Látogatottság a Google kereső helyezések függvényében

Menü

Usernet Blog

Látogatottság a Google kereső helyezések függvényében


A keresőoptimalizálással kapcsolatos leggyakoribb kérdések egyike az, hogy vajon a Google találati listájában a látogatók hány százaléka kattint az első helyezettre, hány százaléka másodikra és így tovább.

Tényleg mindenki csak az első találati oldalt nézi meg? Igaz, hogy csak az első helyezettre kattint a látogatók többsége? Ezekre a kérdésekre próbálunk meg választ találni az alábbi kutatások segítségével.

Az első diagram az egyik legelterjedtebb a témakörben, az AOL forgalmi adataiból származó eredményeket mutatja.

A diagram szerint az találati listákon az első helyezettre a felhasználók több, mint 42%-a kattint, a második helyre kb. 12%, a harmadik helyre 8,5% jut. A diagramból az is kiderül, hogy a második találati oldalon lévő oldalakra a felhasználók kb. 10%-a kattint.

Ugyanez a kimutatás egy másik elemzésben:


 
Itt pedig a pontos számadatok, amelyek a negyedik találati oldalig mutatják a látogatottsági megoszlást:


 
A következő diagram a Chitika.com tanulmánya, amely a következő megállapításra jutott a Google találati megoszlások tekintetében:

Ugyanez a tanulmány a pontos számadatokkal:

A kapott százalékos adatok összehasonlítása és elemzése után, saját tapasztalatainkat is figyelembe véve az eredményeket keresőoptimalizálás szempontjából a következő csoportokra osztottuk fel:

? 1. helyezett
? 2.-3. helyett
? 4.-6. helyezett
? 7.-10. helyezett
? 11.-20. helyezett (második találati oldal)

Ezen csoportok kialakítását az indokolja, hogy a csoporton belül nagyjából hasonló százalékos részesedés figyelhető meg.

Összefoglalva az eredményeket elmondhatjuk, hogy a Google találati listában az első helyre a felhasználók 35-42%-a kattint, a második vagy harmadik helyezettekre a látogatók 10-14%-a, a 4.-6. helyezettre a látogatók kb. 5-6%-a, a 7.-10. helyre kb. 3-4%, a 11-20. helyek valamelyikére pedig átlagosan kb. 0,4% kattint.



KERESŐ

OK

LEGFRISSEBB

Keresőoptimalizálás 2015-ben – 10 trend, tipp és irányvonal

Keresőoptimalizálás 2015-ben – 10 trend, tipp és irányvonal

Milyen lesz a SEO 2015-ben? Sőt, milyen lesz 2-3 év múlva? Sok marketinges adna nagyon komoly összegeket, ha ezt a kérdést helyesen és ...


A Google bünteti a nem mobilra optimalizált weboldalakat

A Google bünteti a nem mobilra optimalizált weboldalakat

Április 21-étől a Google bünteti a nem mobilra optimalizált weboldalakat. Ha reszponzív (mobilra optimalizált) vagy, előrébb rangsorolsz ...


Facebook biztonság és személyes adatvédelem 5 percben

Facebook biztonság és személyes adatvédelem 5 percben

A Facebook statisztikája szerint a közösségi oldal több, mint 900 millió aktív felhasználóval rendelkezik, akik naponta 250 millió ...


10 tipp a hatékony Facebook post írásához

10 tipp a hatékony Facebook post írásához

Több, mint 1 milliárd regisztrált látogatóval a Facebook messze a legnépszerűbb közösségi oldal. Természetes, hogy az üzleti ...


10 dolog amit a weboldal élesítése előtt feltétlenül ellenőrizned kell

10 dolog amit a weboldal élesítése előtt feltétlenül ellenőrizned kell

Ha részese voltál már korábban egy weboldal projektnek, tudhatod mennyire fárasztó és problematikus a régi oldal lecserélése egy újra. ...


Tipográfia a weben

Tipográfia a weben

A tipográfia elősegíti a weboldalon megjelenő szöveges tartalom könnyű olvashatóságát és az általa hordozott információ gyors ...


Hogyan készíts egy jó hírlevelet? 12 lépés

Hogyan készíts egy jó hírlevelet? 12 lépés

A hírlevél (és általában az e-mail marketing) a leghatékonyabb marketingcsatornád lehet, ha jól csinálod.

De hogyan kell ...


Hogyan kérj weboldal készítésre árajánlatot?

Hogyan kérj weboldal készítésre árajánlatot?

Ha dolgoztál már weboldalkészítőkkel, akkor valószínűleg tudod, hogy mire vagyunk kíváncsiak, ha megbízol minket. Ha még nem, ...