Menü

SEO trendek amik hatékonyabbá teszik oldalad

2017. szeptember 12. | 75

Miről szól a SEO vagyis a keresőoptimalizálás 2017-ben? Hogyan tud egy honlap a Google találati lista elejére kerülni, és ha már ott van, hogyan tudja megőrizni a helyét? Ezekre a kérdésekre kerestük a választ, és cikkünkben a legfontosabb trendekkel foglalkozunk, melyek hatékonyabbá tehetik weboldaladat.

„Okos” kulcsszavak

Napjainkban a Google algoritmusa már nem helyez akkora hangsúlyt a szövegben szereplő kulcsszavakra, mert ezektől függetlenül képes értelmezni és rangsorolni az oldalakat.

Évekkel ezelőtt még remekül működött az a technika, hogy találni kellett egy keveset használt, úgynevezett “niche” kulcsszót, majd létrehozni egy weboldalt, ahol ez a szó sokszor szerepelt, és erről az oldalról elvezetni a felhasználót egy olyan aloldalra ami már bevételt termelt. Ennek a megoldásnak a Google Panda algoritmus 2011-es megjelenése véget vetett. 2013-ban érkezett a Kolibri algoritmus, mely tovább csökkentette a kulcsszavak használatának fontosságát. Most már úgy néz ki, hogy a Google legújabb algoritmusa megérti a szövegek mögötti jelentést, és a találatokat ez alapján rangsorolja és jeleníti meg a felhasználóknak.

Természetesen ez nem azt jelenti, hogy teljes mértékben el kell búcsúzni a kulcsszavak használatától, azonban a gyakoriságuk helyett fontosabb lett az, hogy hol is jelennek meg. A kulcsszavak szerepeljenek az oldal címében, az URL-ben, az alcímekben, a képek leírásaiban, valamint a meta leírásban. Ugyanakkor most már nincs szükség arra, hogy egy weboldalon figyeljük a kulcsszavak százalékos előfordulását, mivel a Google számára ez már nem számít, ráadásul a kulcsszóhalmozást nem is kedveli, és más rangsorolási tényezők alapján ítéli meg a szöveg relevanciáját. 

UX vagyis a felhasználói élmény

A Google algoritmusa sok esetben fontosabbnak gondolja egy weboldalnál a felhasználói élményt, és a használhatóságot, mint a tökéletesen a keresőre optimalizált weboldalt. Pontosabban ez a két tényező erősen összefügg és egyre inkább kiegészíti egymást. Ezért fordulhat elő, hogy a felhasználók igényeit figyelembe vevő tervezés, javulást hoz a keresési találatoknál is. Ennek ellenére akadnak olyan megoldások a webdesignban, melyek ugyan UX szempontból jó megoldásnak számítanak, viszont SEO szempontból hibát jelentenek.

Ha a felhasználók túl gyorsan kilépnek weboldalról, visszatérve a találati listához, akkor az azt jelzi a Google számára, hogy nem sikerült kielégítenünk a felhasználó igényeit. Magyarán elengedhetetlen a vonzó vizuális kialakítás, a könnyű navigáció és a rendszeresen frissített, minőségi tartalom. 

A legfontosabb tényező, a mobilra optimalizálás

Napjainkban a legfontosabb tényező egy weboldal megtervezésénél, a mobilra optimalizálás. Erre háromféle megoldás létezik: a reszponzív design, az adaptive serving és a különálló mobiloldal. És habár a felhasználói élmény szempontból bizonyos esetekben egy különálló mobiloldal jobb megoldásnak tűnhet, SEO szempontból a reszponzív webdizájn a megfelelő választás! 


A reszponzív webdizájnról több alkalommal is írtunk, érdemes azokat a cikkeket újból elővenni:

Mi az a responsive web design (RWD)? 

Reszponzív weboldal készítés legfontosabb tudnivalók 

Title tag és Meta description (leírás)

A Title tagek azt a célt szolgálják, hogy egy tartalmat besoroljunk olyan módon, hogy az hasznos legyen az olvasók számára, és ezt a keresőmotorok is megértsék. A Title tagek jelentősége a Google rangsorolás szempontjából mára elveszett ezért egyre kevesebb weboldalon jelennek meg. Ugyanakkor a „title”, a „header”, és a cikkek/blogbejegyzések tagjeinek még mindig fontos jelentősége van.

Title tag

A Google algoritmusának ahhoz, hogy a felmérjen egy tartalmat, már nem elsődleges, hogy az adott oldal kulcsszavai szerepeljenek a title tagben. Viszont összeveti a title tag és az oldalon szereplő szöveg tartalmát, így a kettőnek mindig összhangban kell lennie.

Meta description (leírás)

Ha a leírás mezőt üresen hagyjuk, akkor a Google algoritmusa maga választja ki az oldalunk szövegéből az általa relevánsnak talált részt, amit a találati oldalon elhelyez. Ezért fontos, hogy kitöltsük, mert ezáltal némi befolyásunk lesz arra, hogy mit gondol oldalunkról a Google.

A találati listán elfoglalt helyezésünkre nincs hatással a Meta description (leírás). Azonban a találati oldalon megjelenik a leírásunk, így kulcsszavakat, és az olvasót tájékoztató, további cselekvésre ösztönző szöveggel érdemes kitölteni a rendelkezésre álló karakterszámot (maximum 150 - 160 karakter az ajánlott).

Tartalom

A friss és eredeti tartalom az egyik, ha nem legfontosabb tényező a SEO - ban. A weboldaltulajdonosok általában úgy vélik, hogy pont a vállalkozásuk esetében nincs semmiféle olyan információ, amit legalább heti (vagy kétheti) rendszerességgel megoszthatnának a látogatókkal. Pedig a Google csak az új vagy változó tartalmakat tudja újra indexelni, melyek mind új, elsősorban „long tail” kulcsszavakat kapcsolnak a weboldalhoz. A folyamatos frissítésen túl fontos persze a tartalom minősége is a felhasználói élmény javítása érdekében, vagyis kerülni kell az értéktelen, másolt vagy automatikusan generált tartalmakat. Tudomásul kell azt is venni, hogy egy szöveg attól még nem feltétlenül lesz értékes a felhasználó számára, hogy hosszú. Attól válik azzá, hogy olyan információk találhatók benne, melyek hasznosak. Az üres, semmitmondó szövegek nem javítanak a helyezésen. Ezért fordulhat elő a gyakorlatban az, hogy a rövidebb tartalmak időnként jobban teljesítenek, mint a hosszúak.

A kreatív tartalomírás fontosabb 2017-ben, mint valaha. Való igaz, hogy az internet messze áll egy szépirodalmi környezettől, az érdekes, izgalmas, vagy éppen humoros szövegek sokat segíthetnek az oldalon töltött idő és a közösségi megosztások javításában. Ez a két tényező pedig közvetlenül és közvetve is segít majd nagyobb forgalmat terelni egy adott weboldalra. Az elmés, figyelemfelkeltő címsorok, alcímek, és az egész tartalom stílusa felkelti és meg is tartja az olvasók figyelmét, ami az előbb említett okok miatt kulcsfontosságú.

Fontos, hogy nem szabad túl „keresőoptimalizálni” a tartalmat

Erről akkor beszélhetünk, amikor a megpróbálunk olyan kulcsszavakra vagy kifejezésekre jó helyezést elérni, amelyekkel kapcsolatosan a weboldal valójában nem rendelkezik jó minőségű, releváns tartalommal. Az üres tartalom pedig komoly probléma. A Google algoritmusa előbb vagy utóbb megtalálják az ilyen megoldásokat, hiszen egyszerű tartalmi elemzést kell csak végezni, és ennek negatív hatása lesz a helyezésre a Google találati oldalán.

Hosszú vagy rövid legyen a tartalom?

A Google - nek nincs olyan (publikus) algoritmusa, mely a szavakat számol a weboldalakon, és azt vizsgálná például, hogy minden oldal rossz, ami rövidebb száz szónál, míg ami 150 és 500 szó közötti, az rendben van, és hogy 500 szó felett már 3-4 kép is kellene a szövegbe. A Google ehelyett megpróbálja teljes egészében szemlélni a weboldalakat, és hogy valóban releváns, hasznos-e a tartalom egy meghatározott keresésre az emberek számára. Ha az, akkor minden rendben van. Hogy ez hosszú vagy rövid, esetleg sok benne a kép, vagy kevés, az alapvetően a tartalom készítőjének a döntésén és képességén múlik.

Közösségi média

A közösségi média jelzéseinek nincs közvetlen hatásuk a Google rangsorolására, mivel a közösségi médiában megjelenő posztokban szereplő linkek többnyire „nofollow” jelzéssel vannak ellátva. Ugyanakkor a közösségi média posztok időnként megjelennek a Google találati oldalán is, ugyanúgy, ahogy a weben szereplő bármilyen más tartalom. Vagyis ezek a tartalmak is kapnak egy helyezést bizonyos kulcsszavakra. Ez erősíti egy adott weboldal jelenlétét a keresőben, és további segítséget, tájékozódási pontot is jelent a felhasználóknak. A Google - nél törekednek arra, hogy releváns találatként értékeljenek egy-egy közösségi médiában megjelenő tartalmat, és azt megjelenítsék a felhasználóknak a találati oldalon. Ez azonban nem jelenti azt, hogy egy adott tartalom helyezése javulna ettől, egyszerűen csak több tartalom jelenhet meg a Google keresőjében az adott weboldal neve alatt.

Hogyan befolyásolja a közösségi média egy weboldal SEO – át

Gyorsabb indexelés

Amikor létrehozunk egy új weblapot, például egy új cikket vagy blogbejegyzést, a Google nem találja meg azt azonnal, tehát egy ideig még biztosan nem jelenik meg a keresőben. A közösségi oldalakon elhelyezett hivatkozások azonban segítenek a Google - nek, hogy hamarabb rátaláljon erre az új oldalra.

Hivatkozások, linkek

A közösségi média a megosztásokról szól; minél több ember osztja meg tartalmunkat, annál többekhez jut majd el, és annál többen olvashatják majd azt. 

Népszerűség

Minél több minőségi tartalmat osztunk meg a közösségi platformokon, annál több ember kedveli vagy osztja majd tovább azokat. Így egyre több felhasználóhoz jut majd el vállalkozásunk neve. A későbbiekben ezek az emberek nagyobb valószínűséggel keresnek közvetlenül ránk például a Google keresőjében, néhány általános kulcsszó helyett.

Felhasználói viselkedés

A felhasználók weboldalunkon való viselkedésének hatása a Google rangsorolásra egy vitatott téma; a Google nem ismeri el, hogy lenne hatása a rangsorolásra, míg sok gyakorlati tapasztalat az ellenkezőjét bizonyítja. Még ha a felhasználók viselkedése jelenleg nincs is hatással a rangsorunkra, a logika azt diktálja, hogy hamarosan rangsorolási tényező lesz. Így az a legcélszerűbb, ha minél hamarabb felkészülünk erre is.

Mik lehetnek majd a rangsorolási tényezők?

Átkattintási ráta (CTR). Ha a felhasználói viselkedés rangsorolási tényezővé válik, az átkattintási ráta egyike lesz azoknak a dolgoknak, amelyek meghatározzák majd a rangsorunkat. Így vizsgáljuk felül még egyszer a címeket és leírásokat az oldalunkon. Ez még kifizetődő lehet a jövőben.

Elköteleződés. A keresők megtalálják az oldalunkon, amit keresnek, vagy visszatérnek a találati oldalra, hogy egy másik keresési eredményre kattintsanak? Az oldalunkon maradnak, átnavigálnak más aloldalakra, vagy egy-két másodperc múlva elhagyják oldalunkat? Keressük meg a válaszokat ezekre a kérdésekre.

A mód, ahogyan a felhasználók elköteleződnek a tartalmunkkal valószínűleg hatással van a rangsorunkra. Így figyeljünk a következőkre, ha nagyobb elköteleződést szeretnénk kiváltani az emberekből.

  • Legyenek olyan tartalmak, amelyek kielégítik a keresők tudatos és tudattalan igényeit

  • Sebesség, sebesség és még gyorsabb sebesség

  • Nyújtsuk a lehető legjobb felhasználói élményt minden böngészőben

  • A látogatók meggyőzése, hogy menjenek mélyebbre az oldalunkon belül

  • Az olyan funkciók alkalmazásának elkerülése, amelyek megzavarják vagy eltántorítják a látogatókat

Megosztások, linkek és vásárlói hűség. Mint az előzőekben már kitértünk rá, a közösségi aktivitás hivatalosan nem rangsorolási tényező, sok teszt azt mutatja, hogy a magasabb közösségi aktivitást mutató oldalak, amelyeknek viszonylag kevés viszont linkje van, felülmúlják a több linkkel és kevesebb megosztással rendelkezőket, még a nagyon versenyképes kulcsszavak esetén is.

Azonban csak a csupasz számok számítanak. A Google láthatja azt is, hogyan növekszik idővel ez a közösségi aktivitás, és hogy a közösségi elköteleződés vásárlói hűséghez és visszatérő látogatásokhoz vezet.

Összefoglalás

Az előbbiekben kivesézett trendekre érdemes nagyobb hangsúlyt fektetni a jövőben, amikor a weboldalunk kereső optimalizációjával foglalkozunk. A trendekből az látszik, hogy a felhasználói igények egyre magasabb színvonalú kiszolgálása mind fontosabbá válik a Google rangsorolásában is, hiszen mi más jelezhetné legjobban egy weboldal hasznosságát a keresőmotor számára, mint az, hogy az emberek szeretnek rajta böngészni, és gyorsan megkapják a válaszokat a felmerülő kérdéseikre.

A jövőben mikor a tartalom- és közösségi média marketingünket tervezzük, tartsuk szem előtt, hogy minél hasznosabb tartalmakat nyújtsunk a követőinknek, potenciális vagy meglévő vásárlóinknak, ráadásul ezzel fizetett kampányainknak is plusz lökést adunk.

Egy összetett keresőoptimalizálási stratégia megalkotása nem egyszerű feladat, ezért érdemes mindig profikra bízni. Több éves tapasztalattal és több tucat sikeresen megoldott feladattal a hátunk mögött, állunk rendelkezésedre mind online marketing, mind weboldal készítési feladatok végrehajtásával!

Találkozzunk irodánkban, és egy kötetlen beszélgetés keretein belül beszéljük meg, mit szeretnél elérni, és mi hol, hogyan tudunk segíteni. Kattints ide, vedd fel velünk a kapcsolatot! 

Tetszett a cikk? Oszd meg!

megosztom

Kapcsolódó cikkek