Mi az a linképítés?

Menü

Usernet Blog

Mi az a linképítés?


A linképítés egy olyan online marketing tevékenység, ahol a weboldalra mutató külső hivatkozásokat hozunk létre. A keresők a találati rangsorok megállapításánál nagy mértékben veszik figyelembe a weboldalra mutató hivatkozásokat, ezért a linképítés célja a linkek mennyiségi és minőségi javítása.

A Google célja, hogy kiszűrje az üzleti célú link elhelyezéseket, ezért a linképítés során törekedni kell arra, hogy csak a Google számára elfogadott, legális eljárásokat alkalmazzunk. Ellenkező esetben hosszú távon weboldalunk büntetést vagy a keresőből való kizárást is kaphat.

A külső linkek szerepe a találati rangsorokban

Ha rákeresünk egy kifejezésre, akkor a Google nem véletlenszerűen jeleníti meg a találatokat. A weboldalak sorrendjének megállapítása során a kereső több különböző szempontot is figyelembe vesz.

A Web kezdeti időszakában a keresők zömében csak a weboldal tartalma alapján rangsorolták a találatokat. Ezt a módszert könnyű volt becsapni, hiszen a weboldal tulajdonos maga tudta úgy alakítani az oldal tartalmát, hogy az bizonyos keresőszavakra "kedvezőbb képet mutasson" a keresőkben. A Google-t alapító Larry Page és Sergey Brin nagy újítása az volt, hogy kifejlesztettek egy olyan algoritmust, amely azt is nézi, hogy az adott weboldalra hányan hivatkoznak, vagyis hány külső link mutat rá és ezt egyfajta mérőszámként használták a rangsorolásnál (Pagerank).

Ennek a módszernek az az alapja, hogy ha egy weboldalon található tartalmat a látogatók értékesnek találnak, akkor nagy valószínűséggel hivatkozni fognak rá valamilyen külső link formájában. Ezen gondolat mentén haladva minél többen hivatkoznak egy weboldalra, valószínűleg annál értékesebbnek számít, ezért a találati listákon is előrébb fog kerülni.

A weboldal tulajdonos saját oldalának tartalmát szabadon manipulálhatja, de a külső linkek keletkezésére nincs nagy ráhatással, ezért ez utóbbi objektívabban határozhatja meg a oldalt, mintha szimplán csak a tartalmát nézzük.

A Google tehát a külső linkek mennyiségét és minőségét is figyelembe veszi a találati listák megállapításánál, amellyel biztosítva lesz, hogy az értékesebb, relevánsabb tartalom előrébb kerül és ezzel együtt maga a kereső is hatékonyabb lesz a felhasználók szemében. A Google végső soron ennek köszönheti kiemelkedő sikerét.

A linképítés ezt az előbb említett természetes külső link képződés folyamatot próbálja meg felgyorsítani olyan eszközökkel, amelyek a Google számára elfogadhatóak.

A cikk még nem ért véget!

Miért számítanak bele a külső linkek a találati rangsorba? Hogyan csoportosíthatjuk a linkeket? Hol helyezkedik el a linképítés a keresőoptimalizálás folyamatában? Hogyan lehet külső linkeket szerezni?

Olvassa el a válaszokat a Linképítés menüpontban!
 



KERESŐ

OK

LEGFRISSEBB

SEO kontra SEM. Mi a különbség köztük?

SEO kontra SEM. Mi a különbség köztük?

A keresőmarketing (Search Engine Marketing) és a keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization) talán a két leggyakrabban használt ...


Mi alapján rangsorolja weboldalamat a Google? A legfontosabb keresőoptimalizálási (SEO) tényezők

Mi alapján rangsorolja weboldalamat a Google? A legfontosabb keresőoptimalizálási (SEO) tényezők

Eheti cikkünkben összegyűjtöttük a legfontosabb keresőoptimalizálási tényezőket, melyeket a Usernet Kft szakemberei is nap mint nap ...


Hogyan növelhetem az aktivitást Facebook oldalamon? 13 tipp az aktívabb és elkötelezettebb követőkért

Hogyan növelhetem az aktivitást Facebook oldalamon? 13 tipp az aktívabb és elkötelezettebb követőkért

Napjainkban a legtöbb felhasználó a Google-t és a Facebook-ot tekinti legfőbb információforrásának. Eheti cikkünkben bemutatunk 13 ...


Közösségi marketing felületek vállalkozásoknak

Közösségi marketing felületek vállalkozásoknak

A közösségi médiában való jelenlét a mai világban kulcsfontosságú eleme egy vállalkozásnak. Nem csak azért, mert egyszerre akár ...


Miért szükségszerű weboldalad mobileszközre optimalizálni?

Miért szükségszerű weboldalad mobileszközre optimalizálni?

Azt már régen tudjuk, hogy világunk egyre jobban gyorsul. Több információ áll rendelkezésünkre mint valaha és információéhségünk is ...


Reszponzív weboldal készítés legfontosabb tudnivalók

Reszponzív weboldal készítés legfontosabb tudnivalók

A reszponzív dizájnnál a neve is mutatja, hogy „válaszol” (response) az aktuális felbontásra. Ez annyit tesz, hogy monitorról, ...


Hogyan legyek népszerű az Instagram - on? 20 tipp a megvalósításhoz

Hogyan legyek népszerű az Instagram - on? 20 tipp a megvalósításhoz

Az Instagram elképesztően népszerű és tömegeket megmozgató közösségi oldal. Több mint 500 millióan használják, és naponta mintegy ...


Hogyan használjam ki a hírlevél küldésben rejlő lehetőségeket?

Hogyan használjam ki a hírlevél küldésben rejlő lehetőségeket?

Napjainkban egyre nagyobb jelentősége van a hírleveleknek. Ennek legfőbb magyarázata elsősorban, az okostelefonok elterjedésében ...