Menü

A legfontosabb Google helyezés tényezők

2011. február 09. | 6067

Vajon milyen információk alapján rangsorolja a Google kereső az egyes oldalak helyezéseit? Gyakran felmerülő kérdés ügyfeleink részéről, hogy mit kell módosítani az oldalon ahhoz, hogy előrébb kerüljön a keresőkben. Valóban elég tízszer egymás után írni az oldal alján a keresőszavakat? Sajnos nem.

A Google kereső az elmúlt években nagy változáson ment keresztül és folyamatosan fejlesztik, annak ellenére, hogy felhasználói felületén ez nem látszódik. A fejlesztés fő célja, hogy a Google az emberi intelligenciához minél közelebb kerüljön, már ami az adott keresőszóra való releváns oldalak kiválasztását jelenti. Mivel egyre élesebb a küzdelem az előnyös helyezések érdekében, ezért a Google fejlesztésének egyik irányvonala az ?átverések? kivédése, vagyis azoknak az oldalaknak a kiszűrése, amelyek manipulálni próbálják a keresőt, de valójában nem az adott keresőszóval kapcsolatos információkat tartalmaznak.

Összeállítottunk egy listát azokról a szempontokról, amelyeket a Google kereső bizonyítottan figyelembe vesz egy oldal indexelése során. A lista nem teljes, folyamatosan változik és a keresőmarketing szakértők véleménye is megoszlik abban, melyik szempont mennyire fontos.

Íme tehát a lista:

  1. kulcsszó szerepel az URL-ben és a domén névben
  2. kulcsszó a Title META TAG első szava (oldal cím, 10-60 karakter hossz)
  3. kulcsszó szereplése a Title META TAG-ban bárhol
  4. kulcsszó a H1 tag első szava
  5. kulcsszó szerepel a H1, H2 és H2 tag-ekben bárhol (főcím, alcím, ? )
  6. az oldalra mutató külső linkek mennyisége/minősége
  7. kulcsszó szerepel az oldal szövegének első 50-100 karakterében
  8. új oldalak létrehozásának gyakorisága (milyen gyakran bővül az oldal)
  9. kulcsszó szerepel a belső linkekben (anchor text)
  10. kulcsszó szerepel a külső linkekben (anchor text)
  11. kulcsszó gyakoriság az oldal szövegében
  12. kulcsszó szerepel az ALT tag-ben (grafika szöveges leírása)
  13. kulcsszó szerepel az oldalon mappa nevében
  14. kulcsszó szerepel a képek fájlnevében
  15. kulcsszó használata a vagy tag-ekben (félkövér szöveg)
  16. kulcsszavakat tartalmazó linkek belső linkekben
  17. kulcsszavakat tartalmazó más URL-re mutató linkek
  18. oldal frissítés gyakorisága (milyen gyakran változik az oldal tartalom)
  19. a domén/tárhely szolgáltató megbízhatósága/minősége
  20. a belső linkek érvényessége
  21. kulcsszó szereplése a Description META TAG-ban (kevesebb, mint 200 karakter)
  22. kulcsszó szereplése a Keyword META TAG-ban (kevesebb, mint 10 szó)
  23. a HTML kód W3C szabványoknak való megfelelése
  24. az oldal kora (régebbi oldal preferált)
  25. a domén név kora (régebbi domén név preferált)
  26. az oldal sebessége
  27. az oldal fájlmérete

Tetszett a cikk? Oszd meg!

megosztom