Az Android a vírusírók első számú célpontja

Menü

Usernet Blog

Az Android a vírusírók első számú célpontja


A McAfee biztonsági cég közzétette a 2011 második negyedévének fenyegetéseit elemző jelentését, ennek legfontosabb megállapításai, hogy a mobilos operációs rendszerekre írott vírusok egyre nagyobb gondot okoznak, illetve, hogy a Symbian visszaszorulása után az Android lett a leginkább támadott rendszer. A vizsgált három hónap alatt a Google által fejlesztett programot célzó támadások száma 76 százalékkal növekedett.

Általában is meredeken emelkedett a vírusok száma, idén rekordot döntött, és ezen belül (a felhasználói szokások változásának és az új eszközöknek köszönhetően) a mobilos vírusok és támadások száma nő kiemelkedő mértékben. A negyedéves jelentés azt is megállapítja, hogy a haszonszerzés céljából indított támadások és vírusok egyre kifinomultabbak, úgy képesek ezeket ma már levezetni, illetve megírni, hogy maga a támadás, illetve a vírus hosszú ideig észrevétlen marad, hiszen ez a bűnözők érdeke.

Egyre nagyobb a különbség és a távolság a pénzszerzésre szakosodott kiberbűnözők és rejtőzködést épphogy kerülő, a minél nagyobb nyilvánosságot kereső hacktivisták módszerei között. A jelentés kitér arra is, hogy utóbbiak tevékenysége a vizsgált időszakban jelentős mértékben felerősödött, főként az Anonymous mozgalomnak, illetve követőiknek köszönhetően.

A mobil eszközök elleni, gyakran a pécéken már kipróbáltakhoz hasonló támadások száma vélhetőleg tovább emelkedik a közeljövőben, írják a McAfee kutatói. Mivel egyre több adatot tárolnak az emberek ezeken a gépeken, és az egyre népszerűbb és elterjedtebb Android lesz a mobil eszközök Windowsa biztonsági szempontból, vagyis várható, hogy az operációs rendszer minden egyes elemét össztűz alá veszik a támadók.

A Mac számítógépek terjedése (főleg az üzleti szférában) azt hozta magával, hogy az Apple szoftverei is egyre inkább célponttá válnak. A spamek tekintetében leginkább a Rustock botnet tavaszi felszámolásának köszönhetően a boldog békeidők szakaszát éljük, rég látott alacsony szinten van a kéretlen reklámlevelek száma. A jelentés szerint ez csak átmeneti állapot, hamarosan számíthatunk a drámai emelkedésre.

Forrás: index.hu



KERESŐ

OK

LEGFRISSEBB

Minden, amit a konverzióról valaha tudni akartál

Minden, amit a konverzióról valaha tudni akartál

Az utóbbi években fellángolt a magyar online marketing is, és megtanultunk egy régi-új „mérőszámot”, a konverziót. Régen a ...


Keresőoptimalizálás 2015-ben – 10 trend, tipp és irányvonal

Keresőoptimalizálás 2015-ben – 10 trend, tipp és irányvonal

Milyen lesz a SEO 2015-ben? Sőt, milyen lesz 2-3 év múlva? Sok marketinges adna nagyon komoly összegeket, ha ezt a kérdést helyesen és ...


Facebook biztonság és személyes adatvédelem 5 percben

Facebook biztonság és személyes adatvédelem 5 percben

A Facebook statisztikája szerint a közösségi oldal több, mint 900 millió aktív felhasználóval rendelkezik, akik naponta 250 millió ...


10 tipp a hatékony Facebook post írásához

10 tipp a hatékony Facebook post írásához

Több, mint 1 milliárd regisztrált látogatóval a Facebook messze a legnépszerűbb közösségi oldal. Természetes, hogy az üzleti ...


Reszponzív weboldal készítés legfontosabb tudnivalók

Reszponzív weboldal készítés legfontosabb tudnivalók

A reszponzív dizájnnál a neve is mutatja, hogy „válaszol” (response) az aktuális felbontásra. Ez annyit tesz, hogy monitorról, ...


10 dolog amit a weboldal élesítése előtt feltétlenül ellenőrizned kell

10 dolog amit a weboldal élesítése előtt feltétlenül ellenőrizned kell

Ha részese voltál már korábban egy weboldal projektnek, tudhatod mennyire fárasztó és problematikus a régi oldal lecserélése egy újra. ...


Teljes körű webes jogi tanácsadás

Teljes körű webes jogi tanácsadás

Kiemelten fontos a megfelelő adatkezelés biztosítása a webes felületeken, mivel  a felhasználók többsége aggódik amiatt, hogy az ...


Hogyan készíts egy jó hírlevelet? 12 lépés

Hogyan készíts egy jó hírlevelet? 12 lépés

A hírlevél (és általában az e-mail marketing) a leghatékonyabb marketingcsatornád lehet, ha jól csinálod.

De hogyan kell ...