A horgonyszöveg szerepe a keresőoptimalizálásban

Menü

Usernet Blog

A horgonyszöveg szerepe a keresőoptimalizálásban


Horgonyszövegnek (anchor text) nevezzük azt a szöveget, amelyre a linket helyezzük, tehát amelyet kijelölünk, mikor egy weboldalra szeretnénk hivatkozni.

Példa: "Tegnap találtam egy jó cikket a keresőbarát URL tervezésről" - ebben a mondatban a "keresőbarát URL tervezésről" a horgonyszöveg.

A horgonyszöveg a keresőoptimalizálás szempontjából kiemelten fontos elem. A Google kereső "megjegyzi" az egyes weboldalakra mutató külső és belső hivatkozásokon szereplő szavakat (horgonyszövegeket) és figyelembe veszi a keresés eredmények rangsorolása során. Sőt, a kereső nem csak magát a horgonyszöveget figyeli, hanem annak közvetlen környezetében szereplő szavakat is!

Ennek az eljárásnak az az alapja, hogy ha több weboldal linkel az oldalunkra egy meghatározott horgonyszöveggel, pl. "weboldal készítés", akkor nagy valószínűséggel a weboldalunk tartalma összefüggésben van a weboldal készítéssel.  A horgony szövegekből tehát következtetni lehet a weboldal tartalmára és ezért ezt az információt beszámítják a keresők a relevancia meghatározása során.

A horgonyszöveget sajnos nagyon sok esetben rosszul használják és emiatt a weboldalak értékes pozíciókat veszíthetnek a találati listákon.

Példák helyes és helytelen horgonyszöveg használatra

Tegyük fel, hogy találtunk egy jó cikket a mobil weboldal és mobil alkalmazás készítésről és az oldal címét meg szeretnénk osztani másokkal.

Helytelen forma:

"Találtam egy cikket a mobil weboldal és mobil alkalmazás készítésről itt, érdemes megnézned!"

Az "itt" vagy "kattints ide" horgonyszöveg a leggyakoribb példa a hibás használatra, hiszen maga a szó, hogy "itt" semmilyen összefüggésben nincs a linkelt oldallal, így a hivatkozás ellenére a Google kevésbé fogja értékelni.

Helyes megoldás:

"Találtam egy cikket a mobil weboldal és mobil alkalmazás készítésről, érdemes megnézned!"

A horgonyszöveg itt már a keresőszavakat tartalmazza, ezért sokkal értékesebb lesz a keresőnek, mint a korábbi példa.

Horgonyszövegek a belső hivatkozásokban

A horgonyszövegeknek ahogy korábban írtam nemcsak a külső hanem a belső hivatkozásoknál is fontos szerepe van. A belső hivatkozások szintén beleszámítanak a kereső helyezésekbe, ezért ha megfelelően alkalmazzuk a horgonyszövegeket, javulhat oldalunk pozíciója.

Természetes, hogy a belső linkeknél maga a weboldal tulajdonos választhatja ki a horgonyszöveget, így sokkal gondosabban tud eljárni, mint amikor mások linkelnek az oldalára.

A helyes horgonyszöveg kiválasztása

Amennyiben lehetőségünk van az oldalunkra mutató horgonyszöveget kiválasztani (pl. linképítés), próbáljunk meg arra törekedni, hogy ne minden esetben ugyanazt a kifejezést használjuk, mert az mesterséges linképítésről árulkodik.

A horgonyszövegek kiválasztása során törekedjünk arra, hogy az oldal tartalmára releváns kulcsszavakat tartalmazzanak, de ne olyanokat, amelyeknél túlságosan nagy a konkurencia, mert ebben az esetben kisebb eredményt lehet elérni.



KERESŐ

OK

LEGFRISSEBB

Google Analytics - weboldal látogatottság mérés egyszerűen

Google Analytics - weboldal látogatottság mérés egyszerűen

A Google Analytics a legelterjedtebb ingyenes látogatottság mérő szoftver. Segítségével megtudhatjuk, hogy naponta hány látogató ...


Linképítés aktualitások és stratégiák 2015-ben

Linképítés aktualitások és stratégiák 2015-ben

A linképítés egykoron a SEO egyik legkedveltebb és leghatásosabb ágazata volt, mára már azonban a hagyományos stratégiák egy része ...


Online vásárlások felpörgetése Facebook remarketinggel

Online vásárlások felpörgetése Facebook remarketinggel

Vállalkozások számára ma már szinte elképzelhetetlen, hogy ne jelenjenek meg valamilyen formában közösségi platformokon. Határozottan ...


Facebook biztonság és személyes adatvédelem 5 percben

Facebook biztonság és személyes adatvédelem 5 percben

A Facebook statisztikája szerint a közösségi oldal több, mint 900 millió aktív felhasználóval rendelkezik, akik naponta 250 millió ...


Reszponzív weboldal készítés legfontosabb tudnivalók

Reszponzív weboldal készítés legfontosabb tudnivalók

A reszponzív dizájnnál a neve is mutatja, hogy „válaszol” (response) az aktuális felbontásra. Ez annyit tesz, hogy monitorról, ...


10 dolog amit a weboldal élesítése előtt feltétlenül ellenőrizned kell

10 dolog amit a weboldal élesítése előtt feltétlenül ellenőrizned kell

Ha részese voltál már korábban egy weboldal projektnek, tudhatod mennyire fárasztó és problematikus a régi oldal lecserélése egy újra. ...


BNI 205-ös csoport 10 perces előadás

BNI 205-ös csoport 10 perces előadás

A BNI Networking szervezet 205-ös csoportjában tartottam egy rövid 10 perces előadást arról, hogy kik vagyunk, mivel foglalkozunk, miért ...


Internetes marketing könyvelők és adótanácsadók részére

Internetes marketing könyvelők és adótanácsadók részére

2016.04.26-án Egerben, az Adótanácsadó Egyesület által szervezett Országos Adójogi Konferenciára tartottam előadásomat “Internetes ...