A legfontosabb Google helyezés tényezők

Menü

Usernet Blog

A legfontosabb Google helyezés tényezők


Vajon milyen információk alapján rangsorolja a Google kereső az egyes oldalak helyezéseit? Gyakran felmerülő kérdés ügyfeleink részéről, hogy mit kell módosítani az oldalon ahhoz, hogy előrébb kerüljön a keresőkben. Valóban elég tízszer egymás után írni az oldal alján a keresőszavakat? Sajnos nem.

A Google kereső az elmúlt években nagy változáson ment keresztül és folyamatosan fejlesztik, annak ellenére, hogy felhasználói felületén ez nem látszódik. A fejlesztés fő célja, hogy a Google az emberi intelligenciához minél közelebb kerüljön, már ami az adott keresőszóra való releváns oldalak kiválasztását jelenti. Mivel egyre élesebb a küzdelem az előnyös helyezések érdekében, ezért a Google fejlesztésének egyik irányvonala az ?átverések? kivédése, vagyis azoknak az oldalaknak a kiszűrése, amelyek manipulálni próbálják a keresőt, de valójában nem az adott keresőszóval kapcsolatos információkat tartalmaznak.

Összeállítottunk egy listát azokról a szempontokról, amelyeket a Google kereső bizonyítottan figyelembe vesz egy oldal indexelése során. A lista nem teljes, folyamatosan változik és a keresőmarketing szakértők véleménye is megoszlik abban, melyik szempont mennyire fontos.

Íme tehát a lista:

  1. kulcsszó szerepel az URL-ben és a domén névben
  2. kulcsszó a Title META TAG első szava (oldal cím, 10-60 karakter hossz)
  3. kulcsszó szereplése a Title META TAG-ban bárhol
  4. kulcsszó a H1 tag első szava
  5. kulcsszó szerepel a H1, H2 és H2 tag-ekben bárhol (főcím, alcím, ? )
  6. az oldalra mutató külső linkek mennyisége/minősége
  7. kulcsszó szerepel az oldal szövegének első 50-100 karakterében
  8. új oldalak létrehozásának gyakorisága (milyen gyakran bővül az oldal)
  9. kulcsszó szerepel a belső linkekben (anchor text)
  10. kulcsszó szerepel a külső linkekben (anchor text)
  11. kulcsszó gyakoriság az oldal szövegében
  12. kulcsszó szerepel az ALT tag-ben (grafika szöveges leírása)
  13. kulcsszó szerepel az oldalon mappa nevében
  14. kulcsszó szerepel a képek fájlnevében
  15. kulcsszó használata a vagy tag-ekben (félkövér szöveg)
  16. kulcsszavakat tartalmazó linkek belső linkekben
  17. kulcsszavakat tartalmazó más URL-re mutató linkek
  18. oldal frissítés gyakorisága (milyen gyakran változik az oldal tartalom)
  19. a domén/tárhely szolgáltató megbízhatósága/minősége
  20. a belső linkek érvényessége
  21. kulcsszó szereplése a Description META TAG-ban (kevesebb, mint 200 karakter)
  22. kulcsszó szereplése a Keyword META TAG-ban (kevesebb, mint 10 szó)
  23. a HTML kód W3C szabványoknak való megfelelése
  24. az oldal kora (régebbi oldal preferált)
  25. a domén név kora (régebbi domén név preferált)
  26. az oldal sebessége
  27. az oldal fájlmérete


KERESŐ

OK

LEGFRISSEBB

Új szerverre költöztünk

Új szerverre költöztünk

A minőségi webes szolgáltatások egyik alapkövetelménye a magas rendelkezésre állás. Ez azt jelenti, hogy a weboldal a nap 24 órájában, ...


Google Analytics - weboldal látogatottság mérés egyszerűen

Google Analytics - weboldal látogatottság mérés egyszerűen

A Google Analytics a legelterjedtebb ingyenes látogatottság mérő szoftver. Segítségével megtudhatjuk, hogy naponta hány látogató ...


Közösségi marketing felületek vállalkozásoknak

Közösségi marketing felületek vállalkozásoknak

A közösségi médiában való jelenlét a mai világban kulcsfontosságú eleme egy vállalkozásnak. Nem csak azért, mert egyszerre akár ...


Online vásárlások felpörgetése Facebook remarketinggel

Online vásárlások felpörgetése Facebook remarketinggel

Vállalkozások számára ma már szinte elképzelhetetlen, hogy ne jelenjenek meg valamilyen formában közösségi platformokon. Határozottan ...


Miért szükségszerű weboldalad mobileszközre optimalizálni?

Miért szükségszerű weboldalad mobileszközre optimalizálni?

Azt már régen tudjuk, hogy világunk egyre jobban gyorsul. Több információ áll rendelkezésünkre mint valaha és információéhségünk is ...


Reszponzív weboldal készítés legfontosabb tudnivalók

Reszponzív weboldal készítés legfontosabb tudnivalók

A reszponzív dizájnnál a neve is mutatja, hogy „válaszol” (response) az aktuális felbontásra. Ez annyit tesz, hogy monitorról, ...


Mutasd az aláírásod, megmondom ki vagy!

Mutasd az aláírásod, megmondom ki vagy!

Napjainkban az e-mail az üzleti kommunikáció alapvető kelléke, így nem elhanyagolható tényező milyen benyomást keltesz leveleiddel. Az ...


Ragadd meg látogatóid figyelmét! Avagy mi is az a parallax dizájn?

Ragadd meg látogatóid figyelmét! Avagy mi is az a parallax dizájn?

Őszintén megmondva, a parallax design (másnéven parallax görgetés) egy jól kitalált név, ami egy egyszerű ötleten alapul. Lényege, ...