Látogatottság a Google kereső helyezések függvényében

Usernet Blog

Látogatottság a Google kereső helyezések függvényében


A keresőoptimalizálással kapcsolatos leggyakoribb kérdések egyike az, hogy vajon a Google találati listájában a látogatók hány százaléka kattint az első helyezettre, hány százaléka másodikra és így tovább.

Tényleg mindenki csak az első találati oldalt nézi meg? Igaz, hogy csak az első helyezettre kattint a látogatók többsége? Ezekre a kérdésekre próbálunk meg választ találni az alábbi kutatások segítségével.

Az első diagram az egyik legelterjedtebb a témakörben, az AOL forgalmi adataiból származó eredményeket mutatja.

A diagram szerint az találati listákon az első helyezettre a felhasználók több, mint 42%-a kattint, a második helyre kb. 12%, a harmadik helyre 8,5% jut. A diagramból az is kiderül, hogy a második találati oldalon lévő oldalakra a felhasználók kb. 10%-a kattint.

Ugyanez a kimutatás egy másik elemzésben:


 
Itt pedig a pontos számadatok, amelyek a negyedik találati oldalig mutatják a látogatottsági megoszlást:


 
A következő diagram a Chitika.com tanulmánya, amely a következő megállapításra jutott a Google találati megoszlások tekintetében:

Ugyanez a tanulmány a pontos számadatokkal:

A kapott százalékos adatok összehasonlítása és elemzése után, saját tapasztalatainkat is figyelembe véve az eredményeket keresőoptimalizálás szempontjából a következő csoportokra osztottuk fel:

? 1. helyezett
? 2.-3. helyett
? 4.-6. helyezett
? 7.-10. helyezett
? 11.-20. helyezett (második találati oldal)

Ezen csoportok kialakítását az indokolja, hogy a csoporton belül nagyjából hasonló százalékos részesedés figyelhető meg.

Összefoglalva az eredményeket elmondhatjuk, hogy a Google találati listában az első helyre a felhasználók 35-42%-a kattint, a második vagy harmadik helyezettekre a látogatók 10-14%-a, a 4.-6. helyezettre a látogatók kb. 5-6%-a, a 7.-10. helyre kb. 3-4%, a 11-20. helyek valamelyikére pedig átlagosan kb. 0,4% kattint.



KERESŐ

OK

LEGFRISSEBB

Teljes lap.hu adatbázis linképítéshez

Teljes lap.hu adatbázis linképítéshez

Egy weboldal elindítása után a Google helyezések javítása érdekében linképítést célszerű végezni. A linképítés olyan online ...


Hogyan kezdjél bele a blog írásba? 20 lépés a garantált sikerhez II. rész

Hogyan kezdjél bele a blog írásba? 20 lépés a garantált sikerhez II. rész

Függetlenül attól mennyire vagy sikeres az online világban, kulcsfontosságú a mai modern marketingben,hogy kellő energiát fordítsunk egy ...


Facebook biztonság és személyes adatvédelem 5 percben

Facebook biztonság és személyes adatvédelem 5 percben

A Facebook statisztikája szerint a közösségi oldal több, mint 900 millió aktív felhasználóval rendelkezik, akik naponta 250 ...


10 tipp a hatékony Facebook post írásához

10 tipp a hatékony Facebook post írásához

Több, mint 1 milliárd regisztrált látogatóval a Facebook messze a legnépszerűbb közösségi oldal. Természetes, hogy az üzleti ...


Tipográfia a weben

Tipográfia a weben

A tipográfia elősegíti a weboldalon megjelenő szöveges tartalom könnyű olvashatóságát és az általa hordozott információ gyors ...


Mi az a responsive web design (RWD)?

Mi az a responsive web design (RWD)?

A weboldal fejlesztők számára kihívást jelent a mobil készülékek adta hatalmas változatosság. Hogyan lehet olyan weboldalt ...


Web design trendek 2014

Web design trendek 2014

Az év eleje mindig remek alkalom arra, hogy összeüljünk és megbeszéljük mi minden történt a korábbi évben a weben és megjósoljuk ...


Biztonságos felhasználó azonosítás PHP MySQL környezetben

Biztonságos felhasználó azonosítás PHP MySQL környezetben

A tartalomkezelő rendszerek, web alapú alkalmazások megbízhatósága szempontjából kulcsfontosságú kérdés a felhasználó ...