Mi az a linképítés?

Menü

Usernet Blog

Mi az a linképítés?


A linképítés egy olyan online marketing tevékenység, ahol a weboldalra mutató külső hivatkozásokat hozunk létre. A keresők a találati rangsorok megállapításánál nagy mértékben veszik figyelembe a weboldalra mutató hivatkozásokat, ezért a linképítés célja a linkek mennyiségi és minőségi javítása.

A Google célja, hogy kiszűrje az üzleti célú link elhelyezéseket, ezért a linképítés során törekedni kell arra, hogy csak a Google számára elfogadott, legális eljárásokat alkalmazzunk. Ellenkező esetben hosszú távon weboldalunk büntetést vagy a keresőből való kizárást is kaphat.

A külső linkek szerepe a találati rangsorokban

Ha rákeresünk egy kifejezésre, akkor a Google nem véletlenszerűen jeleníti meg a találatokat. A weboldalak sorrendjének megállapítása során a kereső több különböző szempontot is figyelembe vesz.

A Web kezdeti időszakában a keresők zömében csak a weboldal tartalma alapján rangsorolták a találatokat. Ezt a módszert könnyű volt becsapni, hiszen a weboldal tulajdonos maga tudta úgy alakítani az oldal tartalmát, hogy az bizonyos keresőszavakra "kedvezőbb képet mutasson" a keresőkben. A Google-t alapító Larry Page és Sergey Brin nagy újítása az volt, hogy kifejlesztettek egy olyan algoritmust, amely azt is nézi, hogy az adott weboldalra hányan hivatkoznak, vagyis hány külső link mutat rá és ezt egyfajta mérőszámként használták a rangsorolásnál (Pagerank).

Ennek a módszernek az az alapja, hogy ha egy weboldalon található tartalmat a látogatók értékesnek találnak, akkor nagy valószínűséggel hivatkozni fognak rá valamilyen külső link formájában. Ezen gondolat mentén haladva minél többen hivatkoznak egy weboldalra, valószínűleg annál értékesebbnek számít, ezért a találati listákon is előrébb fog kerülni.

A weboldal tulajdonos saját oldalának tartalmát szabadon manipulálhatja, de a külső linkek keletkezésére nincs nagy ráhatással, ezért ez utóbbi objektívabban határozhatja meg a oldalt, mintha szimplán csak a tartalmát nézzük.

A Google tehát a külső linkek mennyiségét és minőségét is figyelembe veszi a találati listák megállapításánál, amellyel biztosítva lesz, hogy az értékesebb, relevánsabb tartalom előrébb kerül és ezzel együtt maga a kereső is hatékonyabb lesz a felhasználók szemében. A Google végső soron ennek köszönheti kiemelkedő sikerét.

A linképítés ezt az előbb említett természetes külső link képződés folyamatot próbálja meg felgyorsítani olyan eszközökkel, amelyek a Google számára elfogadhatóak.

A cikk még nem ért véget!

Miért számítanak bele a külső linkek a találati rangsorba? Hogyan csoportosíthatjuk a linkeket? Hol helyezkedik el a linképítés a keresőoptimalizálás folyamatában? Hogyan lehet külső linkeket szerezni?

Olvassa el a válaszokat a Linképítés menüpontban!
 



KERESŐ

OK

LEGFRISSEBB

Új szerverre költöztünk

Új szerverre költöztünk

A minőségi webes szolgáltatások egyik alapkövetelménye a magas rendelkezésre állás. Ez azt jelenti, hogy a weboldal a nap 24 órájában, ...


Google Analytics - weboldal látogatottság mérés egyszerűen

Google Analytics - weboldal látogatottság mérés egyszerűen

A Google Analytics a legelterjedtebb ingyenes látogatottság mérő szoftver. Segítségével megtudhatjuk, hogy naponta hány látogató ...


Közösségi marketing felületek vállalkozásoknak

Közösségi marketing felületek vállalkozásoknak

A közösségi médiában való jelenlét a mai világban kulcsfontosságú eleme egy vállalkozásnak. Nem csak azért, mert egyszerre akár ...


Online vásárlások felpörgetése Facebook remarketinggel

Online vásárlások felpörgetése Facebook remarketinggel

Vállalkozások számára ma már szinte elképzelhetetlen, hogy ne jelenjenek meg valamilyen formában közösségi platformokon. Határozottan ...


Reszponzív weboldal készítés legfontosabb tudnivalók

Reszponzív weboldal készítés legfontosabb tudnivalók

A reszponzív dizájnnál a neve is mutatja, hogy „válaszol” (response) az aktuális felbontásra. Ez annyit tesz, hogy monitorról, ...


10 dolog amit a weboldal élesítése előtt feltétlenül ellenőrizned kell

10 dolog amit a weboldal élesítése előtt feltétlenül ellenőrizned kell

Ha részese voltál már korábban egy weboldal projektnek, tudhatod mennyire fárasztó és problematikus a régi oldal lecserélése egy újra. ...


Tedd hatékonyabbá online marketing tevékenységet – 5 lépés a felülvizsgálathoz

Tedd hatékonyabbá online marketing tevékenységet – 5 lépés a felülvizsgálathoz

A marketing stratégiád megalkotása és végrehajtása alapos és megfelelő felülvizsgálat nélkül oda vezethet, hogy értékes energiákat ...


Online marketing eszközök vállalkozásod bővüléséhez

Online marketing eszközök vállalkozásod bővüléséhez

Vállalkozásod töretlenül fog fejlődni a jövőben? Minden bizonnyal – feltételezve – hogy kiaknázod a legújabb marketing eszközökben ...