QR-kódok és landing page-ek

Menü

Usernet Blog

QR-kódok és landing page-ek


Te is láttál már QR-kódokat, talán már be is szkenneltél néhányat.

A QR-kód hasonlít a termékek vonalkódjához, de egy vonalkódnál több információt tartalmaznak ezek a furcsa négyzetek: például egy karaktersort, ami kiadja egy weboldal címét – így a potenciális ügyfeled az okostelefonjával beolvasva azonnal a megadott linkre ugorhat.

A QR-kód lényegében egy offline link, ami az offline világot összeköti az online-nal. A betűszó feloldása „quick response” (vagyis: „gyors válasz”).

Szerencsére a technológia már kiforrta magát. Lehet, hogy páran azt gondolták, hogy az emberek válogatás nélkül beszkennelnek majd mindent (hiszen új dolog és izgalmas), de ma már a QR-kód csak egy eszköz a sok közül.

Ebben a cikkben bemutatjuk, hogy hogyan és mire érdemes felhasználnod.

„Hogyan lehet nekem is QR-kódom?”

Először építs fel egy online érkezési oldalt (landing page), ahova vinni szeretnéd az embereket (erről később), utána egy ingyenes QR-kód generátorba másold be a linket és generáltasd le a kódodat. Kapni fogsz egy olyan QR-kódot, ami a te webes érkezési oldaladra (landing page) visz.

A QR-kódban a fekete és fehér négyzetek váltakozása tárolja az információt, tehát a legenerált kód mindig a te landing page-edre visz majd.

Mi az az érkezési oldal (landing page)?

A weboldal egy olyan speciális aloldala, amelyre a látogató megérkezik. Online marketing kampányok, QR kódok esetén az érkezési oldalt olyan tartalommal töltik fel, amely összhangban van a hirdetett termékkel vagy szolgáltatással, így nagy hatékonysággal képes a látogatóból ügyfelet konvertálni.

Felhasználási lehetőségek

Az alapötlet az, hogy egy potenciális ügyfeled valamilyen printanyag elolvasása után további információkat kaphat, ha beszkenneli a kódot.

Az érkeztetési oldalon a tájékoztatás mellett leadeket generálhatsz, például a látogatóval letöltethetsz egy infoterméket vagy feliratkoztathatod őt. Mindez hatékonyabbá teszi a nyomtatott anyagaidat, mert gyorsabban és egyszerűbben húzhatod be a potenciális ügyfeleket az értékesítési tölcséredbe.

A QR-kódot elhelyezheted...

  • a névjegykártyádon
  • brosúrádban
  • (újság)hirdetésedben
  • szórólapon
  • prospektuson
  • rollupon és sajtófalon
  • citylighton
  • DM-levélen és direkt marketinges anyagokon

Tehát minden marketinganyagodon.

A plakáttal nagyon vigyázz: a citylight még „szkennelhető távolságban” van (pl. egy buszmegállóban), de a sztráda melletti plakáton szereplő QR-kódot senki nem tudja beolvasni.

A QR-kód előnyei

Kényelmes. Hosszú URL-eket mobileszközön begépelni nagyon nehéz, és a többség valószínűleg nem fog ezzel vesződni. Viszont a szkennelés csak egy mozdulat.

Költséghatékony. A kód ingyenesen generálható, landing page-eket pedig amúgy is készítesz az online kampányaidhoz. Olcsón nyithatsz még egy értékesítési csatornát.

Eszközfüggetlen. A technológia minden okostelefonon elérhető, mert olyan, mint a HTML: nem egy platformhoz fejlesztették ki.

Mérhető. Minden egyes beolvasást mérhetsz, és követheted, hogy a látogatók mennyi időt töltöttek az oldalon, kattintottak-e, feliratkoztak-e. A kampány megtérülése így kiszámítható.

Jól néz ki. Ez egy szubjektív előny, de egy QR-kód jobban mutat, mint egy „Látogass a weboldalunkra” szöveg.

Lehetséges versenyelőny. Ha a konkurenseid 20 éve ugyanolyan stílusú brosúrákat nyomtatnak ki, akkor azonnal modernebbnek tűnsz náluk, ha QR-kóddal bátorítod az interakciót.

A landing page

Ez a legfontosabb, mert a QR-kód nem öncélúan szerepel az anyagaidon, hanem azért, hogy egy érkeztetési oldalra eljusson a látogatód.

Illeszd stratégiába. Mit szeretnél elérni a landing page-dzsel? Kik fogják beszkennelni a kódot, milyen stílust szeretnek, milyen ajánlattal foghatod meg őket? Legyen célja a QR-kódnak és a landing page-nek, mert az AdWords-hirdetéseidet sem céltalanul futtatod, hanem precízen célozva.

A landing page-t optimalizáld mobilra. A kódot okostelefonnal vagy táblagéppel fogják beszkennelni, így az oldalt is erről az eszközről nézik meg.

Ez nagyon triviális, de számtalan jó kampányt láttunk már azon elcsúszni, hogy egy asztali gépre optimalizált oldal fogadta a mobilos forgalmat. Mind megjelenésben, mind funkcionalitásban legyen reszponzív az érkezési oldal – hiszen nemcsak a látvány számít, de az is, hogy a célkonverzió teljesíthető-e (el lehet-e küldeni az űrlapot).

Figyelj a kontextusra. A printanyagod elkezd egy kommunikációt, ezt a kommunikációt pedig a landing page-ed folytatja. Figyelj arra, hogy a stílus, megjelenés és üzenet összhangban legyen.

Adj olyan értéket, ami csak így érhető el. A brosúrádban nem tudsz lejátszani egy videót, de a landing page-en igen. A QR-kódot felhasználhatod arra is, hogy a nyomtatott eszközeidet gazdagabbá tedd: forrásokat, további cikkeket, videókat, hanganyagokat linkelhetsz.

Ha kampányban használod fel, akkor a QR-kód mögötti ajánlat is legyen speciális, pl. hirdess egy csak mobilról elérhető ajánlatot vagy kedvezményt. Ez megfelelő ösztönző arra, hogy ténylegesen beolvassák. Például egy étterem leadeket generálhat azzal, ha az étlapon szereplő QR-kód egy feliratkozási oldalra visz, a feliratkozásért pedig 10% kedvezményt adnak. Az azonnali árbevételben ez 10% mínuszként jelentkezik ugyan, de a megszerzett leadek (és a várható vásárlóélettartam-értékük) hosszú távon megtérül, az étterem hirdethet nekik és így törzsvendégeket szerezhet.

A szöveg és a felépítés legyen meggyőző. A landing page-eden szerepelni fog egy call to action, pl. egy telefonhívás, űrlapkitöltés, névjegykártya letöltése, megosztás... vagy bármi más, amire a kampányodat felépítetted. Ez a call to action a cél.

Képzeld el, hogy valaki épp most szkennelte be a QR-kódot és eljutott a landing page-re – milyen információkat kell megadnod neki, hogy a call to action-ig eljusson (és teljesítse azt)? Mennyi meggyőzés kell? Hogyan építed fel a hitelességedet? Milyen képeket mutass neki?

Figyelj az információsorrendre. A jó landing page-en az információk pont abban a sorrendben érkeznek, ahogy a látogató rákérdezne. Ígérsz valamit a főcímben, a látogatódnak ez tetszik, de kíváncsi, hogy ezt teljesíteni is tudod-e – erre mutatsz neki ügyfélvéleményeket, kutatások adatait, esettanulmányok eredményét. Ekkor kíváncsi az árra, és megjelenik az ár. Érthető, nem?

Rengeteg olyan oldalt látsz, ahol még azt se tudod, hogy mire jó az adott termék, de már el akarják adni, amikor pedig megvennéd, akkor alig találod az árat és a kiszállítási információt. Az ilyen oldalak rosszabbul teljesítenek.

Az információsorrend lényege, hogy mindig arra a „kérdésre” válaszolj, amit épp fejben feltesz a látogató.

Jó példák

Bátran meríts ötleteket az alábbi példákból.

Névjegykártyádon szerepel a QR-kód, beszkennelése egy ügyfélvéleményekkel teli oldalra visz.

Szórólapon, katalógusban vagy más printanyagon a kód a helyi bolt Google Helyek profiloldalára visz, a potenciális vásárló pedig azonnal tudja, hogy hol a bolt és hogy jut el oda.

Printanyagon megkezdett ajánlatot a landing page-en fejezel be (és a landing page-en leaddé konvertálhatod, így pedig a potenciális ügyfél bekerül a marketingrendszeredbe).

Egy étterem olyan QR-kódot helyez el az étlapon, ami beszkennelés után egy ételrendelő alkalmazáshoz visz (így nem kell megvárni a pincért).

Ingatlaneladásnál a táblán szereplő kód az ingatlan profiloldalára visz.

Egy zenekar kóddal linkel a meghallgatható demókra, egy film poszterén a kód mögött megnézhető a trailer.

Kiállításon a sajtófaladon szereplő kódot az elhaladók gyorsan beszkennelhetik. A kód mögött egy bemutatkozóoldal fogadja őket.

Bármilyen terméked van, upsellezhetsz a kiszállított vagy megvásárolt termékek leírásában. A termékhez csomagolt papírok valamelyikén elfér egy QR-kód a kapcsolódó termékekkel vagy épp további tartalommal (hasznos videók, útmutatók, letölthető bónuszok).

Rossz példák

A leggyakoribb hiba, hogy a QR-kód egy olyan oldalra visz, ami mobilon rosszul jelenik meg.

Az sem ritka, hogy a QR-kódot egy cég láthatóan csak azért használja, mert egy csillogó új technológiát látnak benne és „nekünk is kell ilyen” – és a QR-kód a cég főoldalára visz (ami rossz esetben ninsc mobilra optimalizálva), és sem a potenciális ügyfél, sem maga a cég nem tudja, hogy mit szeretne elérni ezzel az egésszel.

Harmadik komikus hiba, amikor a QR-kód egy weboldalon szerepel. Én megértem, hogy izgalmas technológia, de a kód célja az, hogy az offline anyagokról könnyedén lehessen egy weboldalra ugrani – weboldalon nemhogy elég egy link, de egyenesen hasznosabb. Képzeld el, hogy valaki asztali gépről nézi a honlapodat, és a telefonjával be kell szkennelnie a kódot, hogy egy aloldalra eljusson. Még jobb, amikor mobilról találkoznak egy honlapon szereplő QR-kóddal, és egy másik eszköz kellene a szkenneléshez.

Összefoglalva

Ha egy offline marketingtevékenységedet könnyen és gyorsan online folytatnád, akkor a QR-kód a te eszközöd. Ingyenesen generálható, az emberek pedig gépelés helyett szívesebben olvasnak be egy kódot.

Segíthetünk?

Ha weboldaladra QR kóddal támogatott landing page-et szeretnél készíttetni, katt ide és vedd fel velünk a kapcsolatot!



KERESŐ

OK

LEGFRISSEBB

Új szerverre költöztünk

Új szerverre költöztünk

A minőségi webes szolgáltatások egyik alapkövetelménye a magas rendelkezésre állás. Ez azt jelenti, hogy a weboldal a nap 24 órájában, ...


Google Analytics - weboldal látogatottság mérés egyszerűen

Google Analytics - weboldal látogatottság mérés egyszerűen

A Google Analytics a legelterjedtebb ingyenes látogatottság mérő szoftver. Segítségével megtudhatjuk, hogy naponta hány látogató ...


Közösségi marketing felületek vállalkozásoknak

Közösségi marketing felületek vállalkozásoknak

A közösségi médiában való jelenlét a mai világban kulcsfontosságú eleme egy vállalkozásnak. Nem csak azért, mert egyszerre akár ...


Online vásárlások felpörgetése Facebook remarketinggel

Online vásárlások felpörgetése Facebook remarketinggel

Vállalkozások számára ma már szinte elképzelhetetlen, hogy ne jelenjenek meg valamilyen formában közösségi platformokon. Határozottan ...


Reszponzív weboldal készítés legfontosabb tudnivalók

Reszponzív weboldal készítés legfontosabb tudnivalók

A reszponzív dizájnnál a neve is mutatja, hogy „válaszol” (response) az aktuális felbontásra. Ez annyit tesz, hogy monitorról, ...


10 dolog amit a weboldal élesítése előtt feltétlenül ellenőrizned kell

10 dolog amit a weboldal élesítése előtt feltétlenül ellenőrizned kell

Ha részese voltál már korábban egy weboldal projektnek, tudhatod mennyire fárasztó és problematikus a régi oldal lecserélése egy újra. ...


A tökéletes céges weboldal 12 legfontosabb eleme

A tökéletes céges weboldal 12 legfontosabb eleme

Ha egy céges weboldal megtervezésén gondolkodsz, vagy csak azt szeretnéd, ha nagyobb látogatottságot érnél el, akkor érdemes átolvasnod ...


Weboldal újratervezés lépésről-lépésre

Weboldal újratervezés lépésről-lépésre

Egy elavult, nem keresőbarát weboldal újratervezése mindig nehéz folyamat. Egyrészt sok munkát és időt igényel, másrészről fennáll a ...