250 gigabájtnyi személyes adatot bányásztak ki a Facebookból

Menü

Usernet Blog

250 gigabájtnyi személyes adatot bányásztak ki a Facebookból


A Facebook védelmi rendszere talán mégsem annyira robosztus, mint ahogy azt Zuckerberg korábban állította. A University of British Colombia négy kutatója friss tanulmányában bemutatta, hogy milyen könnyedén lehet kinyerni a közösségi oldalból a felhasználók érzékeny adatait.

Az erre a célra kifejlesztett  programot, a socialbotot úgy tervezték, hogy az valódi felhasználónak álcázza magát. A kutatók robotjai ismerősnek jelölnek mindenkit, aki az útjukba kerül, amikor pedig visszajelölik őket, a legtöbb esetben hozzáférnek az emailcímekhez, telefonszámokhoz, és egyéb személyes adatokhoz, amiket elvileg csak a barátaival oszt meg az ember.

Az egyetem kutatói nyolc héten keresztül végezték a kísérletet 102 robot és egy ember segítségével, aki irányította őket. Előzetesen azt feltételezték, a Facebook speciális védelmi intézkedéseket alkalmaz a hasonló esetek kiszűrésére, de tévedtek. Összesen több mint 3000 új, valószínűsíthetően emberi barátra tettek szert, ezzel nagyjából egymillió ember személyes adataihoz jutottak hozzá, ugyanis a Facebookon sok felhasználó a barátok barátaival is megoszt adatokat. A robotok közül csak huszat sikerült kiszűrnie a védelmi rendszernek, azokat is csak azért, mert a felhasználók spamnek jelölték őket.

A nyolcadik hét végére 250 gigabájtnyi személyes adat gyűlt össze. A kísérlet alatt ezek az adatok titkosítva voltak és a végén törölték az egész adatbázist. Az online feketepiacon egyébként már 29 dollárért hozzá lehet jutni egy olyan robothoz, amilyet a kutatók is elkészítettek.

Forrás: index.hu



KERESŐ

OK

LEGFRISSEBB

SEO kontra SEM. Mi a különbség köztük?

SEO kontra SEM. Mi a különbség köztük?

A keresőmarketing (Search Engine Marketing) és a keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization) talán a két leggyakrabban használt ...


Mi alapján rangsorolja weboldalamat a Google? A legfontosabb keresőoptimalizálási (SEO) tényezők

Mi alapján rangsorolja weboldalamat a Google? A legfontosabb keresőoptimalizálási (SEO) tényezők

Eheti cikkünkben összegyűjtöttük a legfontosabb keresőoptimalizálási tényezőket, melyeket a Usernet Kft szakemberei is nap mint nap ...


Hogyan növelhetem az aktivitást Facebook oldalamon? 13 tipp az aktívabb és elkötelezettebb követőkért

Hogyan növelhetem az aktivitást Facebook oldalamon? 13 tipp az aktívabb és elkötelezettebb követőkért

Napjainkban a legtöbb felhasználó a Google-t és a Facebook-ot tekinti legfőbb információforrásának. Eheti cikkünkben bemutatunk 13 ...


Közösségi marketing felületek vállalkozásoknak

Közösségi marketing felületek vállalkozásoknak

A közösségi médiában való jelenlét a mai világban kulcsfontosságú eleme egy vállalkozásnak. Nem csak azért, mert egyszerre akár ...


Miért szükségszerű weboldalad mobileszközre optimalizálni?

Miért szükségszerű weboldalad mobileszközre optimalizálni?

Azt már régen tudjuk, hogy világunk egyre jobban gyorsul. Több információ áll rendelkezésünkre mint valaha és információéhségünk is ...


Reszponzív weboldal készítés legfontosabb tudnivalók

Reszponzív weboldal készítés legfontosabb tudnivalók

A reszponzív dizájnnál a neve is mutatja, hogy „válaszol” (response) az aktuális felbontásra. Ez annyit tesz, hogy monitorról, ...


Hogyan legyek népszerű az Instagram - on? 20 tipp a megvalósításhoz

Hogyan legyek népszerű az Instagram - on? 20 tipp a megvalósításhoz

Az Instagram elképesztően népszerű és tömegeket megmozgató közösségi oldal. Több mint 500 millióan használják, és naponta mintegy ...


Hogyan használjam ki a hírlevél küldésben rejlő lehetőségeket?

Hogyan használjam ki a hírlevél küldésben rejlő lehetőségeket?

Napjainkban egyre nagyobb jelentősége van a hírleveleknek. Ennek legfőbb magyarázata elsősorban, az okostelefonok elterjedésében ...