Hogyan készíts egy jó hírlevelet? 12 lépés

Menü

Usernet Blog

Hogyan készíts egy jó hírlevelet? 12 lépés


1. Legyen stratégiád

Sokan akkor küldenek hírlevelet, amikor épp eszükbe jut, hogy 2 hónapja már semmi nem ment ki. Az ilyen hírlevél ötletszerű és kevésbé hatékony (a feliratkozóid sincsenek hozzászokva, hogy kapjanak rendszeresen e-maileket).

Szánj rá időt, és ne egyes hírlevelekben gondolkozz, hanem a folyamatos kapcsolatépítésben (tehát lásd a nagy egészet).

  • Hogy illeszkedik az értékesítési ciklusodba a hírlevél?
  • Kik olvassák? Mit várnak? Mire iratkoztak fel?
  • Eddig milyen hírlevelek voltak sikeresek?
  • Mi a célod a hírleveleiddel?
  • Hogyan fogod célozni? Milyen szegmenseknek küldesz hírlevelet, az miről fog szólni és mikor küldöd ki?

Később könnyebb lesz elkészítened magát a hírlevelet, ha ezekre a kérdésekre még a munka megkezdése előtt válaszolsz.

2. Tapasztald ki a legjobb kiküldési időpontot

Általában a hétköznap délelőtti kiküldés hozza a legnagyobb megnyitási arányokat. Mindenki dolgozik, gép előtt van, jön egy friss e-mail, megnyitják (a legfrissebb, felül levő e-mailek több figyelmet kapnak).

De ezt célcsoportonként, cégenként, szegmensenként változik. Minél több hírlevelet küldesz ki, annál pontosabban látod, hogy nálad melyek a legjobb időpontok a kiküldéshez.

3. Tervezz mobilra (és legyél reszponzív)

Többen olvassnak e-maileket mobileszközökről, mint PC-ről. És ha az e-mailed rosszul jelenik meg a mobilon, akkor a feliratkozóid 75%-a törli a hírleveledet.

Még a hírleveleid dizájnja is legyen reszponzív.

4. Óvatosan a kódolással

Azt szeretnéd, hogy a hírleveled minden böngészőben és kliensben úgy jelenjen meg, ahogy megtervezted. Ez viszont azt jelenti, hogy elavultnak számító HTML-es megoldásokat kell használnod: pl. táblázatos felépítést vagy CSS nélküli formázást.

5. Legyen könnyű a leiratkozás

Lesznek leiratkozóid, és ez teljesen rendben van. Egyrészt „tisztul” a listád (aki leiratkozik, az úgysem fog tőled vásárolni), másrészt olcsóbb a kiküldésed (sok hírlevélküldő szolgáltatás darabáron számláz).

Viszont ha megnehezíted a leiratkozást, azzal csak veszíthetsz.

Az ideális leiratkozás egyetlen kattintásba kerül, és a levél alján könnyű megtalálni a linket. Ha valaki nem találja meg (mert elrejtetted), akkor szpemnek jelöl. Ha külön szórakozni kell a leiratkozással (e-mailt írni), akkor szpemnek jelöl. Ha a leiratkozás után is kap tőled leveleket (tehát hiába kérte, nem szedted le a listádról), akkor szpemnek jelöl.

És ha sokan szpemnek jelölik a hírleveledet, akkor a meglévő feliratkozóidhoz sem fogsz eljutni, mert a levelező kiszűr téged.

6. Csatold a szöveges változatot is

Nem mindenki fogja a HTML-hírleveledet HTML-hírlevélként megkapni.

Van, aki HTML-nélküli e-maileket szeret olvasni, ezért letiltja a HTML-t. És van, aki olyan programot vagy levelezőt használ, ami nem kezeli a HTML-t (rengeteg céges levelező ilyen).

Ezért mindenképp állítsd be a sima szöveges (txt) verziót is (de tagold úgy a szöveget, hogy olvasóbarát legyen). Ha ezt a lépést kihagyod, akkor sok olvasót veszítesz.

7. Használj minél kevesebb képet

A Gmail alapértelmezettként nem jeleníti meg a képeket, ha a levél egy idegen címről érkezik – ilyenkor rá kell kattintanod az engedélyezésre.

És nem mindenki fog rákattintani. Ha a hírleveled kizárólag képekből áll, akkor az olvasóid egy része nem tudja majd elolvasni azt.

  1. Kezdésként a legfontosabb elemek (főcímek, call to action, linkek) legyenek szövegesek.
  2. Utána a kiküldés során a sima szöveges változatot is állítsd be (ez jelenik meg, ha valaki nem kér HTML-leveleket).
  3. Kérd meg a feliratkozóidat, hogy adják hozzá a küldési címedet a címlistájukhoz (ez a Gmailnél egyben azt is jelenti, hogy a tőled érkező képeket megjeleníti a levelező).
  4. A kódolás során fix szélességet, magasságot és pozíciót adj meg, hogy a dizájn ne tudjon szétcsúszni.
  5. És kiküldés előtt nézd meg, hogy megjelenített képek nélkül hogyan néz ki a hírleveled.

8. Ne szpemelj!

Az nem elég indok a hírlevélküldésre, hogy megvan az illető e-mail címe. Lehet, hogy egy korábbi vásárlás miatt tudod az e-mailjét, esetleg adatbázisból vásároltad – mindez lényegtelen.

Akkor küldhetsz neki hírleveleket, ha ehhez kifejezetten hozzájárult – azaz hírlevélre iratkozott fel, és a feliratkozását megerősítette.

9. Legyen a tartalmad releváns, lényegretörő és lebilincselő

Ha nehézkesen térsz a lényegre, akkor nem fogják elolvasni a hírleveleidet. A többes szám szándékos: ha 3-4 unalmas hírlevelet küldesz, akkor a feliratkozóid megszokják, hogy nem érdemes megnyitniuk.

A hírleveled legfontosabb része nem a dizájn vagy a kiküldés ideje, hanem a szöveg (a kiváló szöveg dizájn nélkül is megáll, viszont a legjobb hírlevéldizájn sem menti meg a rossz szövegezést).

Az első mondatból azonnal derüljön ki, hogy miért írsz, és a feliratkozód azt miért olvassa el. A legtöbb feliratkozód tucatjával kapja az e-maileket, ezért ne pazarold az idejét bőbeszédű hírlevéllel.

10. A tárgymeződ a legfontosabb

Ha maga a tárgymező érdektelen, akkor hiába írtad meg az évtized legjobb hírlevelét, mégsem fogja senki elolvasni. Először csak a tárgymező (és esetleg az első 1-2 mondat) látszik a hírleveledből, így fontos, hogy a tárgy „eladja” a hírlevelet.

Ne küldd ki mindig ugyanazt a tárgymezőt („XY cég hírlevele 07”, „XY cég hírlevele 08” stb.).

Jó tárgymezőt írni épp olyan nehéz, mint egy cikknek jó címet adni. De tudunk pár tippet adni:

  • legyen az olvasódnak releváns
  • ha időérzékeny az ajánlat, akkor említsd
  • építs a kíváncsiságára
  • kommunikáld azt, hogy a hírlevél elolvasásával értéket kap

11. Ellenőrizd!

A kiküldést nem vonhatod vissza, ha egyszer már kiküldted. Ezért még a kiküldés előtt küldd át minden kollégádnak – lehetőleg az összes levelezőt és szoftvert teszteljétek le, hogy vajon tökéletes-e a dizájn, kattinthatók-e a linkek és olvasható-e a szöveg.

12. Küldd ki!

Triviális tipp, de sok hírlevél azért hatástalan, mert a cégben meggondolják magukat, és a levelet nem küldik ki.

Küldd ki a hírleveledet! Kiküldésnél figyelj arra, hogy a megszólítás és egyéb dinamikus mezők jó helyen és jó formában szerepelnek-e, illetve ellenőrizd azt is, hogy a listád megfelelő szegmensének küldöd-e (azaz: azoknak, akiknek szól).

Kérd a segítségünket!

5 év gyakorlatunk van a hírlevél készítésben: a stratégia megalkotásától a hírlevél elkészítésén át (szöveg és dizájn) a kiküldésig bezárólag ránk bízhatod a hírleveleidet, és nem kell azon aggódnod, hogy vajon a formázásod jó-e, a felépítés reszponzív-e, a célzásod és a kiküldésed tökéletesre sikerült-e.

Ha felkeltettük érdeklődésedet, akkor kérj egy ingyenes árajánlatot!



KERESŐ

OK

LEGFRISSEBB

Google Analytics - weboldal látogatottság mérés egyszerűen

Google Analytics - weboldal látogatottság mérés egyszerűen

A Google Analytics a legelterjedtebb ingyenes látogatottság mérő szoftver. Segítségével megtudhatjuk, hogy naponta hány látogató ...


Linképítés aktualitások és stratégiák 2015-ben

Linképítés aktualitások és stratégiák 2015-ben

A linképítés egykoron a SEO egyik legkedveltebb és leghatásosabb ágazata volt, mára már azonban a hagyományos stratégiák egy része ...


Online vásárlások felpörgetése Facebook remarketinggel

Online vásárlások felpörgetése Facebook remarketinggel

Vállalkozások számára ma már szinte elképzelhetetlen, hogy ne jelenjenek meg valamilyen formában közösségi platformokon. Határozottan ...


Facebook biztonság és személyes adatvédelem 5 percben

Facebook biztonság és személyes adatvédelem 5 percben

A Facebook statisztikája szerint a közösségi oldal több, mint 900 millió aktív felhasználóval rendelkezik, akik naponta 250 millió ...


Reszponzív weboldal készítés legfontosabb tudnivalók

Reszponzív weboldal készítés legfontosabb tudnivalók

A reszponzív dizájnnál a neve is mutatja, hogy „válaszol” (response) az aktuális felbontásra. Ez annyit tesz, hogy monitorról, ...


10 dolog amit a weboldal élesítése előtt feltétlenül ellenőrizned kell

10 dolog amit a weboldal élesítése előtt feltétlenül ellenőrizned kell

Ha részese voltál már korábban egy weboldal projektnek, tudhatod mennyire fárasztó és problematikus a régi oldal lecserélése egy újra. ...


BNI 205-ös csoport 10 perces előadás

BNI 205-ös csoport 10 perces előadás

A BNI Networking szervezet 205-ös csoportjában tartottam egy rövid 10 perces előadást arról, hogy kik vagyunk, mivel foglalkozunk, miért ...


Internetes marketing könyvelők és adótanácsadók részére

Internetes marketing könyvelők és adótanácsadók részére

2016.04.26-án Egerben, az Adótanácsadó Egyesület által szervezett Országos Adójogi Konferenciára tartottam előadásomat “Internetes ...