Menü

Google Inkognitó mód bekapcsolása és használata

2014. június 05. | 5788 |

Google kereső a találatok megjelenítése során már jó ideje figyelembe veszi korábbi böngészéseink előzményeit és aktuális tartózkodási helyünket. Ez azt jelenti, hogy a találati listák minden esetben személyre szabottak lesznek. A Google ezen újítása az esetek többségében hasznos, mivel olyan oldalakat találunk majd, amelyek érdeklődésünknek, igényeinknek jobban megfelelnek.

Vannak azonban olyan esetek, mikor személyes böngészési előzményektől és tartózkodási helytől függetlenül szeretnénk látni a Google találatokat. Például olyankor, mikor saját vagy egy konkurens weboldal helyezéseit szeretnénk ellenőrizni. Ilyen célokra alkalmas a Google Inkognitó mód.

A Google Inkognitó mód

A Google Chrome böngészőben az Inkognitó mód bekapcsolásával a meglátogatott weboldalak nem tárolódnak az előzményekben és a cookie fájlok törlésre kerülnek az ablak bezárása után. Ezen felül a böngésző nem veszi figyelembe a böngészési előzményeinket, tehát kvázi anonym módon tudunk keresni.

Chrome böngésző inkognitó mód bekapcsolása

Google Inkognitó mód bekapcsolása

1. A böngésző eszköztárán a jobb felső sarokban látható menü gombra kell kattintani
2. A felbukkanó menüből az "Új inkognitóablak" parancsot kell kiválasztani
3. A bal felső sarokban látható ikon tájékoztat az inkognitó mód érvénybe lépéséről

Inkognitó mód

Tartózkodási hely adatok szimulációja inkognitó módban

Ha arra vagy kíváncsi, hogy egymástól eltérő tartózkodási hely esetén milyen találatokat látnak ügyfeleid, Inkognitó módban kattints a piros nyíllal jelölt beállítások ikonra.

Inkognitó mód használata keresés során

Válaszd ki a "Keresési beállítások" parancsot, majd azon belül a "Hely" almenüben adj meg egy tartózkodási helyet. Pl. " Budapest, Magyarország"

Chrome keresési beállítások oldal

A Mentés gombra kattintás után a korábbi keresési eredmények azonnal a tartózkodási helynek megfelelő találatokra fognak módosulni.

A helyadatok változtatása néha igen meglepő eredménnyel járhat. Előfordulhat, hogy weboldalad Budapesti helyadatok megadása mellett jó helyezéseket mutat, de egy vidéki nagyváros esetében már nincs benne az első 50-ben azért, mert ott a környékbeli cégeket részesíti előnyben a Google.

Tusnádi István

Tusnádi István

a Usernet ügyvezető tulajdonosa. 2001 óta dolgozik webes projekteken, szakterülete az online stratégia alkotás és a webfejlesztés. Ügyfelei iparágukban piacvezető hazai illetve nemzetközi KKV-k és nagyvállalatok. Eddig több, mint 150 szakmai publikációja jelent meg, például a Piac & Profit, WordPress Magyarország és a Biztonságportál oldalakon.

Tetszett a cikk? Ne maradj le az újdonságokról!

Iratkozz fel és havonta egyszer küldünk egy összefoglaló e-mailt!