképes funkció:

  • Kattintásokat jelző hőtérkép (click heatmap)

  • Egérmozgatás követő hőtérkép (mouse cursor heatmap)

  • Görgetési hőtérkép (scroll heatmap)

Emellett képes a felhasználók rögzítésére is. Amiben túlmutat a többieken, hogy lehetőséget teremt a felhasználóink megjelölésére, ezáltal képet kapunk a visszatérő látogatóink viselkedéséről. Ez a funkció hihetetlenül hasznos lehet például egy webáruháznak, ahol elsődleges a konverziók növelése. Ezt pedig a felhasználóink minél részletesebb megismerése és elemzése által tudjuk megtenni.

Heatmap.me 

A Heatmap.me – nek közel sem olyan szerteágazó a funkcionalitása, mint versenytársainak. Óriási előnye viszont, hogy az ingyenes verziójában havi 1.000.000 oldalletöltés erejéig ingyenes a „Kattintásokat jelző hőtérkép (click heatmap)”

Amennyiben csak erre a funkcióra van szükségünk, nincs a Heatmap.me-nél kedvezőbb szolgáltatás.

Ptengine 

A Ptengine egy hőtérképes és egy webanalitikai szoftver ötvözete. Főbb funkciói:

  • Kattintásokat jelző hőtérkép (click heatmap)

  • Egérmozgatás követő hőtérkép (mouse cursor heatmap)

  • Görgetési hőtérkép (scroll heatmap)

  • Felhasználók rögzítése

Amiben több mint a versenytársai, hogy képes A/B tesztelésre, vagyis könnyen össze tudjuk hasonlítani két különböző oldal teljesítményét. Ez a funkció főleg webdizájnereknek lehet hasznos, amikor egy-egy apróbb (vagy nagyobb) változtatás létjogosultságát szeretnék megtudni.

Clicktale 

A Clicktale funkcionalitása lenyűgöző:

  • Kattintásokat jelző hőtérkép (click heatmap)

  • Egérmozgatás követő hőtérkép (mouse cursor heatmap)

  • Görgetési hőtérkép (scroll heatmap)

  • Felhasználók rögzítése

  • A/B tesztelés

De nem ez a legfőbb előnye, hanem hogy szinte minden analitikai szoftverrel pár kattintással integrálható. Ez egy óriási előny, rengeteg időt és energiát megtakarít abban az esetben, ha sok adattal és látogatóval dolgozunk, elemezzük viselkedésüket.

A Clictale „komolyságát” jelzi az is, hogy nincs előre kialakított árazásuk. Hitvallásuk, hogy minden ügyfélnek egyedi igényeik vannak, ezért a szolgáltatásaikat minden esetben személyre kell szabniuk.

SeeVolution 

A Seevolution elsősorban a Wordpress alapú honlapok tulajdonosainak készült. Mivel ez a legnépszerűbb tartalomkezelő rendszer a világon, így kötelességünknek éreztük megemlíteni.

Funkciói:

  • Kattintásokat jelző hőtérkép (click heatmap)

  • Egérmozgatás követő hőtérkép (mouse cursor heatmap)

  • Görgetési hőtérkép (scroll heatmap)

  • Felhasználók rögzítése

Nem sokban különbözik az előzőekben bemutatottaktól, legfőbb előnye a Wordpress-re való könnyű integrálásában rejlik.

Hotjar 

A Hotjar talán napjaink legjobb – ár érték arányú rendszere. Funkcionalitásban nem marad alul egyik versenytársával szemben sem, viszont könnyen integrálható más rendszerekkel és rendelkezik ingyenes lehetőséggel is.

Legfőbb funciói:

  • Kattintásokat jelző hőtérkép (click heatmap)

  • Egérmozgatás követő hőtérkép (mouse cursor heatmap)

  • Görgetési hőtérkép (scroll heatmap)

  • Felhasználók rögzítése

  • A/B tesztelés

Összefoglalás

A hőtérképes elemzés használatának lehetőségei sok honlaptulajdonost foglalkoztatnak, azonban sokan még nem kezdték el kiaknázni a benne rejlő potenciált. Amennyiben tényleges információkhoz szeretnénk jutni a látogatóink, weboldalunkon történő viselkedését illetően, az esetben a hőtérkép használata aligha nélkülözhető.

Mint az széleskörben ismert tény, az emberi szem és az agy bizonyos sémák szerint működik; ahogyan olvasunk, az az ergonómiai viselkedésünkön is megmutatkozik. A szemünk a bal felső sarokban elhelyezett lényegi tartalmat keresi elsőként, majd ezután pásztáz jobbra és lefelé. Ez a viselkedés talán egyértelműen leírná a webergonómiai sajátosságokat abban az esetben, ha minden honlap egy sima egyszínű felületből állna. Azonban egy honlapon elhelyezett tartalmak, menüpontok, nyomógombok, konverziós csatornák mind-mind befolyásolják a látogatók viselkedést. A látogatók irányítása különösen fontos a lehető legjobb konverziós ráta elérése érdekében; ha tudni szeretnénk, merre pásztáznak a látogatóink a honlapon, az esetben hőtérkép használatára van szükségünk.

Növelnéd a weboldalad hatékonyságát? Átnézzük weboldalad egy hőtérképes eszközzel?

Kattints ide, vedd fel velünk a kapcsolatot! Rövid időn belül e-mail-ben pontosan leírom hogyan, miként dolgozunk és küldök egy részletes árajánlatot hőtérképes átvizsgálásra.

Tetszett a cikk? Oszd meg!

megosztom