10 dolog amit a weboldal élesítése előtt feltétlenül ellenőrizned kell

Menü

Usernet Blog

10 dolog amit a weboldal élesítése előtt feltétlenül ellenőrizned kell


Ha részese voltál már korábban egy weboldal projektnek, tudhatod mennyire fárasztó és problematikus a régi oldal lecserélése egy újra. Az élesítés előtti pillanatok mindig izgalmasak, nem egy dolog van, amit ilyenkor ellenőrizni kell akár kétszer is.

A weboldal tesztelés egy soha véget nem érő folyamatnak tűnik. Különböző böngészőkkel, operációs rendszereken és eszközön ellenőrizni mindent újra és újra, közben pedig ott a szorongó érzés, hogy mégis elfelejtesz valamit.

A fejlesztőknek általában megvan a maguk ellenőrző listája. Cikkem úgy gondolom hasznos lehet a weboldal végső élesítése előtti ellenőrzéshez.

1. Böngésző kompatibilitás és mobil kompatibilitás tesztelés

Az első és legfontosabb dolog a weboldal elkészülte után a legnépszerűbb böngészőkőn (i.e. Chrome, Firefox, Internet Explorer, stb.) és az összes mobil eszközön (Android,. iPad, iPhone 4, iPhone 5 stb.) történő tesztelés. 

Tesztelés közben alapvető fontosságú, hogy minden linket és minden menüpontot ki kell próbálni. Élesítés után pedig az egész folyamatot meg kell ismételni. Ahhoz hogy a folyamat gördülékenyebben menjen, oszd fel csapaton belül a különböző böngészők és eszközök tesztelését. Nem praktikus, ha mindegyiket egy ember végzi.

2. 301-es átirányítás

A 301-es átirányításokkal tudod biztosítani, hogy az új weboldal nem veszít a SEO értékéből. Mielőtt a régi oldalt eltünteted, haladj végig rajta és mentsd el a linkjeit. Az új site elkészülte után gondoskodj arról, hogy minden régi link át legyen irányítva az új oldal megfelelőjére. Ha nincs megfelelője, akkor a nyitólapra. Ezekkel az átirányításokkal elkerülhetők a 404-es nem létező oldal hibaüzenetek és meg lehet tartani a korábbi linképítésekből származó keresőoptimalizálás előnyöket.

3. Űrlapok

Ha űrlapokat tartalmaz az új weboldalad, bizonyosodj meg róla, hogy alaposan letesztelted őket. Töltsd ki őket és ellenőrizd a küldést, a kötelező mezők kitöltését valamint a hibaüzeneteket. Fontos mobilon is ellenőrizni az űrlapokat, mert lehet, hogy az egyik platformon tökéletes, de másikon már nem működik. 

4. Favicon-ok

A favicon-ok azok az ikonok, amelyek a böngésző bal felső sarkában jelennek meg a weboldal megnyitásakor. A favicon a weboldal hitelessége és brand-je szempontjából is jelentős szereppel bír.

5. SEO

Különösen fontos az új oldal indítása előtt, hogy az alapvető keresőrendszer optimalizálási feltételeknek eleget tegyünk. A legfontosabb SEO információk, pl. oldal cím, főcím, META adatok legyenek kitöltve minden oldalon. Ezek segítségével a keresőmotorok felismerik a tartalmat és indexelni tudják rendszerükben.

6. Google Analytics követő kód

Ne felejts el a Google Analytics látogatottság mérő követőkódot elhelyezni oldaladon. A látogatottság méréssel pontosan követni tudod az oldalra látogatók számát, forrását, nemzetiségét ... stb. A Google Analytics ingyenes és beállítása sem túl bonyolult. Van is róla egy cikkem, olvasd el itt.

7. Oldaltérkép

Az oldaltérkép (sitemap) segítségével a kereső motorok pontosabban és gyorsabban tudják indexelni az oldalad tartalmát. A sitemap fájlt HTML és XML formátumban is javaslom elküldeni. Az oldaltérkép fájlok Google Webmester eszközökbe történő feltöltésével a keresőrendszer azonnal értesül az új oldalakról és indexelni is tudja őket. 

8. Helyesírás és nyelvhelyesség

A legtöbb weboldal manapság már olyan tartalomkezelő rendszerrel rendelkezik, amely a Word-höz hasonlóan képes a helyesírási hibákat javítani. Ennek ellenére fontos átolvasni minden kész tartalmat, mert a helyesírási és nyelvhelyességi hibák a szövegben nagyon zavaróak lehetnek és rossz fényt vetnek a cégedre. Cégünknek van saját szövegírója, aki igény esetén le tudja ellenőrizni helyesírás és nyelvhelyesség szempontjából a weboldalra feltöltendő szövegedet.

9. Publikálás

A weboldal fejlesztési fázisában általában egy ideiglenes tárhelyen üzemel, ahol le szoktuk tiltani a keresőrendszereket, nehogy beindexeljék a félig kész oldalt. Az élesítés után azonban nagyon fontos megbizonyosodni arról, hogy a keresőrendszerek tiltása kikerült a forráskódból, különben nagyon sok látogatót veszíthetünk, mire rájövünk a probléma okára.

10. Adatvédelem, jogi nyilatkozat

A weboldalon szereplő képek és szövegek amennyiben saját készítésűek, szerzői jogi védelem alatt állnak. Többek között ezen szerzői jogi védelem alatt álló weboldal tartalom védelméről, felhasználásának feltételiről szól a jogi nyilatkozat, amelyet már a weboldal indulására célszerű feltölteni.
Ha a weboldalon regisztráció vagy hírlevél feliratkozási lehetőség van, akkor az itt megadott személyes adatok (pl. név) bizalmas kezeléséről és védelméről kell egy dokumentumot készíteni, amelyet általában az adatvédelem menüpontba szokás feltölteni.



KERESŐ

OK

LEGFRISSEBB

SEO kontra SEM. Mi a különbség köztük?

SEO kontra SEM. Mi a különbség köztük?

A keresőmarketing (Search Engine Marketing) és a keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization) talán a két leggyakrabban használt ...


Mi alapján rangsorolja weboldalamat a Google? A legfontosabb keresőoptimalizálási (SEO) tényezők

Mi alapján rangsorolja weboldalamat a Google? A legfontosabb keresőoptimalizálási (SEO) tényezők

Eheti cikkünkben összegyűjtöttük a legfontosabb keresőoptimalizálási tényezőket, melyeket a Usernet Kft szakemberei is nap mint nap ...


Hogyan növelhetem az aktivitást Facebook oldalamon? 13 tipp az aktívabb és elkötelezettebb követőkért

Hogyan növelhetem az aktivitást Facebook oldalamon? 13 tipp az aktívabb és elkötelezettebb követőkért

Napjainkban a legtöbb felhasználó a Google-t és a Facebook-ot tekinti legfőbb információforrásának. Eheti cikkünkben bemutatunk 13 ...


Közösségi marketing felületek vállalkozásoknak

Közösségi marketing felületek vállalkozásoknak

A közösségi médiában való jelenlét a mai világban kulcsfontosságú eleme egy vállalkozásnak. Nem csak azért, mert egyszerre akár ...


Miért szükségszerű weboldalad mobileszközre optimalizálni?

Miért szükségszerű weboldalad mobileszközre optimalizálni?

Azt már régen tudjuk, hogy világunk egyre jobban gyorsul. Több információ áll rendelkezésünkre mint valaha és információéhségünk is ...


Reszponzív weboldal készítés legfontosabb tudnivalók

Reszponzív weboldal készítés legfontosabb tudnivalók

A reszponzív dizájnnál a neve is mutatja, hogy „válaszol” (response) az aktuális felbontásra. Ez annyit tesz, hogy monitorról, ...


Hogyan legyek népszerű az Instagram - on? 20 tipp a megvalósításhoz

Hogyan legyek népszerű az Instagram - on? 20 tipp a megvalósításhoz

Az Instagram elképesztően népszerű és tömegeket megmozgató közösségi oldal. Több mint 500 millióan használják, és naponta mintegy ...


Hogyan használjam ki a hírlevél küldésben rejlő lehetőségeket?

Hogyan használjam ki a hírlevél küldésben rejlő lehetőségeket?

Napjainkban egyre nagyobb jelentősége van a hírleveleknek. Ennek legfőbb magyarázata elsősorban, az okostelefonok elterjedésében ...