10 ötlet a tökéletes cikk írásához

Menü

Usernet Blog

10 ötlet a tökéletes cikk írásához


“Content is king” vagyis a tartalom mindenek felett. A Google szerint a weboldalak rangsorolása szempontjából kiemelten fontos, hogy gyakran frissülő, nagy mennyiségű és releváns szöveges információval legyenek feltöltve. A gyakorlatban ez annyit jelent, hogy a weboldalra cikkeket kell publikálni.

A kérdés az, hogy melyek a legfontosabb szempontok a cikk szerkezetének, tartalmának összeállítása során, amellyel a keresőkben az első találatok közé lehet kerülni? Erről szól mai cikkem.

1. lépés – határozd meg a célközönséged

Mielőtt nekiállsz egy cikket megírni, fontos tisztában lenni a célközönségeddel. Kinek szól ez a cikk, kik fogják olvasni? A célközönség ismeretében tudni fogod milyen hangnemet, stílust alkalmazz, milyen mélységében használhatsz szakkifejezéseket és hogyan vedd rá az interaktivitásra az olvasókat. Ebben a cikkben én a felhasználói szintű informatikai ismeretekkel bíró olvasót célzom meg, ezért nem fogok META TAG, SEO, SERP, PAGE RANK és egyéb szakkifejezéseket használni.

2. lépés – írj értékes, releváns tartalmat

Az olvasót és a Google-t sem lehet becsapni, ezért mindig törekedj arra, hogy ne szót csépelj, hanem valóban hasznos és értékes információt közölj. Az olvasó a legjobb kritikusod. Ha csökken a látogatottság, az olvasók nem LIKE-olják , nem osztják meg cikkeidet, nincsenek visszajelzések, akkor nagy valószínűséggel nem találták hasznosnak.

A hasznos cikkek írása szempontjából van néhány örökzöld téma:

  • Tízes lista
    Pl: "A bizalomépítés 10 fő eszköze a honlapon"
  • Toplista
    Pl: "A tavalyi év 3 legnagyobb pénzügyi jóslata, amin Ön vesztett volna"
  • Sztori
    Pl: "A szegényember és a csodafesték"
  • Esettanulmány
    Pl: "Amikor a T-com új boltot nyitott, vajon kit hívott fel?"
  • Vélemény
    Pl: "Döglős vagy mászkálós nyaralás? Megmondjuk!"
  • A Titok cikk
    Pl: "A gyereknevelés második titka, kezdőknek"
  • A Hogyan cikk
    Pl: "Hogyan válasszunk kerti szivattyút?"
  • A Lépésről-lépésre cikk
    Pl: "Beszakadt csavarok eltávolítása, lépésről lépésre"
  • Az Ügyfelünk kérdezte cikk
    Pl: "Ügyfelünk kérdezte: Milyen irodaszéket válasszak?"
  • Az Előnyök-hátrányok cikk
    Pl: "Atkins diétázna? Előnyök és hátrányok"

3. lépés – alkalmazz főcímet és alcímeket

A keresők szempontjából kulcsfontosságú, hogy cikkednek van-e főcíme illetve ha nagyobb mennyiségű szöveges tartalom van, az alcímekre van-e bontva. A főcím megléte nemcsak azt jelenti, hogy nagy betűvel van írva, de a részleteket ezzel kapcsolatban egy online marketinges vagy keresőmarketing szakember tudja megmondani. A szöveg helyes formázásáról és alcímekre való bontásáról itt találsz olvasnivalót.

4. lépés – ügyelj a megfelelő kulcsszósűrűségre

A cikk szövegében található kulcsszavak nemcsak a keresőrendszereknek szólnak, hanem az olvasót is segítik a tartalomban eligazodni. Éppen ezért ügyelj arra, hogy a téma szempontjából fontos kulcsszavak a főcímben, a cikk bevezetőjében, az alcímekben és természetesen a szövegben is megfelelő sűrűséggel szerepeljenek. De ne vidd túlzásba! A Google-nak kifinomult eszközei vannak a manipulált tartalom kiszűrésére.

5. lépés – használj képeket

A mai kor „olvasója” nagyon el van kényeztetve. A közösségi média egyre inkább leszoktatja az embereket az olvasásról. Az információ nagy része nem szöveges, hanem kép, mozgókép és hang formájában jut el az emberekhez. Éppen ezért a hosszabb szöveges cikk a látogató számára elrettentő lehet, elképzelhető, hogy nem is fog bele az olvasásba, hacsak nem tördeljük a szöveget képekkel, térképpel, videókkal a könnyebb „fogyaszthatóság” érdekében.

6. lépés – alkalmazz belső és külső linkeket

A cikkben a belső és külső linkek nemcsak a keresőknek szólnak, hanem az olvasót is segítik további hasznos információk megszerzésében. Fontos, hogy minél több időt töltsön a látogató a weboldalon és ezt úgy lehet leginkább elérni, ha a megfelelő pontokon utalunk egy másik cikkre. Ja és ha már itt tartunk, a Google szempontjából hatékony belső linkek létrehozásához ebben a cikkemben találsz útmutatót. :-)

7. lépés – ellenőrizd az egységes formázást és helyesírást

A cikkben szereplő szöveg, képek, igazítások, margók, kiemelések … stb egységessége megkönnyíti az olvasást és egyértelművé teszi az egyes jelölések használatát a látogató számára. Éppen ezért fokozottan ügyelj arra, hogy a megfelelő elemek minden cikkben azonos formázást tartalmazzanak. Pl. kiemelésekhez ne használj vegyesen félkövér, aláhúzott, eltérő színű, dőlt formázást, mert összezavarod a látogatót. A mai modern tartalomkezelő rendszerek is segítségedre vannak a formázás egységesítésében.

8. lépés – publikáld a cikket az oldaladon vagy blogodban

A kész cikket publikáld oldaladon, majd nézd át újra helyesírás, nyelvhelyesség, szerkezet, formázás szempontjából. Korábban velem is előfordult, hogy egy helyesírási hibát vétettem egy cikkem címében és mire pár nap után észrevettem, már bekerült a Google keresőbe. Hiába javítottam azonnal, további napokat kellett várnom, mire a Google-ben is korrigálva lett.

9. lépés – oszd meg a cikket a közösségi médiában

A weboldalra vagy blog-ba publikált cikknek azonnali és gyors látogatottságot lehet generálni azzal, hogy megosztod a különböző közösségi oldalakon, netán egy rövid időszak erejéig fizetett hirdetésként is megjeleníted. A Facebook hirdetések segítségével viszonylag alacsony áron több tízezer emberhez lehet eljuttatni egy cikket.

10. lépés – ellenőrizd a helyezést a keresőkben

Ha valóban jól sikerült a cikk és fontos, hogy új látogatókat generáljon, akkor érdemes ellenőrizni, hogy bekerült-e a Google helyezések közé. Az ellenőrzés lehetővé teszi, hogy kisebb praktikákkal, módosításokkal javítani lehessen a helyezésén.

Sikeres cikkírást kívánok !



KERESŐ

OK

LEGFRISSEBB

Új szerverre költöztünk

Új szerverre költöztünk

A minőségi webes szolgáltatások egyik alapkövetelménye a magas rendelkezésre állás. Ez azt jelenti, hogy a weboldal a nap 24 órájában, ...


Google Analytics - weboldal látogatottság mérés egyszerűen

Google Analytics - weboldal látogatottság mérés egyszerűen

A Google Analytics a legelterjedtebb ingyenes látogatottság mérő szoftver. Segítségével megtudhatjuk, hogy naponta hány látogató ...


Közösségi marketing felületek vállalkozásoknak

Közösségi marketing felületek vállalkozásoknak

A közösségi médiában való jelenlét a mai világban kulcsfontosságú eleme egy vállalkozásnak. Nem csak azért, mert egyszerre akár ...


Online vásárlások felpörgetése Facebook remarketinggel

Online vásárlások felpörgetése Facebook remarketinggel

Vállalkozások számára ma már szinte elképzelhetetlen, hogy ne jelenjenek meg valamilyen formában közösségi platformokon. Határozottan ...


Reszponzív weboldal készítés legfontosabb tudnivalók

Reszponzív weboldal készítés legfontosabb tudnivalók

A reszponzív dizájnnál a neve is mutatja, hogy „válaszol” (response) az aktuális felbontásra. Ez annyit tesz, hogy monitorról, ...


10 dolog amit a weboldal élesítése előtt feltétlenül ellenőrizned kell

10 dolog amit a weboldal élesítése előtt feltétlenül ellenőrizned kell

Ha részese voltál már korábban egy weboldal projektnek, tudhatod mennyire fárasztó és problematikus a régi oldal lecserélése egy újra. ...


Tedd hatékonyabbá online marketing tevékenységet – 5 lépés a felülvizsgálathoz

Tedd hatékonyabbá online marketing tevékenységet – 5 lépés a felülvizsgálathoz

A marketing stratégiád megalkotása és végrehajtása alapos és megfelelő felülvizsgálat nélkül oda vezethet, hogy értékes energiákat ...


Online marketing eszközök vállalkozásod bővüléséhez

Online marketing eszközök vállalkozásod bővüléséhez

Vállalkozásod töretlenül fog fejlődni a jövőben? Minden bizonnyal – feltételezve – hogy kiaknázod a legújabb marketing eszközökben ...