Menü

Hogyan küldj hatékony hírlevelet

2018. július 02. | 335

Napjainkban az email marketing már nem kap akkora figyelmet mint más online marketing csatornák, mint például a Facebook vagy Instagram hirdetések. Azonban még mindig ez az egyik leghatékonyabb módja a felhasználóinkkal történő kommunikációnak és az elégedett ügyfelek szerzésének.

Cikkünkben bemutatunk néhány bevált email marketing praktikát, melyek segítséget nyújthatnak a hatékonyabb hírlevelek küldésében és ezáltal vállalkozásod bővülésében.

1. Ne vásárolj harmadik féltől címlistát

Ez magától értetődőnek tűnik, azonban nem árt elismételni. Főleg a 2018. május 25-én életbelépett Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) miatt, mivel az minden Európai Uniós címzettől megköveteli a beleegyezést abba, hogy email fogadhasson Tőled. A megvásárolt listák esetében, pedig egyáltalán nem biztos, hogy engedélyt adtak erre a felhasználók.

Az Általános Adatvédelmi Rendeletről (GDPR) egy korábbi cikkünkben részletesen írtunk, nem árt újra elővenni.

A hírlevelek hatékonysága elsősorban a megnyitási aránytól függnek. Amennyiben olyan címzetteknek küldöd leveleidet, akikkel előzőleg nem léptél kapcsolatba, vagyis nem számítanak Tőlünk levélre, a kampányaid hatékonysága gyorsan le fog csökkenni.

2. Használj ösztönzőket a megnyitási arány növeléséhez

Amennyiben ösztönző szöveg is szerepel a hírlevél tárgyában, akkor akár a másfélszeresére is növelheted a megnyitási arányunkat.

Példák ösztönzésre

  • Ingyenes szállítás
  • 20% kedvezmény
  • Ajándék kiegészítő megrendelés esetén

Azonban túlzásba sem szabad esni. Mindig gondold át, hogy a tevékenységedhez kapcsolódóan milyen ösztönzők lehetnek a leghatásosabbak és mindig legyen összhangban a célcsoportoddal.

3. A válaszcímre tudjanak írni a felhasználók

Kerüld a „no-reply” vagy „nevalaszolj” típusú feladó megnevezések használatát hírleveleidben, mert bizalmatlanságot szül. Hozz létre egy külön, a hírleveleink feladójaként használt email címet, így a felhasználók kérdéseiket el is tudják küldeni a részedre. Ráadásul sokkal szívesebben nyitnak meg a címzettek egy hírlevelet, ezáltal nő a leveleink megnyitási aránya, amennyiben valós, vagy valósnak ható címről kapták.

4. Maximum két betűtípust használj egy levélben

A levelek olvashatósága összefüggésben van a konverziós aránnyal. A kevesebb a zavaró tényező, mint például a változó betűtípusok használata, segítséget nyújt a konverziók számának növelésében.

5. Rendszeresen tartsd karban címlistádat

Sok felhasználó nem iratkozik le a címlistádról, azonban soha nem nyitja meg a neki küldött hírleveleidet. Elsőre jó ötletnek tűnhet minél több címzettnek elküldeni a leveleidet, azonban akik soha nem nyitják meg leveleidet, csökkentik a megnyitási arányt és rontják a statisztikáidat.

A hírleveleidet kiküldési gyakoriságától függően érdemes havonta, vagy negyedévente kielemezni, kik azok akik soha nem szokták megnyitni leveleidet és eltávolítani őket a címlistádból. Ezáltal pontosabb statisztikát fogsz kapni az aktív ügyfeleidről és kampányaidat is hatékonyabban tudod optimalizálni.

6. A legfontosabb információkat a hajtás elé helyezd el

A felhasználók többsége kizárólag a hajtás feletti információt olvassa el, és csak akkor görget tovább, ha az felkeltette érdeklődését. Ez azt jelenti, hogy az első cselekvésre ösztönző elemet (CTA) mindenképpen a hajtás elé kell elhelyezned.

7. Megszólítás személyre szabása

Manapság egyre kevesebb figyelmet fordítanak a felhasználók azokra az üzenetekre amelyek így kezdődnek: „Kedves Felhasználónk!”. Az így vagy ehhez hasonló megszólítással kezdődő üzenetekről egyértelműen kiderül, hogy hírlevelek. A megszólítás személyre szabásával megragadhatod az olvasóid figyelmét, mivel személyessé teszed az üzenetedet.

Szinte mindegyik hírlevélkezelő rendszer képes arra, hogy a rendelkezésre álló listából automatikusan a megfelelő nevet illessze be a megszólításhoz. Vagyis nem kell mindenkinek külön levelet írnod, elég egyet tökéletesen megfogalmaznod és a felhasználóid a személyre szabott megszólítással kapják majd meg a leveledet.

8. Maximum 600 pixel széles elemeket használj

Az internetet használók több mint fele már mobil készülékről böngészik. Amennyiben a leveled 600 pixelnél szélesebb elemeket, elsősorban képet vagy videót, tartalmaz, akkor a megfelelő megjelenítéshez vízszintesen kell hogy olvassák üzenetedet. A többség nem fogja elfordítani készülékét, ezért az üzenetedet sem olvassa el.

Az üzenetek pixelszélessége az egyik legfontosabb konverziós tényező. 

9. A logódat a bal felső sarokba helyezd el

Szem követési kutatások eredményei szerint, a legtöbb felhasználó ösztönösen az email bal felső sarkát nézi meg először, mert itt keresi a címzettet. Vagyis a legjobb módja annak, hogy azonnal beazonosítható legyél az ügyfeleid számára, amennyiben a logódat az üzeneted bal felső sarkába helyezed el!

10. Figyelemfelkető és tömör tárgy

A leghatékonyabb tárgyak 30 és 50 karakter közöttiek szóközökkel együtt. Ennek az oka, hogy a mobil készülékek - a szűkös rendelkezésre álló hely miatt - sok esetben egyszerűen levágják, és nem jelenítik meg az e fölötti részeket. Ezért az első 50 karakternek figyelemfelkeltőnek kell lennie, és tartalmaznia kell azt is, hogy a címzett miért nyissa meg a leveledet, miért éri meg neki elolvasnia azt.

11. A levél kinézete mindig legyen összhangban a weboldaladdal

A leveleid kinézetének összhangban kell lennie a weboldaladdal. A leveledet megnyitó, elolvasó majd az abban szereplő linkre kattintó felhasználó azért tette meg mindezt, mert felkeltetted az érdeklődését. Azonban amennyiben a weboldalad stílusa és tartalma nem egyezik meg a hírleveledével, a felhasználó szinte biztos, hogy azonnal el is fogja hagyni az oldaladat.

A különböző felületek összhangja nagyon fontos szempont az ügyfelek hosszútávú elköteleződésében és bizalmának megszerzésében.

12. „5 másodperces” teszt

Régi és bevált trükk, hogy egy általad ismert és megbízható személynek, hatékonyabb ha több címzettnek, küldöd el először leveledet. Kérdezd meg tőlük, hogy: „Meg tudod mondani azonnal milyen reakciót várok a levéltől?”. Amennyiben a válaszuk egybecseng azzal ami a célod, akkor az üzenetedben található cselekvésre ösztönzés (CTA) jól működik, megfelelően szerkesztetted meg az üzenetet. Azonban ha nem, akkor több mint valószínű, hogy hasonlóan fog a többi címzetted is reagálni.

Összefoglalás

Rengeted online marketing eszköz áll rendelkezésre vállalkozásod népszerűsítésére, új látogatók és vásárló weboldaladra terelésére. Gondoljunk csak a Google Adwords és Facebook hirdetésekben rejlő lehetőségekre. Azonban az email marketing kiállta az idők próbáját és még mindig az egyik, ha nem a leghatékonyabb marketing eszköz, melynek segítségével kommunikálni tudsz a potenciális és meglévő ügyfeleiddel egyaránt.

Segíthetünk?

Ha úgy érzed, hogy az online marketing hasznos eszköz lenne a vállalkozásodnak, és nincs még email marketing stratégiád, fordulj hozzánk bizalommal, a téma szakértői vagyunk. Találkozzunk, és egy kötetlen beszélgetés keretein belül beszéljük meg, mit szeretnél elérni, és mi hol, hogyan tudunk segíteni.

Vedd fel Velünk a kapcsolatot, beszéljük meg, hogyan tegyük hatékonyabbá online marketinged!
 

Tetszett a cikk? Oszd meg!

megosztom