Menü

Tedd hatékonyabbá online marketing tevékenységet – 5 lépés a felülvizsgálathoz

2018. február 14. | 1663

A marketing stratégiád megalkotása és végrehajtása alapos és megfelelő felülvizsgálat nélkül oda vezethet, hogy értékes energiákat fogsz fordítani vállalkozásod számára haszontalan dolgokra és nem reagálsz időben, nem használod ki a kínálkozó lehetőségeket. Mivel Te ismered legjobban a vállalkozásodat és legtöbbször saját gyermekednek tekinted, nehéz külső szemlélőként, objektív képet alkotnod marketing tevékenységed jelenlegi helyzetéről.

Cikkünkben először bemutatjuk miért elengedhetetlen minden vállalkozás számára – függetlenül a méretétől – az online marketing jelenlét. Ezután bemutatunk egy 5 lépéses tervet, ami iránymutatást adhat online jelenléted felülvizsgálatánál a gyorsan változó világban, segíthet abban erőforrásaidat a leghatékonyabban tudd felhasználni minden lehetséges felületen. A lent leírt lépések megvalósítását sokkal hatékonyabbá tudja tenni egy külső, friss szemlélő. Mi a Usernetnél több éves tapasztalattal rendelkezünk online marketing területén és segíthetünk vállalkozásodat még sikeresebbé tenni, az online marketing segítségével.

Miért elengedhetetlen az online marketing jelenlét?

Költséghatékony

A hagyományos marketing felületek, mint például a nyomtatott sajtó és a televízió, a legtöbb esetben mind költségesek és csak drágán és nehezen mérhető, nyomon követhető a hatékonyságuk és a befektetésarányos megtérülésük (ROI). A digitális marketingcsatornák ellenben valós időben és pontosan nyomon követhetőek. Ezáltal elkerülhető az alul teljesítő kampányok esetén a túlköltekezés és szinte azonnal ki is tudjuk javítani az elkövetett hibákat, változtatni tudunk azon ami nem működik megfelelően.

A kisvállalkozások számára is versenyképes

Az online marketing a nagy, közepes, kis és mikrovállalkozások közötti szakadék nagy részét megszünteti, mivel minden szinten ugyanazokat a potenciális erőforrásokat használja. Míg a nagyobb méretű vállalkozások több erőforrással rendelkeznek a fizetett hirdetések kiaknázására, a digitális és online marketing területén ugyanannyi lehetőség áll mindenki rendelkezésére a márkaismertség javítása és a közönség elérés szempontjából.

Nagyméretű és mindenki számára elérhető online piac

Az interneten mindenki egyenlő. A digitális világban már nem számít, hogy például egy város melyik részén helyezkedik el az üzletünk. Az interneten lehetőségünk van az egész világon értékesíteni a termékeinket és szolgáltatásainkat.

Tesztelési lehetőség

Az online marketing használatának egyik legmeghatározóbb lehetősége, hogy a marketingkampányunk szinte minden területén lehetőség van a tesztelésre és a kísérletezésre. Minden lépésünkről, módosításunkról azonnali eredmények állnak a rendelkezésünkre. Az úgynevezett A/B tesztelés segítségével folyamatosan finomítani tudjuk üzeneteinket.

Melyik szóhasználat a hatékonyabb? Mivel érünk el magasabb átkattintási arányt? Ezekre a kérdésekre is gyors és pontos választ kaphatunk az online marketing megfelelő használatával. Ráadásul a kapott eredményeket át tudjuk ültetni az esetleges más felületeken futó kampányaira is.

Mobil készülékek használóinak elérése

A Global Web Index szerint az internetezők több mint 80% -a rendelkezik okostelefonnal. A Google keresések több mint felét már mobileszközről indítják.
Ezeket a felhasználókat pedig kizárólag az online marketing segítségével érhetjük el.

A marketing automatizálás bevezetése hihetetlen potenciállal rendelkezik

Számos egyszerű és már szinte napi rutinná vált feladat, mint például a jelentések készítése vagy az egyszerűbb ügyfélszolgálati feladatok, teljes mértékben automatizálhatók. Ezáltal lehetőség nyílik több energiát fordítani a marketing feladatokra. A marketing automatizálás szoftverek és webalapú szolgáltatások használata a marketing folyamatok és feladatok végrehajtásához, kezeléséhez és automatizálásához. Kiváltja az eddig manuálisan elvégzett ismétlődő marketing folyamatokat, a kizárólag az adott feladatra létrehozott programok segítségével.

A marketing automatizálásról született egy részletes cikkünk, érdemes újra elővenni!

Közösségi média ereje

Napjainkban a legtöbb felhasználó a Google-t és a Facebook-ot tekinti legfőbb információforrásának. Elérésükre kizárólag az online marketing használatával lehetséges.

5 lépés az online marketing jelenlétünk felülvizsgálásához

1. Lásd meg a teljes képet

Mielőtt marketing startégiádban megpróbálnál a konkrét kérdésekre választ adni és ezek szerint kommunikálni, nem árt, ha elvégzel egy kitekintést és megválaszolod a következő kérdéseket.

A kérdések egyszerűnek tűnhetnek, de megválaszolásuk közel sem egyszerű és a rájuk adott őszinte válaszok segíthetnek felfedni az eddigi marketing stratégiád hiányosságait.

  • Hogyan teljesít vállalkozásom?

  • A marketing tevékenységem hogyan hat a vállalkozásra?

  • Milyen üzleti célokat várunk el a marketing tevékenységünktől?

  • Mi tekinthető sikernek? Mik a célok?

  • A marketing tevékenység hogyan tudnak hozzájárulni a célok teljesüléséhez?

Annak érdekében, hogy marketing tevékenységed sikeres legyen, egyértelműen meg kell határoznod, hogy mik a céljaid. Vállalkozásod jelenlegi helyzetének megértése kulcsfontosságú mivel minden további eredményed ehhez kell viszonyítanod, ez lesz a kiindulási alap.

2.    SWOT elemzés (magyar megfelelője: GYELV elemzés)

Minden marketinges első leckéje a SWOT elemzés és minden marketing terv egyik alapja. Elcsépeltnek tűnhet, viszont évtizedek óta használják és tökéletesen bevált.

A SWOT elemzéssel feltérképezhetjük vállalkozásunk piaci életképességét, illetve megismerhetjük, hogy mely feladatok a legfontosabbak stratégiai szempontból.

Felépítése

Erősségek (Strengths): belső tényezők: pozitív dolgok, amik jól működnek, és lehet rá befolyásunk, hogy még jobban működjenek

Gyengeségek (Weaknesses): belső tényezők: olyan dolgok, amik nem jól működnek, de lehet rá befolyásunk, hogy jobb legyen

Lehetőségek (Opportunities): külső tényezők: olyan adottságok, amelyeket nem tudunk befolyásolni, de kedvezőek, és rájuk építve kihasználhatjuk az erősségeinket

Veszélyek (Threats): külső tényezők: olyan korlátok, negatív tényezők, amelyeket nem tudunk befolyásolni, és csökkentik a siker esélyeit, kockázatot is jelentenek

Amikor SWOT elemzést végzünk a stratégia kiértékelése céljából, akkor a hangsúlynak nem azon kell lennie, hogy mindenféle erősséget, gyengeséget, lehetőséget és veszélyt felsoroljunk, hanem inkább azon, hogy felismerjük azokat, amelyek kapcsolatban állnak a stratégiánkkal. Néhány erősség vagy gyengeség fontosabb lehet a stratégia építésénél vagy a piaci helyzet szempontjából, mint a többi, és ugyanez vonatkozik a lehetőségekre és veszélyekre is. Fontos tehát, hogy a SWOT elemzést kiértékeljük abból a szempontból, hogy milyen következményei vannak a stratégiánkra nézve, és a stratégia alkotásánál milyen területeket kell még feltárni.

Miután elkészült a SWOT elemzés, a következő lépés az lesz, hogy részletesebben áttekintjük az online marketing mixünk elemeit.

3. A keresőoptimalizálás vizsgálata (SEO)

A keresőmotorok (Google, Bing) minden online marketing stratégia középpontjai, mivel az emberek többsége elsősorban rajtuk keresztül informálódnak a vállalkozások termékeivel és szolgáltatásaival kapcsolatban és segít nekik vásárlási döntéseik meghozásában. 

Megfelelően optimalizálni egy weblapot egy mélyreható, hosszadalmas és bonyolult folyamat, ezért feltétlenül szükséges hozzáértőkre bízni.

Versenyképesség elemzése

Az első lépés hogy meghatározzuk a jelenlegi keresőoptimalizálásunk hatékonyságát. Meg kell vizsgálni a weboldalunk tartalmát, kulcsszavait, a linkeket és tovább kell építeni azokat melyek pozitívan hatnak az oldalunkra és elhagyni a kevésbé hatékonyakat.

Műszaki elemzés

A következő lépés meghatározni, hogy vannak – e hibák a weblap programozásában és felépítésében. Vannak linkek amik nem mutatnak sehová? Van rosszul megírt és elavult tartalom? Ezen hibákat sürgősen orvosolni szükséges.

Az oldal optimalizálása

Miután azonosítottuk és előbb említett problémákat, a megoldásukat a gyakorlatba is át kell ültetni. Ezen felül címkézni kell az oldalakat és helyes meta adatokkal ellátni.

Link építés

Miután teljes mértékben optimalizáltuk a weblapunkat, elkezdhetjük az oldalra mutató linkek építését. Posztok, blogbejegyzések írása az oldalunkra mutató linkekkel, illetve tartalomelőállítás melyet megosztanak a közösségi média felületeken.

4. Közösségi média jelenlét vizsgálata

Amíg az internetes keresők használatával a felhasználók konkrét információkat keresnek a termékeinkről és szolgáltatásainkról, addig a közösségi média felületeken elsősorban benyomásokat szereznek és véleményt alkotnak a vállalkozásunkról. Ráadásul ezen felül egyre nagyobb mértékben befolyásolják a keresőmotorokon elért helyezéseinket.

Hol vagyunk a legerősebbek?

Meg kell vizsgálni, a számtalan közösségi média felület közül, melyik a legmegfelelőbb számunkra kommunikációs szempontból. Hol érjük el a legtöbb érdeklődőt? Jelen vagyunk minden felületen, amelyik erősítené a fogyasztóink elkötelezettségét?

Profilok egységesítése

Meg kell vizsgálni, hogy profiljaink összhangban vannak-e a vállalkozásunk üzeneteivel. Továbbá ajánlott minél egységesebb kinézettel ellátni profiljainkat. Csak annyi közösségi média felületen szabad jelen lenni, amit naprakészen tudunk tartani!

Időzítés

Meg kell vizsgálni, melyik oldalon mikor a leghatékonyabb kommunikálnunk. A különböző közösségi médiáknak erősítenie kell egymást, össze kell hangolni őket minden szempontból.

5. Tartalommarketing vizsgálata

Amennyiben a keresőoptimalizálás és a közösségi média alkotják a mai online marketing alapjait, a tartalommarketing megtestesíti azt, ami mindkettő előnye, amivé mindkettő válni szeretne! Ráadásul a digitális világ trendjei a tartalommarketing erősödését jelzik előre.

Minőségi tartalom közzététele drámain növeli a keresőoptimalizálás eredményességét, és közzététel a szociális médiákban javítja a vállalkozásunk megítélését.

Jelenleg a legtöbb vállalkozás egyáltalán nem rendelkezik tartalomstratégiával.

Célközönségünk vizsgálata:

Milyen korúak? Hol élnek? Hol és mikor interneteznek? Milyen típusú tartalmakra fogékonyak?
Ezen kérdések megválaszolása után megfelelő tartalmat állíthatunk elő a céljaink eléréséghez.

Tartalom stratégia:

Miután meghatároztuk célközönségünket, olyan tartalmakat kell előállítani melyek minél jobban megragadják a figyelmet. Ezután határozzuk meg, mely kommunikációs csatornák a legmegfelelőbben a közzétételükre.

Segíthetünk?

Ha úgy érzed, hogy az online marketing hasznos eszköz lenne a vállalkozásodnak, keress minket most. Találkozzunk, és egy kötetlen beszélgetés keretein belül beszéljük meg, mit szeretnél elérni, és mi hol, hogyan tudunk segíteni.

Vedd fel Velünk a kapcsolatot, beszéljük meg, hogyan tegyük hatékonyabbá online marketinged! 

Tetszett a cikk? Oszd meg!

megosztom