Hogyan kezdjél bele a blog írásba? 20 lépés a garantált sikerhez I. rész

Menü

Usernet Blog

Hogyan kezdjél bele a blog írásba? 20 lépés a garantált sikerhez I. rész


Függetlenül attól mennyire vagy sikeres az online világban, kulcsfontosságú a mai modern marketingben,hogy kellő energiát fordítsunk egy üzleti blog elindítására. Becslések szerint az USA-ban a cégek 60%-nak van saját blog-ja. A blog-ok a 90-es években még olyan személyes naplók voltak, amelyekkel az írók megoszthatták privát gondolataikat a weben keresztül. Mára a nagyvállalatok világszerte felismerték a márkaépítéssel és ügyfélszerzéssel kapcsolatos előnyöket a folyamatosan publikált cikkeken keresztül. Egy üzleti blog kiváló lehetőség arra, hogy rendszeres publikációkkal elérd potenciális ügyfeleidet. Ne félj hozzákezdeni a blog írásnak! Bemutatok pár hasznos tippet, amivel az indulás nehézségei leküzdhetők, és amivel hosszú távon garantált sikereket érhetsz el.

1. Hozzál létre aldomain-t vagy alkönyvtárat weboldaladon!

Ha ingyenesen elérhető blog szolgáltatást használsz (Blogspot, Blog.hu ... stb), nem kapod meg azokat a keresőoptimalizálás (SEO) előnyöket, amelyeket egy saját domain alatt futó bloggal nyerhetsz. Mivel az üzleti blog a céges weboldal keresőoptimalizálásában fontos szerepet játszik, ezért ne egy külső ingyenes szolgáltatást, hanem a céges domain alatt futót használj, pl. blogom.cegweboldala.hu vagy cegweboldala.hu/blogom.

2. Definiáld azt a réteget, akit el akarsz érni!

Tudj meg minél több információt a potenciális vásárlóidról! Mennyi idősek, milyen nyelvet beszélnek, mi iránt érdeklődnek, mikor neteznek, ... stb. Az ügyfél demográfiai adatok birtokában pontosabban meg tudod határozni milyen témákat érintsél a blog bejegyzések alkalmával.

3. Végezz kulcsszó kutatást!

A tartalom marketingben a megfelelő kulcsszavak megtalálása nem egyszerű feladat, de jó néhány webes eszköz segítségünkre lehet ebben, például a Google Adwords kulcsszó tervezője. Első körben célszerű kevesebb számú legalább 2-3 szót tartalmazó népszerűbb kifejezésre koncentrálni. Ha ezekre a kifejezésekre megfelelő helyezéseket értél el, akkor bővítheted a listát további keresőszavakkal.

4. Tervezd meg előre mikor fogsz publikálni!

Hozz létre egy ötlettárat, amely lehet egy egyszerű Word dokumentum vagy akár egy jegyzet a mobilodban. Ebbe az ötlettárba érdemes legalább 1 hónapra előre feljegyezni a cikk ötleteket, mert általában mikor eljön a cikk írás ideje, rendszerint nem szokott egy jó téma sem eszünkbe jutni.

5. Ne felejtsd el a közösségi megosztási lehetőségeket!

Ha sikerült egy érdekes cikket írni, add meg a lehetőséget arra, hogy a látogatók minél több platformon továbbítani tudják ismerőseiknek. A közösségi megosztási lehetőségek egyszerűen beágyazhatók a blogba, és lehetővé teszik, hogy néhány kattintással vírusszerűen terjedni tudjon a cikk.

6. Feliratkozási lehetőség beágyazása

A hírlevél küldés még mindig az egyik legolcsóbb és leghatékonyabb online marketing eszköz. Éppen ezért fontos, hogy már a blog indulásától gyűjteni lehessen a feliratkozókat, akiket utána rendszeresen értesíteni lehet a hírekről, újdonságokról. A feliratkozói bázis értesítésével az oldal látogatottságát folyamatosan magas szinten lehet tartani.

7. Tanulj a legjobbaktól!

A versenytársaid blogolnak? Kik a legjobbak az iparágban? Készíts egy listát a legjobb szakmai blogokból és elemezd ki őket alaposan, mielőtt írni kezdesz! A konkurencia folyamatos nyomonkövetésével látni fogod melyek a felkapott témák, mik mozgatják meg a látogatókat, milyen gyakran érdemes posztolni, hogyan csinálják azok, akiknek már komolyabb tapasztalatuk van benne.

8. Közösségi oldalakon való megjelenés

Használd ki a közösségi oldalak erejét! Regisztrálj a legnépszerűbb felületeken és amint új bejegyzés van a blogban, töltsd fel a közösségi oldalakra is. Találd meg a megfelelő közösségi oldalt! Nem kell mindegyikre regisztrálni, csak azokra, amelyeket a célközönséged leggyakrabban használ.

Hívjd meg közösségi oldaladra ismerőseidet, ezzel az indulás után nem sokkal masszív rajongói tábort tudsz kiépíteni.

9. Készíts publikációs stratégiát!

Mielőtt elindítod a blogodat, meg kell tervezned, hogyan fogod a látogatottságot kiépíteni. A közösségi oldalakon történő népszerűsítés remek lehetőség arra, hogy folyamatosan nagyszámú látogatót irányíts az oldaladra. Ahhoz, hogy a népszerűsítés sikeres legyen, érdemes néhány kérdést megválaszolni:

  • Hova fogsz posztolni?
  • Milyen média csatornákat használsz majd a népszerűsítésre?
  • Melyek azok a felületek / oldalak, amelyeken potenciális látogatók a legaktívabbak?

10. Állíts össze egy listát a leggyakoribb ügyfél kérdésekből!

Egy átfogó dokumentum elkészítése az ügyfelek által leggyakrabban feltett kérdésekből jó alkalom arra, hogy egy céges blogot indítsál. A kérdésként felmerülő témák felvezetése és megválaszolása folyamatos témát biztosít a blogon és még az ügyfelek is hálásak lesznek az így kapott információkért. Arról nem beszélve, hogy az ügyfélszolgálatot nagymértékben tehermentesíteni tudja egy olyan oldal, ahova a leggyakoribb kérdések esetén az ügyfelet irányítani tudják.

Még nincs vége!

A következő rész már megjelent, itt találod!



KERESŐ

OK

LEGFRISSEBB

Új szerverre költöztünk

Új szerverre költöztünk

A minőségi webes szolgáltatások egyik alapkövetelménye a magas rendelkezésre állás. Ez azt jelenti, hogy a weboldal a nap 24 órájában, ...


Google Analytics - weboldal látogatottság mérés egyszerűen

Google Analytics - weboldal látogatottság mérés egyszerűen

A Google Analytics a legelterjedtebb ingyenes látogatottság mérő szoftver. Segítségével megtudhatjuk, hogy naponta hány látogató ...


Közösségi marketing felületek vállalkozásoknak

Közösségi marketing felületek vállalkozásoknak

A közösségi médiában való jelenlét a mai világban kulcsfontosságú eleme egy vállalkozásnak. Nem csak azért, mert egyszerre akár ...


Online vásárlások felpörgetése Facebook remarketinggel

Online vásárlások felpörgetése Facebook remarketinggel

Vállalkozások számára ma már szinte elképzelhetetlen, hogy ne jelenjenek meg valamilyen formában közösségi platformokon. Határozottan ...


Miért szükségszerű weboldalad mobileszközre optimalizálni?

Miért szükségszerű weboldalad mobileszközre optimalizálni?

Azt már régen tudjuk, hogy világunk egyre jobban gyorsul. Több információ áll rendelkezésünkre mint valaha és információéhségünk is ...


Reszponzív weboldal készítés legfontosabb tudnivalók

Reszponzív weboldal készítés legfontosabb tudnivalók

A reszponzív dizájnnál a neve is mutatja, hogy „válaszol” (response) az aktuális felbontásra. Ez annyit tesz, hogy monitorról, ...


Mutasd az aláírásod, megmondom ki vagy!

Mutasd az aláírásod, megmondom ki vagy!

Napjainkban az e-mail az üzleti kommunikáció alapvető kelléke, így nem elhanyagolható tényező milyen benyomást keltesz leveleiddel. Az ...


Ragadd meg látogatóid figyelmét! Avagy mi is az a parallax dizájn?

Ragadd meg látogatóid figyelmét! Avagy mi is az a parallax dizájn?

Őszintén megmondva, a parallax design (másnéven parallax görgetés) egy jól kitalált név, ami egy egyszerű ötleten alapul. Lényege, ...