Látogatottság a Google kereső helyezések függvényében

Menü

Usernet Blog

Látogatottság a Google kereső helyezések függvényében


A keresőoptimalizálással kapcsolatos leggyakoribb kérdések egyike az, hogy vajon a Google találati listájában a látogatók hány százaléka kattint az első helyezettre, hány százaléka másodikra és így tovább.

Tényleg mindenki csak az első találati oldalt nézi meg? Igaz, hogy csak az első helyezettre kattint a látogatók többsége? Ezekre a kérdésekre próbálunk meg választ találni az alábbi kutatások segítségével.

Az első diagram az egyik legelterjedtebb a témakörben, az AOL forgalmi adataiból származó eredményeket mutatja.

A diagram szerint az találati listákon az első helyezettre a felhasználók több, mint 42%-a kattint, a második helyre kb. 12%, a harmadik helyre 8,5% jut. A diagramból az is kiderül, hogy a második találati oldalon lévő oldalakra a felhasználók kb. 10%-a kattint.

Ugyanez a kimutatás egy másik elemzésben:


 
Itt pedig a pontos számadatok, amelyek a negyedik találati oldalig mutatják a látogatottsági megoszlást:


 
A következő diagram a Chitika.com tanulmánya, amely a következő megállapításra jutott a Google találati megoszlások tekintetében:

Ugyanez a tanulmány a pontos számadatokkal:

A kapott százalékos adatok összehasonlítása és elemzése után, saját tapasztalatainkat is figyelembe véve az eredményeket keresőoptimalizálás szempontjából a következő csoportokra osztottuk fel:

? 1. helyezett
? 2.-3. helyett
? 4.-6. helyezett
? 7.-10. helyezett
? 11.-20. helyezett (második találati oldal)

Ezen csoportok kialakítását az indokolja, hogy a csoporton belül nagyjából hasonló százalékos részesedés figyelhető meg.

Összefoglalva az eredményeket elmondhatjuk, hogy a Google találati listában az első helyre a felhasználók 35-42%-a kattint, a második vagy harmadik helyezettekre a látogatók 10-14%-a, a 4.-6. helyezettre a látogatók kb. 5-6%-a, a 7.-10. helyre kb. 3-4%, a 11-20. helyek valamelyikére pedig átlagosan kb. 0,4% kattint.



KERESŐ

OK

LEGFRISSEBB

Új szerverre költöztünk

Új szerverre költöztünk

A minőségi webes szolgáltatások egyik alapkövetelménye a magas rendelkezésre állás. Ez azt jelenti, hogy a weboldal a nap 24 órájában, ...


Google Analytics - weboldal látogatottság mérés egyszerűen

Google Analytics - weboldal látogatottság mérés egyszerűen

A Google Analytics a legelterjedtebb ingyenes látogatottság mérő szoftver. Segítségével megtudhatjuk, hogy naponta hány látogató ...


Közösségi marketing felületek vállalkozásoknak

Közösségi marketing felületek vállalkozásoknak

A közösségi médiában való jelenlét a mai világban kulcsfontosságú eleme egy vállalkozásnak. Nem csak azért, mert egyszerre akár ...


Online vásárlások felpörgetése Facebook remarketinggel

Online vásárlások felpörgetése Facebook remarketinggel

Vállalkozások számára ma már szinte elképzelhetetlen, hogy ne jelenjenek meg valamilyen formában közösségi platformokon. Határozottan ...


Reszponzív weboldal készítés legfontosabb tudnivalók

Reszponzív weboldal készítés legfontosabb tudnivalók

A reszponzív dizájnnál a neve is mutatja, hogy „válaszol” (response) az aktuális felbontásra. Ez annyit tesz, hogy monitorról, ...


10 dolog amit a weboldal élesítése előtt feltétlenül ellenőrizned kell

10 dolog amit a weboldal élesítése előtt feltétlenül ellenőrizned kell

Ha részese voltál már korábban egy weboldal projektnek, tudhatod mennyire fárasztó és problematikus a régi oldal lecserélése egy újra. ...


A tökéletes céges weboldal 12 legfontosabb eleme

A tökéletes céges weboldal 12 legfontosabb eleme

Ha egy céges weboldal megtervezésén gondolkodsz, vagy csak azt szeretnéd, ha nagyobb látogatottságot érnél el, akkor érdemes átolvasnod ...


Weboldal újratervezés lépésről-lépésre

Weboldal újratervezés lépésről-lépésre

Egy elavult, nem keresőbarát weboldal újratervezése mindig nehéz folyamat. Egyrészt sok munkát és időt igényel, másrészről fennáll a ...