Az alábbiakban a webshop nyitáshoz és üzemeltetéshez szükséges legfontosabb törvényi előírásokat próbálom meg összeszedni annak reményében, hogy a webfejlesztés során iránymutatást adhat azzal kapcsolatban, hogy milyen jellegű dokumentumokra lehet szükség.

Felhívnám a figyelmet arra, hogy az alábbi dokumentum csak egy tájékoztató, amelyet egy céges jogásszal mindenképpen felül kell vizsgáltatni, mielőtt felkerül a weboldalra.

A hatóságok próbavásárlások során ellenőrzik, hogy a webshop eleget tesz-e a tájékoztatási kötelezettségeinek és panasz esetén a törvényben előírtak szerint járnak-e el. Továbbá ellenőrzik, hogy a webshop működési szempontból megfelel-e a törvényi előírásoknak.

Első körben nézzük meg, hogy egy webshop nyitásához milyen dokumentumokra, engedélyekre van szükség:

  1. Szükséges valamilyen gazdálkodási forma megléte
  2. Termék vagy szolgáltatás értékesítéshez szükséges tevékenységi kör vagy körök megléte
  3. Speciális termék esetén az értékesítéshez szükséges külön szakhatósági engedély megléte

2008. március 31-től csomagküldő kereskedelem esetén nincs szükség üzlet, sem pedig vevőszolgálati helyiség fenntartására!

  • Fontos, hogy ettől csak abban az esetben lehet eltekinteni, ha vásárlónak nem személyesen kell átvennie a megrendelt terméket.
  • A kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény 2009 júniusában módosított és 2009. október 1-jétől hatályos 3. § (1) bekezdése szerint köteles a webáruház tulajdonos kereskedelmi tevékenységét bejelenteni a székhelye szerinti jegyzőnél (Budapesten a kerületi önkormányzat jegyzőjénél). A bejelentés illetékköteles!

Kötelező adatok

A webshop elindítását követően számos kötelező jellegű információ van, amelyeket jól látható helyen meg kell jeleníteni:

  1. Cégszerű elnevezés: cégnév, egyéni vállalkozói név
  2. Szolgáltató, vállalkozó székhelye, telephelye, illetve lakcíme
  3. Adószám
  4. Ha a cég üzlettel rendelkezik, az üzlet címe
  5. Cégjegyzékszám és a kibocsátó cégbíróság megnevezése. Vállalkozás esetén vállalkozói igazolvány szám és a kibocsátó okmányiroda megnevezése
  6. Elektronikus elérhetőség (e-mail cím)
  7. Telefonszám
  8. Engedélyhez kötött termék, vagy szolgáltatás értékesítése esetén annak meglétének igazolása, nyilvántartási szám feltüntetése
  9. A kapcsolattartó személy neve
  10. A szerződésünk nyelve (még akkor is, ha csak magyar),
  11. A megkötött szerződés írásban kötöttnek minősül-e, iktatják-e, illetve az a későbbiekben visszakereshető-e?
  12. A szerződés utal-e valamely magatartási kódexre, ha nem akkor is közölni kell a vásárlóval

Az üzemeltetői adatok mindegyikének megadása kötelező. A hatóságok kiemelt figyelmet szentelnek az adószám és a cégjegyzék szám megjelenítésének megtörténtére valamint a fentiekben ismertetett összes információ megjelenítésére.

A következő fontos és kiemelt rész a vásárlóknak biztosított információk megjelenítése, amik a következők:

  1. A termékkínálat meghatározása: azaz a webáruházban forgalmazott termékek ismertetése, tájékoztatója
  2. Rendelési információk: amelyben ismertetésre kerül, hogy a vásárlás regisztrációhoz kötött-e vagy sem, továbbá mikor történik a megrendelések feldolgozása, visszaigazolása, teljesítése
  3. A teljes „általános szerződés feltételek” dokumentumot letölthetővé kell tenni a vásárló számára. A dokumentumnak tartalmaznia kell a visszaigazoló levelet, melyet elektronikus formában küld a webshop a vásárló részére
  4. Adatkezelési információk, melyben tájékoztatva van a webshop felhasználója és vásárlója az adatainak kezelésének módjáról, tárolásának időtartamáról, továbbá az adatok törlésének / töröltetésének lehetőségéről
  5. Rendelés menetének ismertetése: azaz milyen lépéseket kell tennie a vásárlónak a termékek megrendeléséhez
  6. Hibásan leadott vagy teljesített megrendelések alkalmával szükséges teendők, korrigálási lehetőségek
  7. A megrendelt termék(ek) / szolgáltatás(ok) kifizetésének, ismertetése
  8. A házhoz szállítás díja és információk a kézbesítésről, csomagolásról, stb.
  9. Garanciális feltételek: avagy mi a teendő ha a megrendelt termék esetlegesen hibás, stb. A hibásan leadott, vagy teljesített megrendelések alkalmával szükséges teendők, korrigálási lehetőségek
  10. Az „elállás jogának” ismertetése: a 17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet a távollevők között kötött szerződésekről szóló törvény alapján.
  11. Az elállás jogának gyakorlása esetén az ügyintézés menetének ismertetése. Milyen formában kell jeleznie a vásárlónak az elállási szándékát (pl.: írásban, stb.).

Az „elállási jogról” néhány fontos, és informatív tudnivaló amivel nem árt ha tisztában vagyunk:

  1. Az elállási jog ismertetésének hiányában a vásárló tudomására jutásától számított 30 nappal kitolódik a 8 munkanapos elállási jog! Az elállási jog nem köthető kitételekhez, csak úgy, mint a gyakorlásának feltételei sem. Például: nem kötelezhető a vásárló, hogy kizárólag a webshop tulajdonos által biztosított nyomtatványon jelezze elállási szándékát!
  2. A kiküldött csomagnak minden esetben tartalmaznia kell az elállás jogának ismertetését, annak gyakorlásának menetét nyomtatott formában!
  3. Az elállási joggal élő vásárlónak kötelessége saját költségén visszajuttatni a terméket a webshop üzemeltetőjének. A vásárló nem kötelezheti az eladót a szállítási díj kifizetésére, ez minden esetben a vásárlót terheli!
  4. A vásárlót nem terheli semmilyen más költség, a termék visszaszállításának díján kívül, azonban kötelezhető a nem rendeltetésszerű használatból eredő károk megtérítésére!
  5. A vételár visszatérítés lehetséges módjait minden esetben a vásárlóval kell egyeztetni (azaz hogy pl.: banki átutalás legyen, vagy postai úton visszaküldött, stb.)
  6. A webshop üzemeltetőnek / tulajdonosnak 30 nap áll rendelkezésére, hogy visszatérítse a vásárló számára a teljes vételárat, amennyiben élni kíván az elállási jogával és visszajuttatta a megrendelt terméket.
  7. A webshop tulajdonosa nem követelheti, hogy a vásárló bontatlan állapotában küldje vissza a megrendelt terméket és azt sem, hogy az eredeti számlával együtt. Ugyanakkor követelheti az összes tartozék illetve a garancia levél meglétét!
  8. A vásárló kibonthatja, sőt ki is próbálhatja a megrendelt terméket és ezt követően is élhet az elállási jogával (természetesen csak 8 munkanapon belül)!

Ugyanakkor nem illeti meg a vásárlót az elállási jog:

  1. Teljesen egyedi, kifejezetten a vásárló kérésére készített termék esetén. (pl.: ajándéktárgyak, a vásárló által biztosított fotókkal ellátva , stb.)
  2. Gyorsan romló élelmiszerek vásárlása esetén
  3. Higiéniai termékek, étrend kiegészítők, vitaminok, szexuális segédeszközök, kellékek, kozmetikumok esetén amennyiben már kibontásra került a termék!
  4. Előre meghatározott időpontra szóló hotelszoba vagy szálláshely foglalás esetén
  5. Repülőjegy foglalás, gépkocsi kölcsönzés, koncertjegy vagy belépő vásárlása esetén.

Egyéb termékeknél kibontás után is élhet a vásárló az elállási joggal (8 munkanapon belül)! (További részletek a 17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet a távollevők között kötött szerződésekről 5§ olvashatóak.)

A webshopban megjelenített termékekkel kapcsolatos kötelező információk követelmények melyeket meg kell jelenítenünk:

  1. A termékek neve
  2. A termékek ismertetője magyar nyelven
  3. Jó minőségű termék fotók
  4. Akciós ár megjelenítése esetén, az akció időtartamának megjelölése (kezdete, vége)
  5. Áru vagy szolgáltatás ellenértékének meghatározása. Kiskereskedelmi felhasználók részére minden esetben a bruttó, áfával terhelt árral, az egységárra vonatkozó szabályozás betartása mellett.

Adatvédelem

Webshop üzemeltetését adatvédelmi nyilvántartásba nem kell bejelenteni, ha az ahhoz kapcsolódó adatkezelés során gyűjtött személy adatokat „csak” a szolgáltatás (adásvétel) teljesítéséhez (pl. postázás, számlázás) használják fel. Az adásvételhez szükségszerűen nem kapcsolódó adatkezelést (pl. adatok tárolása reklámanyag továbbítása céljából), illetve az egyéb célú adatkezelést azonban az adatvédelmi nyilvántartásba be kell jelenteni. Az adatvédelmi nyilvántartásba vételnek költségvonzata nincsen, ezért célszerű megigényelni a nyilvántartási számot.

Általános Szerződési és Felhasználási feltételek sablon

Az alábbiakban olvasható Általános Szerződési feltételek mintadokumentum iránymutatást és tájékoztatást ad arról, hogy melyek azok az adatok és információk, amelyeket a törvényi előírás szerint köteles megjeleníteni, ezzel tájékoztatva látogatóit illetve vásárlóit.

Az alábbi sorok kizárólag iránymutatásként szolgálnak, minden esetben kérje ki jogi képviselője, könyvelője, vagy az illetékes Fogyasztóvédelmi Hivatal tanácsát.

Mielőtt részben, vagy teljes egészben alkalmazná a jelen dokumentumban leírtakat, minden pontot részletesen olvasson el, ha szükséges egészítse ki, vagy fogalmazza át az Ön vállalkozásának igényeihez, webshopjának működési folyamatának megfelelően!

Az alábbiakban olvasható dokumentumban szereplő pontokért felelősséget nem vállalunk, kizárólag iránymutatásként közöljük. Nem megfelelő tájékoztatásból adódó bármely hatóság által kirótt büntetésért felelősséget nem vállalunk! Minden esetben kérje ki jogi képviselője tanácsát!

Általános Szerződési és Felhasználási feltételek

Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni  webshopunknak, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési  Feltételeinket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, későbbiekben nem kereshető vissza, magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk!

A szerződés lényeges tulajdonságai az alábbiak szerint határozhatóak meg:

  • Üzemeltetői adatok ismertetése
  • Megvásárolható termékek, szolgáltatások körének bemutatása
  • A kínált termékek kategória besorolása
  • Rendelési információk ismertetése
  • A megrendelések feldolgozásával kapcsolatos információk
  • Rendelés lépéseinek bemutatása
  • A megrendelt termék / házhoz szállítás díjának fizetésének ismertetése
  • Házhoz szállítással kapcsolatos információk, tudnivalók bemutatása
  • Házhoz szállítás díjszabásáról szóló tájékoztató ismertetése
  • Felhívás a csomagok átvételével kapcsolatosan
  • Jótállási, garanciális információk, tudnivalók
  • Az elállási jog ismertetése
  • Elállási jog gyakorlásának menetéről szóló tájékoztató
  • Adatkezelési információk

Üzemeltetői adatok

  • Cégnév:
  • Székhely:
  • Adószám:
  • Cégjegyzék szám:
  • Kibocsájtó cégbíróság, okmányiroda:
  • Szerződés nyelve: Magyar
  • Elektronikus elérhetőség:
  • Telefonos elérhetőség:

Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

A megjelenített termékek személyes átvétellel illetve házhoz szállítással rendelhetők meg. Személyes átvétel esetén az átvétel helye ............................., az átvétel időpontja ..........................

A kínált termékek az alábbiak szerint kategorizálhatóak:

ide kerül a termék kategóriák felsorolása

A termékekre vonatkozóan megjelenített árak tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem minden esetben tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra!

Rendelési információk

A vásárlás regisztráció nélkül is lehetséges, amennyiben szeretné legközelebbi vásárlás alkalmával mindössze a kosár tartalmát összeállítani, praktikus lehet a regisztráció elvégzése.

A megrendelések feldolgozása

A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik ...... ……………óráig.  A megrendelés  feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség  a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra.

Ügyfélszolgálatunk minden esetben telefonon visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését. Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított ………… munkanapon belül.
A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek. Cégünk nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt.

Fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag a megrendelővel történő egyeztetést követően kerülhet sor! A termék vételárának előre történő kiegyenlítése esetén visszautalásra kerül az összeg
küldőjének részére.

Rendelés menete

1. A megvásárolni kívánt terméket helyezze a kosárba
2. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrizze a megvásárolni kívánt termék darabszámát. Az „törlés” gombra kattintva törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség megadását követően automatikusan frissül a kosár tartalma.
 3. Szállítási/fizetési mód kiválasztása.
4. Megrendelés
5. Szállítási / Számlázási illetve a belépési adatok megadása /Amennyiben már regisztrálta magát akkor be tud lépni. A megrendelés elküldéséhez nem szükséges regisztráció!/*
6. Az adatok megadását követően a " Megrendelés" gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével.
7. E-mail-ben a megrendelés elküldését követően automatikus visszaigazolást kap.
8. A beérkezett megrendelését telefonon minden esetben visszaigazoljuk, illetve egyeztetjük az adatokat!

*A megrendelés elküldése regisztráció nélkül is lehetséges! Amennyiben regisztrálni szeretne, a jövőben regisztrált felhasználóként be tud lépni és azonnal el tudja küldeni megrendelését a szállítási és számlázási adatok megadása nélkül! Fontos, ügyeljen az adatok pontosságára, hiszen a megadott adatok alapján kerül számlázára, illetve szállításra a termék. A regisztrációt egyszer kell végrehajtania, későbbi vásárlások alkalmával ezt a lépést már nem kell elvégeznie.

A megrendelt termék / házhoz szállítás díjának fizetésének módja

A megrendelt terméket a csomag átvételekor a futárnak kell kifizetni. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számla és a garancia levelet a csomag tartalmazza. Kérjük a csomagot kézbesítéskor a futár előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelelt sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni!

Biztosítunk lehetőséget a csomag értékének előre történő kiegyenlítésére, ebben az esetben a házhoz szállítás díja kedvezőbb.

Házhoz szállítás, információk

Webshopunk megrendeléseit a ……………………………………… teljesíti. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban. Amennyiben ebben időszakban nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű (amennyiben van rá lehetősége) munkahelyi címet megadni. A futárszolgálat kétszeri kézbesítést kísérel meg, az át nem vett csomagok szállítási költségét a megrendelőre terheljük!

Házhoz szállítás díjszabása

Ide kerül a szállítási díjtételek meghatározása.Szállítási díj elengedése vagy átvállalása esetén pontosan ismertetni kell azt az összeget vagy feltételt, amelytől nem terheli a vásárlót ez a tétel.

Felhívás a csomagok átvételével kapcsolatosan

Kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a futárnak! Át nem vett, visszaküldött csomagok esetén a visszaszállítás díját a megrendelőre terheljük, újra küldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő átutalása esetén áll módunkban ismételten elindítani!

Garancia

Termékekre gyártótól függően 12, illetve 24 hónap garanciát vállalunk. Termék meghibásodása esetén a készülékhez mellékelt garancia levélen megjelölt címen és telefonszámon kaphat bővebb felvilágosítást a teendőkről, továbbá elérhetőségeink valamelyikén. A termékek garanciális szervizpontjára történő eljuttatásának költsége a vásárlót terheli. A meghibásodott készüléket közvetlenül webáruházunk szervizpontjára is visszaküldheti a……………………………………..címre. Portósan küldött csomagokat nem vesz át átvevőpontunk, azt minden esetben visszaküldi a feladónak!

Elállás joga

A távollevők között kötött szerződésekről szóló, 17/1999. (II.5.) kormányrendelet szabályozása értelmében a fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 8 munkanapon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket.

Jelen tájékoztató hiányában jogosult a fogyasztó három hónap elteltéig gyakorolni az elállási jogát.

Az elállási jog gyakorlása esetén a fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, a vállalkozás azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.

Bizonyos esetekben azonban nem illeti meg a fogyasztót az elállási jog.

Ilyen esetek az alábbiak:

  • Olyan termék esetén, melynek ára a vállalkozás által nem irányítható pénzpiai mozgások, ingadozásoktól függ.
  • Kifejezetten a fogyasztó kérésére, az ő által szabott igények alapján egyedi kérésének megfelelően került előállításra, gyorsan romló élelmiszerek esetén.
  • Hang, illetve kép, vagy szoftver esetén, ha a csomagolását felbontotta.

A vállalkozó a termék visszaérkezését követően a kormányrendelet értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül visszatéríti a termék vételárát a fogyasztó részére.

Kivonat a 17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet a távollevők között kötött szerződésekről szóló törvényből:

4. § (1) A fogyasztó a szerződéstől nyolc munkanapon belül indokolás nélkül elállhat. (2) A fogyasztó az (1) bekezdés szerinti elállási jogát a) termék értékesítésére irányuló szerződés esetében a termék
kézhezvételének napjától, ha eddig az időpontig nem kapta meg a 3. § szerinti írásbeli megerősítést, ennek kézhezvételétől számított nyolc munkanap elteltéig, legfeljebb azonban a termék kézhezvételének napjától számított három hónap elteltéig, b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződéskötés napjától, ha eddig az időpontig nem kapta meg a
3. § szerinti írásbeli megerősítést, ennek kézhezvételétől számított nyolc munkanap elteltéig, legfeljebb azonban a szerződéskötés napjától számított három hónap elteltéig gyakorolhatja. (3) Ha a 3. § szerinti írásbeli megerősítés kézhezvételére - a (2) bekezdés a) pontja szerinti esetben - a
termék kézhezvételének napjától, illetve - a (2) bekezdés b) pontja szerinti esetben - a szerződéskötés napjától számított három hónapon belül kerül sor, ettől az időponttól számított nyolc munkanap elteltéig a fogyasztó akkor is elállhat, ha a termék kézhezvételétől, illetve a szerződéskötés napjától számított három hónapból kevesebb mint nyolc munkanap van hátra. (4) Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát a határidő lejárta előtt elküldi. (5) A vállalkozás köteles a fogyasztó által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő harminc napon belül visszatéríteni. (6) A fogyasztó viseli az
elállási jog gyakorlása miatt a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket. A fogyasztót ezenfelül egyéb költség nem terheli. A vállalkozás azonban követelheti a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését. 5. § A felek eltérő megállapodása
hiányában a fogyasztó nem gyakorolhatja a 4. § szerinti elállási jogot: a) szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződés esetében, ha az elállási határidő lejárta előtt a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó beleegyezésével megkezdte; b) olyan termék értékesítése, illetve szolgáltatás nyújtása esetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac értékesítő által nem irányítható ingadozásától
függ; c) olyan termék értékesítése esetében, amely a fogyasztó személyéhez kötött, illetve amelyet a fogyasztó utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy amely természeténél fogva nem szolgáltatható vissza vagy gyorsan romlandó; d) hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépi szoftver példányára vonatkozó szerződés esetében, ha a csomagolást a fogyasztó felbontotta; e) hírlap, folyóirat és időszaki lap értékesítésére vonatkozó szerződés esetében; f) szerencsejáték-szerződés esetében.

A törvény további részletei megtekintése itt. (hivatkozás a törvény teljes terjedelmére, lehetőleg saját oldalon belül!)

Elállás jog gyakorlásának menete

Amennyiben élni szeretne elállási jogával annak jelzését megteheti a  megadott elérhetőségeink valamelyikén írásban, vagy telefonon. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén feltétlenül ajánlott küldeményként adja fel jelzését, így tudja igazolni a postára adás dátumát. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségéve juttassa vissza a cégünk címére. Fontos, hogy a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségek a Vásárlót terhelik, a portósan (utánvéttel) küldött csomagokat cégünknek nem áll módjában átvenni! Igény szerint cégünkkel szerződésben álló futárszolgálatot értesíthetjük csomagfeladási szándékáról, annak díját a csomag feladásakor a futárnak kell megfizetni. Kiemelten ügyeljen a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Vásárlót terheli!

A csomag cégünkhöz történő beérkezését követően, videó kamerával rögzítésre kerül a csomag kibontása, illetve a visszaküldött termék megvizsgálása. Erre az esetleges későbbiekben történő félreértések elkerülése végett van szükség. (például, hogy a visszaküldött termék sérült, vagy hiányos volt)

A termék visszaérkezését követő harminc napon belül a ……………………………. Vásárló által megadott bankszámla számra visszatéríti a termék vételárát. (egyeztetés alapján postai úton történő visszajuttatás is lehetséges!)

Adatkezelés

Az webáruház használata során a …………………………részére rendelkezésére bocsátott személyes adatokat bizalmasan kezeli, és nem adja ki további fél számára, kivéve abban az esetben amennyiben az a ………………………………………… alvállalkozója. (Pl: Futárszolgáltat, a megrendelés kézbesítéséhez). A webáruház böngészése folyamán technikai információk kerülnek rögzítése statisztikai célokból. (IP cím, látogatás időtartama, stb). Ezen adatokat a ………………………………….. kizárólag jogilag hitelesen indokolt, és alátámasztott esetben adja át a hatóságok részére. A szolgáltatás igénybevételéhez cookie-k engedélyezése szükséges. Amennyiben nem szeretné engedélyezi a cookie-k használatát, letilthatja a böngészője beállításaiban. Cookie-k tiltása esetén a szolgáltatás bizonyos elemei csak részben, vagy egyáltalán nem használhatóak. A cookie egy olyan fájl, amelyet  a szerver küld a felhasználó böngészőjének, és amelyet a felhasználó számítógépe tárol. A cookie-ban személyes adat nem kerül tárolásra. A megrendelés folyamán rögzített adatokat a …………………………………. megrendelés teljesítéséhez használja fel. Az egyes informatikai rendszerek által, a webáruház oldalain leadott megrendelésből készült számla adatai a rendelés leadása folyamán magadott adatokkal rögzítésre, és tárolásra kerülnek a hatályos számviteli törvényben meghatározott időszakra. A webáruház böngészése folyamán biztosított hírlevél feliratkozás során megadott adatokat a …………………………………….bizalmasan kezeli, leiratkozás lehetősége minden kiküldött hírlevél alján biztosított, továbbá kérhető a megadott elérhetőségek valamelyikén.

Adatai törlését, módosítását bármikor kérheti írásban az …………………………………. e-mail címen.

A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a polgári törvénykönyv, a távollevők között kötött szerződésekről szóló  17/1999 (II.5.) kormányrendelet, és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. tv. rendelkezései az irányadók. A webáruház oldalainak böngészésével, továbbá megrendelésének rögzítésével elfogadja a …………………….. általános szerződési feltételeit, továbbá adatkezelési elveit.