Menü

Google Analytics - Célok (konverzió) és Szűrők beállítása

2016. január 26. | 2692 |

“A célok definiálása az elemzéshez használatos digitális mérési tervek alapvető összetevője.” - Ilyen jellegű mérések nélkül talán nem erős kijelentés, ha vaktában tapogatózunk, ugyanis ezen információk hiányában nem tudjuk mérni online hatékonyságunkat.

Az eredmények tekintetében a következtetések levonása után elkezdhetünk az optimalizáláson, megoldásokon gondolkodni, de addig is először nézzük meg hol lehet beállítani a célokat.

Cél beállítása

Bejelentkezés után, az “Adminisztrálás” főmenüre kattintva – kiválasztva a megfelelő fiókot/tulajdont – a Megtekintés oszlop “Célok” menüpontját nyissuk meg. Majd kattintsunk a + Új Cél (vagy az importálás a galériából ) gombra. A célt érdemes minél relevánsabb módon elnevezni.

 

Célok típusai

1. Ha konverziót szeretnénk mérni oldalmegtekintéseink alapján, akkor a mérni kívánt url-t (vagy a saját képernyő nevét) másoljuk be az üres mezőbe miután kijelöltük a Cél lehetőséget és a Tovább gombra kattintottunk. A Cél részleteinél adhatjuk meg az egyezés típusát, vagyis

  • egyenlő
  • kezdete
  • szabályos kifejezés

Célunkhoz rendelhetünk (pénzben kifejezett) értéket, amellyel összehasonlíthatjuk a konverziókat. Továbbá csatornát is beállíthatunk, amelyen keresztül a látogatók elérik a meghatározott célt. Bekapcsolásával megadhatunk olyan oldalakat (vagy képernyőket), amelyeket a látogatónak először meg kell tekinteniük mielőtt a kijelölt cél teljesül.

2.    Időtartam szerint is megadhatunk célt, óra, perc és másodpercben is mérhetjük látogatóink tevékenységét.

3.    Az Oldal/képernyő munkamenetenként lehetőség választásánál nyomon követhetjük, hogy a látogató adott számú oldalt vagy képernyőt tekint meg (például 3 oldal betöltés keletkezett)

4.    A webhelyen történt tevékenységet eseményként is tudjuk kezelni. A következő eseményfeltételek közül választhatunk:

  • Kategória
  • Művelet
  • Címke (nem kötelező, de ajánlott)
  • Érték (nem kötelező)

Ennek értelmezése úgy néz ki, hogy ha célként kitűztük, hogy a weboldalunkon egy video megtekintése a cél, akkor a

  • Kategória: “Videó”
  • Művelet: “Letöltve”
  • Címke: “Image kisfilm”
  • Érték: 12 (pl. video betöltési idejét adjuk meg)

Legfeljebb 20 célt állíthatunk be jelentésnézetenként, ha ezt a mennyiséget meghaladva szeretnénk dolgozni, akkor érdemes új nézetet létre hozni a tulajdonhoz vagy egy meglévő célt átalakítani.

A konverziók teljesülését a “Jelentéskészítés” menü “Konverzió” almenüjében lehet elemezni.

Szűrők beállítása

Mérési céljaid tökéletesítéséhez állíts be szűrőket! Miért jó ha ezt megteszed? Például azért mert  kizárhatsz különböző IP címekről, domain tartományokból jövő látogatásokat vagy kihasználhatod a speciális szűrési adatátalakítási lehetőségeidet, de használatukkal jobban fókuszálhatsz egy adott aldomainre vagy könyvtárra.

Előre meghatározozott szűrők segítségével kiszűrhetünk vagy beemelhetünk:

  • domainből érkező forgalmat
  • adott IP címekről  érkező forgalmat
  • alkönyvtárra irányuló forgalmat (pl. Kapcsolat/ajánlatkérés)
  • gazdagépnévre (gyartas.sajatdomain.hu) irányuló forgalmat

Az egyéni szűrők használatával a következőket tudjuk megtenni:

  • kizárás (kizárja a beállításnak megfelelő lekéréseket)
  • befoglalás (átengedi a beállításnak megfelelő lekéréseket)
  • kisbetű/nagybetű (a mezőben lévő tartalmat kis- vagy nagybetűre alakítja át)
  • keresés és csere (adott mintát  kereshetsz  egy mezőben és le is cserélheted egy másik alakra)
  • speciális (egy vagy két meglévő mezőből jelentési mezők létrehozása, a jelentéshez adsz egy helyettesítő karaktert)

A szűrőkkel kapcsolatban fontos leírni, hogy a lekérések szűrése visszavonhatatlanul megváltoztatja a nézet lekéréseit, tehát érdemes megőrizni az adatok nem szűrt nézetét, valamint ha az adott szűrőt nézet szinten szerkesztjük, az fiók szinten is változni fog.

A szűrőket létre tudunk hozni fiók és nézet szinten (szerkesztési jogosultsággal). Fiókszintű szűrő létrehozásához lépjünk be Analytics fiókunkba a következők szerint:

Az “Adminisztrálás” főmenüben válasszuk ki azt  a lapot (fiókot), amelyben szűrőt szeretnénk létrehozni, majd kattintsunk a “Szűrők” menüpontra. A “+ szűrő hozzáadása” gombra kattintással létrehozhatjuk az első szűrőt. Válaszd ki az “Előre megadva” szűrőtípust és állítsd be igényeidnek megfelelően,  összeállíthatsz “egyéni” szűrőt egyaránt.

Tetszett a cikk? Ne maradj le az újdonságokról!

Iratkozz fel és havonta egyszer küldünk egy összefoglaló e-mailt!