Menü

SEO trendek amik hatékonyabbá teszik oldalad

2017. szeptember 13. | 231

A keresőoptimalizálás (SEO) a marketing stratégia egyik legfontosabb alkotóeleme. A Google és a többi keresőmotor folyamatosan fejlődik, ezért időnként nem árt megnézni, melyek az aktuálisan legfontosabb SEO trendek, melyek beépítése stratégiánkba elősegítik vállalkozásunk hatékonyabb online jelenlétét. A következőkben bemutatjuk a legfontosabbnak tartott trendeket.

Felhasználói élmény (UX) és tartalom

Még mindig a tartalommarketing előre törésének vagyunk a részesei. Egyre nagyobb a verseny a minőségi tartalmak között, és a felhasználók egyre kevesebb figyelmet fordítanak az olyan tartalmakra melyekhez rossz felhasználói élmény (UX) társul.

Egy vállalkozás SEO stratégiáját már nem szabad kizárólag technikai alapon megtervezni, viszont a technikai optimalizációt sem szabad elhanyagolni. Hiszen a Google rangsorolásánál egyre nagyobb hangsúllyal számít az oldalon történő minél egyszerűbb navigáció és az oldalak mobil készüléken való betöltődési idő.

Tippek a jobb felhasználói élmény (UX) eléréséhez:

  • A weboldal megtervezésénél a minél jobb mobilon történő használhatóságra törekedj (mobile first)

  • A weboldalad a lehető leggyorsabban töltődjön be, miközben a lehető legkevesebb erőforrást használja ehhez

  • Minél egyszerűbb navigáció a weboldalon

  • Releváns tartalmakat jeleníts meg

  • A tartalmakat tagold rövidebb bekezdésekre. Így könnyebb mobil eszközökön is olvasni

  • Használj kiemeléseket a szövegben (dőlt, félkövér, különböző színek)

  • A legtöbb országban balról-jobbra olvasnak, ezért a szöveget inkább képek bal oldalához igazítsd

Az oldalunkra látogatók igényeinek és szokásainak megértése elengedhetetlen a minél hatékonyabb felhasználói élmény (UX) kialakításában. Enélkül a felhasználók miután felkeresték weboldalunkat, hamar el is fogják azt hagyni, nőni fog az oldalelhagyások száma.

Kulcsszavak és a felhasználók szándékainak megértése

A kulcsszavak mennyisége még mindig alapvető eleme a keresőoptimalizálásnak (SEO), azonban a mennyiségnél sokkal fontosabbá vált a minőségi kulcsszavak használata.

A Google algoritmusa a rangsorolás során már különbséget tesz a weboldalon található kulcsszavak mennyisége és minősége között. Már nem elégséges a minél több kulcsszó elhelyezése a weboldalon található tartalomban, törekedni kell arra, hogy azok minél jobban illeszkedjenek a környezetükbe.

A látogatók tudják, hogy mit keresnek. Ezért úgy kell kialakítani a weboldalad tartalmát, hogy az illeszkedjen a célcsoportod igényeihez. Az úgynevezett „long-tail” kulcsszavak használata, hosszútávon kifizetődik. Minél hatékonyabban megtalálod az arany középutat a kulcsszavak mennyisége és minősége között, annál előrébb fogja weboldaladat a Google rangsorolni a találati listán.

Tippek a felhasználói szándék megértéséhez:

  • Kutatás: Ki a célközönséged és hogyan jutnak el az oldaladra? Mire keresik a megoldást és eközben milyen kérdéseket tesznek fel? Miért olvassák el a tartalmaidat és Te milyen megoldást kínálsz a problémáikra?

  • Optimalizálás: Miután megvannak az előbbi kérdésekre a válaszok, weboldalad tartalmát folyamatosan ezekhez tudod igazítani. Ezáltal újabb információkkal gazdagodsz célközönségedről, melyeket használva fejlesztheted tartalmaidat.

  • Felhasználás: Fontos, hogy stratégiád minél inkább adatközpontú legyen, magyarán mindig tekintsd át felhasználóid hogyan reagáltnak a változtatásokra és a kapott adatokat vedd figyelembe a továbbiakban.

Hangalapú keresések

A hangalapú keresés kezdi megváltoztatni a módot, ahogyan a felhasználók az információk után kutatnak. Vonzó alternatíva lehet, a keresett szöveg manuális begépeléséhez képest. A Google, Apple és az Amazon hangfelismerő rendszerei egyre fejlettebbek és kifinomultabbak, ezért a közeli jövőben már nem lehet figyelmen kívül hagyni a marketingre gyakorolt hatását. Nagyon úgy tűnik, hogy 2018-ban a hangalapú keresések mennyisége át fog lépni egy kritikus tömeget ezért nem lesz figyelmen kívül hagyható.

Tippek a felkészüléshez:

  • Frissítsd weboldaladon az üzleti információkat, hogy a térképes kereséseknél biztosan megjelenj

  • Készíts „Gyakran Ismételt Kérdések” aloldalt. Ez segít abban, hogy megjelenj a találatok között, amikor egy felhasználó konkrét kérdést tesz fel

Helyi keresések

Főleg a mikro-, kis- és közepes vállalkozások, melyek tevékenysége egy adott településre és régióra összpontosul, elengedhetetlen a helyi keresésekre való optimalizálás. Mivel a legtöbben mobil készülékükön keresztül néznek utána a kívánt információknak, mindenképpen megéri az erre való felkészülés. A Google – és a Facebook is – a mobilkészülékek helyszín adatait felhasználva, előnyben részesítik a felhasználóhoz minél közelebb eső vállalkozásokat a találatok megjelenítésénél.

Lépések, hogy vállalkozásod meghatározó szereplő lehessen a helyi kereséseknél:

  • Hozd létre és állíts be céged Google Cégem fiókját

  • A vállalkozásod elérhetőségei jelenjenek meg weboldaladon (név, cím, telefonszám, tevékenység)

  • Készítsd olyan tartalmat, ami bemutatja vállalkozásodat és tartalmazza kötődésedet az adott településhez és régióhoz

  • Készíts tartalmat arra vonatkozóan, hogy mivel tudod a helyiek érdeklődését, igényeit kielégíteni, milyen megoldásokat kínálsz a problémáikra

  • Vegyél részt helyi eseményeken. Tekintsd célnak, hogy megjelenj a helyi médiumokban

  • Építs helyi linkeket

  • Kérd meg ügyfeleidet, hogy értékeljék vállalkozásodat a Google és a Facebook szolgáltatásiban. Ezáltal javulni fog a helyezésed a kereséseknél megjelenő találati listában

Különböző marketing csatornák használata (cross-channel marketing)

A felhasználók naponta több órán keresztül böngésznek és információk után kutatnak az interneten. A minél hatékonyabb online jelenlét elérése érdekében, több különböző marketing csatornán is jelen kell lennie egy vállalkozásnak.

Néhány a leghatékonyabb marketing csatornák közül:

  • Email

  • Közösségi média

  • Fizetett hirdetések (Google Adwords, Facebook Ads)

  • Mobil alkalmazások

  • Tartalommaketing (webinárok, blog bejegyzések, stb)

Amikor megértük pontosan mit keres a célcsoportunk és mindezt hogyan teszi, képesek leszünk személyesebb tartalmat kínálni a részükre. Ráadásul azt is tudni fogjuk, hogy ezt a tartalmat elsősorban hol fogyasztja leginkább és eszerint tudjuk kialakítani stratégiánkat.

Például lehet a kiderül, hogy célcsoportunk eléréséhez hatékonyabb eszköz a közösségi média, mint a hírlevél ezért érdemes erre a csatornára összpontosítanunk.

„Lényegre törő” tartalom

A lényegre törő tartalom alatt azt értjük, mikor a tartalomból hiányzik minden mellébeszélés és nem odaillő mondat. Egyre több felhasználó egyszerűen elnavigál azokról a tartalmakról, melyeknek nincs kellő információ tartalma és nem hasznosak a számára.

Ezáltal a cikkek hossza lerövidül, de sokszor ez előnyt jelent mivel mobil eszközökről érik azt el a felhasználók. Így könnyebb számukra az olvashatóság és ezt a Google is díjazza a találati listájában.

Többféleképpen relevánsá teheted tartalmadat, miközben a hosszát sem növeled a végtelenségig:

  • Használj rövid bekezdéseket, ezáltal javítva a mobil eszközön való olvashatóságát

  • Csak akkor használj szakkifejezéseket, ha feltétlenjül szükséges! Ezek legtöbbször lassítják az olvasót és nehezebbé teszik a szöveg megértését. Használj hivatkozásokat, hogy a felhasználó döntése legyen ha meg szeretné tudni az adott szakkifejezés jelentését

  • Használj tartalomjegyzéket a könnyű navigáció érdekében. Ezáltal a felhasználók azonnal elérhetik a számukra fontos információkat, anélkül hogy végig kéne olvasniuk a számunkra irreleváns dolgokat

A célközönség számára könnyen megérthető és tömör tartalmak használata hosszútávon a téma szakértői közé fog emelni. Természetesen elengedhetetlen a tartalom megfelelő célba juttatási is, amit az előző pontban tárgyaltunk részletesebben.

Személyes márka (Personal brand)

Az ember alapvetően társasági lény emiatt értékelik az olyan kapcsolatokat, amik nem csak az üzletre fókuszálnak. Már az idén is nagy hangsúlyt kap a vállalkozások életében a személyes márka megteremtése, 2018 pedig ez lehet a tartalommarketing egyik fő iránya.

Az ügyfelek értékelik az olyan személyre szabott tartalmat, melyekhez érzelmileg is tudnak kötődni. Törekedni kell arra, hogy weboldalunkat minél személyesebbé tegyük, olyan tartalmakat tegyünk közzé melyek érzelmeket váltanak ki az olvasókból. Ezt már a Google is díjazza, vagyis magasabban rangsorolja a találati listájában.

Aknázzuk ki a „Rólunk” oldalban rejlő lehetőségeket és mutassuk be a vállalkozás dolgozóit, természetesen fényképeket is használva. Ezáltal közelebb kerülünk a vásárlóinkhoz, szívesebben kötnek üzletet egy olyan céggel akit kvázi ismernek.

Szinte minden iparágban hatalmas a verseny a fogyasztók kegyeiért, ezért minden eszközt ki kell aknázni a vásárlók megnyeréséhez. A személyes márka bizalmat sugároz és emberközelivé teszi a vállalkozásunkat.

Összefoglalás

Az online világban való jelenlét szükségessé teszi a folyamatos alkalmazkodást a változó fogyasztói igényekhez. Érdemes a cikkben bemutatott keresőoptimalizálási (SEO) trendeket figyelembe venni a stratégiánk kialakítása és felülvizsgálata során. Használatukkal csak erősödhet online jelenlétünk ami kihat vállalkozásunk eredményére is.

A stratégia megalkotása nem egyszerű, ezért megéri hozzáértőkre bízni. Több éves tapasztalattal és számos megoldott feladattal a hátunk mögött, állunk mindenki rendelkezésére az online marketingtől a weboldal készítésig.

Találkozzunk irodánkban, és egy kötetlen beszélgetés keretein belül beszéljük meg, mit szeretnél elérni, és mi hol, hogyan tudunk segíteni. Kattints ide, vedd fel velünk a kapcsolatot!
 

Tetszett a cikk? Oszd meg!

megosztom

Kapcsolódó cikkek