10 tipp a hatékony Facebook post írásához

Menü

Usernet Blog

10 tipp a hatékony Facebook post írásához


Több, mint 1 milliárd regisztrált látogatóval a Facebook messze a legnépszerűbb közösségi oldal. Természetes, hogy az üzleti felhasználók sem szeretnének kimaradni egy ekkora potenciális vásárlóerőt tömörítő oldalból, ezért egyre több energiát és pénzt fektetnek abba, hogy el tudják érni rajongóikat és növelni tudják népszerűségüket.

A kommunikáció a közösségi oldalakon merőben eltér attól, mint ahogy egy cég a saját weboldalán kommunikál. Eltérő a megszólítás, a hangnem, a szöveges és képi tartalom aránya … stb. éppen ezért fontos szem előtt tartani ezeket a szempontokat, mielőtt postolni kezdünk a Facebook-on. Cikkem az általam legfontosabbnak tartott 10 szempontot igyekszik bemutatni:

1. Ismerd a célközönséged

Mielőtt kommunikációba fogsz, ismerd meg a célközönséged. Tudd, hogy kiket szólítasz meg, milyen érdeklődési körük van mert csak így vagy képes hatékonyan elérni őket. Mikor postolsz csak egy embert szólíts meg még akkor is, ha üzeneted egy egész közösségnek szól. Tudnod kell, hogy a Facebook-on sokkal népszerűbb a tegezés, mint a mindennapi életben. A postjaid reakcióiból folyamatosan tanulhatsz, ezért fontos elemezni a visszajelzéseket, mert ezek lesznek a hatékonyságod legfontosabb mutatói.

2. Az időzítés kulcsfontosságú

Általános szabály, hogy a hét eleje sokkal kisebb rajongói aktivitást mutat, mint a hét második fele. Ezért postjaidat ennek megfelelően időzítsd. Az sem mindegy, hogy a nap folyamán mikor vagy aktív. Statisztikák szerint a reggeli órákban 20%-al magasabb visszajelzésre lehet számítani. Sok felhasználó a munkaidőn kívül megy fel a közösségi oldalra, ezért ne feledkezz meg róluk sem.
Hetente legalább 1 – 7 alkalommal postolj. A folyamatos aktivitás a közösségi oldalakon nagyon fontos. A Facebook szerint az átlagos felhasználó 1 hét alatt rajongóinak kb. 17-25%-át képes elérni, ezért is fontos, hogy hetente több alkalommal légy jelen valamilyen új bejegyzéssel.

3. Légy tömör!

A Facebook a gyors és hatékony információ fogyasztásra lett kitalálva, ezért a felhasználók nem szeretnek hosszabb szövegeket olvasni. Egyszerűen nincs türelmük hozzá. Éppen ezért légy annyira rövid, amennyire csak lehet. Statisztikák szerint a 80 karakternél rövidebb bejegyzések 66%-al magasabb érdeklődést váltanak ki, mint a hosszabbak.

4. Használj figyelem felkeltő képeket

De azt is írhattam volna, hogy mindenképpen használj képeket! A képek nélküli bejegyzések drasztikusan csökkentik a visszajelzések számát. Statisztikák szerint az személyeket vagy állatokat ábrázoló képek magasabb visszajelzési arányt eredményeznek, mint a tárgyakat ábrázoló képek. Ügyelj arra, hogy a postban szereplő kép kis méretben is jól felismerhető legyen. Hirdetések esetén ez kiemelten fontos szempont.

5. Kerüld a komplikált bejegyzéseket

A leghatékonyabb bejegyzések az esetek többségében egy képet vagy videót, némi szöveget és egy linket tartalmaznak. Az ennél bonyolultabb tartalom kimutathatóan kisebb érdeklődést vált ki a látogatóból.

6. Tegyél fel kérdéseket

A látogatók kétszer nagyobb eséllyel reagálnak a kérdést tartalmazó bejegyzésekre. Ha válaszokat, aktivitást szeretnél generálni, ne felejts el időnként kérdéseket feltenni postjaidban. A kérdések legyenek rövidek, egyszerűek és figyelemfelkeltőek. A „te mit írnál kép alá?” típusú kérdések a legnépszerűbbek között vannak.

7. Használj linkeket

Linkekkel a közösségi oldalról saját oldaladra tudod vinni a látogatót. A link a legnépszerűbb eszköz akkor, ha a weboldalon vagy blog-odban megjelenő tartalmat szeretnéd népszerűsíteni. Ha lehet kerüld a linkrövidítő eszközök használatát. Statisztikák szerint a teljes URL-t és a cég domain nevét tartalmazó linkek magasabb kattintási arányt érnek el, mint a rövidített URL-ek. A  látogató így pontosan látja, melyik oldalra fog eljutni, míg a linkrövidítővel „elrejtett” eredeti webcímet becsapásnak veheti.

8. Légy változatos!

Ha folyamatosan hasonló típusú bejegyzéseket írsz, az egy idő után unalmassá válik. Éppen ezért folyamatosan váltogasd a különböző típusokat. Egyszer képet, máskor szöveget, linket, videót posztolj, így folyamatosan fenntartod a figyelmet. A tartalom szempontjából is fontos a változatosság. Bejegyzéseid között humoros tartalom, kérdések, szavazások, linkek és média bejegyzések is lehetnek.

9. „Call to action”

„Call to action” Így nevezi az angol a cselekvésre való felszólítást, ami nemcsak a hirdetésekben, hanem a közösségi oldalakon is remekül működik. Nyugodtan adhatsz olyan konkrét felszólításokat, mint pl. „Ha tetszik nyomj egy like-ot!” vagy „Kattints a linkre!” vagy „Katt ide ha egyetértesz!”, „Te mit gondolsz?” … stb. A „call to actions” mindig legyen rövid és egyértelmű, csak így lesz hatékony.

10. Válaszolj

A rajongóiddal való folyamatos kapcsolattartás nagyon fontos. Ha csak posztolsz, de a reakciókra nem válaszolsz, akkor eltűnik a személy a bejegyzések mögül és egy idő után csökkenni fog a népszerűséged. A figyelem folyamatos fenntartásához válaszolnod kell a kérdésekre, megjegyzésekre, mert csak így látják rajongóid, hogy fontosak számodra, érdekel mit gondolnak.



KERESŐ

OK

LEGFRISSEBB

Új szerverre költöztünk

Új szerverre költöztünk

A minőségi webes szolgáltatások egyik alapkövetelménye a magas rendelkezésre állás. Ez azt jelenti, hogy a weboldal a nap 24 órájában, ...


Google Analytics - weboldal látogatottság mérés egyszerűen

Google Analytics - weboldal látogatottság mérés egyszerűen

A Google Analytics a legelterjedtebb ingyenes látogatottság mérő szoftver. Segítségével megtudhatjuk, hogy naponta hány látogató ...


Közösségi marketing felületek vállalkozásoknak

Közösségi marketing felületek vállalkozásoknak

A közösségi médiában való jelenlét a mai világban kulcsfontosságú eleme egy vállalkozásnak. Nem csak azért, mert egyszerre akár ...


Online vásárlások felpörgetése Facebook remarketinggel

Online vásárlások felpörgetése Facebook remarketinggel

Vállalkozások számára ma már szinte elképzelhetetlen, hogy ne jelenjenek meg valamilyen formában közösségi platformokon. Határozottan ...


Miért szükségszerű weboldalad mobileszközre optimalizálni?

Miért szükségszerű weboldalad mobileszközre optimalizálni?

Azt már régen tudjuk, hogy világunk egyre jobban gyorsul. Több információ áll rendelkezésünkre mint valaha és információéhségünk is ...


Reszponzív weboldal készítés legfontosabb tudnivalók

Reszponzív weboldal készítés legfontosabb tudnivalók

A reszponzív dizájnnál a neve is mutatja, hogy „válaszol” (response) az aktuális felbontásra. Ez annyit tesz, hogy monitorról, ...


Hogyan fokozhatod a felhasználói élményt weboldaladon avagy mi fán terem az UX dizájn

Hogyan fokozhatod a felhasználói élményt weboldaladon avagy mi fán terem az UX dizájn

Kezdjük azzal mi is valójában az UX dizájn. A legtöbben azt gondolják, hogy az UX vagy felhasználói élmény dizájn arra való, hogy ...


Mutasd az aláírásod, megmondom ki vagy!

Mutasd az aláírásod, megmondom ki vagy!

Napjainkban az e-mail az üzleti kommunikáció alapvető kelléke, így nem elhanyagolható tényező milyen benyomást keltesz leveleiddel. Az ...