A weboldalak többségénél a Rólunk menüpont a leglátogatottabbak között van, a céges weboldalak esetében mégis azt látom, sokszor nagyon kevés energia jut a feltöltésére. A Rólunk menüpontra általában közvetlenül azelőtt kattint a látogató, mielőtt eldönti, hogy ügyfeled lesz. Éppen ezért a tartalomnak és nyelvezetnek kulcsfontosságú szerepe van az ügyfélszerzésben. Az unalmas, sablonos szöveg itt nem fog működni, arra kell törekedni, hogy bizalmi kapcsolatot építs ki a látogatóban és minden információt megadj, amelyre szüksége van a döntés meghozatalához.

Tartalomjegyzék

Hogyan készíts tökéletes „Rólunk” oldalt?

Mielőtt belevágnék a hogyanba, nézzük meg miért érdemes készíteni:

  • A „Rólunk” oldal általában a legnézettebb oldal a weboldalakon. Egy virtuális világban a  látogatók számára fontos, hogy tudják milyen cég illetve személyek állnak a weboldal mögött, mi a történetük, mi a küldetésük.
  • Az Rólunk oldal célja, hogy elmondja mi a weboldal célja, valamint alapvető információkat közöljön a cégről, a tulajdonosról, elérhetőségekről, munkatársakról… stb.
  • Azon túl, hogy alapvető információkat továbbít a látogató felé, a bizalomépítésben is fontos szerepe van. Kereskedelmi oldalak esetében kiemelten fontos tényező, hogy a látogató meggyőződjön róla milyen cég áll a webshop mögött, rendelkezik-e hagyományos üzlettel, probléma esetén kihez tud fordulni.

Milyen tartalommal legyen a Rólunk oldal feltöltve?

  • Alapadatok megjelenítése. Ki vagy, mi a cég neve, mivel foglalkozik a cég, mikor alapították, mi a weboldal célja?
  • Milyen személyek állnak a weboldal illetve cég mögött? Érdemes a tulajdonosokat, vezetést  bemutatni egy rövid önéletrajzzal és fényképpel.
  • Melyek a főbb tevékenységi körök, legfontosabb termékek?
  • Mi a cég erőssége? Miért érdemes minket választani?
  • Mi a cég küldetése, értékei, mottója?
  • Esettanulmányok, ajánlások ügyfelektől
  • Legfontosabb eredmények a cég életében
  • Pénzügyi információk
  • Garancia, megbízhatóságot építő adatok

Milyen formátumot használjak?

  • Mindenképpen olyat, ami segíti a látogatót a gyors eligazodásban.
  • Kerüld a túl hosszú összetett mondatokat és a túl sok szakkifejezést.
  • Használj felsorolásokat
  • A fontosabb adatokat emeld ki, de ne legyen túl sok félkövér formázás
  • A bemutatkozásnál és a cég történetének bemutatásánál nyugodtan használj személyes hangnemet, hogy a látogatók érezzék, hogy nem virtuális személlyel van dolguk.
  • Használj képeket, de ha lehet ne stock fotókat vásárolj, hanem valós képeket készíts. A munkatársakról, cég életéből, irodáról készült képek személyessé teszik az oldalt és bizalmat építenek a látogatóban.
  • Meséld el a saját történeted! Mikor alapítottad a céget, milyen fontosabb mérföldkövek voltak a cég életében, miért kötődsz a céghez, mi motivál téged a munkában?
  • Ha lehetőséged van rá, szúrj be egy rövid bemutatkozó videót
  • Az infografikák manapság nagyon népszerűek. Ha lehetőséged van rá, mutasd be a céged életét, tevékenységét egy infografikában.
  • Nyugodtan alkalmazhatsz némi humort is a bemutatkozásban, de ügyelj arra, hogy ne vidd túlzásba!

Néhány kérdés, aminek megválaszolása segít felépíteni a tartalmat:

  • Kik állnak a cég mögött? Fontos, hogy egy virtuális világban a látogatónak minél több megerősítést adjál arról, hogy valós személyek állnak a weboldal mögött, valós üzlettel vagy irodával és valódi ügyfelekkel.
  • Milyen garanciát vállalsz a tevékenységedre? Itt szerepelhetnek azok az információk, amelyek a személyes adatkezeléssel, garanciával, a weboldalon szereplő információk megbízhatóságával kapcsolatosak.
  • Mia cég küldetése, mottója?
  • Mivel foglalkozik a cég? Melyek a legfontosabb szolgáltatások, termékek?
  • Mi az amitől céged különbözik a többiektől? Miért érdemes téged választani?
  • Mi a cég múltja? A személyes és céges múltat is be lehet mutatni.
  • Vannak-e publikus pénzügyi információid amiket megjeleníthetsz?
  • Jövőkép. Milyen irányba fejlődik a cég, milyen új szolgáltatásai, termékei lesznek a jövőben?
  • Kitüntetések, elismerések, díjak.
  • Fontosabb partnerek, beszállítók megjelenítése
  • Sajtó információk

Hogyan tovább?

A Rólunk menüpontok túl a céges weboldalak összes fontos eleméről ebben a cikkben olvashatsz részletesen.