Google Helyek optimalizálás

Usernet Blog

Google Helyek optimalizálás


A Google Helyek a keresőrendszer olyan szolgáltatása, amely lehetővé teszi, hogy az aktuális pozíciónkhoz (lakóhelyünkhöz) közel eső cégeket, szolgáltatásokat tudjunk keresni a Google Térképen megjelenített címmel és koordinátával együtt.

2010 év végétől a Google Helyek már nem csak egy alternatív keresési lehetőséget jelent, hanem megjelenik az ún. organikus találatok között is. Tehát egy tetszőleges kifejezés keresőbe való begépelése után a találatok között vegyesen találhatunk organikus és helyoldal találatokat is.

Az alábbi képen az „autókölcsönzés” kifejezésre történő keresés első találati oldala látható. Legfelül három fizetett hirdetés van eltérő háttérszínnel, alatta három organikus találat, majd 7 db helyoldal találat látható. Az oldal alján ezt követi további 5 db organikus találat.

Érdekesség, hogy évekig tartotta magát a 10 db organikus találat megjelenítése az első találati oldalon rendszer. A Google Helyek bevezetése óta viszont ezt felváltotta egy rugalmasabb, keresőszótól függő megoldás. Jelen esetben például csak  8 db organikus helyezés van az első találati oldalon.

A Google részéről az organikus találatok helyoldal találatokkal való összevonása jogosnak tűnik, mivel a statisztikák szerint a keresések nagy száma helyi szolgáltatásokra irányul, amely során aktuális helyünkhöz közel eső találatokat előnyben részesítünk. A Google Helyoldal találatok megjelenítése az organikus találatok között pont azt az igényt próbálja meg kielégíteni, miszerint bizonyos szolgáltatások keresése során nagy valószínűséggel fizikailag közelben lévő cégeket keresünk.

Az éppen begépelt keresőszótól függ, hogy a Google megjelenít-e az első oldalon Helyoldal találatokat, és ha igen, akkor hányat. Amennyiben egy cég az első tíz találatban Helyoldal találattal és organikus találattal is szerepel, a Google egy idő után összevonja a két találatot annak érdekében, hogy ne legyenek duplikációk a listában.

Az elkövetkezendőkben megnézzük hogyan érdemes a Google Helyek szolgáltatást beállítani és hogyan tudunk javítani segítségével a helyezéseken.

Hogyan hozzunk létre Google Helyoldalt?

  1. A Google Helyek oldalon való regisztrációhoz (és egy sor másik Google szolgáltatáshoz) egy Google fiókra van szükség. Ide kattintva be kell lépni és rögtön indítható a Google Helyoldal regisztráció.
  2. Bizonyos esetekben meg kell erősíteni a regisztrációt (SMS, e-mail vagy hagyományos postai levél segítségével). Ezzel azonosítja a Google a felhasználót illetve azt, hogy a regisztrált céghez tartozik-e.
  3. Az űrlap kitöltésével meg kell adni a legfontosabb információkat a cégről (cégnév, pontos cím, weboldal, e-mail cím … stb).
  4. A következő oldalon még részletesebb adatokat lehet megadni, amelyek kitöltése után a Küldés gombra kattintva készen is van a regisztráció folyamata.

Google Helyek optimalizálás

A Google Helyoldal optimalizálásra azért van szükségünk, hogy az organikus helyezéseinket javítsuk.

A Google-nak a pontos, megbízható működéshez információkra van szüksége azoktól a cégektől, akik szerepelnek a Helyoldalon. Minél több szöveges és képi információt adunk meg, annál értékesebbek leszünk a Google számára. A sok információ azt jelzi a Google-nek, hogy egy olyan cég vagyunk, amely számára fontos a Helyoldal jelenlét, amely folyamatosan friss információkat ad magáról és amely nagy valószínűséggel a weboldalán is hasonlóan sok, értékes információt tárol.

A Google Helyoldal optimalizálása látogatói oldalról

A jobb pozíció a találati listákon egyértelműen magasabb látogatói számot generál a weboldalon, de még ha elsők vagyunk, akkor is vannak olyan módszerek, amellyel tovább javíthatunk az átkattintási arányunkon, vagyis még jobban felkelthetjük az érdeklődők figyelmét termékeink, szolgáltatásaink iránt. Az egyik ilyen módszer a Google Helyoldal oldal optimalizálásában rejlik.

Nézzük részletesen, milyen információkat adhatunk meg cégünkről a Helyoldalon:

Alap információk

Fontos, hogy az alap információk lehetőség szerint mindegyike rendesen ki legyen töltve, többek között az e-mail cím, weboldal, leírás és kategória.

Leírás

Fontos, hogy a leírásban szerepeljenek a legfontosabb kulcsszavak, de nem szabad túl sokat használni belőlük. Ahogy a description META TAG esetén is, az olvashatóság, közérhetőség és megbízhatóság nagyon fontos.

Szolgáltatási területek és hely beállítások

Ezek az információk tájékoztatják a látogatókat, hogy a cég szolgáltatásaival házhoz megy vagy az ügyfeleknek a Helyoldalon megadott címre kell menniük.
Az előbbi esetben meg kell határozni azt a területet, ahol még ki tudjuk szolgálni az ügyfeleket. Ennek a területnek a megadását körültekintően kell elvégezni, nehogy a helyezéseket negatívan befolyásolja.

Nyitvatartási idő

A nyitvatartási idő megadásával tájékoztatjuk a látogatókat, hogy mikor tudják a céggel a kapcsolatot felvenni. Amennyiben a normál 6 vagy 8 órás időtartamnál hosszabban vagyunk elérhetőek, azt is fontos megadni, mert ezzel olyan látogatókat nyerhetünk, akik pont ezt a hosszabb nyitvatartást keresik.

Fizetési lehetőségek

Ennek az információnak a megadása nem kötelező, de amennyiben lehetőség van rá, javasolt megadni, mert ez is többlet információt hordoz a Google számára.

Képek

Képek megadása nagy mértékben javíthatja az átkattintási arányt (CTR), mivel a látogatók több kép nélküli találat esetén hajlamosak azt választani, amelyiknek a megjelenése a többitől eltérő.

A Google Analytics használatával folyamatosan mérni tudjuk az átkattintási arányunkat és így nyugodtan kísérletezhetünk több különböző képpel is, míg végül megtaláljuk azt a változatot, amelyik a legtöbb látogatót vonzza.

Videók

A Youtube a Google tulajdonában van és mivel a Google értékeli, ha más szolgáltatásait is használjuk és népszerűsítjük, ezért a Helyoldal és egy céges Youtube oldal közös használata nagy valószínűséggel jó hatással lesz a helyezéseinkre.

Kiegészítő információk

Amennyiben a korábbiakban még meg nem adott kiegészítő információkat szeretnénk közölni a látogatókkal, akkor azt itt tehetjük meg. Ilyenek lehetnek például a megközelíthetőséggel, parkolással kapcsolatos információk. Egyelőre még becslések sincsenek arra vonatkozóan, hogy az itt megadott információk beleszámítanak-e és ha igen, akkor milyen mértékben a helyezésekbe.

A cég weboldala

Egy jól optimalizált Helyoldal valóban nagyon fontos, de nem mindegy, hogy milyen céges weboldalra mutat. Amennyiben maga a céges weboldal nem a Helyoldalon megadott információkkal, szolgáltatásokkal kapcsolatos, akkor az a Google számára egyfajta megtévesztésként is értelmezhető, így nem lesznek jók a helyezései.

Tehát attól, hogy a Helyoldal jó helyezést ér el egy bizonyos kifejezésre, maga a cég weboldala még nem kap feltétlenül jó helyezéseket ugyanarra a kifejezésre. A Helyoldal és céges weboldal optimalizálásának összhangban kell lennie a tökéletes eredmény érdekében.

Mennyit tud javítani a Google Helyoldal az organikus helyezéseken?

Nagyon sok tényező befolyásolja együttesen a helyezéseket. Manapság már nem elégéses csak magát a weboldal tartalmat optimalizálni, a legtöbb ágazatban már ennél szélesebb körű on-line marketing eszközökre van szükség. A Google Helyoldal nem vált ki más on-line marketing megoldásokat inkább kiegészíti azokat. Tehát csak úgy hatásos, ha mellette a weboldal is folyamatosan optimalizálva van, valamint linképítést, közösségi jelenlétet és egyéb online marketing megoldásokat is alkalmazunk.

Vannak olyan területek, ahol kötelező elem a Google Helyek jelenlét, mert nélküle nem is lenne életképes a cég. Itt elsősorban olyan szolgáltatásokra gondolok, ahol kiugróan magas a helyi keresések száma.

Olyan ágazatokban, ahol nagyon erős a konkurencia, kevesebbet lendíthet a Google Helyoldal megléte, mivel a kiélezett versenyben kisebb az esélye komolyabb helyzetelőnyt elérni csak magával a Helyek szolgáltatással.

Más területeken viszont, ahol kisebb a kínálat vagy a konkurencia gyengébb, ott a korábbiakhoz képest sokat lendíthet az eredményeken.

További tippek és trükkök a jobb eredmények érdekében

Nézzük további két javaslatot amellyel eredményeinket javíthatjuk:

  1. Kép használata a Helyoldalon. Tapasztalatok alapján egy jól kiválasztott kép nagy mértékben növelheti az átkattintási arányt.
  2. Az értékelések megadása határozottan beleszámít az oldal megítélésébe, bár a konkrét arányra vonatkozóan csak becslések vannak. Éppen ezért hasznos, ha látogatóinkat értékelések megadására tudjuk ösztönözni.

Összefoglalás

A Google Helyek szolgáltatás a Google kereső algoritmusához hasonlóan folyamatosan változik és ezt a változást a cégeknek is figyelemmel kell kísérniük, különben komoly bevétel kiesések árán szembesülhetnek csak azzal, hogy már nem olyan eredményeket érnek el, mint korábban.

Mivel egy folyton változó környezetről beszélünk ezért nemcsak a meglévő eredmények fenntartására, javítására kell figyelni, hanem kutatni kell az új lehetőségeket új látogatók és új ügyfelek megszerzésére.

A kereső marketing egy hosszú távú folyamat nem pedig egy egyszeri tevékenység, amit ha elvégeztünk akkor örökre biztosított a jó helyezés. Egyrészt az előbb említett folyton változó környezet, másrészt a konkurencia is rákényszeríti a cégeket arra, hogy folyamatos aktivitást mutassanak ezen a területen. És van még egy harmadik szempont is, maga a Google, ami  mindennél pontosabban érzékeli, ha egy cég már nem frissíti az oldalát, nem ad magáról új információkat. Ez pedig a kereső szemében egyértelműen azt jelenti, hogy a cég már kevésbé értékes és naprakész, ami idővel a helyezések romlásában fog megmutatkozni.



KERESŐ

OK

LEGFRISSEBB

Teljes lap.hu adatbázis linképítéshez

Teljes lap.hu adatbázis linképítéshez

Egy weboldal elindítása után a Google helyezések javítása érdekében linképítést célszerű végezni. A linképítés olyan online ...


Hogyan kezdjél bele a blog írásba? 20 lépés a garantált sikerhez II. rész

Hogyan kezdjél bele a blog írásba? 20 lépés a garantált sikerhez II. rész

Függetlenül attól mennyire vagy sikeres az online világban, kulcsfontosságú a mai modern marketingben,hogy kellő energiát fordítsunk egy ...


Facebook biztonság és személyes adatvédelem 5 percben

Facebook biztonság és személyes adatvédelem 5 percben

A Facebook statisztikája szerint a közösségi oldal több, mint 900 millió aktív felhasználóval rendelkezik, akik naponta 250 ...


10 tipp a hatékony Facebook post írásához

10 tipp a hatékony Facebook post írásához

Több, mint 1 milliárd regisztrált látogatóval a Facebook messze a legnépszerűbb közösségi oldal. Természetes, hogy az üzleti ...


Tipográfia a weben

Tipográfia a weben

A tipográfia elősegíti a weboldalon megjelenő szöveges tartalom könnyű olvashatóságát és az általa hordozott információ gyors ...


Mi az a responsive web design (RWD)?

Mi az a responsive web design (RWD)?

A weboldal fejlesztők számára kihívást jelent a mobil készülékek adta hatalmas változatosság. Hogyan lehet olyan weboldalt ...


Web design trendek 2014

Web design trendek 2014

Az év eleje mindig remek alkalom arra, hogy összeüljünk és megbeszéljük mi minden történt a korábbi évben a weben és megjósoljuk ...


Biztonságos felhasználó azonosítás PHP MySQL környezetben

Biztonságos felhasználó azonosítás PHP MySQL környezetben

A tartalomkezelő rendszerek, web alapú alkalmazások megbízhatósága szempontjából kulcsfontosságú kérdés a felhasználó ...