Több mint 200 sikeres projekttel a hátunk mögött úgy döntöttünk összeszedjük azt a 10 legfontosabb kérdést, amelyet megválaszolva webfejlesztőként pontos képet kapunk arról, hogy milyen weboldalt szeretnél. 

A kérdések megválaszolása nem csak nekünk segít abban, hogy pontos árajánlatot adhassunk weboldalad megtervezésésére és programozására, de te is tisztábban fogod látni a webes lehetőségeket és jobban rálátsz a weboldal készítés mint projekt folyamataira.

Lássuk tehát, hogy milyen információkra van szüksége egy weboldal készítő cégnek, hogy árajánlatot tudjon adni neked:

Tartalomjegyzék

1. Mivel foglalkozol?

Minden feltett kérdés fontos, de ha egye ki kell emelni, akkor talán ez a legfontosabb. Mikor felkérsz minket, hogy készítsük el weboldalad, először meg kell ismerjük egymást, hogy a legjobb megoldást tudjuk kínálni számodra. Fontos, hogy megtudjuk mivel foglalkozol és milyen iparágban végzed tevékenységed.

2. Mi a célod az új weboldaladdal?

Egy weboldal több területen is képes támogatni céged marketing és üzleti céljait. Ezen területek közül néhány példa:

  • Kapcsolattartás az ügyfelekkel
  • Ügyfél szerzés, lead generálás
  • Brand építés
  • Szolgáltatások, termékek értékesítése
  • Cégbemutatás
  • Közösség építés
  • Szakértői szerep növelése
  • Hírlevél feliratkozók gyűjtése

Az előzetesen felvázolt üzleti és marketing célok sokat segítenek nekünk abban, hogy meghatározzuk melyek azok az online eszközök, amelyekkel ezek a célok a lehető leghatékonyabban teljesíthetők.

3. Van már weboldalad és megújítani szeretnéd? Mi az a 3 legfontosabb dolog, amin változtatnál?

Írd meg jelenlegi weboldalad elérhetőségét és azt a három legfontosabb dolgot, amelyen a korábbi évek tapasztalatai alapján változtatni szeretnél. Átnézzük weboldalad és ez alapján pontos képet kapunk arról, mi volt a korábbi évek stratégiája az online megjelenésekben és milyen irányban szeretnél fejlődni.

4. Ki a weboldalad célközönsége?

A weboldal megjelenésében, színvilágában, funkcionalitásában, sőt még nyelvezetében is eltérő lehet attól függően, hogy ki a célközönség. Sok félreértést és munkaórát megspórolunk, ha célközönséged meg tudjuk határozni az alábbi fő szempontok szerint:

  • Életkor
  • Iparág
  • Érdeklődési kör
  • Nem
  • Lakóhely
  • Nyelv

5. Vállalkozásod rendelkezik arculati kézikönyvvel vagy arculat anyagokkal?

A weboldal grafikai terveit igyekszünk a cég/termék arculatához igazítani. Ha nem kapunk arculati leírást, akkor saját egyedi webes arculatot dolgozunk ki. Természetesen a munka mennyiségét és az árajánlatot is befolyásolja, ha olyan arculati leírás kapunk, amely segítségünkre lehet a grafikai tervezés során.

6. Készült tervezet az oldal menüpontjaira vonatkozóan?

Ez a kérdés arra vonatkozik, hogy lehet-e tudni milyen menüpontok jelenjenek meg az oldalon és azok alá milyen tartalom fog kerülni. Gondold át mit szeretnél viszontlátni az oldal menüpontjai alatt. 

A leggyakoribb menüpontok egy céges weboldal esetében az alábbiak lehetnek:

  • Nyitólap
  • Bemutatkozás / Rólunk
  • Munkatársaink
  • Termékeink
  • Szolgáltatásaink
  • Hírek / Blog
  • GYIK (Gyakran Ismételt Kérdések)
  • Referenciáink / Ügyfeleink / Esettanulmányok
  • Kapcsolat
  • Rólunk mondták
  • Jogi nyilatkozat
  • Adatvédelmi nyilatkozat

7. Vannak olyan funkciók, amelyeket mindenképpen viszont szeretnél látni az oldaladon?

A weboldal funkciók sora végtelen lehet, szinte bármilyen kiegészítő integrálható egy oldalba, de segítségképpen felsorolok néhányat a leggyakoribbak közül. Írd meg, melyikre lehet szükséged. A weboldal menüpontjai mellett ezek a funkciók is alapvetőben befolyásolják az árajánlatot.

  • hírek
  • blog
  • fórum
  • webáruház
  • sajtószoba
  • eseménynaptár
  • dokumentumtár
  • hírlevél feliratkozás
  • képgaléria
  • jelszóvédett tartalom

8. Hány nyelvű oldalt szeretnél?

Az internetnek köszönhetően kinyílt előttünk a világ. Már nem csak közvetlen lakóhelyünkhöz tudunk szólni, hanem az egész világnak. Ezért is fontos tudnunk, hány nyelven jelenik majd meg az oldalad valamint azt, hogy ezek a nyelvek tükörfordításai lesznek-e a teljes tartalomnak vagy csak bizonyos menüpontokat fordítanál le.

Írd meg kérlek az árajánlat kérésbe, hogy hány nyelvű lesz a weboldal és melyik lesz az alapértelmezett nyelv.

9. Nevezz meg pár hasonló profilú oldalt

Mi a Usernetnél mindig nagy hangsúlyt fektettünk a versenytárs elemzésre. Erre azért van szükség, hogy markánsan meg tudjuk különböztetni weboldaladat versenytársaidétól, ugyanakkor pontosan ismerjük kik a valódi online konkurenseid, ők milyen weboldallal rendelkeznek. Sokat lehet tanulni a versenytársak oldalaiból. Mi az ami náluk működik, mi az ami nem, milyen online marketing stratégiát követnek, milyen felületeket használnak. Az oldal tervezése és programozása során nagyon sok munkaórát tudunk megspórolni azzal, hogy eleve olyan funkciókat és tartalmi elemeket tervezünk be, amelyek a konkurensek stratégiájánál is beváltak és elvetjük vagy jobban átgondoljuk a kockázatos elemeket.

Ebből is látszik, hogy egy egyszerű kérdés megválaszolásával, mennyi időt és pénzt lehet megtakarítani!

10. Nevezz meg 2-3 olyan weboldalt, amely megjelenésében és/vagy funkcionalitásában tetszik Neked

Itt nem a versenytársaidéra gondoltunk (persze az is lehet), hanem bármely oldalra ami elnyerte tetszésedet, vagy csak egy funkciója megtetszett. Sokat segít a tervezés során, ha csak nagyvonalakban is, de látjuk milyen elképzeléseid vannak a készítendő weboldaladdal kapcsolatban.

Ahány ember, annyiféle elképzelés van a webdesign esztétikájával kapcsolatban. Van akinek a minimalista, másnak az organikus, van akinek a színes, másoknak a fekete-fehér a tetszetős. Sokat segít a munkánkban, ha nagy vonalakban látjuk, mik az elképzeléseid a megjelenéssel kapcsolatban. 

11. Mit nem szeretnél?

Sokszor könnyebb azt megfogalmazni, hogy milyen ne legyen.

Akár dizájnban, akár felépítésben, akár funkciókban láttál valami egészen borzalmasat, amit semmiképp nem szeretnél a saját oldaladon viszontlátni, azt mondd meg nekünk.

Szólj, ha egy betűtípusra rá sem bírsz nézni.

Szólj, ha egy színvilág égeti a szemedet.

Szólj, ha egy funkciót különösen utálsz.

És aszerint fogunk dolgozni.

12. Mik a hosszú távú terveid?

Gondold végig, hogy szeretnéd-e idővel portálrendszerré fejleszteni... esetleg később webáruház is kerül az oldalra... social mediát integrálnál... vagy épp céges blogot írnál.

Mondd el nekünk, ha mondjuk fél év múlva szeretnéd bármivel bővíteni a weboldalad – még akkor is, ha azt a bővítést már másra bíznád.

Ha tudjuk, hogy mik a terveid, akkor úgy fejlesztjük a weboldalt is, és így elkerülheted azt, hogy az új funkciók miatt az egész weboldalt újra kelljen csinálni (mert az eredeti felépítés nem támogatta azt, amit később szeretnél).

Weboldal árajánlat kérés minta dokumentum

Az elmúlt évek tapasztalatai alapján összeállítottunk neked egy olyan weboldal árajánlat kérés minta dokumentumot, amelyet kitöltve és elküldve a fejlesztőknek, viszonylag pontos választ kaphatsz a projekt főbb mérföldköveire, határidejére és természetesen költségeire vonatkozóan.

A dokumentum nemcsak a weboldal fejlesztés költség és erőforrás igényeire világít rá, de jó alapot ad ahhoz, hogy lásd milyen információkra, adatokra lesz szükségük a fejlesztőknek a feladat elvégzéséhez.

Másold ki az alábbi minta levelet és írd felül saját adataiddal:

Tisztelt Hölgyem/Uram!

A Google-ban találtam cégünkre, weboldal készítésre szeretnék ajánlatot kérni Önöktől.

Tevékenységünk

Egy budapesti székhelyű könyveléssel és adótanácsadással foglalkozó, 10 fős vállalkozás vagyunk.

Weboldalunk célja

Jelenlegi weboldalunk immár több mint 10 éves. Nem igazán értek az informatikához, de azt egyértelműen látom, hogy nagyon elavult. Okostelefonnal használhatatlan. Szeretnénk készíttetni egy új, a mai kor kívánalmainak megfelelő oldalt.

Amin feltétlenül változtatni szeretnénk

Weboldalunk címe www.blablabla.hu. Nem a weboldalunkon keresztül szerezzük ügyfeleinket (a jelenlegi erre igazából nem is alkalmas) hanem elsősorban ajánlások alapján, de tapasztalataink szerint ügyfeleink az első találkozó előtt ránéznek oldalunkra. Ezért mindenképpen szeretnénk, hogy szolgáltatásaink magas minőségéhez passzoló, kiemelkedő színvonalú és modern weboldal fogadja látogatóinkat.

A készítendő weboldal funkciója elsődlegesen a cégünk és a szolgáltatásaink bemutatása, kollégáink cikkeinek, publikációinak közzététele, fontos hírek megosztása lenne.

Gondolkozunk még, egy csak az ügyfeleinknek elérhető jelszóval védett felületben is, meg tudnánk velük osztani a csak nekik szóló dokumentumokat.

Weboldalunk célközönsége

Weboldalunk célközönsége potenciális vagy már meglévő ügyfeleink. Legtöbben 30-55 év között vannak, fele részben Budapestiek, fele részben vidékiek. Fontos, hogy 70% - ban inkább hölgyek. Foglalkozásukat tekintve ügyvezetők, gazdasági vagy pénzügyi vezetők és pénzügyi asszisztensek. Többségük magyarországi cég, ezért szinte mindenki magyarul beszél, de van 2-3 cég, ahol a kapcsolattartó angolul kommunikál.

Arculati anyagok

Nincs arculati kézikönyvünk. Ellenben pár hónappal ezelőtt megújult a logónk, készítettünk új névjegykártyákat és prospektusokat. Valamint jegyzetfüzeteket és molinót is. Természetesen ezeket át tudom az Önök részére bármikor küldeni.

Menüpontok

Az alábbiakra gondoltunk:

  • Nyitólap
  • Bemutatkozás
  • Munkatársaink
  • Szolgáltatásaink
  • Hírek
  • Blog
  • Letöltés
  • Kapcsolat
  • Partnerek
  • Ügyfél ajánlások

Ezen felül bármilyen kreatív ötletet, javaslatot szívesen fogadunk! :-)

Speciális funkciók, amelyeket szeretnénk viszontlátni

Persze hogy van! Ahogy korábban írtam, hírek, blog és jelszóvédett tartalomra lenne szükségünk, hogy ügyfeleinkkel a legfontosabb dokumentumokat meg tudjuk osztani.

Többnyelvűség

A magyar nyelv mellett, angol nyelvet is szeretnénk. Illetve fontos lenne, hogy a jövőben könnyen bővíthető legyen további nyelvekkel is az oldal.

Konkurenseink

Az Abrakadabra könyvelő iroda egy saroknyira van tőlünk, helyileg ők az elsődleges konkurenciánk. 
Sokan vagyunk a piacon hasonló profillal, de ezzel kapcsolatban a levelem végén külön kérdezni fogok.

Mutatok pár weboldalt, amely tetszik nekem, valami hasonlóra gondoltam

A hazai könyvelőirodák közül az alábbiak tetszenek:

  • konyvelescenter.hu - jók szolgáltatás leírások, jó a blogjuk
  • www.eutax.hu – laikusként nagyon könnyen áttekinthető, ami tetszik
  • www.helloado.hu – nagyon modern, jól áttekinthető, szép nagy képek, nagyon jó az összehatás

Kérem a fentiek alapján írja meg, hogy a weboldal fenntartása, üzemeltetése mennyibe kerül havi szinten, és pontosan milyen szolgáltatásokat foglal magában.

Online marketing

Lenne még néhány kérdésem: a megújult honlapunk mellett, mi is haladni szeretnénk a „korral” és a jövőben hírlevelet is küldenénk az ügyfeleinknek. Valamint azt is szeretnénk, ha valaki könyvelőt keres a Google-ban, akkor ránk találjon. Facebook oldalban is gondolkodunk. Tudnak ebben is segíteni?

Válaszait előre is köszönöm!

Tisztelettel,

...

Összefoglalás

A fenti levél alapján a felkért weboldal készítők tételes árajánlatot tudnak adni Neked. Ha valamilyen információ mégis hiányozna ne aggódj, az első személyes találkozó során lesz lehetőség bepótolni.