9 érv a mobilra optimalizált weboldal mellett

Menü

Usernet Blog

9 érv a mobilra optimalizált weboldal mellett


Már van egy kitűnő szolgáltatásod, terméked és annak egy csinos és informatív weboldala? Ha megnyitod a laptopod böngészőjében, biztosan nagyon meggyőző látvány fogadja a potenciális vevőidet – de vajon a mobiljukon böngészve is hasonlóan jó benyomást kelt bennük a kezdőoldalad? Most kilenc pontban tárjuk fel előtted a mobilra optimalizált weboldal előnyeit.

1. Mert a mobil mindig elérhető és nélkülözhetetlen

Talán meghökkentő, de tény: ma már az asztali számítógép helyett a táblagép és az okostelefon hódít. Te is biztosan bosszankodsz, ha otthon felejted a mobilod, szinte biztos lehetsz benne, hogy a jövőbeli vásárlóid sem válnak meg tőle egykönnyen. Ami igaz, az igaz: a mobil a nap huszonnégy órájában hűséges társunk, így nem csoda, ha ma már a Google-keresések egynegyede is telefonokon zajlik. Az okostelefonok ma a leghatékonyabb kommunikációs csatornának számítanak, eladási mutatóik már ebben a pillanatban jóval meghaladják a számítógépekét.

2. Mert mobilról mások a vevőid, mint a PC monitora előtt

A netező emberek kilencven százaléka váltogatja, milyen eszközzel tevékenykedik a neten: hol a monitora, hol a telefonja képernyője van a szemei előtt. Mégis, másra használja a kettőt: míg az asztali gép előtt akár hosszabb blogok olvasására is szán időt, addig a mobilján épp ellenkezőleg! Gyors, könnyen hozzáférhető és érthető információt akar.

A céged weboldala bizonyára sok információt tartalmaz a szolgáltatásokról, de vajon elég egyszerűen és problémamentesen megtalálja a vevőd azt, amit keres? Ne feledd: minél kevesebbet kell várakoznia az oldalad betöltésére, annál több ideje marad a böngészésre és vásárlásra. Spórolj a vásárlóid idejével, így nagyobb az esély, hogy legközelebb is a Te oldaladon nézelődnek.

3. Mert okostelefonon pötyögve szívesebben vásárolunk

A kis kütyükön szívesebben keresünk, és ez alól az árak sem kivételek! Felmérések szerint, akik a telefonjukat használják netezésre, több pénzt költenek: a felhasználók nyolcvan százalékának saját bevallása szerint mobilon keresztül sokkal meggondolatlanabbul és gyorsabban vásárolnak, mint máskor. Borzasztóan fontos adat! Minél megnyerőbb a céged „mobilos” arca, annál többen választják majd a jövőben is a Te szolgáltatásaidat, termékeidet.

4. Mert a kezelhetetlen weboldal elijeszti a látogatóit

Figyelem, kész tények, még ha fájnak is: ha az oldalad nem tölt be három másodperc alatt, a felhasználók majdnem hatvan százaléka elnavigál róla.

A mobilos vásárlások egyharmada azért hiúsul meg, mert az adott webshop nem mobilra optimalizált. Mit is jelent ez? Ha a weboldalad nehezen olvasható, mobilon kivehetetlen betűtípusokat vonultat fel, vagy túl sokat kell zoomolni az információért, máris nehézséget állítasz a vevőd elé. A flash és egyéb kiegészítők alkalmazásáról nem is beszélve, hiszen ezek szinte garantálják, hogy a felhasználó hosszabb-rövidebb várakozás után feladja a próbálkozást. Ezért nagyon fontos, hogy a weboldalad mobilbarát legyen, azaz mobilra optimalizált: könnyen, gyorsan fellelhető kulcsfontosságú információk, egyszerű, letisztult felület és design. Ezt szeretik a vásárlóid, ha telefonról neteznek.

5. A jó híredre gondoltál már?

Bizony, a mobilra optimalizált weboldal nem csak a vevőidnek kedvez: a jó híredet viszik a felhasználók, és szinte magától is elterjed, mennyire pozitív, trendi, naprakész és elérhető a szolgáltatásod.

Tudtad, hogy a mobilosoknak majdnem hatvan százaléka nem ajánlana egy szolgáltatást, csak azért, mert rossz weboldala van? Negyven százalékuk ráadásul el is navigál, egyenesen a konkurencia oldalára, és ott tájékozódik az árakról és az őt érdeklő információkról. A céges imázsodhoz elengedhetetlen tehát, hogy a weboldalad az okostelefonokon és tableteken is jól jelenjen meg. Tűnj ki a többiek közül, és járj élen a fejlődésben ezen a téren is!

6. A mobilra optimalizált weboldal új eszközöket ad!

Valódi előnyt kovácsolhatsz magadnak, ha telefonokon is használható a weboldalad. Hallottál már az okostelefonok praktikus eszközéről, a QR kódokról, a hely alapú keresésről és a click-to-call funkcióról? A térképekről és egyéb finomságokról már nem is beszélve! Az elérhetőség, praktikusság és a sebesség lehet az az eszköz a kezedben, amivel megkönnyíted a látogatóid dolgát, és szinte kézen fogva vezeted őket a megoldáshoz – sok esetben a vásárláshoz.

7. Előkelőbb helyezés a Google-ban

Talán már meg sem lep, de a mobilos keresések egyre növekvő aránya a találati listákon való helyezésedet is jelentősen befolyásolja. Egy igazi kitörési pont lehet, ha a weboldalad mobilos böngészőben is olvasható és kereshető. Arról nem is beszélve, hogy a látogatók nagy eséllyel vissza is térnek majd az oldaladra, ha már egyszer pozitív élménnyel távoztak. A Google is más szemmel néz majd rád, így garantált az előkelő hely.

8. Mobilra optimalizált weboldal kontra mobil alkalmazások

A különböző mobilos app-ok őrülete már bizonyára téged is elért, és joggal merülhet fel benned a kérdés: ugyan mi szükség mobilbarát weboldalra, ha ma már mindenki alkalmazásokat fejleszt? Igaz, ami igaz, gyakran a kettő kitűnően kiegészíti egymást, ám az első és kihagyhatatlan lépés a profitod növelése felé az, ha a weboldaladat mobilra optimalizálod.

A telefon böngészőjét leggyakrabban keresésre, vásárlásra és szórakozásra használjuk, míg az alkalmazásokat inkább a közösségi oldalak és játékok elérésére terveznek. A már meglévő weboldalad mobilra optimalizálása sokkal kevesebb költséggel jár, mint egy app fejlesztése, egyszerűbb a kezelése és fenntartása, valamint könnyen szinkronizálható az asztali és a mobilos változat.

Végül, de nem utolsó sorban, a mobilbarát oldalak bármilyen telefon- és böngészőfajtával hozzáférhetők, minden platformon megjeleníthetők, és ellentétben az app-okkal, nem kell semmit letölteni és telepíteni ahhoz, hogy a látogatód megkapja a keresett információt.

9. Tekintsd befektetésnek

A mobilra optimalizált weboldal tipikus esete annak a terméknek, amire ugyan költened kell, de sokkal több profitod származik belőle hosszú távon. Weboldalad látogatói szívesen és egyre gyakrabban térnek majd vissza hozzád, asztali számítógépről, tabletről vagy okostelefonról. A mobil adta lehetőségeket kihasználva, a nap minden percében kapcsolatban állhatsz a jövőbeli vásárlóiddal, ügyfeleiddel, akikben így nagyon pozitív kép alakul ki rólad és a cégedről.

Le kell mondanod a mutatós flash-intróról? Csak a mobilos verzión! Mégis, ez a veszteség hosszú távon nyereséget jelent, hiszen a felhasználók akadálymentesen hozzáférhetnek az információhoz, és a „kisebb ellenállás esetét” te is ismered: arra mennek, amerre könnyebb út vezet. Egy mobilra optimalizált weboldallal a leendő vásárlóidat segíted. Megéri, nem?

A mobilra optimalizált weboldalak ma már abszolút elvárások. Ha te sem szereted a végeláthatatlan zoomolást, olvashatatlan menüket és félrenyomásokat, akkor ne tedd ki saját ügyfeleidet ugyanilyen rossz tapasztalatoknak. Válts, alakíttasd át weboldalad, szűntesd meg a legkisebb akadályokat is a vásárlóid előtt! Meglátod, csak nyerhetsz vele.

Ha szeretnél egy profitól tanácsot vagy segítséget kérni, kattints ide és lépj velünk kapcsolatba a mobilra optimalizált weboldalért!



KERESŐ

OK

LEGFRISSEBB

Google Analytics - weboldal látogatottság mérés egyszerűen

Google Analytics - weboldal látogatottság mérés egyszerűen

A Google Analytics a legelterjedtebb ingyenes látogatottság mérő szoftver. Segítségével megtudhatjuk, hogy naponta hány látogató ...


Linképítés aktualitások és stratégiák 2015-ben

Linképítés aktualitások és stratégiák 2015-ben

A linképítés egykoron a SEO egyik legkedveltebb és leghatásosabb ágazata volt, mára már azonban a hagyományos stratégiák egy része ...


Online vásárlások felpörgetése Facebook remarketinggel

Online vásárlások felpörgetése Facebook remarketinggel

Vállalkozások számára ma már szinte elképzelhetetlen, hogy ne jelenjenek meg valamilyen formában közösségi platformokon. Határozottan ...


Facebook biztonság és személyes adatvédelem 5 percben

Facebook biztonság és személyes adatvédelem 5 percben

A Facebook statisztikája szerint a közösségi oldal több, mint 900 millió aktív felhasználóval rendelkezik, akik naponta 250 millió ...


Reszponzív weboldal készítés legfontosabb tudnivalók

Reszponzív weboldal készítés legfontosabb tudnivalók

A reszponzív dizájnnál a neve is mutatja, hogy „válaszol” (response) az aktuális felbontásra. Ez annyit tesz, hogy monitorról, ...


10 dolog amit a weboldal élesítése előtt feltétlenül ellenőrizned kell

10 dolog amit a weboldal élesítése előtt feltétlenül ellenőrizned kell

Ha részese voltál már korábban egy weboldal projektnek, tudhatod mennyire fárasztó és problematikus a régi oldal lecserélése egy újra. ...


BNI 205-ös csoport 10 perces előadás

BNI 205-ös csoport 10 perces előadás

A BNI Networking szervezet 205-ös csoportjában tartottam egy rövid 10 perces előadást arról, hogy kik vagyunk, mivel foglalkozunk, miért ...


Internetes marketing könyvelők és adótanácsadók részére

Internetes marketing könyvelők és adótanácsadók részére

2016.04.26-án Egerben, az Adótanácsadó Egyesület által szervezett Országos Adójogi Konferenciára tartottam előadásomat “Internetes ...