Elindult a Facebook Timeline

Menü

Usernet Blog

Elindult a Facebook Timeline


Hónapokig tartó tesztidőszak után december 15-től minden felhasználó számára elérhető a Facebook új típusú adatlapja, a profilt váltó timeline - magyarul idővonal.

A Facebook az f8 konferencián, szeptemberben jelentette be, hogy radikálisan átalakítják a felhasználói profil oldalakat és bevezetik a timeline-t.

Egyes felhasználóknak már megjelent az elmúlt két hónapban, és aki nagyon akarta, trükkös módszerekkel eddig is aktiválhatta, de mostantól egy kattintással elérhető, és egy hét múlva annak is megjelenik, aki nem akarja: csütörtöktől publikus a Facebook egyik legnagyobb szabásúnak kikiáltott interfész-újítása, a Timeline (magyarul Idővonal).

A szolgáltatás időrendben jeleníti meg az emlékeket, vagyis a felhasználóval történt facebookos eseményeket: mikor kivel ismerkedett össze, milyen ostobaságot posztolt, milyen pirosszemű képet töltött fel magáról, mit lájkolt, mit osztott meg, sőt mikor milyen egyetemre, középiskolába és általánosba járt, egészen a születésig. A fordított időrendben megjelenített emlékeket a Facebook térképre is felrajzolja, így azt is látni lehet, hogy mi hol történt.

A Timeline érdekessége, hogy bizonyos eseményeket akkor is megjelenít, ha azokat a felhasználó elrejtette vagy törölte a faláról, ami újabb bizonyíték arra, amit eddig is lehetett tudni: a Facebook nem felejt. Szerencsére az igazán kínos emlékekről egyenként el lehet dönteni, hogy szerepeljenek-e a Timeline-ban, vagy sem: el lehet őket rejteni, ki lehet őket törölni, meg lehet változtatni a dátumukat, és meg lehet adni az események helyszínét. A megszüntetett kapcsolatokat, válásokat viszont a Facebook jó érzékkel eleve kihagyja a Timeline-ból.

Aki a timeline mellett dönt, annak a legfontosabb fényképeiből és eseményeiből automatikusan beemel a rendszer néhányat. Ezeket aztán a felhasználó kedvére szerkesztheti – elrejtheti vagy kiemelheti, amit szeretne, törölhet és hozzáadhat információkat. Ezután a Facebook egy hét türelmi időt ad mindenkinek, mielőtt bárki más láthatná az „idővonalat”, utána éles lesz.

Csak azok az emberek láthatnak egy bejegyzést a timeline-on, akikkel a felhasználó eredetileg is megosztotta az információkat. Ezt utólag is lehet ellenőrizni, és a bejegyzést törölni lehet, vagy az idővonalról el is lehet rejteni.



KERESŐ

OK

LEGFRISSEBB

Minden, amit a konverzióról valaha tudni akartál

Minden, amit a konverzióról valaha tudni akartál

Az utóbbi években fellángolt a magyar online marketing is, és megtanultunk egy régi-új „mérőszámot”, a konverziót. Régen a ...


Keresőoptimalizálás 2015-ben – 10 trend, tipp és irányvonal

Keresőoptimalizálás 2015-ben – 10 trend, tipp és irányvonal

Milyen lesz a SEO 2015-ben? Sőt, milyen lesz 2-3 év múlva? Sok marketinges adna nagyon komoly összegeket, ha ezt a kérdést helyesen és ...


Facebook biztonság és személyes adatvédelem 5 percben

Facebook biztonság és személyes adatvédelem 5 percben

A Facebook statisztikája szerint a közösségi oldal több, mint 900 millió aktív felhasználóval rendelkezik, akik naponta 250 millió ...


10 tipp a hatékony Facebook post írásához

10 tipp a hatékony Facebook post írásához

Több, mint 1 milliárd regisztrált látogatóval a Facebook messze a legnépszerűbb közösségi oldal. Természetes, hogy az üzleti ...


Reszponzív weboldal készítés legfontosabb tudnivalók

Reszponzív weboldal készítés legfontosabb tudnivalók

A reszponzív dizájnnál a neve is mutatja, hogy „válaszol” (response) az aktuális felbontásra. Ez annyit tesz, hogy monitorról, ...


10 dolog amit a weboldal élesítése előtt feltétlenül ellenőrizned kell

10 dolog amit a weboldal élesítése előtt feltétlenül ellenőrizned kell

Ha részese voltál már korábban egy weboldal projektnek, tudhatod mennyire fárasztó és problematikus a régi oldal lecserélése egy újra. ...


Teljes körű webes jogi tanácsadás

Teljes körű webes jogi tanácsadás

Kiemelten fontos a megfelelő adatkezelés biztosítása a webes felületeken, mivel  a felhasználók többsége aggódik amiatt, hogy az ...


Hogyan készíts egy jó hírlevelet? 12 lépés

Hogyan készíts egy jó hírlevelet? 12 lépés

A hírlevél (és általában az e-mail marketing) a leghatékonyabb marketingcsatornád lehet, ha jól csinálod.

De hogyan kell ...