Menü

Mi alapján rangsorolja weboldalamat a Google? A legfontosabb keresőoptimalizálási (SEO) tényezők

2016. november 17. | 1744 |

A címben feltett kérdésre hivatalos választ soha nem fogunk kapni. A Google közzéteszi, hogy milyen rangsorolási szempontokat használ, viszont azok súlyát és a közöttük lévő pontos összefüggéseket értelemszerűen soha nem árulja el. Ennek legfőbb oka, hogy ez a legféltettebben őrzött titka a kereső óriásnak.

Továbbá azért sem fogjuk megismerni a tényezők pontos súlyát, mivel kimondott céljuk, hogy a tartalmakat az embereknek írjuk és ne a kereső algoritmusnak. A minőségi és releváns tartalom magától is a találati oldal legtetejére fog kerülni. Ennek ellenére, a sok év alatt megszerzett tapasztalatunk alapján, illetve a keresőoptimalizálással foglalkozó más szakemberek tapasztalataira támaszkodva, össze lehet állítani egy elég pontos listát a tényezőkből.

Eheti cikkünkben összegyűjtöttük a legfontosabb keresőoptimalizálási tényezőket, melyeket a Usernet Kft szakemberei is nap mint nap figyelembe vesznek, egy weboldal elkészítésénél. Öt csoportba szedtük a tényezőket, és minden esetben bemutatjuk a legfontosabbakat, a teljesség igénye nélkül.

Domain(név) tényezői

Domain név kora

Egy a sok tényező közül, viszont mára már talán egyike a legkevésbé fontos tényezőknek.

Kulcsszó a domain névben

Ez is egy kevésbé fontos tényező, viszont nem árt ha egy számodra fontos kulcsszó szerepel a webcímedben. Például a cégneved.

A TLD (top level domain) megegyezik az országgal

TLD-ek a weboldalad címében a pont utáni részek, például „.de” vagy „.hu”. Ha például Magyarországon keresel valamire rá, akkor a „.hu”-s végződésű domainnevek előrébb kerülnek a találati listán.

Aloldal szintű tényezők

Kulcsszó az URL-ben

Vegyük például, ha az aloldalad neve: http://www.usernet.hu/hirek/hogyan-novelhetem-az-aktivitast-facebook-oldalamon-13-tipp-az-aktivabb-es-elkotelezettebb-kovetokert/391 , ilyenkor a Google tudja, hogy az az aloldal miről szól.

Kulcsszó a címben

Minél hamarabb jelenik meg egy kulcsszó, annál jobb. A kulcsszavak a cím elején többet érnek, mint a végén.

Kulcsszavak a tartalomban

Amikor írsz egy bejegyzést vagy cikket, akkor megpróbálod azt több kulcsszóra is optimalizálni, mivel ez segíti a kereső algoritmusokat az oldalad megtalálásában. Nagyon fontos, hogy mindig a felhasználóknak írj tartalmat és ne a Google algoritmusnak.

Oldal betöltési sebessége

Minél gyorsabban tölt be az oldalad, annál nagyobb előnyt élvezel a keresőben. Erről a témáról már írtunk korábban részletesen, itt elérheted. 

Képek

Amennyiben az anyagodban vannak képek és/vagy videók a Google előrébb fog rangsorolni, hiszen jobb felhasználói élményt biztosítasz látogatóidnak mint versenytársaid.

Nyelvhelyesség és helyesírás

A trehány helyesírással közzétett tartalom nem túl bizalomgerjesztő, ráadásul élvezhetetlen is. A Google algoritmusa már elég fejlett ahhoz, hogy kiszűrje a legtöbb helyesírási hibát, és hátrébb sorolja azon weboldalakat, akik nem megfelelő élményt nyújtanak a felhasználóiknak. Ebben a témában is született egy cikkünk, érdemes elolvasni. 

Felsorolások a tartalomban

Használj felsorolásokat a közzétett tartalmaidban. Ez a Google véleménye szerint segíti az olvashatóságot, tehát növeli a weboldalad felhasználói élményét (UX)

Másodlagos kulcsszavak mennyisége

Amennyibe a tartalom több, egymáshoz lazán kapcsolódó kulcsszóval is rendelkezik, azt a Google nagyon pozitívan értékeli. Úgy értelmezi, hogy a tartalom nagyon magas színvonalon íródott.

Teljes weboldal szintű tényezők

Kapcsolat menü

Amennyiben rendelkezel vele, akkor a Google értelmezése szerint bármikor elérhető vagyis megbízható vagy.

Oldalfelépítés 

Használj kategóriákat és egyértelmű címeket adj bejegyzéseidnek. Amennyiben látogatóid könnyen tudják használni az oldaladat, felhasználóbarát vagy és előrébb fog rangsorolni az algoritmus.

Friss tartalom

Rendszeresen publikálj weboldaladon, illetve a meglévő cikkeidet rendszeres időközönként frissítsd fel.

Mobilbarát weboldal

A felhasználói élményen keresztül kapcsolódik a rangsoroláshoz. Amennyiben a weboldalad tökéletesen jelenik meg minden mobilkészüléken, vagyis reszponzív, akkor a mobilkészülékekről történő keresések esetén előnyt élvezel a rangsorolásnál és ez az asztali számítógépekről indított keresésekre is ugyanúgy kihat. A Google algoritmusában mára már biztos, hogy ez a legfontosabb rangsorolási tényező!

SSL tanúsítvány

A Google elismerte, hogy rangsorolási tényezővé vált ha az oldal rendelkezik biztonsági tanúsítvánnyal. A „https” oldalakat magasabban rangsorolják.

Impresszum és Felhasználási feltételek

Ez a két oldal bizonyítékul szolgál a Google-nek, hogy egy működő vállalkozás vagy valós személy áll az oldal mögött, ezért a megbízhatóság alapjai ezen oldalak.

Látogatók viselkedése

Alacsony visszafordulási arány

Minőségi oldalra utal, ha sok látogatód az oldaladon marad, mivel tartalmad és weboldalad megragadja a látogatóid figyelmét.

Megtekintett oldalak száma

Ha a látogatóid átlagosan 4-5 aloldalt végig néznek, az nagyon jó jel, mert az oldalad érdekes és hasznos információkkal szolgál a részükre.

Visszatérő látogatók

Amennyiben érdekes egy weboldal, újból fel fogod keresni. A Google is hasonlóan gondolkozik ebben a témában.

Átkattintások a Google találati oldaláról

A Google célja, hogy a szolgáltatásait használóknak a legjobb válaszokat adja kereséseikre. Ha a Google találati oldaláról sokan jutnak el a weboldaladra, akkor a Google úgy értelmezi, hogy jó munkát végzett, és ezért a jövőben is téged fog elsősorban ajánlani az adott keresésre. Vagyis előrébb fog rangsorolni a találati listáján.

Közösségi média

Amennyiben magas az oldaladdal kapcsolatos aktivitás a közösségi oldalakon, legyen az bármelyik közösségi médián, a Google úgy értékeli, hogy a tartalmaid minőségiek, ezért magasabban is rangsorol a találati oldalon. Az ellenkezője igaz abban az esetben, ha inaktív vagy a közösségi médiákon. A témában már született egy hasznos cikkünk, érdemes újból elolvasni!  

Összefoglalva, a keresőoptimalizálás nem kizárólag a marketingesek feladata. Amennyiben a weboldaladat készítő programozó és dizájner rossz oldalt készít, weboldalad a Google szemében alacsonyan rangsorolt lesz. Mindamellett még egyszerűen rossz is. 

Segíthetünk?

Ha úgy érzed, hogy weboldalad vagy online marketingedet hatékonyabbá tennéd, keress minket most, a téma szakértői vagyunk. Egyeztessünk telefonon vagy e-mail-ben, esetleg találkozzunk irodánkban, és egy kötetlen beszélgetés keretein belül beszéljük meg, mit szeretnél elérni, és mi hol, hogyan tudunk segíteni. 

Tetszett a cikk? Ne maradj le az újdonságokról!

Iratkozz fel és havonta egyszer küldünk egy összefoglaló e-mailt!