A legfontosabb Google helyezés tényezők

Menü

Usernet Blog

A legfontosabb Google helyezés tényezők


Vajon milyen információk alapján rangsorolja a Google kereső az egyes oldalak helyezéseit? Gyakran felmerülő kérdés ügyfeleink részéről, hogy mit kell módosítani az oldalon ahhoz, hogy előrébb kerüljön a keresőkben. Valóban elég tízszer egymás után írni az oldal alján a keresőszavakat? Sajnos nem.

A Google kereső az elmúlt években nagy változáson ment keresztül és folyamatosan fejlesztik, annak ellenére, hogy felhasználói felületén ez nem látszódik. A fejlesztés fő célja, hogy a Google az emberi intelligenciához minél közelebb kerüljön, már ami az adott keresőszóra való releváns oldalak kiválasztását jelenti. Mivel egyre élesebb a küzdelem az előnyös helyezések érdekében, ezért a Google fejlesztésének egyik irányvonala az ?átverések? kivédése, vagyis azoknak az oldalaknak a kiszűrése, amelyek manipulálni próbálják a keresőt, de valójában nem az adott keresőszóval kapcsolatos információkat tartalmaznak.

Összeállítottunk egy listát azokról a szempontokról, amelyeket a Google kereső bizonyítottan figyelembe vesz egy oldal indexelése során. A lista nem teljes, folyamatosan változik és a keresőmarketing szakértők véleménye is megoszlik abban, melyik szempont mennyire fontos.

Íme tehát a lista:

  1. kulcsszó szerepel az URL-ben és a domén névben
  2. kulcsszó a Title META TAG első szava (oldal cím, 10-60 karakter hossz)
  3. kulcsszó szereplése a Title META TAG-ban bárhol
  4. kulcsszó a H1 tag első szava
  5. kulcsszó szerepel a H1, H2 és H2 tag-ekben bárhol (főcím, alcím, ? )
  6. az oldalra mutató külső linkek mennyisége/minősége
  7. kulcsszó szerepel az oldal szövegének első 50-100 karakterében
  8. új oldalak létrehozásának gyakorisága (milyen gyakran bővül az oldal)
  9. kulcsszó szerepel a belső linkekben (anchor text)
  10. kulcsszó szerepel a külső linkekben (anchor text)
  11. kulcsszó gyakoriság az oldal szövegében
  12. kulcsszó szerepel az ALT tag-ben (grafika szöveges leírása)
  13. kulcsszó szerepel az oldalon mappa nevében
  14. kulcsszó szerepel a képek fájlnevében
  15. kulcsszó használata a vagy tag-ekben (félkövér szöveg)
  16. kulcsszavakat tartalmazó linkek belső linkekben
  17. kulcsszavakat tartalmazó más URL-re mutató linkek
  18. oldal frissítés gyakorisága (milyen gyakran változik az oldal tartalom)
  19. a domén/tárhely szolgáltató megbízhatósága/minősége
  20. a belső linkek érvényessége
  21. kulcsszó szereplése a Description META TAG-ban (kevesebb, mint 200 karakter)
  22. kulcsszó szereplése a Keyword META TAG-ban (kevesebb, mint 10 szó)
  23. a HTML kód W3C szabványoknak való megfelelése
  24. az oldal kora (régebbi oldal preferált)
  25. a domén név kora (régebbi domén név preferált)
  26. az oldal sebessége
  27. az oldal fájlmérete


KERESŐ

OK

LEGFRISSEBB

SEO kontra SEM. Mi a különbség köztük?

SEO kontra SEM. Mi a különbség köztük?

A keresőmarketing (Search Engine Marketing) és a keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization) talán a két leggyakrabban használt ...


Mi alapján rangsorolja weboldalamat a Google? A legfontosabb keresőoptimalizálási (SEO) tényezők

Mi alapján rangsorolja weboldalamat a Google? A legfontosabb keresőoptimalizálási (SEO) tényezők

Eheti cikkünkben összegyűjtöttük a legfontosabb keresőoptimalizálási tényezőket, melyeket a Usernet Kft szakemberei is nap mint nap ...


Hogyan növelhetem az aktivitást Facebook oldalamon? 13 tipp az aktívabb és elkötelezettebb követőkért

Hogyan növelhetem az aktivitást Facebook oldalamon? 13 tipp az aktívabb és elkötelezettebb követőkért

Napjainkban a legtöbb felhasználó a Google-t és a Facebook-ot tekinti legfőbb információforrásának. Eheti cikkünkben bemutatunk 13 ...


Közösségi marketing felületek vállalkozásoknak

Közösségi marketing felületek vállalkozásoknak

A közösségi médiában való jelenlét a mai világban kulcsfontosságú eleme egy vállalkozásnak. Nem csak azért, mert egyszerre akár ...


Miért szükségszerű weboldalad mobileszközre optimalizálni?

Miért szükségszerű weboldalad mobileszközre optimalizálni?

Azt már régen tudjuk, hogy világunk egyre jobban gyorsul. Több információ áll rendelkezésünkre mint valaha és információéhségünk is ...


Reszponzív weboldal készítés legfontosabb tudnivalók

Reszponzív weboldal készítés legfontosabb tudnivalók

A reszponzív dizájnnál a neve is mutatja, hogy „válaszol” (response) az aktuális felbontásra. Ez annyit tesz, hogy monitorról, ...


Hogyan legyek népszerű az Instagram - on? 20 tipp a megvalósításhoz

Hogyan legyek népszerű az Instagram - on? 20 tipp a megvalósításhoz

Az Instagram elképesztően népszerű és tömegeket megmozgató közösségi oldal. Több mint 500 millióan használják, és naponta mintegy ...


Hogyan használjam ki a hírlevél küldésben rejlő lehetőségeket?

Hogyan használjam ki a hírlevél küldésben rejlő lehetőségeket?

Napjainkban egyre nagyobb jelentősége van a hírleveleknek. Ennek legfőbb magyarázata elsősorban, az okostelefonok elterjedésében ...