A horgonyszöveg szerepe a keresőoptimalizálásban

Menü

Usernet Blog

A horgonyszöveg szerepe a keresőoptimalizálásban


Horgonyszövegnek (anchor text) nevezzük azt a szöveget, amelyre a linket helyezzük, tehát amelyet kijelölünk, mikor egy weboldalra szeretnénk hivatkozni.

Példa: "Tegnap találtam egy jó cikket a keresőbarát URL tervezésről" - ebben a mondatban a "keresőbarát URL tervezésről" a horgonyszöveg.

A horgonyszöveg a keresőoptimalizálás szempontjából kiemelten fontos elem. A Google kereső "megjegyzi" az egyes weboldalakra mutató külső és belső hivatkozásokon szereplő szavakat (horgonyszövegeket) és figyelembe veszi a keresés eredmények rangsorolása során. Sőt, a kereső nem csak magát a horgonyszöveget figyeli, hanem annak közvetlen környezetében szereplő szavakat is!

Ennek az eljárásnak az az alapja, hogy ha több weboldal linkel az oldalunkra egy meghatározott horgonyszöveggel, pl. "weboldal készítés", akkor nagy valószínűséggel a weboldalunk tartalma összefüggésben van a weboldal készítéssel.  A horgony szövegekből tehát következtetni lehet a weboldal tartalmára és ezért ezt az információt beszámítják a keresők a relevancia meghatározása során.

A horgonyszöveget sajnos nagyon sok esetben rosszul használják és emiatt a weboldalak értékes pozíciókat veszíthetnek a találati listákon.

Példák helyes és helytelen horgonyszöveg használatra

Tegyük fel, hogy találtunk egy jó cikket a mobil weboldal és mobil alkalmazás készítésről és az oldal címét meg szeretnénk osztani másokkal.

Helytelen forma:

"Találtam egy cikket a mobil weboldal és mobil alkalmazás készítésről itt, érdemes megnézned!"

Az "itt" vagy "kattints ide" horgonyszöveg a leggyakoribb példa a hibás használatra, hiszen maga a szó, hogy "itt" semmilyen összefüggésben nincs a linkelt oldallal, így a hivatkozás ellenére a Google kevésbé fogja értékelni.

Helyes megoldás:

"Találtam egy cikket a mobil weboldal és mobil alkalmazás készítésről, érdemes megnézned!"

A horgonyszöveg itt már a keresőszavakat tartalmazza, ezért sokkal értékesebb lesz a keresőnek, mint a korábbi példa.

Horgonyszövegek a belső hivatkozásokban

A horgonyszövegeknek ahogy korábban írtam nemcsak a külső hanem a belső hivatkozásoknál is fontos szerepe van. A belső hivatkozások szintén beleszámítanak a kereső helyezésekbe, ezért ha megfelelően alkalmazzuk a horgonyszövegeket, javulhat oldalunk pozíciója.

Természetes, hogy a belső linkeknél maga a weboldal tulajdonos választhatja ki a horgonyszöveget, így sokkal gondosabban tud eljárni, mint amikor mások linkelnek az oldalára.

A helyes horgonyszöveg kiválasztása

Amennyiben lehetőségünk van az oldalunkra mutató horgonyszöveget kiválasztani (pl. linképítés), próbáljunk meg arra törekedni, hogy ne minden esetben ugyanazt a kifejezést használjuk, mert az mesterséges linképítésről árulkodik.

A horgonyszövegek kiválasztása során törekedjünk arra, hogy az oldal tartalmára releváns kulcsszavakat tartalmazzanak, de ne olyanokat, amelyeknél túlságosan nagy a konkurencia, mert ebben az esetben kisebb eredményt lehet elérni.



KERESŐ

OK

LEGFRISSEBB

Új szerverre költöztünk

Új szerverre költöztünk

A minőségi webes szolgáltatások egyik alapkövetelménye a magas rendelkezésre állás. Ez azt jelenti, hogy a weboldal a nap 24 órájában, ...


Google Analytics - weboldal látogatottság mérés egyszerűen

Google Analytics - weboldal látogatottság mérés egyszerűen

A Google Analytics a legelterjedtebb ingyenes látogatottság mérő szoftver. Segítségével megtudhatjuk, hogy naponta hány látogató ...


Közösségi marketing felületek vállalkozásoknak

Közösségi marketing felületek vállalkozásoknak

A közösségi médiában való jelenlét a mai világban kulcsfontosságú eleme egy vállalkozásnak. Nem csak azért, mert egyszerre akár ...


Online vásárlások felpörgetése Facebook remarketinggel

Online vásárlások felpörgetése Facebook remarketinggel

Vállalkozások számára ma már szinte elképzelhetetlen, hogy ne jelenjenek meg valamilyen formában közösségi platformokon. Határozottan ...


Miért szükségszerű weboldalad mobileszközre optimalizálni?

Miért szükségszerű weboldalad mobileszközre optimalizálni?

Azt már régen tudjuk, hogy világunk egyre jobban gyorsul. Több információ áll rendelkezésünkre mint valaha és információéhségünk is ...


Reszponzív weboldal készítés legfontosabb tudnivalók

Reszponzív weboldal készítés legfontosabb tudnivalók

A reszponzív dizájnnál a neve is mutatja, hogy „válaszol” (response) az aktuális felbontásra. Ez annyit tesz, hogy monitorról, ...


Mutasd az aláírásod, megmondom ki vagy!

Mutasd az aláírásod, megmondom ki vagy!

Napjainkban az e-mail az üzleti kommunikáció alapvető kelléke, így nem elhanyagolható tényező milyen benyomást keltesz leveleiddel. Az ...


Ragadd meg látogatóid figyelmét! Avagy mi is az a parallax dizájn?

Ragadd meg látogatóid figyelmét! Avagy mi is az a parallax dizájn?

Őszintén megmondva, a parallax design (másnéven parallax görgetés) egy jól kitalált név, ami egy egyszerű ötleten alapul. Lényege, ...