Menü

Hogyan kezdjél bele a blog írásba? 20 lépés a garantált sikerhez I. rész

2014. február 17. | 5295

Függetlenül attól mennyire vagy sikeres az online világban, kulcsfontosságú a mai modern marketingben,hogy kellő energiát fordítsunk egy üzleti blog elindítására. Becslések szerint az USA-ban a cégek 60%-nak van saját blog-ja. A blog-ok a 90-es években még olyan személyes naplók voltak, amelyekkel az írók megoszthatták privát gondolataikat a weben keresztül. Mára a nagyvállalatok világszerte felismerték a márkaépítéssel és ügyfélszerzéssel kapcsolatos előnyöket a folyamatosan publikált cikkeken keresztül. Egy üzleti blog kiváló lehetőség arra, hogy rendszeres publikációkkal elérd potenciális ügyfeleidet. Ne félj hozzákezdeni a blog írásnak! Bemutatok pár hasznos tippet, amivel az indulás nehézségei leküzdhetők, és amivel hosszú távon garantált sikereket érhetsz el.

1. Hozzál létre aldomain-t vagy alkönyvtárat weboldaladon!

Ha ingyenesen elérhető blog szolgáltatást használsz (Blogspot, Blog.hu ... stb), nem kapod meg azokat a keresőoptimalizálás (SEO) előnyöket, amelyeket egy saját domain alatt futó bloggal nyerhetsz. Mivel az üzleti blog a céges weboldal keresőoptimalizálásában fontos szerepet játszik, ezért ne egy külső ingyenes szolgáltatást, hanem a céges domain alatt futót használj, pl. blogom.cegweboldala.hu vagy cegweboldala.hu/blogom.

2. Definiáld azt a réteget, akit el akarsz érni!

Tudj meg minél több információt a potenciális vásárlóidról! Mennyi idősek, milyen nyelvet beszélnek, mi iránt érdeklődnek, mikor neteznek, ... stb. Az ügyfél demográfiai adatok birtokában pontosabban meg tudod határozni milyen témákat érintsél a blog bejegyzések alkalmával.

3. Végezz kulcsszó kutatást!

A tartalom marketingben a megfelelő kulcsszavak megtalálása nem egyszerű feladat, de jó néhány webes eszköz segítségünkre lehet ebben, például a Google Adwords kulcsszó tervezője. Első körben célszerű kevesebb számú legalább 2-3 szót tartalmazó népszerűbb kifejezésre koncentrálni. Ha ezekre a kifejezésekre megfelelő helyezéseket értél el, akkor bővítheted a listát további keresőszavakkal.

4. Tervezd meg előre mikor fogsz publikálni!

Hozz létre egy ötlettárat, amely lehet egy egyszerű Word dokumentum vagy akár egy jegyzet a mobilodban. Ebbe az ötlettárba érdemes legalább 1 hónapra előre feljegyezni a cikk ötleteket, mert általában mikor eljön a cikk írás ideje, rendszerint nem szokott egy jó téma sem eszünkbe jutni.

5. Ne felejtsd el a közösségi megosztási lehetőségeket!

Ha sikerült egy érdekes cikket írni, add meg a lehetőséget arra, hogy a látogatók minél több platformon továbbítani tudják ismerőseiknek. A közösségi megosztási lehetőségek egyszerűen beágyazhatók a blogba, és lehetővé teszik, hogy néhány kattintással vírusszerűen terjedni tudjon a cikk.

6. Feliratkozási lehetőség beágyazása

A hírlevél küldés még mindig az egyik legolcsóbb és leghatékonyabb online marketing eszköz. Éppen ezért fontos, hogy már a blog indulásától gyűjteni lehessen a feliratkozókat, akiket utána rendszeresen értesíteni lehet a hírekről, újdonságokról. A feliratkozói bázis értesítésével az oldal látogatottságát folyamatosan magas szinten lehet tartani.

7. Tanulj a legjobbaktól!

A versenytársaid blogolnak? Kik a legjobbak az iparágban? Készíts egy listát a legjobb szakmai blogokból és elemezd ki őket alaposan, mielőtt írni kezdesz! A konkurencia folyamatos nyomonkövetésével látni fogod melyek a felkapott témák, mik mozgatják meg a látogatókat, milyen gyakran érdemes posztolni, hogyan csinálják azok, akiknek már komolyabb tapasztalatuk van benne.

8. Közösségi oldalakon való megjelenés

Használd ki a közösségi oldalak erejét! Regisztrálj a legnépszerűbb felületeken és amint új bejegyzés van a blogban, töltsd fel a közösségi oldalakra is. Találd meg a megfelelő közösségi oldalt! Nem kell mindegyikre regisztrálni, csak azokra, amelyeket a célközönséged leggyakrabban használ.

Hívjd meg közösségi oldaladra ismerőseidet, ezzel az indulás után nem sokkal masszív rajongói tábort tudsz kiépíteni.

9. Készíts publikációs stratégiát!

Mielőtt elindítod a blogodat, meg kell tervezned, hogyan fogod a látogatottságot kiépíteni. A közösségi oldalakon történő népszerűsítés remek lehetőség arra, hogy folyamatosan nagyszámú látogatót irányíts az oldaladra. Ahhoz, hogy a népszerűsítés sikeres legyen, érdemes néhány kérdést megválaszolni:

  • Hova fogsz posztolni?
  • Milyen média csatornákat használsz majd a népszerűsítésre?
  • Melyek azok a felületek / oldalak, amelyeken potenciális látogatók a legaktívabbak?

10. Állíts össze egy listát a leggyakoribb ügyfél kérdésekből!

Egy átfogó dokumentum elkészítése az ügyfelek által leggyakrabban feltett kérdésekből jó alkalom arra, hogy egy céges blogot indítsál. A kérdésként felmerülő témák felvezetése és megválaszolása folyamatos témát biztosít a blogon és még az ügyfelek is hálásak lesznek az így kapott információkért. Arról nem beszélve, hogy az ügyfélszolgálatot nagymértékben tehermentesíteni tudja egy olyan oldal, ahova a leggyakoribb kérdések esetén az ügyfelet irányítani tudják.

Még nincs vége!

A következő rész már megjelent, itt találod!

Tetszett a cikk? Oszd meg!

megosztom