Látogatottság a Google kereső helyezések függvényében

Menü

Usernet Blog

Látogatottság a Google kereső helyezések függvényében


A keresőoptimalizálással kapcsolatos leggyakoribb kérdések egyike az, hogy vajon a Google találati listájában a látogatók hány százaléka kattint az első helyezettre, hány százaléka másodikra és így tovább.

Tényleg mindenki csak az első találati oldalt nézi meg? Igaz, hogy csak az első helyezettre kattint a látogatók többsége? Ezekre a kérdésekre próbálunk meg választ találni az alábbi kutatások segítségével.

Az első diagram az egyik legelterjedtebb a témakörben, az AOL forgalmi adataiból származó eredményeket mutatja.

A diagram szerint az találati listákon az első helyezettre a felhasználók több, mint 42%-a kattint, a második helyre kb. 12%, a harmadik helyre 8,5% jut. A diagramból az is kiderül, hogy a második találati oldalon lévő oldalakra a felhasználók kb. 10%-a kattint.

Ugyanez a kimutatás egy másik elemzésben:


 
Itt pedig a pontos számadatok, amelyek a negyedik találati oldalig mutatják a látogatottsági megoszlást:


 
A következő diagram a Chitika.com tanulmánya, amely a következő megállapításra jutott a Google találati megoszlások tekintetében:

Ugyanez a tanulmány a pontos számadatokkal:

A kapott százalékos adatok összehasonlítása és elemzése után, saját tapasztalatainkat is figyelembe véve az eredményeket keresőoptimalizálás szempontjából a következő csoportokra osztottuk fel:

? 1. helyezett
? 2.-3. helyett
? 4.-6. helyezett
? 7.-10. helyezett
? 11.-20. helyezett (második találati oldal)

Ezen csoportok kialakítását az indokolja, hogy a csoporton belül nagyjából hasonló százalékos részesedés figyelhető meg.

Összefoglalva az eredményeket elmondhatjuk, hogy a Google találati listában az első helyre a felhasználók 35-42%-a kattint, a második vagy harmadik helyezettekre a látogatók 10-14%-a, a 4.-6. helyezettre a látogatók kb. 5-6%-a, a 7.-10. helyre kb. 3-4%, a 11-20. helyek valamelyikére pedig átlagosan kb. 0,4% kattint.



KERESŐ

OK

LEGFRISSEBB

Google Analytics - weboldal látogatottság mérés egyszerűen

Google Analytics - weboldal látogatottság mérés egyszerűen

A Google Analytics a legelterjedtebb ingyenes látogatottság mérő szoftver. Segítségével megtudhatjuk, hogy naponta hány látogató ...


Linképítés aktualitások és stratégiák 2015-ben

Linképítés aktualitások és stratégiák 2015-ben

A linképítés egykoron a SEO egyik legkedveltebb és leghatásosabb ágazata volt, mára már azonban a hagyományos stratégiák egy része ...


Online vásárlások felpörgetése Facebook remarketinggel

Online vásárlások felpörgetése Facebook remarketinggel

Vállalkozások számára ma már szinte elképzelhetetlen, hogy ne jelenjenek meg valamilyen formában közösségi platformokon. Határozottan ...


Facebook biztonság és személyes adatvédelem 5 percben

Facebook biztonság és személyes adatvédelem 5 percben

A Facebook statisztikája szerint a közösségi oldal több, mint 900 millió aktív felhasználóval rendelkezik, akik naponta 250 millió ...


Reszponzív weboldal készítés legfontosabb tudnivalók

Reszponzív weboldal készítés legfontosabb tudnivalók

A reszponzív dizájnnál a neve is mutatja, hogy „válaszol” (response) az aktuális felbontásra. Ez annyit tesz, hogy monitorról, ...


10 dolog amit a weboldal élesítése előtt feltétlenül ellenőrizned kell

10 dolog amit a weboldal élesítése előtt feltétlenül ellenőrizned kell

Ha részese voltál már korábban egy weboldal projektnek, tudhatod mennyire fárasztó és problematikus a régi oldal lecserélése egy újra. ...


Internetes marketing könyvelők és adótanácsadók részére

Internetes marketing könyvelők és adótanácsadók részére

2016.04.26-án Egerben, az Adótanácsadó Egyesület által szervezett Országos Adójogi Konferenciára tartottam előadásomat “Internetes ...


A hírlevél küldés kulcsa: a tökéletes időzítés

A hírlevél küldés kulcsa: a tökéletes időzítés

A hírlevelek sikerének egyik kulcsa a pontos időzítés. Nem mindegy, hogy a hét melyik napján és milyen időpontban kerül kiküldésre a ...